hallo, we hebben onlangs een nieuwe keuken gekocht maar nu hebben we een verkeerd werkblad gekregen .
het blijkt dus dat de verkoper het verkeerde kleurnummer op de koop overeenkomst heeft gezet waar we wel voor getekend hebben.
Hadden we dus de koopovereenkomst beter moeten nakijken maar wij weten niet welk kleurnummer bij welk werkblad hoort, dat is de verkoper z'n werk en die hoef ik toch niet als een schoolmeester te controleren.
en wie doet dat nu ook als je op vrijdagavond daar vanaf half 8 zit tot half 11 uur en daarna nog eens drie a4-tjes kleine lettertjes gaat controleren.
Dit hele verhaal aan de verkoper uitgelegd maar die wil z'n fout natuurlijk niet toegeven, toen heeft hij (zogenaamd) met de directeur overleg gehad en toen konden wij voor 1700 euro een nieuw blad krijgen.
Maar dit is geen optie voor ons omdat we het geld gewwon niet hebben.
Wie z'n fout is dit nu en zijn er verder nog opties voor ons in de vorm van een schadevergoeding?
groet druif
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] verkeerd werkblad
Re: verkeerd werkblad
Nee, gewoon beter opletten als je wat koopt. Ik denk dat het verhaal van de verkoper anders zal zijn. Er zijn een paar belangrijke zaken waar je even goed naar moet kijken als je een keuken koopt zoals kleur en type keukendeur, werkblad, greep uitvoering en spoelbak. Hieraan hangt een behoorlijk prijskaartje om het te (corriseren fonetisch geschreven voor Maxx) anders is het corrigeren.
GWTE
GWTE
Laatst gewijzigd door GWTE op 31 mar 2008 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gelukkig is het corrigeren van dit soort fouten gratis. Plakken die toetsen nu weer van die wokolie?Hieraan hangt een behoorlijk prijskaartje om het te corriseren
Beste DuifDuif,
Ik ben bang dat mijn voorganger gelijk heeft. Enige manier om dit te voorkomen is controle voor het ondertekenen. Vooral omdat je om half elf 's avonds ook niet echt okselfris meer bent.
MVG
-
zelfstandigste
GWTE denkt dat het hier om een metalen blad gaat?Hieraan hangt een behoorlijk prijskaartje om het te corriseren.
Van collega eens meegemaakt, als u hard kunt maken dat niet de gekozen kleur is geleverd (offerte met juiste kleur/order met andere kleur of diverse getuigen) zal de leverancier het blad moeten vervangen.
Als u niet rechtshalve kunt bewijzen dat de kleur gewijzigd is, dan blijft het grofgezegd "dikke pech".
(uitspraak advocaat voor rechtsgang, in deze werd het bewezen en dealer moest blad vervangen!)
hallo, ik heb de staal die we uitgezocht hadden meegekregen naar huis en hem toevallig op de foto gezet die ik nu op de computer heb staan
met kleurnummer en al.
Ook is dit de 2e koopovereenkomst, de eerste hebben we laten vervallen omdat we te snel beslist hadden en er zoveel veranderd moest worden zodat de keuken echt naar onze zin was, en op de eerste koopovereenkomst stond WEL het goede bestelnummer en we hadden duidelijk gezegd dat het hetzelfde blad moest blijven omdat we die heel mooi vonden.
groet [/b]
met kleurnummer en al.
Ook is dit de 2e koopovereenkomst, de eerste hebben we laten vervallen omdat we te snel beslist hadden en er zoveel veranderd moest worden zodat de keuken echt naar onze zin was, en op de eerste koopovereenkomst stond WEL het goede bestelnummer en we hadden duidelijk gezegd dat het hetzelfde blad moest blijven omdat we die heel mooi vonden.
groet [/b]
Bij het maken van afspraken zijn er twee partijen. Beide partijen hebben de verantwoordelijkheid om goed op te letten en de afspraken op papier te controleren.
Staat er in de koopovereenkomst alleen een kleurnummer of ook een omschrijving van de kleur. Wanneer er namelijk geen omschrijving staat, dan sta je als consument sterker, immers als consument kun je aan een cijfer lasteriger zien wat je koopt.
Wij hebben dit voorvoor overigens een aantal maanden geleden ook meegemaakt en hebben de klant het voordeel van de twijfel gegeven en het blad vervangen. Dit heeft inmiddels al weer 2 nieuwe klanten opgeleverd.
Staat er in de koopovereenkomst alleen een kleurnummer of ook een omschrijving van de kleur. Wanneer er namelijk geen omschrijving staat, dan sta je als consument sterker, immers als consument kun je aan een cijfer lasteriger zien wat je koopt.
Wij hebben dit voorvoor overigens een aantal maanden geleden ook meegemaakt en hebben de klant het voordeel van de twijfel gegeven en het blad vervangen. Dit heeft inmiddels al weer 2 nieuwe klanten opgeleverd.
-
keukenklepper
..ik heb de staal die we uitgezocht hadden meegekregen naar huis en hem toevallig op de foto gezet die ik nu op de computer heb staan met kleurnummer en al.
..op de eerste koopovereenkomst stond WEL het goede bestelnummer en we hadden duidelijk gezegd dat het hetzelfde blad moest blijven
maar wij weten niet welk kleurnummer bij welk werkblad hoort, dat is de verkoper z'n werk en die hoef ik toch niet als een schoolmeester te controleren
Volgens mij heb je gewoon zelf de boel verdraaid, net zoals je hier loopt te doen..
Als je zoveel aan een keukenorder veranderd dan controleer je terdege.
Ik denk dat je dus pech hebt.
En dat het 's avonds half elf is maakt dan niet uit.
Als je de nieuwe overeenkomst met je bestaande had vergelijk op zaterdagmorgen dan had je het ongetwijfeld gezien.
Ik denk dat je dus pech hebt.
En dat het 's avonds half elf is maakt dan niet uit.
Als je de nieuwe overeenkomst met je bestaande had vergelijk op zaterdagmorgen dan had je het ongetwijfeld gezien.