LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verkeerde keuken van piet klerkx

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
ottema
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jul 2006 15:56

verkeerde keuken van piet klerkx

Ongelezen bericht door ottema »

:( Wij hebben onlangs een keuken gekocht bij piet klerkx waalwijk. inmiddels is de keuken gemonteerd en blijkt het niet hetgeen te zijn wat wij gekocht hebben. na dit aangegeven te hebben doet piet klerkx zich er makkelijk vanaf door te stellen dat wij gekregen hebben wat in hun typeomschrijving op de bon stond. we kunnen alsnog krijgen wat we willen als we 2.750,-- extra betalen !!!????
wie heeft soortgelijk iets ooit meegemaakt /??

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: verkeerde keuken van piet klerkx

Ongelezen bericht door joost28 »

Zoiets maak je gelukkig niet vaak mee.

Wat u kunt doen:

pak de koopoverenkomst erbij (het contract dat u destijds hebt getekend) en kijk wat daar vermeld staat. Hoe is de keuken die geleverd moet worden omschreven? welke materialen? welke kleur? etc.

Als dat een vage omschrijving is, dan heb je een probleem. Als de omschrijving helder is en het wijkt af van hetgeen nu geplaatst is, dan schriftelijk de zaak in gebreke stellen en eisen dat binnen een redelijke termijn geplaatst wordt hetgeen u gekocht heeft.

16again
Berichten: 16404
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: verkeerde keuken van piet klerkx

Ongelezen bericht door 16again »

Het is de verantwoording van de verkoper om de verkoopbon begrijpbaar voor de consument op te stellen

De winkel kan niet volstaan met bijvoorbeeld alleen kleur code, zonder duidelijk te maken welke kleur dit betreft.

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: verkeerde keuken van piet klerkx

Ongelezen bericht door joost28 »

Dat is correct. In geval van een keuken zal toch minimaal aangegeven moeten zijn welke apparatuur geplaatst wordt van welk merk, welke kasten, welk blad, materiaal en kleur.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: verkeerde keuken van piet klerkx

Ongelezen bericht door rayke »

Maak dat die fabeltjeskrantverkopers van mandemakers & co maar eens wijs. De opdracht aan de verkopers luidt : op de order zet je het woord koelkast, de rest vullen we zelf wel in. De mensen weten geeneens wat ze kopen, behalve die wakker zijn.

16again
Berichten: 16404
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: verkeerde keuken van piet klerkx

Ongelezen bericht door 16again »

Je hoeft de "fabeltjeskrantverkopers" ook niet te overtuigen, alleen de geschillencommissie.

Bij een geschil over merk/type van de geleverde koelkast, dan zal de commisie zwaar laten meewegen dat verkoper heeft nagelaten de te leveren artikelen volledig te omschrijven.

Pfffff

Re: verkeerde keuken van piet klerkx

Ongelezen bericht door Pfffff »

Het gaat hier niet over een koelkast maar over een keuken, klant heeft er voor getekend en bij Klerx wordt de keuken gewoon omschreven in order, dus tja, waar de fout ook ligt , klant gata er mee akkoord.
Dus lekker de keuken houden of 2750 euro bij betalen, wat erg weinig geld is toch voor een keuken ? Vindt klerxx al coulant genoeg.
Consument is geen klein kind, want als er wat te halen is weet deze de weg ook te vinden

16again
Berichten: 16404
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: verkeerde keuken van piet klerkx

Ongelezen bericht door 16again »

pfffff schreef:
........Vindt klerxx al coulant genoeg.
m.i. een voorbarige conclusie. (heb je een kristallen bol?)
Topic starter heeft hier niet verteld welk gedeelte van de keuken het betreft, en hoe de de koopovereenkomst eruit ziet.

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: verkeerde keuken van piet klerkx

Ongelezen bericht door joost28 »

Precies, om een conclusie te kunnen trekken moet je echt alle stukken zien.

De topic starter kan gerust de koopovk. mailen en foto's van de keuken erbij...

Of zijn rechtsbijstand inschakelen...
Laatst gewijzigd door joost28 op 20 jul 2006 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.

ottema
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jul 2006 15:56

Re: verkeerde keuken van piet klerkx

Ongelezen bericht door ottema »

het gaat niet over een keuken van 2.750 euro maar over een keuken van 11.500 euro . Wij hebben de keuken niet gekregen in de uitvoering zoals hij in de showroom staat en zoals wij hem ook hebben gekocht.
Als wij dat dan alsnog willen zal de firma klerkx het e.e.a. moeten veranderen en aanpassen en daarvoor vragen zij die 2750 euro. Dus pffff niet zo voorbarig met je reactie.
Wij weten heel goed wat we uitgekozen hebben, de verkoper ook. op de bon staat keuken omaha. en wij hebben daarvoor getekend, inderdaad er van uitgaande dat dat de keuken is waarover we met de verkoper over rond de tafel zaten. dat had iedereen kunnen overkomen.

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: verkeerde keuken van piet klerkx

Ongelezen bericht door joost28 »

ottema,

als je wilt dat ik je stukken een keer bekijk, doe ik met plezier... geef je email maar.

Het belangrijkste waar je naar moet kijken: wat ben je overeengekomen (opstelling, materialen, kleur, type en apparaten etc.) en wat is er geleverd?

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: verkeerde keuken van piet klerkx

Ongelezen bericht door loesjes »

joost wat ik me afvraag, ben jij een keukenverkoper wat mij dan bevreemd met al je vragen hiero of ben je een consument die ineens heel veel van keukens afweet?

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: verkeerde keuken van piet klerkx

Ongelezen bericht door joost28 »

loesjes, voordat jij je oordeel al weer klaar hebt...

ik ben een consument maar toevallig ben ik ook jurist en weet voldoende af van contracten.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: verkeerde keuken van piet klerkx

Ongelezen bericht door loesjes »


BerichtGeplaatst op: 20 Jul 2006 13:28 Onderwerp:

loesjes, voordat jij je oordeel al weer klaar hebt...

BerichtGeplaatst op: 20 Jul 2006 13:21 Onderwerp:

joost wat ik me afvraag
goed lezen jurist!!!!!!

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: verkeerde keuken van piet klerkx

Ongelezen bericht door joost28 »

Over goed lezen gesproken:
loesjes, voordat jij je oordeel al weer klaar hebt...
Ik waarschuwde alvast voordat je je oordeel klaar hebt, je had het nog niet klaar, maar het zat eraan te komen.

Bijdehand zijn op het gebied van de Nederlandse taal verlies je, vriend.

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: verkeerde keuken van piet klerkx

Ongelezen bericht door joost28 »

Overigens is hiermee de topic starter nog niet geholpen.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: verkeerde keuken van piet klerkx

Ongelezen bericht door loesjes »

Loesjes???? vriend???? eerder zou het dan vriendin zijn he,
( betreft je kennis van de nederlandse taal.....) en aangezien we elkaar niet kennen hoef jij mij ook niet vriend te noemen, als je denkt dat je me daarmee kunt verzweren heb je het goed mis.

maar goed ik ben hier niet om met jou daarover te discuseren, ik stel een gewone vraag en als jij dan al zo uit de hoek moet komen zegt dat denk ik genoeg over jou. klaar voor mij.
ben hier ook niet om bijdehant te doen. ik hoop jij ook niet. daar is de topicstarter hier al helemaal niet mee gered.

Daarnaast wou ik nog even aangeven dat op een koopovereenkomst echt iet alle kasten specifiek hoeven worden benoemd. Uiteraard is het belangrijk dat de naam van de keuken en de kleur omschrijving wel vermeld staat.

Ik denk dat het wel eens een hele lastige kwestie kan worden voor de topic starter. als het geen geleverd is wat op de koopovereenkomst staat maar dus in wezen anders is als wat besproken is in de showroom dan zul je moeten kunnen bewijzen denk ik dat er over een ander type keuken is gesproken en dat ook die is besteld. en ja hoe bewijs je dat.

Ik zou je geen advies kunnen geven, als je geen rechtsbijstandverzekering hebt zou je misschien eens naar de rechtswinkel toe kunnen gaan.
Het is een vervelend situatie natuurlijk, want wordt nu de geleverde keuken wel geplaatst? en hoe lang gaat zoiets wel niet duren voordat het uitgegeten is.

succes

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: verkeerde keuken van piet klerkx

Ongelezen bericht door joost28 »

Daarnaast wou ik nog even aangeven dat op een koopovereenkomst echt iet alle kasten specifiek hoeven worden benoemd. Uiteraard is het belangrijk dat de naam van de keuken en de kleur omschrijving wel vermeld staat.
Het hoeft ook niet tot in detail te worden omschreven, maar het moet wel zodanig worden omschreven dat duidelijk is wat er gekocht is cq. geleverd dient te worden. De typen kasten zullen wel omschreven moeten worden, wellicht anders een verwijzing naar een tekening o.i.d.
Ik denk dat het wel eens een hele lastige kwestie kan worden voor de topic starter. als het geen geleverd is wat op de koopovereenkomst staat maar dus in wezen anders is als wat besproken is in de showroom dan zul je moeten kunnen bewijzen denk ik dat er over een ander type keuken is gesproken en dat ook die is besteld. en ja hoe bewijs je dat.
Dat weet je dus niet. Als de verkopende partij een koopovereenkomst heeft opgesteld die dubieus is, dan staat de koper sterker. Als de ovk. overeenstemt met hetgeen geleverd is, maar de koper stelt dat er mondeling iets anders is afgsproken, dan wordt het inderdaad lastig.

ottema
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jul 2006 15:56

Re: verkeerde keuken van piet klerkx

Ongelezen bericht door ottema »

loesjes, het is zelfs zo dat de keuken al geplaatst is !!!! :( :!: :!: :roll:

ottema
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jul 2006 15:56

Re: verkeerde keuken van piet klerkx

Ongelezen bericht door ottema »

ik wil graag reactie van mensen die een soortgelijk iets mee hebben gemaakt. ik zit niet te wachten op gekibbel onderling !!!!

Gesloten