LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verkooppraktijken bij Keuken Kampioen
-
Verkooppraktijken bij Keuken Kampioen
Zeer verbaasd ben ik over de verhalen die ik lees op het forum. Vandaag heb ik een keuken gekocht bij de Keuken Kampioen. Na een lang verhaal kwam de prijs uiteindelijk uit op € 7000,00 (na 40% korting op apparatuur & meubelen en gratis montage), mijn budget was echter max. € 5500,00. Na wat gebabbel moest de verkoper met de baas gaan praten en kwam hij vervolgens terug met een korting van 10%, wat neerkwam op een prijs van € 6200,00. Nog steeds ruim boven budget dus ik gezegd dat ik dit niet kon betalen en tussen neus en lippen door nog even verteld dat onze grote Zweedse vrienden nog wel veel goedkoper waren. Meneer de verkoper ging nogmaals praten met "The Big Chief"(zoals hij hem noemde) en dit keer kwam de grote baas zelf maar eens praten. Hij was boos dat ik hem vergeleek met de Ikea en voelde zich beledigd, maar ik was niet echt onder de indruk en vertelde dat ik niet zozeer hem vergeleek met de Ikea, maar dat ik met mijn budget niet anders kon. Hij was bereid te zakken tot € 5500,00 als ik vandaag zou tekenen want morgen was de actie over. Nog steeds ging ik niet akkoord want bij vandaag tekenen begon ik te twijfelen en ik vertelde hem dat ik twijfelde en ik bij twijfel geleerd had nee te zeggen. Na uitgebreide berekeningen op een rekenmachientje kon hij uiterlijk zakken tot € 5250,00. Ik besloot nog maar even te wachten met antwoorden en uiteindelijk vroeg hij wat hij moest doen om mij vandaag die keuken te laten kopen. Ik antwoordde dat ik bereid was voor € 5000,00 te tekenen en met veel pijn en moeite werd de prijs verlaagd naar € 5000,00. Voor dit bedrag heb ik een koel/vriescombi, een oven, een afzuigkap, een gaskookplaat en een vaatwasser. Ik heb ongeveer 5,5 meter aan rechte keuken verspreid over twee wanden tegenover elkaar. Toen ik naar buiten liep had ik een goed gevoel, maar na het lezen van de verschillende forums twijfel ik toch. Wie kan mij vertellen of die prijs een beetje redelijk is of dat hij alsnog meer dan 20% te hoog ligt?
-
Re: Verkooppraktijken bij Keuken Kampioen
Merk? Apparatuur? Blad? Front?
-
Merk inbouw Ariston
Front: Antraciet
werkblad: Japans eiken geperst (laminaatlaag)
Merk keuken: Steinhaus
Front: Antraciet
werkblad: Japans eiken geperst (laminaatlaag)
Merk keuken: Steinhaus
-
Zie mijn reacties in het Systemat topic, voor zo'n 8000 á 8500 Euro ga ik waarschijnlijk (je weet 't nooit
) slagen voor een Steinhaus (stiekem een Systemat keuken) met redelijk goede Siemens apparatuur.
![Wink ;)](./../images/smilies/icon_wink.gif)
-
Overigens heb ik dus getekend voor de voorlopige koopovereenkomst/offerte bij de Keukenkampioen.
Wat mij gerust stelt, ik had er een goed gevoel over, ondanks de vele verhalen heb ik wel dankzij diezelfde verhalen een goede indruk van Keukenkampioen en de verkoopmethodes gekregen. Door bezoeken aan andere keukenzaken wist ik min of meer redelijk wat ik wilde en wat het ongeveer zou moeten kosten.. Plus dat de hele DMG toko wel zowat de helft van alle Nederlandse keukens doet, dus zo slecht zal ht niet zijn. En bij iedere zaak kán iets fout gaan.
Zorg dat je een goed gevoel hebt over je keuken en weet wat het ongeveer ergens zou moeten kosten. Dat heeft mij in ieder geval geholpen.![Smile :)](./../images/smilies/icon_smile.gif)
Wat mij gerust stelt, ik had er een goed gevoel over, ondanks de vele verhalen heb ik wel dankzij diezelfde verhalen een goede indruk van Keukenkampioen en de verkoopmethodes gekregen. Door bezoeken aan andere keukenzaken wist ik min of meer redelijk wat ik wilde en wat het ongeveer zou moeten kosten.. Plus dat de hele DMG toko wel zowat de helft van alle Nederlandse keukens doet, dus zo slecht zal ht niet zijn. En bij iedere zaak kán iets fout gaan.
Zorg dat je een goed gevoel hebt over je keuken en weet wat het ongeveer ergens zou moeten kosten. Dat heeft mij in ieder geval geholpen.
![Smile :)](./../images/smilies/icon_smile.gif)
-
Nou ja, ik heb de keuken die ik wil met het budget dat ik in gedachten had, maar je begint toch te twijfelen met al die verhalen....
-
Als je de keuken hebt voor je gewenste budget is het alleen nog hopen op een goede aflevering en vlekkeloze installatie toch? ![Very Happy :D](./../images/smilies/icon_biggrin.gif)
Misschien kan je met de exacte typenummers en maatvoeringen hier nog een objectief advies krijgen?
![Very Happy :D](./../images/smilies/icon_biggrin.gif)
Misschien kan je met de exacte typenummers en maatvoeringen hier nog een objectief advies krijgen?
Hoezo voorlopig? Lijkt mij dat je gewoon verplicht bent om een keuken af te nemen, en dat je er alleen onderuit kan tegen forse schadepost (30% annuleringskosten).heb ik dus getekend voor de voorlopige koopovereenkomst/offerte...
.....ga ik waarschijnlijk slagen
Als je nu nog over keuken moet onderhandelen sta je uiteraard zwakker dan topicstarter, die nee kon blijven zeggen.
7000,- en 40% korting? Dat betekent dat de keuken zonder korting en gratis montage 11.666 Euro zou kosten. Deze keuken wordt uiteindelijk nog steeds met winst verkocht voor 5000,- euro....
Hoe bedoel je, opgehoogde prijzen?
Heel verstandig, helaas gaan anderen al bij 40% korting voor 7000,- twijfelen...ik bij twijfel geleerd had nee te zeggen
![Laughing :lol:](./../images/smilies/icon_lol.gif)
Laatst gewijzigd door Pfffff op 08 nov 2007 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Met voorlopig bedoel ik dat het afroepgesprek nog moet plaatsvinden, hierin wil ik nog wat puntjes op de i zetten, een ander type oven, e.d. Het inmeten moet ook nog plaatsvinden; een 3x60cm wandkasten rijtje is de wens, momenteel is het 2x60 en een 50 erbij vanwege de foutmarge bijvoorbeeld. Zodoende.Hoezo voorlopig? Lijkt mij dat je gewoon verplicht bent om een keuken af te nemen, en dat je er alleen onderuit kan tegen forse schadepost (30% annuleringskosten).
Als je nu nog over keuken moet onderhandelen sta je uiteraard zwakker dan topicstarter, die nee kon blijven zeggen.
Veel geluk met jullie KK keukens !
Dat Steinhaus een niet bestaand merk is heb ik al meerdere malen vermeld, waarom dan als consument een fictief merk kopen ?
KK brengt alleen maar die naam uit zodat jij, als consument, geen vergelijking kan maken,immers niemand anders verkoopt die zogenaamde Steinhaus keukens.....enne offertes krijg je ook niet mee.
Ariston...tsja...zou mijn keuze niet zijn laten we het daarop houden.
Dat Steinhaus een niet bestaand merk is heb ik al meerdere malen vermeld, waarom dan als consument een fictief merk kopen ?
KK brengt alleen maar die naam uit zodat jij, als consument, geen vergelijking kan maken,immers niemand anders verkoopt die zogenaamde Steinhaus keukens.....enne offertes krijg je ook niet mee.
Ariston...tsja...zou mijn keuze niet zijn laten we het daarop houden.
-
Als je als consument door het Steinhaus verhaal heenprikt en de ware merken weet, je tegen de manier van onderhandelen/verkopen kan is het goed te doen om een leuke keuken te kopen. Van dat Steinhaus verhaal of een provisie-verkoper bijv. heb ik geen last meer als ik in m'n Systemat keuken sta met een goed gevoel.Veel geluk met jullie KK keukens !
Alleen hier moet je mee oppassen, want ze kunnen proberen om de "verloren" omzet hiermee te verhalen en de maximale prijs door te berekenenMet voorlopig bedoel ik dat het afroepgesprek nog moet plaatsvinden, hierin wil ik nog wat puntjes op de i zetten, een ander type oven, e.d. Het inmeten moet ook nog plaatsvinden; een 3x60cm wandkasten rijtje is de wens, momenteel is het 2x60 en een 50 erbij vanwege de foutmarge bijvoorbeeld. Zodoende.
![Sad :(](./../images/smilies/icon_sad.gif)
![Laughing :lol:](./../images/smilies/icon_lol.gif)
Laatst gewijzigd door Pfffff op 08 nov 2007 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
We gaan het deze maand meemaken, ik zal het laten weten. ![Smile :)](./../images/smilies/icon_smile.gif)