LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verschil "Format" en "Geba" keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
wevade
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 feb 2007 22:51

Verschil "Format" en "Geba" keuken

Ongelezen bericht door wevade »

Weet iemand wat kwalitatief het verschil is tussen een keuken van het merk Format of Geba?

We hebben 2 offertes laten uitbrengen waarbij het prijsniveau hetzelfde is (zelfde indeling, zelfde afwerking en apparatuur), alleen zijn ze dus van verschillende merken. We willen graag weten wat het verschil is om een keuze te kunnen maken.
Graag serieuze reactie.

Met vriendelijke groet,
Wevade

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Verschil "Format" en "Geba" keuken

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Wevade,

Ik denk dat je met beide merken een goede te pakken hebt. Format Keukens is wat meer flexibel in de mogelijkheden dan Geba.

Gezien het feit dat je van beide merken een offerte hebt die identiek zijn maakt het de keuze niet makkelijker. Wij zijn Format dealer en zijn daar gelukkig mee.

Waar ben je geweest?

MVG

wevade
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 feb 2007 22:51

Re: Verschil "Format" en "Geba" keuken

Ongelezen bericht door wevade »

Geba-keuken bij Grando, Format bij een plaatselijk keukenbedrijf.

Bij Grando zeiden ze dat Geba een hoger segment keuken is dan
Format. Maar volgens mij waren ze in verwarring met BauFormat.
Wat is hiervan waar?
Bij de Geba keuken zeiden ze dat er standaard scharnieren etc van Blum inzit. Is dit ook standaard bij Format? Ik heb goede verhalen gehoord van Blum-spul maar weet dus niet of dit standaard in de Format keuken zit of dat dit een optie is die je kunt nemen. Dit zijn we nog vergeten te vragen bij Format dealer.

Bedankt alvast voor de info.
Gr Wevade

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Verschil "Format" en "Geba" keuken

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Wewade,

Format levert alleen maar Blum hang- en sluitwerk. Zelfs de ladegrepen van Blum worden op de binnenladen gemonteerd. Dit is allemaal standaard. Voor een kleine meerprijs worden laden voorzien van de Blum Boxsides.

De voorraadladen hebben een standaardcapaciteit van 50kg en iedere kast (ook ladenkasten) is op de mm aan te passen in hoogte, breedte en diepte.

Geba in een hoger segment dan Format? Grote kans dat ze Format niet eens kennen bij Grando. Vaak bedoelen ze Bauformat omdat de DMG-winkels daarmee vol staan. Veel verkopers kennen alleen hun eigen product en slaan een gat in de lucht als het gaat om vergelijking.

MVG

wevade
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 feb 2007 22:51

Re: Verschil "Format" en "Geba" keuken

Ongelezen bericht door wevade »

Bedankt voor de info! Aangezien de prijs en kwaliteit (Blum hang en sluitwerk erin vinden we toch wel een pré) ongeveer hetzelfde zijn kiezen we denk ik toch voor de Format-keuken, aangezien we daar een heel goed gevoel bij hebben. Erg goed geholpen en goede service. Dat vinden we toch belangrijk.

Gr Wevade

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Verschil "Format" en "Geba" keuken

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Wevade,

Van de Format Keuken zul je zeker geen spijt krijgen. Als de monteur zijn werk goed uitvoert heb je een mooie keuken voor jaren.

MVG

Jolynne

Re: Verschil "Format" en "Geba" keuken

Ongelezen bericht door Jolynne »

De voorraadladen hebben een standaardcapaciteit van 50kg
Dat is niet erg veel, betere merken garanderen 80 kilo

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Verschil "Format" en "Geba" keuken

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Jolynne,

Noem er eens een paar.

Ladecapaciteit van 50kg is meer dan genoeg. 80kg is leverbaar maar nooit nodig. Dat maakt Format dan meteen een beter merk, in jouw optiek, waarvoor dank van mijn kant!

MVG

Jolynne

Re: Verschil "Format" en "Geba" keuken

Ongelezen bericht door Jolynne »

neh, je leest alleen wat je lezen wilt ?
Dus die 80 kg is wel te verkrijgen tegen een meerprijs begrijp ik ?
Terwijl dat bij de "top" standaard is ??
Dus verschillende kwaliteit van geleiders, A B en C gradaties ?
80 kilo bij een la van 100 of 120 is niet zo gek toch ?
En Format ken ik niet, maar das niet zo gek, ken de meesten niet.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Verschil "Format" en "Geba" keuken

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Jolynne,

A, B en C-gradaties? Nee hoor, kwaliteit hetzelfde, tenminste bij Blum ladesystemen dan.

Laden tot 150cm breed voeren wij gewoon uit met 50kg. We kunnen de klant wel opzadelen met 80kg geleiders maar wat heeft het voor nut als deze capaciteit niet gebruikt wordt.

Gooi eens 3 zakken beton in een lade en vertel me dan nog eens hoeveel gebruiksgemak zo'n lade heeft. Het openen van een lade met dat gewicht is geen prettige handeling.

Ken je merken als Geba en Format niet? Jammer want ze zijn zeker de moeite waard. Volgende keer op de MOW toch even een rondje maken en kijken wat de collega's te bieden hebben.

MVG

Jolynne

Re: Verschil "Format" en "Geba" keuken

Ongelezen bericht door Jolynne »

Ik snap het nu maxx
50 KG is beter dan 80 KG
16 mm is beter dan 19 mm
Composiet is beter dan graniet
4 laklagen is beter dan 8 laklagen
Geen dempingprofiel is beter dan wel een dempingprofiel.

Snap het nu helemaal

alex01
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 okt 2006 13:46

Re: Verschil "Format" en "Geba" keuken

Ongelezen bericht door alex01 »

doe eens niet zo interessant :!:

je zit over iets te melken wat absoluut geen toegevoegde waarde heeft.
Format geeft aan dat 50Kg voldoende is. En dat is het ook.

Heb jij al eens een keuken lade met 50Kg aan pannen en potten gevuld? Nee dus. Probeer maar eens een lade van 150 zo te vullen met keuken benodigdheden dat deze boven de 50Kg uitkomt. Lijkt me knap. Tenzij je gebruik maakt van braadpannen uit het stenen tijdperk!

Wil je meer, nou, dan betaal je bij. Maar niemand weet waarom. Ik ben in ieder geval niet van plan om 80Kg aardappelen in een keukenla te doen.

Wie kan mij vertellen met welk standaard keukengerei je een lade van 150 breed zou kunnen vullen opdat het gewicht aan de 80 Kg komt.
Ik doe alvast een voorzet voor het 1e item: een ouderwetse gietijzeren braadpan van een kilo of 6.

Pfffff

Re: Verschil "Format" en "Geba" keuken

Ongelezen bericht door Pfffff »

Of je de la nu geheel vult of niet, geeft toch een stabieler geheel.
En proviand lade van 120 cm, gaat het gewicht wel tellen.
Tja, niet als je er alleen chips in doet.

Rij liever ook in een auto die een top heeft van 220 dan in 1 met een top van 170 ) Dat terwijl ik nooit harder rij dan 120 )
Bob T.


Geplaatst op 03 Nov 2006 13:12 door Bob T.


--------------------------------------------------------------------------------

Hoi Alex,

je pakt het gedegen en gestructureerd aan! Aangezien ik ook voor greeploos en hoogglans ga, en in het hogere/betere segment zoek, ben ik erg benieuwd van welke merken jij een offerte laat maken.
Mogen we dat weten?
Mogen we schijnbaar niet weten van deze luchtzak ???

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Verschil "Format" en "Geba" keuken

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Pffff,

De stabiliteit komt toch niet van de draagkracht van de ladegeleiders. Als mensen stabiliteit willen als bij bijv. Bulthaup kunnen ze hun Blum laden uitvoeren met een stabilisator. Een set welke boven de voorraadlade gemaakt wordt kosten circa 40 euro per lade.

De geleiders van 80kg kosten meer dan 2x zoveel als de geleiders van 50kg. Ik heb het al gezegd in een eerdere post, een lade met 50kg aan inhoud is geen pretje om te openen.
Rij liever ook in een auto die een top heeft van 220 dan in 1 met een top van 170 ) Dat terwijl ik nooit harder rij dan 120 )
Die vergelijking met die auto gaat niet echt op. Een auto die harder kan rijden dan de doorsnee auto heeft een grotere motorinhoud waardoor hij lekker stil is bij 120 omdat ie minder toeren draait. Een ladegeleider van 80kg loopt niet soepeler als de gewichtsbelasting nooit over die 40/50 kilo heen komt.

Ik snap het nu maxx
50 KG is beter dan 80 KG
16 mm is beter dan 19 mm
Composiet is beter dan graniet
4 laklagen is beter dan 8 laklagen
Geen dempingprofiel is beter dan wel een dempingprofiel.

Snap het nu helemaal

50kg is niet beter, 80kg is niet vaak (lees bijna nooit) nodig. In een gesprek met de klant kom je er snel genoeg achter of deze de extra zware geleiders nodig heeft. Zo niet , dan is het bij het inmeetbezoek ook snel genoeg te zien. Snelle blik naar de inhoud van de laden en je weet genoeg.

MVG

Scara

Re: Verschil "Format" en "Geba" keuken

Ongelezen bericht door Scara »

Hoe je het ook bekijkt, blijven allemaal verkooppraatjes, de 1 z,n sterke punten afzwakken en de eigen mindere punten wegwuiven.

Goede verkopers cq adviseurs dus, is aan de consument waar hij voor kiest.

NB Siematic garandeert elke lade tot die 80 kilo, zonder meerprijs, dus zal dit nooit een discussiepunt met de klant opleveren.
Wordt natuurlijk wel gebruikt bij het intakegesprek.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Verschil "Format" en "Geba" keuken

Ongelezen bericht door magel725 »

Bij het grootste deel van klanten is het "meer is beter" en "meer is duurder". Dat ze dat "meer" vervolgens niet (kunnen) gebruiken komt pas op de laatste plaats.

Pfffff

Re: Verschil "Format" en "Geba" keuken

Ongelezen bericht door Pfffff »

psies !! Leve de weggooimaatschappij :D

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Verschil "Format" en "Geba" keuken

Ongelezen bericht door maxx »

Nog even ter aanvulling.

Format Keukens monteert de 80kg ladegeleiders standaard op voorraadladen van 65cm diep en breder dan 80cm. De standaard 50cm diepe Blum systemen worden uitgevoerd in 50kg.

MVG

Pfffff

Re: Verschil "Format" en "Geba" keuken

Ongelezen bericht door Pfffff »

Waarvan akte :lol:

Gesloten