LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verschillende STELLAR NEGRO'S?
Verschillende STELLAR NEGRO'S?
Nu ben ik even in de war, hoop dat jullie me even kunnen helpen..
Ik heb bij Superkeukens het blad Stellar Negro uitgezocht, maar wilde toch nog even verder kijken, toen kwam ik hetzelfde blad tegen in een andere winkel maar deze was veel en veel mooier, meer glinstertjes meer spiegels etc.. Het blad van Superkeukens was er wat dofjes bij. De verkoopster vertelde dat dit een blad was van Arte. En wat ik bij Superkeukens had gezien was Silestone.
Zijn er verschillende fabrikanten?
Vandaag ging ik langs bij Arte (Helmond) en daar vertelde zij mij dat er maar 1 fabrikant is die ook aan Arte levert.. Maar hoe verklaar ik dat verschil?
Ik heb bij Superkeukens het blad Stellar Negro uitgezocht, maar wilde toch nog even verder kijken, toen kwam ik hetzelfde blad tegen in een andere winkel maar deze was veel en veel mooier, meer glinstertjes meer spiegels etc.. Het blad van Superkeukens was er wat dofjes bij. De verkoopster vertelde dat dit een blad was van Arte. En wat ik bij Superkeukens had gezien was Silestone.
Zijn er verschillende fabrikanten?
Vandaag ging ik langs bij Arte (Helmond) en daar vertelde zij mij dat er maar 1 fabrikant is die ook aan Arte levert.. Maar hoe verklaar ik dat verschil?
-
Re: Verschillende STELLAR NEGRO'S?
Wij hebben ook een blad van Arte (Negro Tebas) en heb even voor je op de orderbon gekeken, de composietbladen van Arte staan ook op de website vermeld als "Silestone by Arte" dus is wel hetzelfde blad bij de diverse keukenzaken al ziet het er wat anders uit
(overigens supermonteurs, die bladen pasten als een klok, zuigend passend en het afkitten zoals zij dat deden is ongelooflijk perfect) nU IS HET WEL ZO DAT IK BIJ aRTE GEINFORMEERD HEB NAAR DIE VENSTERBANKEN VAN HETZELFDE ALS HET AANRECHT EN DIE WEZEN ME EROP DAT ER (SORRY, CAPSLOCK ) dat er een kleur en structuurverschil kan zijn bij een nabestelling. Misschien verklaard dat het verschil wat jij aangeeft.
Bij deze weer even een linkje voor je
http://www.interblad.eu/index.php?id=79
(overigens supermonteurs, die bladen pasten als een klok, zuigend passend en het afkitten zoals zij dat deden is ongelooflijk perfect) nU IS HET WEL ZO DAT IK BIJ aRTE GEINFORMEERD HEB NAAR DIE VENSTERBANKEN VAN HETZELFDE ALS HET AANRECHT EN DIE WEZEN ME EROP DAT ER (SORRY, CAPSLOCK ) dat er een kleur en structuurverschil kan zijn bij een nabestelling. Misschien verklaard dat het verschil wat jij aangeeft.
Bij deze weer even een linkje voor je
http://www.interblad.eu/index.php?id=79
Ja maar het verschil is wel enorm.. en dat is raar, want het is allemaal wel Silestone inderdaad. Ik las ook een keer iets over "namaak" materiaal.. uit CHina, in weet niet in hoeverre dat zou kunnen kloppen, maar ben nog eens een keer in Apeldoorn wezen kijken, daar was het blad Stellar Negro ook vele malen mooier en de verkoper daar zei weer dat het twee verschillende dingen zijn.. ik ga morgen nog eens hier en daar bellen. Misschien kom ik wel wat meer te weten..
ook als is composiet door de mens gemaakt steen, je houdt altijd kleur verschil tussen de partijen. Is niks aan te doen.
Als je in de bestel fase zit, laat meteen de smetplinten en andere extra's reserveren uit de zelfde partij.
Als je in de bestel fase zit, laat meteen de smetplinten en andere extra's reserveren uit de zelfde partij.
-
Er zijn naast silestone ook nog andere fabrikanten in composietplaten, die hun kleur niet negro stellar noemen, maar net iets anders. Dit verklaard het verschil tussen de, in principe, dezelfe kleuren. Indien beide bladen die je hebt gezien vandezelfde (in dit geval Silestone begrijp ik) komen, ligt het aan de verschillende partijen onderling. Het is een zeer lastig proces om elke partij composiet van dezelfde kleur, er ook weer exact hetzelfde uit te laten zien. Verschillen tussen welke kleur in compisiet dan ook, zijn onvermijdelijk.
Iedereen die anders praat, kletst uit zijn nek.
Iedereen die anders praat, kletst uit zijn nek.
Er is maar één Silestone fabriek in de wereld. Silestone wordt door Cosentino geproduceerd in zuid Spanje. Elke echte Silestone kun je herkennen door onder het blad te kijken naar "Silestone by Cosentino". Silestone wordt in Nederland via Cosentino Centre in Deurne verkocht.
Laatst gewijzigd door emailjan op 15 mei 2010 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
euh,Silestone by Arte bestaat dus niet, dwz geen echte Silestone. De echte Silestone wordt in Nederland via Cosentino Centre in Deurne verkocht aan de winkel;
Dus Arte is niet de grootste silestone verwerker van Nederland dus. En dus plagiaat voeren met het gebruik van het silestone logo. Heb ik dan toch even niet goed opgelet toen ze van Silestone langs kwamen. Ik was toch echt van mening dat Silestone uitsluitend leverde aan verwerkers zoals Arte, Kemie, Dekker, Marco of wie dan ook. En dat je niet van imitatie kunt spreken omdat het gewoon andere fabrikanten zijn zoals cearstone of diresco. Maar dan heb ik en de rest van keukenland het waarschijnlijk fout.
Laatst gewijzigd door legoleek op 02 apr 2010 14:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Silestone levert NIET rechtstreeks aan de winkels , maar uitsluitend via verwerkers.
Inderdaad. Zoals ik al zei; Silestone is een geregistreerd merk van Cosentino. De enige fabriek ter wereld staat in Almeria, zuid Spanje. Op elke plaat staat op de achterkant "Silestone by Cosentino". Ik begrijp dat als alles al is geinstalleerd je dat niet meer kan zien.
Elke steenverwerker kan Silestone verkopen via Cosentino Netherlands. Of Arte de grootste is ? Inderdaad, maar zij kopen Silestone van Cosentino. Silestone, ECO, SenSa ook exclusief van Cosentino.
Inderdaad verkoopt Cosentino niet aan winkels, maar via de steenverwerker. Dat heb ik niet goed geformuleerd.
Elke steenverwerker kan Silestone verkopen via Cosentino Netherlands. Of Arte de grootste is ? Inderdaad, maar zij kopen Silestone van Cosentino. Silestone, ECO, SenSa ook exclusief van Cosentino.
Inderdaad verkoopt Cosentino niet aan winkels, maar via de steenverwerker. Dat heb ik niet goed geformuleerd.
Laatst gewijzigd door emailjan op 14 apr 2010 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
www.artedigranito.nlHeeft Arte een web site ?
Dat was een interssante site zeg, dank je wel.
Bekijk deze even:
http://www.cosentinogroup.net/web2009/home.asp?lan=DU
Bekijk deze even:
http://www.cosentinogroup.net/web2009/home.asp?lan=DU
-
Moet zeggen, ze zijn geweldig bij Arte. Als ze komen meten denk je: als dat maar goed gaat, even hotseflots en weg zijn ze weer. maar dan komen ze met de bladen en zonder blikken of blozen past het allemaal zuigend in elkaar.
ik heb altijd bewondering voor vakmensen maar dit was echt bewonderenswaardig.
bovendien uitstekende service en aardige, leuke mensen.
mooi spul, wil er ook een tafelblad en vensterbanken bestellen van hetzelfde als de keukenbladen maar kan helaas niet rechtstreeks via Arte maar moet via een keukenzaak.
Aangezien de keukenzaak ook de vloer en zo geleverd en geinstalleerd heeft en ze de vloer behoorlijk verziekt hebben en ze daar niet de verantwoording voor namen terwijl de schuldvraag door de importeur ook duidelijk werd gesteld dus even zoeken naar een andere dealer van Arte.
Zijn er zat maar door ervaring wijs (en een illusie armer ) geworden: wie weet een betrouwbare dealer van Arte?
edit: omgeving Rotterdam
(en geen Engelen )
ik heb altijd bewondering voor vakmensen maar dit was echt bewonderenswaardig.
bovendien uitstekende service en aardige, leuke mensen.
mooi spul, wil er ook een tafelblad en vensterbanken bestellen van hetzelfde als de keukenbladen maar kan helaas niet rechtstreeks via Arte maar moet via een keukenzaak.
Aangezien de keukenzaak ook de vloer en zo geleverd en geinstalleerd heeft en ze de vloer behoorlijk verziekt hebben en ze daar niet de verantwoording voor namen terwijl de schuldvraag door de importeur ook duidelijk werd gesteld dus even zoeken naar een andere dealer van Arte.
Zijn er zat maar door ervaring wijs (en een illusie armer ) geworden: wie weet een betrouwbare dealer van Arte?
edit: omgeving Rotterdam
(en geen Engelen )