LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vindt hier de werkelijke prijs voor........
Vindt hier de werkelijke prijs voor........
Zoals bekend wil de keukenbranche geen inzicht verschaffen in prijzen van onderdelen.
Door wat speurwerk op internet zijn er toch prijzen te vinden van de beste geleiders en scharnieren die men kan vinden voor keukens, namelijk naar mijn mening Blum Blumotion. Zie www.blum.com.
Voor prijzen hiervan zie www.koch.ch. Let op prijzen zijn excl. 7 procent BTW en in Zwitserse Francs.
Door wat speurwerk op internet zijn er toch prijzen te vinden van de beste geleiders en scharnieren die men kan vinden voor keukens, namelijk naar mijn mening Blum Blumotion. Zie www.blum.com.
Voor prijzen hiervan zie www.koch.ch. Let op prijzen zijn excl. 7 procent BTW en in Zwitserse Francs.
Re: Vindt hier de werkelijke prijs voor........
.
Laatst gewijzigd door Pfffff op 02 nov 2007 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt voor de info dat ik weet wat een scharnier/ladegeleidesysteem kost. Met deze info weet ik zeker dat ik de juiste prijs van 1 keukenkast kan berekenen. Weet je misschien ook een site waar ik de prijs kan vinden van een greepje? de prijs van een bovenkast ophangsysteem? de prijs van een 19 mm MDF deurtje? de prijs van een 16 mm spaanplaat romp van 600 mm bij 950 mm?
Danku
Danku
Prijs van stelvoeten, plinten, etc. zou ook interessant zijn
pfffffffffff waar gaat dit over?
pfffffffffff waar gaat dit over?
Jullie vergeten de duurste dingen, schroefjes ,spijkers en lijm
Dit soort gegevens schiet je inderdaad weinig mee op. als je nu kon vertellen welk percentage korting Ben Mandemakers krijgt bij het inkopen van complete keukens of apparatuur dan was 't iets anders.
Kan ik ook wel vertellen, maar ook dat is niet zo intressant.
Waarom niet?
Wat heeft een consument met inkoopsprijzen te maken ??
Of wil je dat van je glas bier op een terras, je 501 spijkerbroek en
je plasma scherm ook weten ?
Het zal mij in ieder geval worst zijn
Of wil je dat van je glas bier op een terras, je 501 spijkerbroek en
je plasma scherm ook weten ?
Het zal mij in ieder geval worst zijn
Als je een idee hebt van de inkoopprijs dan heb je ook meteen een idee wat een eerlijke verkoopprijs zonder uren over "korting" te moeten onderhandelen. Maar ik begrijp best dat keukenverkopers liever niet hebben dat klanten de inkoopprijs weten.
Nee, ook dan zul je er niets aanhebben, je zult dan ook alle kosten moeten weten en die zijn voor elke ondernemer verschillend.
Een exclusief dealer van een topmerk, moet er in ieder geval al voor zorgen dat zijn showroom, precies die kwaliteit uitstraalt, die in
associatie staat met de getoonde keukens.
Denk hierbij aan tegels, verlichting, entree, meubilair.
Dus LeeGer, gewoon meerdere offertes laten maken en zorgen dat je appels met appels vergelijkt.
En het forum goed lezen Staan hele wijze dingen in
Een exclusief dealer van een topmerk, moet er in ieder geval al voor zorgen dat zijn showroom, precies die kwaliteit uitstraalt, die in
associatie staat met de getoonde keukens.
Denk hierbij aan tegels, verlichting, entree, meubilair.
Dus LeeGer, gewoon meerdere offertes laten maken en zorgen dat je appels met appels vergelijkt.
En het forum goed lezen Staan hele wijze dingen in
De inkoopprijs is voor de consument A)niet interessant. Zoals Scara terecht opmerkt bepaalt niet alleen de inkoopprijs de verkoopprijs en B)Het gaat de consument niets aan, net zoals uw salaris, huishoudgeld en spaarbankboekje mij niets aangaanAls je een idee hebt van de inkoopprijs dan heb je ook meteen een idee wat een eerlijke verkoopprijs zonder uren over "korting" te moeten onderhandelen. Maar ik begrijp best dat keukenverkopers liever niet hebben dat klanten de inkoopprijs weten. Wink
Bovendien: als je nagaat dat een kleinere gezonde keukenzaak (= veel en hard werken) gemiddeld zo'n 6% netto rendement oplevert en de mindere broeders ofwel failliet is, ofwel binnen afzienbare tijd failliet gaat, dan valt het met de woekerwinsten in de keukenbrancje wel mee.
Het is momenteel voor veel zelfstandigen 'pompen of verzuipen'
Wat mij betreft mag de keukenbranche gaan werken met vastgestelde verkoopprijzen. Dat komt de consument ten goede: De verkoper zal zich meer van de klant moeten aantrekken, beter moeten luisteren naar zijn klanten en moeite voor zijn klanten moeten doen om een keuken te verkopen. De welig tierende internethandel op zolderkamertjes verdwijnt, de minder verkopers en omzetjagers zullen moeten gaan uitkijken naar een andere baan en de keuken'handel' wordt weer het keukenVAK (want dat is het!) en de ik-wil-kortingconsument kan gaan emigreren.....
Het is momenteel voor veel zelfstandigen 'pompen of verzuipen'
Wat mij betreft mag de keukenbranche gaan werken met vastgestelde verkoopprijzen. Dat komt de consument ten goede: De verkoper zal zich meer van de klant moeten aantrekken, beter moeten luisteren naar zijn klanten en moeite voor zijn klanten moeten doen om een keuken te verkopen. De welig tierende internethandel op zolderkamertjes verdwijnt, de minder verkopers en omzetjagers zullen moeten gaan uitkijken naar een andere baan en de keuken'handel' wordt weer het keukenVAK (want dat is het!) en de ik-wil-kortingconsument kan gaan emigreren.....
De ik-wil-kortingconsument is de ik-wil-kortingconsument geworden omdat ie ook niet gek is en hij weet dat als hij geen korting vraagt dat ie dan gewoon genaaid word.
Het een is het gevolg van het ander.De ik-wil-kortingconsument is de ik-wil-kortingconsument geworden omdat ie ook niet gek is en hij weet dat als hij geen korting vraagt dat ie dan gewoon genaaid word.
Als je als consument in gesprek gaat met een verkoper en je geeft duidelijk aan dat je niet meedoet aan het kortings-toneelspel, dat je direct de laagtse prijs wilt omdat je meer aanbiedingen hebt zal een slimme verkoper snappen dat met deze consument niet te sollen valt.
Veel klanten komen binnen met de vraag "hoeveel korting krijg ik hier?"
Kassa! denkt de verkoper dan, zoveel als u wilt argeloze klant, 50, 60, 70, 80%? zeg het maar ik n*** u waar u bij staat.
wat was er eerder de kip of het ei?....
volgens mij is 't anders bij geen enkele andere branche zo erg als bij de keukenhandel, dat kun je dus nooit alleen de consument verwijten.
Toe nou zeg, auto handel en elektronika zijn even erg. Bij keuken valt het op door de grote getallen, 10% korting op 1000 of op 100 blijft 10%, het lijkt alleen meer door de absolute getallen.
Sorry maar waar vind jij een autohandel waar je zonder problemen al meteen 50% korting aangeboden krijgt? Nergens!
Ik zal niet zeggen dat je daar niet kunt afdingen of dat je misschien een navigatiesysteem voor niks krijgt op een auto van 20.000 euro maar ze strooien er niet met belachelijk hoge kortingen van tientallen procenten. Electronica idem dito.
Ik zal niet zeggen dat je daar niet kunt afdingen of dat je misschien een navigatiesysteem voor niks krijgt op een auto van 20.000 euro maar ze strooien er niet met belachelijk hoge kortingen van tientallen procenten. Electronica idem dito.
Stap eens binnen bij mediamarkt of een van de anderen en stap op een tv af: NU van 1800 voor 999. Kortom van adviesprijs naar verkoopprijs. 40 to 50 %. Trouwens, bij mij ligt de totale korting op een keuken op max 20-25% en dan weet ik zeker dat ik eerlijk prijzen maak.
Je hebt weer een punt kzin, maar niet het volle pond.
Als ik een electronisch apparaat wil dan google ik ff langs prijsvergelijk oid, en ik krijg een overzicht van zaken en prijzen (maar ook, als ik verder zoek, van typen, series, specificaties, testresultaten etc). Ik kan dan kiezen waar ik het product wil kopen. In die beslissing neem ik ook mee of ik liever naar een bekende zaak ga of bestel over het web.
Bij keukens krijg ik dat niet. Ergens op dit forum heeft iemand al aangegeven dat een "consumententest" voor keukens niet werkt omdat veel keukenfabrieken meerdere merken maken en wat nog meer zij. Ik denk dat de branche ook niet zit te springen om een echte test op grond waarvan echt appels met appels worden vergeleken.
Als ik een electronisch apparaat wil dan google ik ff langs prijsvergelijk oid, en ik krijg een overzicht van zaken en prijzen (maar ook, als ik verder zoek, van typen, series, specificaties, testresultaten etc). Ik kan dan kiezen waar ik het product wil kopen. In die beslissing neem ik ook mee of ik liever naar een bekende zaak ga of bestel over het web.
Bij keukens krijg ik dat niet. Ergens op dit forum heeft iemand al aangegeven dat een "consumententest" voor keukens niet werkt omdat veel keukenfabrieken meerdere merken maken en wat nog meer zij. Ik denk dat de branche ook niet zit te springen om een echte test op grond waarvan echt appels met appels worden vergeleken.