LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vooraf betaling keuken
Vooraf betaling keuken
Dag,
Is het nog steeds normaal dat keuken fabrikanten voor levering het hele bedrag op hun rekening willen hebben?
Ik kan mij herinneren, dat er een gedragscode is afgesproken na het faillissement van Verkerk keukens.
Zelf heb ik nu een keuken besteld bij Bruynzeel, maar ook zij willen het totale bedrag 2 weken voor levering op hun rekening hebben.
Is hier iets tegen te doen?
Of moet dit weer eens opnieuw onder de aandacht worden gebracht?
Graag een reaktie.
Karel
Is het nog steeds normaal dat keuken fabrikanten voor levering het hele bedrag op hun rekening willen hebben?
Ik kan mij herinneren, dat er een gedragscode is afgesproken na het faillissement van Verkerk keukens.
Zelf heb ik nu een keuken besteld bij Bruynzeel, maar ook zij willen het totale bedrag 2 weken voor levering op hun rekening hebben.
Is hier iets tegen te doen?
Of moet dit weer eens opnieuw onder de aandacht worden gebracht?
Graag een reaktie.
Karel
Laatst gewijzigd door kafli op 25 apr 2004 00:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Vooraf betaling keuken
Ook wij hebben vorig jaar Mei een keuken besteld bij Brugman en moesten het gehele bedrag minimaal 3 dagen voor levering hebben overgemaakt. Ik weet niet of wij dat NU ook nog zouden doen, na al die faillietsementen van die andere keukenzaken!
De familie.
De familie.
Op 27-12-2003 plaatste ik onderstaand bericht op dit forum. op het forum kan ik het echter niet meer terugvinden. Mag ik niet linken naar de Vara?
Zie
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... mber=14441
Een consument in een vergelijkbare situatie krijgt van de advocaat het advies om het voorstel te doen om slechts 50% vooruit te betalen. Uiteindelijk boekt de Belbus weldegelijk een opmerkelijk resultaat.
Zie ook:
http://www.trosradar.nl/?url=PHP/qcl2/qna/0/21
http://info.omroep.nl/vara?nav=lwjwGsHzGHGyGtGI
De laatste link betreft weliswaar niet de woonbranche maar is toch een quote waard:"Volgens hem is zelfs wettelijk verboden om honderd procent aanbetaling te vragen als je slechts één betalingsmogelijkheid biedt"
-
Ik kon het toch niet laten, maar toch weer leuk om te lezen dat er al die jaren gewoon helemaal niets veranderd is. Gewoon genieten
Het lijkt mij dat je bij aanschaf van een nieuwe keuken bij meerdere zaken ga kijken en vergelijken en daarna bij minstens 2 zaken verder ga (ontwerp, indeling, extra's, offertes).
Dit kan dan ook een onderdeel van de onderhandelingen zijn.
Zo zijn wij nu bezig met aanschaf van een nieuwe keuken en bij 2 zaken in de onderhandelingen. Bij de zaak waar we voor een tweede uitgebreid gesprek en uitwerking van de ideeen zijn, hebben we ook de betaling besproken. Zij hebben standaard de eis van 25 procent betalen bij ondertekenen offerte. Wij hebben bedongen dat we een aanmerkelijk kleiner percentage (10 procent) aan zullen betalen, en de rest van de materialen (exclusief kosten installatie) bij volledige aflevering van alle materialen. Pas als alles gemonteerd is en naar tevredenheid is afgehandeld de rest.
Zo kan het dus ook. Je brengt bij de zaak een hoop geld in het laatje en dan laten ze het echt niet afketsen op de betalingsvoorwaarden!
Dit kan dan ook een onderdeel van de onderhandelingen zijn.
Zo zijn wij nu bezig met aanschaf van een nieuwe keuken en bij 2 zaken in de onderhandelingen. Bij de zaak waar we voor een tweede uitgebreid gesprek en uitwerking van de ideeen zijn, hebben we ook de betaling besproken. Zij hebben standaard de eis van 25 procent betalen bij ondertekenen offerte. Wij hebben bedongen dat we een aanmerkelijk kleiner percentage (10 procent) aan zullen betalen, en de rest van de materialen (exclusief kosten installatie) bij volledige aflevering van alle materialen. Pas als alles gemonteerd is en naar tevredenheid is afgehandeld de rest.
Zo kan het dus ook. Je brengt bij de zaak een hoop geld in het laatje en dan laten ze het echt niet afketsen op de betalingsvoorwaarden!
Indien deze winkel aangesloten is bij het CBW, dan overtreden ze hiermee de eigen voorwaarden. Wettelijk valt dat in de categorie oneerlijke handelspraktijken.Zij hebben standaard de eis van 25 procent betalen bij ondertekenen offerte
PeepPeep
Prima gedaan! Het is nog altijd zo dat bij de aanschaf van een nieuwe keuken ten hoogste een aanbetaling van 50% van de koopsom gevraagd mag worden. De aanschaf van een keuken is immers een gewone consumentenkoop.
Maxiem.
Prima gedaan! Het is nog altijd zo dat bij de aanschaf van een nieuwe keuken ten hoogste een aanbetaling van 50% van de koopsom gevraagd mag worden. De aanschaf van een keuken is immers een gewone consumentenkoop.
Maxiem.
Heb bij de aanschaf van mijn keuken (exl. app) ook pas betaald na levering, had dit keurig afgesproken met de verkoper. App via internet besteld en ook pas gepint bij afleveren.