LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voortman Keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
floeder
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 sep 2011 11:58

Voortman Keukens

Ongelezen bericht door floeder »

Heeft iemand ervaringen met Voortman Keukens?

Bosjesman
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Re: Voortman Keukens

Ongelezen bericht door Bosjesman »

Ja,onze projectontwikkelaar had een deal gesloten. M.n. de agressieve manier van verkopen stond ons tegen. En vooral de opmerking: beslis nu maar en koop bij ons, zo goedkoop kan niemand zijn... En 2 dagen later hebben wij een keuken elders gekocht en qua prijs lager!

GAEvakYD
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 aug 2010 15:42

Re: Voortman Keukens

Ongelezen bericht door GAEvakYD »

Bij ons (CPO) project zijn er meerdere keuken via Voortman gekocht. Ik zelf heb via BudgetSelect gekocht, maar dat 100% voortman.

Van iedereen inclusief mijzelf hoor ik zeer goede verhalen. Kleine problemen worden erg goed en snel opgelost. Mijn keukenblad was niet goed, ondanks dat ik zelf had gekozen voor niet inmeten. Geen discussie, blad werd opgehaald en opmaat gemaakt. Mijn buurman had de inbouwapparatuur op internet gekocht. De monteur van voortman heeft deze er zonder meerprijs gewoon in gezet.

Voor de goedkoopste prijs moet je niet bij Voorman zijn, maar we hebben later gemerkt dat het prijsverschil zeker ergens terugkomt. BudgetSelect is al wat minder duur, maar dan krijg je ook geen appeltaart of broodjes tussen de middag. Hahaha, eten kan ik thuis ook wel.

johndijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2012 17:16

Re: Voortman Keukens

Ongelezen bericht door johndijk »

Ja, wij hebben ook ervaring met Voortman keukens. Onze projectontwikkelaar had een deal met Voortman gesloten. We zijn in de vestiging in Apeldoorn geweest. Wat me tegenvalt is de verkooptechniek en de gewiekstheid van de verkopers. We hebben er onze keuken besteld. Na de bestelling hebben we zo'n 4 weken voor levering nog een gesprek gehad of alles goed was. Daar bleek dat ze in de order de verkeerde deurtjes voor de caroussel in de order stond. Op hele gewiekste manier herhaalde de verkoper [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] meerdere keren hoe de deurtjes moeten worden gesloten, zodat we de fout constateerde. Dhr. [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] kon de fout wel even herstellen. De prijs van het verschil werd niet zichtbaar gemaakt. De man klikte snel even, pakte de rekenmachine en wist vervolgens te melden dat we 200 moesten bijbetalen om de keuken te ontvangen waar wij van uitgingen dat we die hadden gekocht! Later las ik in marketing boek dat dit een bekende truck is. [Ongefundeerde uitingen verwijderd door de Moderator] Verder bleek dat de leidingen allemaal om moesten worden gelegd. Ook daar pikte Voortman een graantje mee van de meerprijs (1300 euro!!!). Alles bleek anders te moeten want anders zou de keuken niet goed kunnen worden geplaatst. Bij oplevering bleek dat er in de achterwand van een kastje gewoon een gat was geboord ter grootte van een stopcontact. Tja, anders kon de oven niet worden aangesloten. Een ijs en ijskoude douche voor Voortman!
Laatst gewijzigd door Radar op 16 apr 2014 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens en ongefundeerde uitingen verwijderd

Fauser
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 jan 2011 09:48

Re: Voortman Keukens

Ongelezen bericht door Fauser »

Verder bleek dat de leidingen allemaal om moesten worden gelegd. Ook daar pikte Voortman een graantje mee van de meerprijs (1300 euro!!!). Alles bleek anders te moeten want anders zou de keuken niet goed kunnen worden geplaatst. Bij oplevering bleek dat er in de achterwand van een kastje gewoon een gat was geboord ter grootte van een stopcontact. Tja, anders kon de oven niet worden aangesloten. Een ijs en ijskoude douche voor Voortman!
Het is in het algemeen gebruikelijk dat installatiewerk niet inbegrepen in een montageprijs. Je kan daar simpelweg vanachter een buro geen inschatting van maken. U hoort daarvan op de hoogte gesteld te worden in het verkoopgesprek. Of de verkoper is hierin nalatig geweest of u heeft slecht geluisterd. U heeft hierin de keuze om het installatiewerk zelf te verzorgen of dit als meerwerk te laten berekenen door het montage- of installatiebedrijf. 1300,00 euro lijkt me wel wat veel, maar is zeker niet ongebruikelijk bij een compleet verkeerde installatie. Een gat boren in een achterwand gebeurt vaker, tenslotte moeten veel zaken bereikbaar blijven. Ok het is niet de mooiste oplossing.

Dat van die carousselkast vind ik een zeer raar verhaal.
[Verwijzing naar ongefundeerde uitingen verwijderd door de Moderator] wat is uw rol in deze ?
Laatst gewijzigd door Radar op 16 apr 2014 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verwijzing verwijderd

johndijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2012 17:16

Re: Voortman Keukens

Ongelezen bericht door johndijk »

Dat van die carousselkast vind ik een zeer raar verhaal.
[Verwijzing naar ongefundeerde uitingen verwijderd door de Moderator]wat is uw rol in deze ?
Mijn rol lijkt mij duidelijk: gedupeerde! Het laten terugkomen en te constateren dat je iets verkeerds hebt besteld, blijkt dus een methode te zijn. Als voorbeeld hoe het vroeger ging en nu niet meer moet. Bij Voortman wordt die dus toegepast!

Zoals ik had gezegd, betrof dit een woning uit een nieuwbouw project. Ten tijde van de aanschaf van de keuken, stonden de muren nog niet eens.
1300 euro rekenen voor het verleggen van leidingen in een huis dat nog moet worden gebouwd is belachelijk! Werd niet gecommuniceerd (maar gemeld: "daar moet nog even naar worden gekeken, ... teken maar hier". Later bleek dat Voortman hier 10% van ontvangt. Toen ik later constateerde dat achter een kastje een wandcontactdoos niet was verplaatst maar dat er doodleuk een verlengsnoer is gebruikt, werd ik boos. Daar hadden ze helemaal geen begrip voor. De 85 euro die was gerekend omdat volgens Voortman de wandcontactdoos moest worden verplaatst, hebben we na veel gezeur terug gekregen. NOOIT MEER VOORTMAN KEUKENS!!!! Als Dhr[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] nu ergens anders werkt, dan zou ik daar ook geen keuken kopen.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 apr 2014 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

MAXIEM

Re: Voortman Keukens

Ongelezen bericht door MAXIEM »

johndijk

Als je op naam op Google op de eerste 15 pagina's 132 hits aantreft, dan is het naar mijn mening raadzaam om 2 blokjes om te lopen.

Maxiem

muzi2021
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 apr 2012 11:34

Re: Voortman Keukens

Ongelezen bericht door muzi2021 »

De monteur van voortman heeft deze er zonder meerprijs gewoon in gezet. Afbeelding

kvl 26
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2012 18:07

Re: Voortman Keukens

Ongelezen bericht door kvl 26 »

floeder schreef:Heeft iemand ervaringen met Voortman Keukens?
ja wij hebben een zeer goede ervaring met voortmankeukens in de dillenburgstraat in eindhoven wij kochten 18-04-2009 een keuken bij [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] wij zijn dik tevrede wij genieten elke dag nog van onze keuken vriendelijke groet fam van loon dik aan te raden
Laatst gewijzigd door Radar op 16 apr 2014 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

Mybro
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 dec 2013 13:49

Re: Voortman Keukens

Ongelezen bericht door Mybro »

Wij hebben in 1990 een keuken bij Voortman Rijssen gekocht en waren erg tevreden over de gehele gang van zaken!
Nu, 25 jaar later, denken wij aan een nieuwe keuken. Niet omdat de keuken "versleten" is; die is zelfs na 25 jaar nog prima, inclusief hang-sluitwerk en geleiders!!! En dat zegt wel iets over de kwaliteit!!
We willen gewoon graag een modernere keuken.
Maar we gaan zeker eerst bij Voortman kijken!!!

mrll_
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2015 10:27

Re: Voortman Keukens

Ongelezen bericht door mrll_ »

In oktober een keuken gekocht bij Voortman Keukens. Mooie keuken van SieMatic. Inmiddels tevreden.
Laatst gewijzigd door mrll_ op 03 mar 2015 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Voortman Keukens

Ongelezen bericht door bprosman »

De keuken is bij mij thuis afgeleverd, zonder handleidingen hoe te monteren,
Behalve bij Ikea ken ik ook geen keukens waar je een handleiding bij krijgt.
Keukenmonteur schijnt toch een vak te zijn :wink: .

Gesloten