Wij hebben na lang wikken en wegen een opdrachtbevestiging getekend voor een mooi prijs dachten wij!!
Maar achteraf blijkt dat bij het defenitief tekenen van de specifieke orderbevestiging dat het niet de type keuken deurtjes te zijn die wij willen. Maar het mooie komt nog het type dat wij willen is er niet in deze keukenlijn. Of te wel het wordt alleen maar duurder.
Kan iemand ons vertellen of je hier op een nette manier onderuit kunt komen?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vraag over annuleren van keuken
-
Bob Schurkjens
Re: Vraag over annuleren van keuken
Volgens mij kom je er helemaal niet onderuit. Je hebt namelijk getekend. Alleen wanneer je iets telefonisch of aan de deur koopt (Wet Kopen op Afstand en de Colportagewet) kun je er binnen 7 dagen onderuit.
Het enige wat ik kan bedenken is dat hetgene waarvoor je hebt getekend niet voldoet aan bepaalde wettelijke voorwaarden (specificatie BTW etc etc). Misschien iemand die daar weer verstand van heeft?
Het enige wat ik kan bedenken is dat hetgene waarvoor je hebt getekend niet voldoet aan bepaalde wettelijke voorwaarden (specificatie BTW etc etc). Misschien iemand die daar weer verstand van heeft?
vreemd, je zegt na lang wikken en wegen heb je besloten
maar toch teken je iets waar je het later dan niet mee eens bent??? begrijp ik het nu goed? of zijn er later door de keukenleverancier wijzigingen aangebracht of is er u vermeld dat iets waarvoor u getekend hebt nu niet geleverd kan worden??
ik neem aan als je wikt en weegt over een besluit dat je dan ook alle details meeneemt in je besluitvorming, dus ik vind het al met al een heel vreemd verhaal,
en om antwoord te geven op je vraag, nee volgens mij kun je er niet onderuit, verplaats u ook in uw keukenleverancier, die gaat er namelijk van uit dat u na lang wikken en wegen uw besluit hebt genomen, dat er dan ook een serieus besluit is gemaakt en daar heeft de keukenzaak dan waarschijnlijk ook zijn nodige energie aan besteed.
maar toch teken je iets waar je het later dan niet mee eens bent??? begrijp ik het nu goed? of zijn er later door de keukenleverancier wijzigingen aangebracht of is er u vermeld dat iets waarvoor u getekend hebt nu niet geleverd kan worden??
ik neem aan als je wikt en weegt over een besluit dat je dan ook alle details meeneemt in je besluitvorming, dus ik vind het al met al een heel vreemd verhaal,
en om antwoord te geven op je vraag, nee volgens mij kun je er niet onderuit, verplaats u ook in uw keukenleverancier, die gaat er namelijk van uit dat u na lang wikken en wegen uw besluit hebt genomen, dat er dan ook een serieus besluit is gemaakt en daar heeft de keukenzaak dan waarschijnlijk ook zijn nodige energie aan besteed.
-
Scara
Annuleren mag altijd na tekenen, doet de leverancier graag voor u, na het betalen van 30 procent van het overeengekomen eindbedrag.
Toevallig is die 30 procent nu net de bruto winst wat de keuken zou moeten opleveren op het eind.
Toevallig is die 30 procent nu net de bruto winst wat de keuken zou moeten opleveren op het eind.
-
Bikermania
we wilden graag en nog steeds een mooie keuken maar wat bleek de keuken die wij eerst wilden hebben we nu niet aangeboden gekregen. Want waar wij dachten voor te tekenen is niet wat we krijgen. Het is een beetje lastig uit te leggen maar wij tekende voor de prijs en zouden dan nog een keer terugkomen om de specifieke orderbevestiging te tekenen. Hiermee zijn we het dus niet eens en hebben al geprobeerd een andere keuken uit te zoeken. Maar dat is gewoon niet wat wij willen en we komen er gewoon weg niet uit.
nou sorrie, ik zal het even ongezouten zeggen maar dat vind ik oer dom!!!
wie tekent er nou voor een prijs terwijl je niet eens dus weet wat je precies voor die prijs krijgt.
en u zegt nog wel na lang wikken wegen. sorrie hoor, maar hoe lang is dat wikken en wegen daar in de showroom geweest dan? bent U een emotie koper geweest?
zal wel niet al te slim zijn van mij, maar als ik iets koop dan gaat het mij in eerste instantie om het product tochwat ik koop en ja dan de prijs voor het produkt. en als alles met alles klopt dan teken je toch pas iets? of doe ik nu heel naief??
tja en dan of het geannuleerd kan worden, hangt toch zeker ook af wat U dan heeft getekend en of het waargemaakt kan worden wat U heeft getekend.
Natuurlijk een order afkopen kan altijd, alhoewel dat altijd is volgens mij ook betrekkelijk want als U keukenleverancier het materiaal al heeft besteld en niet meer kan anneleren dan bent U volgens mij neit klaar met 30 % van de afkoopsom,
maar klaar hoe dat precies juridisch in elkaar steekt weet ik ook niet
hebt U al overleg gehad met Uw keukenleverancier? of willen ze van niets weten? is de klantvriendelijkheid een beetje weg nu de order al op papier staat? welke keuken leverancier hebben we het eigenlijk over.
wie tekent er nou voor een prijs terwijl je niet eens dus weet wat je precies voor die prijs krijgt.
en u zegt nog wel na lang wikken wegen. sorrie hoor, maar hoe lang is dat wikken en wegen daar in de showroom geweest dan? bent U een emotie koper geweest?
zal wel niet al te slim zijn van mij, maar als ik iets koop dan gaat het mij in eerste instantie om het product tochwat ik koop en ja dan de prijs voor het produkt. en als alles met alles klopt dan teken je toch pas iets? of doe ik nu heel naief??
tja en dan of het geannuleerd kan worden, hangt toch zeker ook af wat U dan heeft getekend en of het waargemaakt kan worden wat U heeft getekend.
Natuurlijk een order afkopen kan altijd, alhoewel dat altijd is volgens mij ook betrekkelijk want als U keukenleverancier het materiaal al heeft besteld en niet meer kan anneleren dan bent U volgens mij neit klaar met 30 % van de afkoopsom,
maar klaar hoe dat precies juridisch in elkaar steekt weet ik ook niet
hebt U al overleg gehad met Uw keukenleverancier? of willen ze van niets weten? is de klantvriendelijkheid een beetje weg nu de order al op papier staat? welke keuken leverancier hebben we het eigenlijk over.
-
Bikermania
na bijna twee keer 4uur lang in de keukenzaak geweest te zijn. Dachten we er eindelijk over uit te zijn maar omdat het al zo laat was wilde hij de specificatie lijst later in orde maken. Wij zijn een beetje op dat moment plat geluld zeg maar. Wij hebben contact opgenomen met de keuken leverancier en wachten nog eventjes af wat hun reactie is. Dat zij al iets besteld hebben kan nooit waar zijn want wij hebben direct gezegd dat dit niet is wat wij willen en wij konden desnoods nog een hele andere keuken uitzoeken. Maar deze worden allemaal duurder wat wij gewoonweg niet kunnen betalen. De keuken is overigens voor een nieuwbouwhuis en dat is pas volgend jaar klaar.
bedankt voor jullie reacties in ieder geval !
bedankt voor jullie reacties in ieder geval !