LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vraag over werkblad

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
fruity
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 nov 2005 16:27

vraag over werkblad

Ongelezen bericht door fruity »

Ik ben van plan om een werkblad van composiet te nemen n.l. Artestone certruzo. Dit is een blad met een sinaasappelhuidachtig oppervlak. Wie heeft hier ervaring mee en worden de naden wel mooi (vrijwel onzichtbaar) in dit materiaal? Mijn blad is 3.20m lang en kan niet uit één stuk. Er komt een opbouw rvs kookplaatin en een rvs spoelbak onderbouw. Het is een rechte opstelling onder een raam van 3.20m.

Marianne.

Inoitall
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 nov 2005 17:41

Re: vraag over werkblad

Ongelezen bericht door Inoitall »

Dit is een blad met een sinaasappelhuidachtig oppervlak. Wie heeft hier ervaring mee en worden de naden wel mooi (vrijwel onzichtbaar) in dit materiaal?
Sinaasappelhuidachtig wil waarschijnlijk zeggen dat de oppervlakte gebrand is. Het is een redelijk nieuwe techniek. Wel mooi. Dit geeft een speciaal ruw oppervlak. lijkt qua eigenschappen op gezoet steen. Wel iets moeilijker schoonmaken dus dan gewoon gepolijst steen.

De naden bij steen en natuursteen blijven altijd zichtbaar net iets meer dan bij multiplex, maar naar mijn mening niet hinderlijk, mits goed geplaatst en netjes gekit. Je kan de naad bijvoorbeeld bij de kookplaat plannen. Valt dan veel minder op. Of een soort cascade van maken bij de spoelbak. Dat is een verzonken gedeelte rond de spoelbak, hierdoor werkt de naad als een waterkering, ook mooi!

succes, Inoitall

Gesloten