LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vrouwelijke verkoopster

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
fam. Brink
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 aug 2005 22:10

Vrouwelijke verkoopster

Ongelezen bericht door fam. Brink »

Mijn man en ik lezen al een tijdje trouw de forums van radar.
We waren dus goed voorbereid toen wij uiteindelijk besloten een keuken te kopen.
We wisten precies wat we wouden en ik ben toen een aantal winkels in Hoorn binnen gestapt.
Mijn man is namelijk slecht te been.
Uiteindelijk stapte ik bij de keuken concurrent binnen en tot mijn verbazing zag ik een vrouwlijke verkoopster.
Ze stapte vriendelijk op me af en legde mij netjes uit hoe de showroom werkte.
Ze gaf ook aan dat ze dit werk net een week deed, maar dat er altijd iemand met haar mee keek over haar schouder.
Ik vond dit een hele prettige ervaring.
Ik was al gewaarschuwd op deze forum over de aanpak van vele keukenboeren, maar ik moet zeggen dat ik heel erg goed ben behandeld door deze mevrouw.
Ze heeft me goed geholpen en als ze iets niet wist vroeg ze dat aan haar collega.
Ik heb haar verteld over mijn man en of het mogelijk was om afspraak te maken ze gaf me haar kaartje en zei dat geen enkel probleem was.
Deze mevrouw ga ik zeer zeker snel bellen voor een afpspraak.
Ik vind dat dit ook wel gezegd mocht worden en ik vind dit een plus punt van de keukenconcurrent.

met vriendelijke groeten,

Fam. Brink

Pfffff

Re: Vrouwelijke verkoopster

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 02 nov 2007 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.

fam. Brink
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 aug 2005 22:10

Re: Vrouwelijke verkoopster

Ongelezen bericht door fam. Brink »

Ik denk meneer pfff of hoe uw naam ook mag wezen dat u maar een andere bezigheid moet gaan zoeken dan uw tijd te verdoen hier op de forum iedereen en alles te bekritiseren.
Met bepaalde dingen ben ik het eens op de forum, maar vind ook dat de keukenboeren behoorlijk door de slijk word gehaald om welke reden dan ook.
Ik heb veel gehad aan deze forum, omdat ik nu weet waar ik op moet letten en kan bepaalde tips goed gebruiken dus zullen ze bij ons niet zo snel een loer draaien.
Deze vrouwlijke verkoopster verdient haar kans en ik vond het heel prettig of ze nou opleiding heeft gevolgd van mandemakers of niet.
Ik wou alleen een compliment geven op de manier hoe zij mij benadert heeft geheel vrijblijvend zonder druk en dat heb ik als heel erg prettig ervaren.
Helaas is mijn man op het moment niet goed en ligt hij in het ziekenhuis vandaar dat ik ook zo laat heb gereageerd, maar ik weet wel zodra hij weer beter is en ik de financering rond heb neem ik kontakt op met deze vriendelijke verkoopster.
Ik weet wat mijn budget is en heb ongeveer een idee wat ik wil en als die mevrouw en ik daar elkaar in tegemoet kunnen komen heeft de keukenconcurrent van Hoorn er een nieuwe klant bij.
En u meneer pfffff zal hier wel een reactie of een mening geven, maar mijn mening over u is zolang u niet eens met uw echte naam reacties geeft en de boel maar blijft bekritiseren, wie bent u eigenlijk om dat te doen.
Ik vind dat ik u pas serieus kan nemen als u reageerd met uw eigen naam en niet zo hypocriet achter een schuilnaam.

Met vriendelijke groet,

Nel en Cor Brink

Pfffff

Re: Vrouwelijke verkoopster

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 02 nov 2007 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Vermetten
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 jun 2005 19:06

Re: Vrouwelijke verkoopster

Ongelezen bericht door Vermetten »

PFFFFFFFF,
Wat een sukkel ben jij! Nog nooit gehoord zeker van het feit dat een vrouw wel eens meer kan verkopen dat een man!
Succes met je reacties op deze site en kijk uit dat je opblaaspop niet
ineens begint te praten!

boekhour
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 aug 2003 11:06

Re: Vrouwelijke verkoopster

Ongelezen bericht door boekhour »

Ik had laatst nog een poll geopend waar Pfff de eer had het hoofdonderwerp te zijn. Zijn aanwezigheid op het forum hier stelde ik daar ter discussie:

wat te doen met Pfff. Weg emee of juist behouden?

Verder nog een verhaaltje erbij over zijn sarcasme e.d. of we dat nu wel of juist niet moeten koesteren. Ik vind het soms namelijk humoritisch hoe hij overal details van mensen/post bijhoudt, verschillende posts combineert met elkaar en vervolgens er kennelijk ook de tijd voor heeft om uitgebreid te reageren! Na 1 uur was de poll echter verwijderd door de tros radar redactie (misschien dit bericht ook wel...).

Pfffff

Re: Vrouwelijke verkoopster

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 02 nov 2007 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Astra23
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 aug 2005 16:47

Re: Vrouwelijke verkoopster

Ongelezen bericht door Astra23 »

Ach ach, wat gebeurd hier allemaal??? Wat een belachelijke reacties op het artikel van Familie Brink. Natuurlijk kun je nooit weten wat iemand met je voor heeft, ook al doen ze nog zo vriendelijk tegen je.

Maar toch, als de familie Brink straks voor hun gevoel een goede deal heeft met deze keukenfirma en alles naar wens is verlopen dan is dat toch hartstikke mooi!

Geloof mij, het kan zeker ook anders lopen in deze branche!

Groeten

Leetje
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 mar 2005 11:03

Re: Vrouwelijke verkoopster

Ongelezen bericht door Leetje »

Beste mevrouw Brink,

Fijn om te lezen dat u zo netjes bent behandeld bij de keukenconcurrent in Hoorn. Mijn vriend en ik zijn een half jaar geleden bijdezelfde zaak wezen kijken, en hebben minder leuke ervaringen achter de rug. Wij hebben daar onze keuken dan ook niet gekocht, niet eens een offerte laten maken.

Bovendien hoorde ik ook een verhaal van een kennis van mij, die daar ook geweest was. Dat verhaal even in het kort. Zij gingen heen, voor een keuken van max. 10.000 euro. Offerte wordt gemaakt voor 20.000 euro. Zij boos, uiteraard. Maar volgens de verkoper (ja, een man) was dat geen probleem, ze konden zo 50% korting krijgen. Zij trapten daar niet in. Als er zonder veel gezeur al zoveel geld af kan, dan kan er blijkbaar nog veel meer af. En jawel hoor, voor 7500 mochten ze de keuken ook meenemen. Erg dubieus dus. Zij zijn de winkel uitgelopen.


Mevrouw Brink. Als u er een goed gevoel bij heeft om daar uw keuken te kopen, moet u dat absoluut doen. Wij kopen onze keuken bij Kramer keukens in Avenhorn (dicht bij Hoorn). We hebben verschillende offertes laten maken, bij verschillende keukenhandels, en zij waren toch telkens erg goedkoop. We zijn netjes behandeld en van diverse vrienden en familieleden weten we dat de service ook goed is.

Succes met uw keuken, en beterschap voor uw man.

Leetje :wink:

KritischeConsument
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2005 17:56

Re: Vrouwelijke verkoopster

Ongelezen bericht door KritischeConsument »

Er zijn gewoon heel veel truukjes waar de meeste mensen met open ogen intrappen. Het "Dit Is Mijn Eerste Week"-truukje is er eentje, en die is hier succesvol toegepast, blijkbaar.

Een andere is de verkoper die samenzweerderig naar u toebuigt en u toevertrouwt dat hij "dit eigenlijk niet mag doen, maar..." en dan volgt er weer zo'n "Nu Beslissen Deze Kans Krijg Je Nooit Meer"-aanbod. Dat gewoon altijd geldt, maar dat weet u dan niet natuurlijk. :-)

Marktkoopman-praktijken. Die niet thuishoren in winkels waar je voor vele duizenden euro's zaken komt doen.

Mirreke
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 jun 2005 10:11

Re: Vrouwelijke verkoopster

Ongelezen bericht door Mirreke »

Wij zijn bij de keukenconcurrent in Roosendaal geweest... Perfecte service, idd ook een hoge korting, maar dezelfde apparatuur e.d. als bij Bruynzeels (waar we intussen al 3 keer geweest waren en telkens maar een nieuwe afspraken voor weer een kleine verandering aan het ontwerp van de keuken of een wijziging in de apparatuur)
Wij zijn heel netjes geholpen bij de keukenconcurrent... De prijs was goed en de keuken staat inmiddels ruim een jaar, ziet er nog schitterend uit, een tijdje geleden was een lampje van de verlichting kapot, wij gebeld dezelfde week is er nog een monteur langs geweest om een nieuw lampje te plaatsen, zonder dat wij daarvoor behoefden te betalen!!
En idd de monteur kwam langs met een auto van de Keukenman (organisatie waaronder mandemakers en de keukenconcurrent vallen).. Maar wat interesseert mij dat, de service is goed en we hebben nog steeds niks te klagen!

sjaan banaan
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 sep 2004 21:23

Re: Vrouwelijke verkoopster

Ongelezen bericht door sjaan banaan »

tja, grote aankopen zoals een keuken blijft toch altijd een gok. Wijzelf hebben destijds in 1995 bij piet klerkx in waalwijk een keuken besteld. Wij hebben geen cent hoeven aanbetalen en bij aflevering was alles compleet.!!! Niks nakkes nada problemen! GELUKKIG MAAR. Dat was overigens enkele jaren eerder precies hetzelfde met ons slaapkamer meubelement.
Wat ik wel wil zeggen is dat je als consument er gewoon altijd vanuit moet gaan dat een verkoper voor 95 % uit zijn nek lult, dan valt het nooit tegen zeg maar. Ik geef toe, soms tref je wel goede en nette verkopers die een hart hebben en je daadwerkelijk (goed)adviseren om dat goedkopere apparaat te nemen omdat dat simpelweg net zo goed als het duurdere is of meer op jou wensen is toegespitst en goedkoper...... En dat zijn de goede verkopers(in de ogen van ons consumenten dan) want daar maak jij mond tot mond reclame over en je komt er zeker weer terug.....Maar ja de meeste werken misschien met bonussen?? En dan worden het al snel wolven in schaapskleren..........En hoe vaak koop je nu eenmaal een keuken ....juist daar gaan minimaal 10 jaar overheen en waarschijnlijk nog langer dus is het niet nodig dat jij daar weer terugkomt.....Een goede vriend van ons heeft ooit in de verkoop gewerkt.(totaal andere branche overigens) Maar wat hij daar aan oplichterij meemaakte, daar kon hij niet meer tegen hij kon het gewoon niet meer over zijn hart verkrijgen om mensen te flessen waar ze bij stonden. Ik zeg maar zo een echte verkoper(echte: voor het bedrijf dan...) gaat over lijken zeg maar.....

Logg
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2005 10:44

Re: Vrouwelijke verkoopster

Ongelezen bericht door Logg »

mevr. Brink,

Ik vraag mij af wat u heeft doen besluiten om bij de keukenconcurent een keuken aan te schaffen, zonder dat u een vergelijkbare offerte heeft laten maken ?

U schrijft ook dat u bij andere zaken geweest bent, maar waarom daar geen offerte laten maken ?, meten is tenslotte weten.

U schrijft dat u een trouwe bezoekster bent van dit forum, dan zou u toch beter moeten weten.

shopper
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2005 14:25

Re: Vrouwelijke verkoopster

Ongelezen bericht door shopper »

Hallo mw Brink. onze ervaring is om je toch te oriënteren en veel offertes te laten maken. kan ontzettend schelen.
het is goed dat u uw ervaring op het forum zet. Maar het is en blijven verkopers. Die lullen je naar je bek op zijn hollands gezegd.
en wat betreft de reacties van pfff. die zit alleen maar op het forum om mensen te beledigen en op te fokken. zie ook andere onderwerpen.
het beste is om hier niet op te reageren.

in ieder geval mw Brink suxxes met het zoeken van een keuken en sterkte met uw man.

rusa
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2005 14:40

Re: Vrouwelijke verkoopster

Ongelezen bericht door rusa »

Ook wij zijn voor een nieuwe keuken bij diverse keukenwinkels geweest en waren niet te spreken over de grote keukenzaken zoals grando, keukenconcurent, mandemakers etc. Soms was de verkoper erg opdringerig of niet eerlijk over de prijzen. Uiteidelijk kwamen we via een kennis terecht bij een keukenzaak in Dieren en werden daar uitstekend behandeld! geen hijgende verkoper in je nek en zo, gewoon rustig rond kijken en verder niks opdringen. Wij voelden ons daar zeer op ons gemak. Een aantal weken later hebben we daar de keuken laten tekenen een offerte laten maken en de prijs was zeker concurerent met de grote jongens.
Een aantal weken geleden is de keuken geplaatst door hun eigen montage team (Breekwerk, installatiewerk, stucwerk, montage) en alles is heel netjes gedaan!! Echt een familiebedrijf waar kwaliteit van de keuken en zeker ook de montage hoog in het vaandel staan. Ik kan iedereen aanraden je niet gek te laten maken door de mooie praatjes van gladde, op provisiebasis werkende, jongens. Maar ook eens bij een kleine keukenzaak te kijken.

Verkoperzoveel
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 sep 2005 16:33

Re: Vrouwelijke verkoopster

Ongelezen bericht door Verkoperzoveel »

W een flauwekul, dat gezeur over de provisies.
Bij Mandemakers krijg je niet meer dan 180,= per maand of eventueel 240,= maximaal per maand als je een senior bent.
En dan moet je ook nog je target halen!! Wie zegt dat er in de keukenbranche veel geld verdient wordt , is een leugenaar. Wil jij 60 uur werken voor 1500,= netto? Zondagen, kerst , pasen etc... en altijd van die zeikerds moeten aanhoren!

fam. Brink
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 aug 2005 22:10

Re: Vrouwelijke verkoopster

Ongelezen bericht door fam. Brink »

Als eerste mijn excuses dat ik zo laat reageer.
Mijn man ligt nog steeds in het ziekenhuis en ik vertoef veel uurtjes daar.
Maar goed ik heb al uw berichten gelezen en ik wou alleen maar mijn complimenten geven op de manier hoe ik door een vrouwelijke verkoopster geholpen ben en dat ik heel erg goed behandelt ben door haar.
Ik heb al verschillende offertes laten maken en ben natuurlijk niet op mijn achterhoofd gevallen.
ik weet wat wij willen en ik weet ook wat wij willen uitgeven.
waar ik alleen moe van word als "trouwe"radar lezer dat alles zo zwart word gemaakt.
Ik vind het vervelend dat u nare ervaringen heb meegemaakt en dat betreur ik ook.
Maar waarom word dan gelijk mijn ervaring met een vrouwelijke verkoopster gelijk door de slijk gehaald.
Ik wou alleen melden dat ik na veel shoppen nog geen 1 vrouwelijke verkoopster ben tegen gekomen en dat is ook gelijk iemand die op mij totaal niet opdringerig overkwam en dat is ook de reden waarom ik daar even langs wil gaan en door haar geholpen wil worden.
Mocht het zo zijn dat ook zij niet aan mijn wensen kan voldoen dan stap ik gewoon op en bedank ik haar vriendelijk voor de services die zijn mij heeft verleent.
Mijn mening is, als iedereen eerst is goed de kleine lettertjes leest en en gewoon voet bij stuk houd dan kan zo een verkoper zijn opleiding hebben genoten dan nog krijgt hij het niet voor elkaar om jouw ergens voor te tekenen waar je niet voor 100% achter staat doe je dat toch dan zou je eerst is in de spiegel kijken en jezelf is vragen waar het probleem nou daadwerkelijk ligt.
mocht het zo zijn dat ik mijn keuken bij de keukenconcurrent koop en het is een keuken die ik kan betalen en die helemaal naar mijn zin is dan teken ik en mocht het zo zijn dat ze er flink op verdienen dan is dat pech voor mij maar het is een bedrijf die ook zijn gas en licht en personeel moet betalen welk bedrijf probeert er nou niet het onderste uit de kan te krijgen alles draait toch om winst en zolang wij Nederlanders nog steeds alles gratis of met korting wil kopen vind ik dat de bedrijven daar gebruik van mag maken.
Wij hebben zelf een bedrijf gerunt mijn man verkocht auto`s en dat heeft ie met veel plezier gedaan en als hij ergens zijn winst mee kon halen dan deed hij het ook.
Het is vervelend voor de consument maar je tekent toch ergens voor waar je het mee eens bent dan vind ik dat je daar later niet op terug moet komen.
Ik zeg wel eerlijk stel dat het een mannelijke verkoper was geweest die te opdringerig was geweest dan was ik daar ook niet op in gegaan.
Ik ben namelijk bij grando geweest er kwam een mannelijke verkoper op me af en die gaf mij wat folders in mijn handen geduwt en een kaartje met het nummer van het bedrijf en mocht ik iets willen laten uitrekenen dan moest ik bellen voor een afspraak.
Ik vroeg kan het nu niet gelijk maar dat kon helaas niet aangezien ze het te druk hadden.
Ik heb niet gezien dat ze het druk hadden er liepen genoeg verkopers in de rondte die niets deden.Ik vond dat zo onpersoonlijk dat dat al voor mij de reden is om niet bij Grando te kopen.
Ik ben ook naar andere keuken boeren geweest en die werkte ook op afspraak of ze waren opdringerig of ze zaten te veel boven mijn budget.
Maar goed dit is mijn mening, niettemin heb ik ook veel aan de radar forum gehad, want ik weet nu waar ik op moet letten maar ik vind het wel minder dat (ex)verkopers andere bedrijven zwart gaan maken en zich niet eens aan de topic houden om alleen maar gehoord te willen worden.
Mandemakers of niet of het nou Grando word of de schouw als ik maar de keuken krijg die ik wil en dat voor het geld wat ik in mijn hoofd heb.

Met vriendelijke groet,

Fam. Brink

verkopertje007
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 nov 2005 22:55

Re: Vrouwelijke verkoopster

Ongelezen bericht door verkopertje007 »

Het lijkt wel of meneertje Pfffffffffffffffffffff eruit getrapt is bij een DMG formule, hij is zo vraakzuchtig.
En is de opleiding trouwens niet in Waalwijk?

Gesloten