LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vt wonen keuken (van Grando). Welk merk is dit?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
123
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 sep 2006 17:45

Vt wonen keuken (van Grando). Welk merk is dit?

Ongelezen bericht door 123 »

Wij hebben bij Grando een Vt wonen keuken gezien. De stijl sprak ons erg aan. Inmiddels hebben we een offerte laten maken voor deze keuken. Het zou gaan om een kookeiland met composiet blad. Verder een kasten wand met diverse apparatuur. We kwamen op een bedrag van plus minus 17.000 euro.
Helaas is dat boven ons budget. Maaar misschien dat we er nog korting vanaf kunnen krijgen. Graag zou ik willen weten of iemand deze keuken heeft en of hij goed bevalt? Ook zou ik graag het merk willen weten zodat ik de kwaliteit kan achterhalen.
We hebben overigens meerdere offertes bij verschillende keukenzaken aangevraagd. Voor een vergelijkbare keuken bij een andere zaak kamen we al uit op rond de 23.000 euro. Dit is zeker boven ons budget. Maar het schijnt wel een kwalitatief goed merk te zijn,namelijk Pronorm. Vandaar dat je dus waarschijnlijk ook meer betaald...
We weten het allemaal nog niet en gaan zeker naar nog een zaak (kleinere zaak) om een offerte aan te vragen. Iemand nog goede tips?

reja
Berichten: 106
Lid geworden op: 05 sep 2006 16:13

Re: Vt wonen keuken (van Grando). Welk merk is dit?

Ongelezen bericht door reja »

Een "VT Wonen keuken is uiteraard geen merk maar een naam gebruikt door de firma Grando.
Probeer het juiste merk te achterhalen, en probeer dan bij een andere keukenzaak een eerlijk vergelijk te maken.
Ik zou je ook zeer zeker aanraden de kleinere keukenzaken te bezoeken.
Veel succes.

P.S.
Grando Keukens is trouwens een onderdeel van de Mandemakers Groep, dus een gewaarschuwd mens telt voor twee.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Vt wonen keuken (van Grando). Welk merk is dit?

Ongelezen bericht door loesjes »

volgens mij is de vt wonen keuken van grando een hacker keuken, maar 100% zeker weet ik het niet.

grootz
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2006 20:23

Re: Vt wonen keuken (van Grando). Welk merk is dit?

Ongelezen bericht door grootz »

De vt wonen keuken is een hacker edition. Ik heb een offerte liggen waar het op staat, de verkoper zei het ook

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: Vt wonen keuken (van Grando). Welk merk is dit?

Ongelezen bericht door rednax »

P.S.
Grando Keukens is trouwens een onderdeel van de Mandemakers Groep, dus een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Onzin !! Grando is GEEN onderdeel van Mandemakers Groep. De meeste Grando's zijn franchise ondernemingen.

reja
Berichten: 106
Lid geworden op: 05 sep 2006 16:13

Re: Vt wonen keuken (van Grando). Welk merk is dit?

Ongelezen bericht door reja »

Rednax,

Of je bent zelf franchiser, en wil niet geassocieerd met de DMG, of je weet echt niet hoe het zit.
Bij de keuken4daagse die morgen begint doen alleen keukenzaken mee die onderdeel uit maken van de DMG, en raad is wie daar ook aan mee doet??

MVG Reja

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: Vt wonen keuken (van Grando). Welk merk is dit?

Ongelezen bericht door rednax »

Reja,

Je bent wel erg snel met je conclusies. Dus al Grando meedoet aan de keuken4daagse zijn ze onderdeel van Mandemakers ?

Je moet niet iets roepen voordat je de feiten kent. Ik nodig je dan ook van harte uit de KvK registers te raadplegen en te kijken hoeveel Grando zaken van Mandemakers zijn.

Ik heb 't bekeken en, zoals ik al eerder heb gemeld, zijn (bijna) alle Grando's zelfstandige ondernemers die in franchise meedoen.

Ter info de holdingstructuur:

Naam Plaats KvK-inschrijfnummer
De MandemakersGroep B.V. Waalwijk 18047244
Koopholding Klijn B.V. Waalwijk 18045001
Klijn Keukens B.V. Drunen 18127023
Waalwijk Exploitatie B.V. Waalwijk 18045347
Keukenkampioen B.V. (1) Waalwijk 18046980
H.C. Keukens B.V. Waalwijk 18057203
Brugman Holding B.V. Waalwijk 18063516
Brugman Keukens & Badkamers B. Waalwijk 18063517
Brugman Beheer B.V. Capelle aan den IJssel 24169948
De Badenmaker B.V. Waalwijk 18066956
De Badenmaker Bas Lakerveld B. Waalwijk 18067595
DMG Financiële Diensten B.V. Waalwijk 18066996
Holding Keukenkampioen B.V. Waalwijk 18128188
Keukenkampioen B.V. (2) Waalwijk 18046980
Keukenkampioen Beheer B.V. Waalwijk 18084065
Keuken Kampioen Purmerend Purmerend 36048239
Holding Keukencentrum Mandemak Waalwijk 18128189
Keukencentrum Mandemakers B.V. Waalwijk 18046959
Keukenmaxx B.V. Reeuwijk 29047525
Kesves B.V. Waalwijk 30131686

Ik zie geen Grando staan (ook niet per opzet weggehaald).

Ik pretendeer niet de wijsheid in pacht te hebben of geheel volledig te zijn, maar zoek liever eerst iets uit voordat ik wat roep/op een forum schrijf. Het kan natuurlijk best zijn dat 1 of meerdere Grando's van Mandemakers zijn, echter de meeste zijn eenmanszaken of vof's (zo niet alle) en hebben geen enkele connectie met deze groep.

Scara

Re: Vt wonen keuken (van Grando). Welk merk is dit?

Ongelezen bericht door Scara »

Grando is ONDERDEEL formule DMG, dus geen bezit.

reja
Berichten: 106
Lid geworden op: 05 sep 2006 16:13

Re: Vt wonen keuken (van Grando). Welk merk is dit?

Ongelezen bericht door reja »

Rednax,

Er ontbreken nog meer namen op jouw lijstje, maar dat komt ook omdat de comstrutie die de DMG hanteerd zeer gecompliceerd is, en bestaat uit verschillende holdings waarin ook weer verschillende bedrijven zijn ondergebracht.
En Scara omschrijft het perfect en heeft het ook goed gezlezen,
Grando is een ONDERDEEL van de formule DMG.
We kunnen nu een welles nietes spelletje gaan houden, maar daar schieten we samen niets mee op en ook de consument wordt er niet wijzer van.
Maar één ding staat als een paal boven water, als ALLE zaken die onderdeel uit maken van de DMG, meedoen aan de keuken4daagse, en Grando doet ook mee, hebben zij echt wel wat met de DMG te maken.
En helaas weet ik teveel van de DMG, zelfs meer dan ze lief is, want denk jij nou werkelijk dat als de DMG een landelijke actie houd met alle keukenzaken die onderdeel zijn van de DMG, dat Grando , als zij niets met de DMG te maken zou hebben, mee mag doen :roll: , denk het niet.

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: Vt wonen keuken (van Grando). Welk merk is dit?

Ongelezen bericht door rednax »

Reja,

Hoe precies de vork in de steel zit bij die keuken4daagse weet ik niet en wil ik ook niet weten. Hoe de verhoudingen liggen tussen Grando en Mandemakers zal mij ook een worst zijn. Ik heb de discussie Grando wel/niet Mandemakers al vaker voorbij zien komen, dus heb ik wat research gedaan (omdat ik die mogelijkheid heb)

Feit blijft dat de Grando zaken die ik ken en ik via de KvK kan nakijken, eigendom zijn van zelfstandige ondernemers en waaruit geen enkele connectie met Mandemakers blijkt, die, voorzover ik heb ondervonden, niet meedoen aan de typische Mandemakers trucjes.

Heb zelf een Grando keuken gekocht om de reden dat ik bij Brugman etc. etc. een opgejaagd gevoel kreeg waarvan de redenen hiervan op dit forum al ruimschoots aan bod zijn gekomen.

Bij de Grando vestiging waar ik m'n keuken heb gekocht heb ik samen met de adviseur/eigenaar 3 middagen aan het ontwerp/uitvoering/apparatuur gesleuteld totdat wij iets geheel naar onze wensen en smaak hadden. Tijdens die middagen heb ik niet 1 keer het gevoel gehad dat de adviseur er geen zin meer in had. Kan je wel zeggen dat dat voor 95 % mijn keuze heeft bepaald. Al was de keuken bij Brugman de helft goedkoper geweest dan had ik 'm daar nog niet gekocht vanwege de zeer irritante verkoper en bedrijfsleider.

Maar goed, dit is allemaal erg off topic, over de VT wonen keuken waar de topicstarter wat over weten kan ik niets zinnigs zeggen dus sluit ik mijn bijdrage maar af.

reja
Berichten: 106
Lid geworden op: 05 sep 2006 16:13

Re: Vt wonen keuken (van Grando). Welk merk is dit?

Ongelezen bericht door reja »

Rednax,

Ben blij dat je bij Grando goed geholpen bent, want het is niet per definitie dat je bij alle grote concerns slecht geholpen wordt.
Het valt me alleen op dat je als klant er nogal problemen mee hebt dat Grando met de DMG wordt geassocieerd.
Dat jij research hebt gedaan vind ik best wel een goede zaak, alleen als leek in de keukenbranche zal je nooit achter alle zaken komen die van de DMG of van Dhr.Mandemakers persoonlijk zijn, daarvoor zit alles te gecompliceerd in elkaar.
Als laatste wil ik nog even toevoegen dat de DMG geen 100% eignaar is van Grando Keukens, maar wel een meederheidsbelang hebben.
I rest my case.

123
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 sep 2006 17:45

Re: Vt wonen keuken (van Grando). Welk merk is dit?

Ongelezen bericht door 123 »

Ik word een beetje moe van die discussies hier over Mandemakers (en wie daar dan bij hoort en wie niet). Ik heb een vraag over een keuken en vervolgens staat hier weer een hele discussie over iets wat niks met mijn vraag te maken heeft. Het valt me op dat dat hier overal gebeurd. Ik denk dat de boodschap nu wel een keertje duidelijk is dat jullie Mandemakers/DMG zaken slecht vinden. Ik lees pas een paar dagen op dit forum, maar overal staat weer hetzelfde. En ik denk dat het gros van de mensen die die berichten plaatsen zelf keukenverkopers zijn en dat er weinig reacties staan over Mandemakers van consumenten.
Het kan best zo zijn dat wat jullie zeggen klopt ,maar door het zo vaak alleen maar daarover te hebben word het nogal irritant....

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Vt wonen keuken (van Grando). Welk merk is dit?

Ongelezen bericht door loesjes »

123 de vraag die je hebt gesteld is beantwoord door mij en nog iemand. Verder vraag jij om tips, en die worden gegeven
1 tip daarvan is dat je weet met wie je in zee gaat, en het waarom wordt hier ook nog eens aangegeven.

123
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 sep 2006 17:45

Re: Vt wonen keuken (van Grando). Welk merk is dit?

Ongelezen bericht door 123 »

Ik denk dat iedereen die op dit forum komt eerst de onderwerpen door leest voordat hij of zij een vraag gaat stellen. Die discussie over DMG wordt hier in bijna elk onderwerp genoemd. Het valt me gewoon op dat dat steeds weer herhaalt wordt. Mijn vraag was van welk merk de keuken is en of iemand hier ervaring mee heeft. Ik ben blij met de antwoorden dat het een Hacker keuken is. Maar vervolgens ontstaat hier weer een hele discussie over de keukenvierdaagse en DMG etc.
Ik vraag me dus af of dit om alleen maar keukenzaken gaat of dat er ook consumenten zijn die dit steeds weer herhalen.
Vandaag zijn we trouwens nog bij een andere zaak geweest (kleinere zaak) en daar zijn we tot een mooi voorstel gekomen met een nog mooiere keuken als de vt wonen keuken.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Vt wonen keuken (van Grando). Welk merk is dit?

Ongelezen bericht door loesjes »

Was de keuken zelf mooier of was de opstelling mooier? of was de prijs mooier?

123
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 sep 2006 17:45

Re: Vt wonen keuken (van Grando). Welk merk is dit?

Ongelezen bericht door 123 »

De keuken zelf was mooier (hoogglans, greeploos). De prijs scheelde ook nog iets zeker omdat de vergelijking tussen hoogglans en gewoon al duurder is.

schampers
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 okt 2006 16:26

Re: Vt wonen keuken (van Grando). Welk merk is dit?

Ongelezen bericht door schampers »

wat maakt het uit wat voor merk keuken het is, de meeste keukens worden private label verkocht en slechte keukens bestaan niet, slechte keukenleveranciers wel maar Grando is een oude organisatie die hun zaken goed voor elkaar hebben. Het gaat er toch om dat u een keuken van uw dromen krijgt voor de prijs die u te besteden hebt. wat zeurt u nouw over merk

123
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 sep 2006 17:45

Re: Vt wonen keuken (van Grando). Welk merk is dit?

Ongelezen bericht door 123 »

Waarom ik dat vraag? Omdat ik op verschillende forums over keukens ben gaan kijken en lezen. Onder andere op dit forum. En er zit dus echt wel verschil in kwaliteit tussen de merken. Er zijn volgens de mensen die hier posten wel degelijk slechte keukens, maar ook middenklasse keukens en goede keukens.
Dus niks zeuren, gewoon advies in winnen heet dat.

schampers
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 okt 2006 16:26

Re: Vt wonen keuken (van Grando). Welk merk is dit?

Ongelezen bericht door schampers »

er zijn hele hordes zielige consumenten die elkaar op deze forums napraten, er zijn geen slechte keukens, alle spaanplaat wat voor de rompen wordt gebruikt is genormaliseerd, de meeste producenten kopen hun fronten in Italië, het hang en sluitwerk komt voor 70% van Blum. Het verschil wordt bepaald door de omvang van het leveringsprogramma, of een producent 500 verschillende artikelen in zijn magazijn heeft of 2000, dat maakt het prijsverschil.

Dan zijn er ook nog marketingmerken zoals bijv. Siematic, Poggenpohl en Bulthaup, deze hebben hele hoge marketingbudgetten die de consument moet betalen, hetzelfde geld voor apparatuur. Er zijn maar een handjevol producenten van inbouwapparatuur maar er zijn honderden merknamen, volg uw gevoel en doe een keuze wat binnen uw budget past maar vermijd de grote ketens en zeker die van de Mandemakers groep zoals keukenkampioen, keukenconcurrent, Brugman, e.a.

Pfffff

Re: Vt wonen keuken (van Grando). Welk merk is dit?

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 09 nov 2007 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten