LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] W. van der Ham keukens zoetermeer

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
happy4you2
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 sep 2005 14:45

W. van der Ham keukens zoetermeer

Ongelezen bericht door happy4you2 »

Beste mensen,

Ik ben onlangs bij van der Ham keukens geweest in Zoetermeer, vriendelijke mensen, veel aandacht, ongedwongen sfeer.

Mijn vraag is, heeft iemand soortgelijke ervaringen met Van der Ham keukens (m.a.w. heeft iemand daar een keuken gekocht en hoe is het met de afhandeling gesteld (afspraken, garantie, levering, installatie etc.)?

Tot slot voor mij niet geheel onbelangrijk, Is Van der Ham keukens een eigen zelfstandig bedrijf, of behoort het tot de keten DMG of andere grote ketens?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Met vriendelijke groet,

Happy

happy4you2
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 sep 2005 14:45

Re: W. van der Ham keukens zoetermeer

Ongelezen bericht door happy4you2 »

Is er nu niemand onder jullie, die ervaring heeft met W. van der Ham keukens, enof deze een zelfstandig bedrijf is, of behoort tot de grotere ketens, zoals dmg etc?

Gr. Happy

Scara

Re: W. van der Ham keukens zoetermeer

Ongelezen bericht door Scara »

Behoort niet tot een keten, kan er verder niets over vertellen

gast286
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jun 2005 14:40

Re: W. van der Ham keukens zoetermeer

Ongelezen bericht door gast286 »

Is zelfstandig bedrijf, eigenaar is opichter en mede-eigenaar Probewa.
Kwaliteit is gewoon goed.
Kan je rustig kopen
Gr.

happy4you2
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 sep 2005 14:45

Re: W. van der Ham keukens zoetermeer

Ongelezen bericht door happy4you2 »

Scara en gast 286,

Dank voor jullie reactie.

Gast286, hoe weet je dat de kwaliteit goed is en waar baseer je je op dat je daar rustig kunt kopen? Heb je hier zelf ervaringen mee, of anderszins. Wil niet pietluttig overkomen, maar je antwoord laat veel in het midden.

Dank alvast voor je volgende reactie.

Gr. Happy

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: W. van der Ham keukens zoetermeer

Ongelezen bericht door Shareena »

Topkeukens is hetzelfde als Van der Ham en ik ook heb goede ervaringen, maar dan met het filliaal in de Megastores!

gast286
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jun 2005 14:40

Re: W. van der Ham keukens zoetermeer

Ongelezen bericht door gast286 »

Spreek uit ervaring.Welk merk/model heb je gezien?
Gr.

happy4you2
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 sep 2005 14:45

Re: W. van der Ham keukens zoetermeer

Ongelezen bericht door happy4you2 »

Bontempi, hoogglans zwart met een witachtige granietenwerkblad. We twijfelen nog tussen greeploos en met grepen.

Gr. Happy

Merel123
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 sep 2005 17:19

Re: W. van der Ham keukens zoetermeer

Ongelezen bericht door Merel123 »

Hoeveel betaal je voor de keuken bij Wim van der Ham. Wil ook een Bontempi keuken hoogglas wit. Welke apparateur heb je gekozen en wat zin de maten van de keuken

happy4you2
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 sep 2005 14:45

Re: W. van der Ham keukens zoetermeer

Ongelezen bericht door happy4you2 »

Hoi Merel,

Wij hebben een L vormige keuken die geloof ik 2,5 bij 60cm (weet niet of dit de juiste diepte is) en 4,5 meter bij 60 cm. Met 2 kasten bij het fornuis. Een grote spoelbak, vaatwasser van AEG, fornuis van smeg (kostte 3000 euro incl. achterwand en afzuiging met motor), granietenwerkblad, grepen daar waren we nog niet uit. In totaal kwam ie uit op ongeveer € 11000,00 excl. montage en excl. materiaal. Montage was geloof ik € 840,00 en materiaal moest zo rond geloof ik € 500,00 gaan kosten.

Nu willen we geen smeg meer, maar een boretti, dus die 3000 gaat er nog eens vanaf.

Weet trouwens niet of dit een redelijke prijs is. Hij heeft toen een offerte meegegeven, waarin dit bedrag na aftrek van allerlei dingen die wij niet namen tot stand is gekomen. Daarbij aangevend dat dit de voorlopige richtprijs was en hij zijn achterste van zijn tong nog niet liet zien totdat wij daadwerkelijk een beslissing zouden nemen. Wij hebben in dat stadium ook niet om korting of iets dergelijks gevraagd.

Dus bij deze gelijk een vraag aan de experts, is dit een redelijke prijs offe zouden wij nog een korting kunnen bedingen?

Met vriendelijke groet,

Happy

Merel123
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 sep 2005 17:19

Re: W. van der Ham keukens zoetermeer

Ongelezen bericht door Merel123 »

Ik ben ook naar Wim van der Ham geweest. We hebben ongeveer dezelfde maten. Mijn prijs kwam ook op ongeveer € 11000 exclusief montage. Ik wilde ook een Smeg. en apparatuur van Siemens. Het was ook exclusief montage e.d. Ik weet niet of het een redelijke prijs is. Ik heb nog geprobeerd om nog meer af te dingen, maar dat is helaas niet gelukt. Ben wel benieuwd hoeveel jij gaat betalen voor een Boretti fornuis. Ik wil op € 10.000 uitkomen, maar weet niet of dat gaat lukken.

Ik krijg mijn huis pas in het 3e kwartaal van 2006, dus heb ik nog geen beslissing genomen.

happy4you2
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 sep 2005 14:45

Re: W. van der Ham keukens zoetermeer

Ongelezen bericht door happy4you2 »

Hoi Merel,

Volgens mij moet je gewoon een tegenbod doen en aangeven dat je niet meer dan die 10.000 wil uitgeven en dan is het kijken of ze erop ingaan of niet. Tenminste zo zou ik het aanpakken. Voor wat betreft de boretti. Kijk eens op www.budgetplan.nl en dan zie je een wereld voor je openen qua boretti's dan. Wij zijn bij dat bedrijf geweest en daar hebben ze nog wat van die combikortingen. Dus een borettie fornuis+ achterwand+ afzuigkap. Wij kwamen toen uit voor onder de 3000. Dus doe je voordeel daarmee.

Wij gaan binnenkort weer praten met van der Ham en kijken waar we uit gaan komen.

Veel succes!

Gr. Happy

hefix
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2006 15:53

Re: W. van der Ham keukens zoetermeer

Ongelezen bericht door hefix »

Twee weken geleden is onze nieuwe Bontempi keuken geplaatst. Deze aangeschaft bij Wim van der Ham in Zoetermeer. We zijn daar uitstekend geholpen door verkoper Jasper. Hij dacht echt met ons mee en was niet opdringerig wat we bij o.a. Topkeukens in Zoeterwoude wel hadden meegemaakt. Alles werd netjes op tijd geleverd en de aannemer heeft echt prima werk afgeleverd. ( Montagebedrijf Willem Vermeulen uit Zwammerdam ) Je kon zien dat hij een echte vakman was.
Hiervoor hebben we de badkamer laten verbouwen door de firma Wooning uit Den Haag ( DMG groep ) en alleen maar ellende gehad.

Bij Wim van der Ham is dus alles prima verlopen. Wat ons betreft een aanrader. [/quote]

Merel123
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 sep 2005 17:19

Re: W. van der Ham keukens zoetermeer

Ongelezen bericht door Merel123 »

happy4you2,

Heb je uiteindelijk toch een Bontempi keuken genomen en hoeveel heb je ervoor betaald?
Hefix bevalt deze keuken nog steeds en wil je ook de maten en de prijs (incl plaatsen) vertellen?

happy4you2
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 sep 2005 14:45

Re: W. van der Ham keukens zoetermeer

Ongelezen bericht door happy4you2 »

Hoi Merel,

We moeten nog een afspraak maken. Ons huis wordt einde dit jaar opgeleverd, dus ja nog even de tijd.

En zijn jullie al zover?

Gr. Happy

Merel123
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 sep 2005 17:19

Re: W. van der Ham keukens zoetermeer

Ongelezen bericht door Merel123 »

we bellen volgende week voor een afspraak en nemen dan een beslissing. We wilen graag de greeploze en dat zal ook wel duurder uitvallen.
Zijn jullie ook naar andere zaken geweest en waren diie even duur als v.d Ham?

happy4you2
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 sep 2005 14:45

Re: W. van der Ham keukens zoetermeer

Ongelezen bericht door happy4you2 »

Hoi Merel,

Wij zijn al bij diverse keukenzaken geweest. Van der Ham was onze eerste zaak bij de start van onze zoektocht. Gek genoeg hebben wij bij hen het overheersende goed gevoel gehouden.

Wij zijn diverse zaken binnengeweest (waaronder de veel besproken zaken hier op het forum) en hebben ook veel mooie spullen gezien. De prijzen waren er ook naar. Wat voor ons de doorslag geeft is de openheid waarmee, van der Ham zaken doet.

Bij ons eerste bezoek gaven we aan dat we aan het orienteren waren en dat we nog geen beslissing zouden nemen. De verkoper had eigenlijk nog een afspraak 1,5 uur later. Maar gaf toen aan dat we konden beginnen en zouden kijken hoe ver we kwamen. Tekening mooi op het computerscherm en ook uitgeprint meegekregen, ook de offerte. Zoals ik al eerder zei, er viel nog te onderhandelen. Dat laatste was meer om te kijken of we echt nader tot elkaar konden komen (je realiseert je dat je toch meer betaald, zie berichten op het forum, maar voor een goede service en dito kwaliteit zijn wij best bereid iets meer te betalen, als je de narigheden van anderen bekijkt blijkt dat geen overbodige luxe).

Volgens mij is greeploos niet duurder, daar zij dan niet per kast de grepen erop hoeven te zetten (incl. het frezen), maar goed dit weet ik niet zeker. Overigens wij gaan ook voor greeploos.

Veel succes volgende week en wie weet komen jullie eruit.

We horen graag hoe jullie ervaring is geweest.

Met vriendelijke groet,

Happy

smissie
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 apr 2006 14:45

Re: W. van der Ham keukens zoetermeer

Ongelezen bericht door smissie »

Beste happy,

Is het je opgevallen dat er in het Woonhart nog een goed bedrijf zit?
Zeker een aanrader om daar ook eens te kijken.

Succes

Sacharos
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2006 20:14

Re: W. van der Ham keukens zoetermeer

Ongelezen bericht door Sacharos »

Hallo,

Ons nieuwe huis is twee weken geleden opgeleverd en wij hebben weer een keuken gekocht bij Wim van der Ham. Dit is al de derde keer. Onze hele familie koopt zijn keuken bij Wim van der Ham. De service en afterservice is gewoon harstikke goed. Tevens zijn we ook tevreden over de prijs. Jasper is onze vaste contactpersoon bij Van der Ham. Doet het harstikke goed. Succes met het kopen van een keuken.

Groet,
Sacha

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: W. van der Ham keukens zoetermeer

Ongelezen bericht door Kulta »

Ons nieuwe huis is twee weken geleden opgeleverd en wij hebben weer een keuken gekocht bij Jan, Jans en de kinderen. Dit is al de derde keer. Onze hele familie koopt zijn keuken bij Jan, Jans en de kinderen. De service en afterservice is gewoon harstikke goed. Tevens zijn we ook tevreden over de prijs. Jans is onze vaste contactpersoon bij Jan, Jans en de kinderen. Doet het harstikke goed. Succes met het kopen van een keuken.

Jan, Jans en de kinderen = vul hier de naam van uw keukenzaak in

Gesloten