LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waarop bezuinigen in deze keuken ?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Emi
Berichten: 56
Lid geworden op: 05 mei 2009 14:44

waarop bezuinigen in deze keuken ?

Ongelezen bericht door Emi »

Hallo,

We hebben een mooie keuken uitgezocht maar de prijs komt wat ons betreft te hoog uit. We moeten ergens op gaan bezuinigen. Maar waarop. Ka iemand me hierin adviseren ?

Details van de keuken:
Merk E+K (saturn / nova color)

Afmetingen van de l-keuken 3.65 bij 2.10
Bovenkastjes uitgevoerd in glad gelakt magnolia
Onderkastjes (veel laden) en 2 maal hoge kasten voor inbouw koelvriescombi en de inbouwkast voor 2 ovens uitgevoerd in kunststof / houtkleur (pruimen dekor horizontaal)
Metalen handgreep kleur edelstaal

Totaal van alle kasten komt op 7.246 euro

Apparatuur:
Bosch: Vaatwasser, inductiekookplaat (3 pits), compactoven/magnetron, stoom-bakoven
Itho: afzuigkap
Liebher: koelvrieskombi
Kraan en zeeppompje van Grohe
3x tl verlichting
apparatuur komt totaal op ongeveer 6.650 euro

Werkblad: Composiet
12 mm met bladdikte 40 cm Polo gepolijst
220 cm 90 cm en 90 cm inclusief uitsparingen

dit komt uit op ongeveer 3080 euro

Achterwand is van kunststof - zelfde houtkleur als de onderkastjes
60 cm, 365 cm en 90 cm
dit komt uit op 389 euro

Montage
dit komt uit op bijna 2000 euro

Tel je alles bij elkaar op kom je uit op meer dan 19.000 euro

Budget is eigenlijk ongeveer 15.000 euro, met onderhandleen zal er nog wel wat afgaan - maar waarom kunnen we het beste bezuinigen ?


Emi

Justin77
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jun 2009 18:25

Re: waarop bezuinigen in deze keuken ?

Ongelezen bericht door Justin77 »

"lijkt" op Bruto prijzen??? :shock:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: waarop bezuinigen in deze keuken ?

Ongelezen bericht door kweenie »

Het werkblad lijkt mij behoorlijk aan de prijs en ook de montage vind ik prijzig.

Apparatuur is zonder typenummers moeilijk te bepalen of het bruto of nettoprijzen zijn. Maar als je wilt bezuinigen kun je je afvragen of je echt die stoom-bakoven wilt. Kost behoorlijk veel mee dan een gewone (combi)oven.

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: waarop bezuinigen in deze keuken ?

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Zo'n 40cm dik werkblad is tegenwoordig aan de prijs. ;)

Ik zou hem eens met een ander kastmerk laten uitrekenen, want ik neem aan dat je weinig consessies in de apparatuur wil doen (voor een besparing van 4 mille is het weglaten van een zeeppompje niet voldoende..)?

Emi
Berichten: 56
Lid geworden op: 05 mei 2009 14:44

Re: waarop bezuinigen in deze keuken ?

Ongelezen bericht door Emi »

eh....oja - geen 40 cm dik werkblad - maar 4 natuurlijk hihi

Apparatuur hebben we ook op internet nagezocht. De keukenboer is 10 % duurder dan de goedkoopste optie op internet. Dit lijkt niet onredelijk - voor het advies, en de garantie.

Ik wil wel graag een stoomoven. Het prijsverschil tussen een bosch stoom oven en een stoonbakoven was maar 100 euro. Dus voor stoombakoven gegaan.

De montage vonden wij ook erg duur. Adviseur van keukenboer is bij ons thuis geweest en heeft alle bekeken en opgemeten. Onze adviseur heeft ook jaren ervaring in het monteren van keukens dus die zal het wel weten lijkt me.

Misschien dat we de gladgelakte kastjes ook kunststof nemen - maar zo geen idee wat at scheelt in de prijs.

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: waarop bezuinigen in deze keuken ?

Ongelezen bericht door legoleek »

je zou natuurlijk ook een blad van alleen 12 mm kunnen nemen, super strak en scheelt in de kosten.
Ook heb je de spoelbak niet benoemt, als je bijv. een Blanco claron of een Eisinger dat zijn hele dure bakken. Neem je een "simpelere" scheelt het ook.
De kleur Polo ? zegt mij niks, vraag eens naar een andere gelijkende kleur van een andere leverancier. Vaak kan ook schelen.

Bezuinigen heeft vaak pas zin als je overall een beetje water bij de wijn doet. Neem bijv. je 3 pits inductie, volgens mij is een " normale" 4 pits goedkoper. Neem genoegen met een eenvoudigere uitvoering van de vaatwasser (zonder meteen de simpelste te kiezen)

van Lak naar kunststof gaat vaak heel hard, omdat (mits goed gedaan) alle accessoires ook niet meer gelakt hoeven te worden.

succes

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: waarop bezuinigen in deze keuken ?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Beste EMI,

Het blad Polo is een composietkleur van o.a. Royal Stone, het blad lijkt me aan de iets hoge kant berekend, vraag eens na bij een dealer in de buurt welke ook met Royal Stone of de kleur Polo handelt.

De montage is grofberekend, een hoge meterprijs is € 200,-- per meter, voor bijna 6 meter keuken is dat 1200,-- worden er nog leidingen verlegd of elektra groepen bijgetrokken?

Qua meubelen kan ik niet zeggen hoe de prijs zich exact verhoudt (kort met E+K gewerkt) doch is ruim 1000 euro per meter voor meubelen aan de riante kant (Zelf SieMatic en Bulthaup moeten hier moeite voor doen)


p.s. Radarvoorklanten "waar zou op bezuinigd kunnen worden?"

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: waarop bezuinigen in deze keuken ?

Ongelezen bericht door legoleek »

:lol:

Gesloten