Dankzij dit forum heb ik al heel veel informatie kunnen vinden over merken van keukens en inbouwapparatuur. Ik ben er nog lang niet uit, maar ik heb dan ook nog vrij veel tijd (begin 2009 wordt de woning pas opgeleverd).
Op basis van de merken van keukens kan ik mij nu al wat beter orienteren. Maar wat ik mij nu afvraag: maakt het ook nog uit wanneer je de keuken of inbouwapparatuur koopt?
Zijn er bijvoorbeeld momenten dat de keukenboeren in NL/Duitsland hun collecties vernieuwen, waarbij je de oudere collectie goedkoper kan aanschaffen? Zeg maar, net zoals bij kleding?
En hetzelfde voor inbouwapparatuur: maakt het nog uit wanneer je deze koopt, of zijn prijzen vrijwel altijd gelijk gedurende het jaar?
Met betrekking tot inbouwapparatuur kreeg ik bij Tulp Keukens in R'dam de "tip" om inbouwapparatuur van Siemens zo vroeg mogelijk te kopen. De reden hiervoor was dat Siemens altijd het nieuwste type levert. Dus als ik nu een combi-magnetron zou aanschaffen, dat ik in 2009 dan een vergelijkbaar type zou krijgen, wat wel nieuwer is. Het klinkt plausibel, maar ik weet niet op welke waarde ik deze tip moet schatten...
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wanneer is het beste koopmoment voor een keuken/inbouwapp?
Re: Wanneer is het beste koopmoment voor een keuken/inbouwapp?
Beste Eduardtee,
De betere merken leveren op commissie. De keuken wordt gemaakt op bestelling. Dus je koopt niet uit het aanbiedingenrek als bij kleding.
Dat verhaal van de Siemens mag je wel zwart-op-wit laten zetten. Dan weet je zeker dat je de nieuwste apparatuur krijgt voor de prijs van de huidige. Prijsstijgingen komen nogal eens voor. De "tip'' is begrijpelijk, ze willen je nu de keuken verkopen en niet in 2009.
Als jij de keuken hebt gevonden die naar je zin is en je krijgt hem voor de prijs die jij gerechtvaardigd vindt, lekker kopen!
MVG
De betere merken leveren op commissie. De keuken wordt gemaakt op bestelling. Dus je koopt niet uit het aanbiedingenrek als bij kleding.
Dat verhaal van de Siemens mag je wel zwart-op-wit laten zetten. Dan weet je zeker dat je de nieuwste apparatuur krijgt voor de prijs van de huidige. Prijsstijgingen komen nogal eens voor. De "tip'' is begrijpelijk, ze willen je nu de keuken verkopen en niet in 2009.
Als jij de keuken hebt gevonden die naar je zin is en je krijgt hem voor de prijs die jij gerechtvaardigd vindt, lekker kopen!
MVG
Ik begrijp dat een keuken niet uit het rek komt (en dat collecties niet zo frequent worden vervangen). Maar wat ik me kan voorstellen is dat er met bepaalde regelmaat (en dit weet ik niet zeker hoor, maar ik gok maar wat) toch collecties komen te vervallen en dat nieuwe worden geintroduceerd.
Dan kan ik me ook voorstellen dat keukenmerken dit rond hetzelfde tijdstip doen (dus bijv. elke 2 jaar rond de zomerperiode).
Vandaar dat ik me afvroeg of er een bepaald moment was.
Of bijv. een moment in het jaar dat showroomkeukens worden verkocht (bijv. in de maand januari) en dat je dan een leuke keuken voor weinig geld kan krijgen, die je dan nog kan uitbreiden met de juiste kastjes...
Ik was meer naar dat soort momenten op zoek... maar die bestaan dus niet?
En als ik een keuken zie, waarvan de prijs me bevalt, zal ik het zeker doen. Maar omdat ik nu nog orienteer, kan ik wel het moment van offertes aanvragen e.d. daarop aanpassen.
Dan kan ik me ook voorstellen dat keukenmerken dit rond hetzelfde tijdstip doen (dus bijv. elke 2 jaar rond de zomerperiode).
Vandaar dat ik me afvroeg of er een bepaald moment was.
Of bijv. een moment in het jaar dat showroomkeukens worden verkocht (bijv. in de maand januari) en dat je dan een leuke keuken voor weinig geld kan krijgen, die je dan nog kan uitbreiden met de juiste kastjes...
Ik was meer naar dat soort momenten op zoek... maar die bestaan dus niet?
En als ik een keuken zie, waarvan de prijs me bevalt, zal ik het zeker doen. Maar omdat ik nu nog orienteer, kan ik wel het moment van offertes aanvragen e.d. daarop aanpassen.
Beste Eduartee,
Dat zou dan alleen moeten gelden voor de showroomkeukens. Daar moet je een beetje geluk mee hebben wat maatvoering en uitvoering betreft.
MVG
Dat zou dan alleen moeten gelden voor de showroomkeukens. Daar moet je een beetje geluk mee hebben wat maatvoering en uitvoering betreft.
MVG