LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wat is een eerlijke prijs voor deze keuken?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
hutsefrut
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jun 2005 13:54

wat is een eerlijke prijs voor deze keuken?

Ongelezen bericht door hutsefrut »

Geachte vakmensen die in de keukenbranche zitten,

Wij hebben een bepaalde keuken in gedachten en ons probleem is dat wij niet goed weten wat een eerlijke prijs voor deze keukenopstelling is. Ik zal beneden details geven, maar de reden waarom we het zo even niet weten is dat de 2 offertes die ik (mondeling - ik kreeg het niet mee uiteraard) gekregen heb zo'n 3 a 5 keer duurder uit waren voor enkel het meubel werk. Concreet: ikea 3500 euro ongeveer, nolte keuken elders 9500 euro en steinhaus keuken 16900. Nou weet ik ook wel dat ze niet te vergelijken zijn, maar kan er iemand +/- aangeven wat bij een eerlijke handelaar een nolte klasse / rational klasse / siematic klasse keuken zou kosten? Ik heb op dit forum gelezen dat dat zowat de klassering is van de keuken merk klasses. Ik bedoel ligt dat prijsverschil echt zo ver uit mekaar?

Dat zou ons echt helpen om een klasse van producten te kiezen of om op de plaats waar we reeds offerte hebben met een gerust hart te kopen.

Voor graniet en toestellen heb ik ook gemerkt dat het verschil keukenhandelaar en internetshop en steenkapper respectievelijk toch redelijk uit mekaar blijft liggen, zelfs na de kortingen. Graniet kost iets boven 3000 euro bij steenkapper terwijl in de offertes om en bij de 5000. Toestellen via internetshop 5400 euro, in de winkel rond 7000. Dit is nog steeds een pak duurder. Wederom we willen best meer betalen voor de service en gemak van op 1 plaats te kunnen kopen maar +35% marge bovenop netto prijzen lijkt we wederom wat veel, maar misschien normaal.

Dus gaarne jullie advies. Ik heb gemerkt dat gelijkaardige posts vroeger nogal vervelende reacties hebben uitgelokt soms. Ik probeer gewoon goed geinformeerd naar de winkel te stappen zodat de keukenhandelaar en wijzelf tijd en moeite uitsparen. Win-win dus...

Dank bij voorbaat,
Hutsefrut

Details:
** L-gedeelte **
1 hoge inbouwkast voor oven en magnetron apart inbouw b=60cm
1 hoge kast volledig uittrekbaar (aphotekerskast) b=30cm
1 onderkast+bovenkast 30cm
1 carrousel hoekkast + hoek bovenkast 90x90
1 onderkast met 2 diepe 1 gewone lade en bovenkast b=90cm
1 vaatwaskast + bovenkast met mat glas b=60cm
1 spoelbal kast + bovenkast met mat glas b=60cm 1+1/2 spoelbak
1 onderkast met 2 diepe 1 gewone lade en bovenkast b=90cm

** eiland gedeelte voorkant **
1 onderkast met 2 diepe 1 gewone lade en bovenkast b=60cm
1 onderkast met 2 diepe 1 gewone lade en bovenkast b=90cm
1 onderkast met 2 diepe 1 gewone lade en bovenkast b=60cm

** eiland gedeelte achterkant: halve diepte (+/-30cm) **
1 onderkast met met deurtje b=60cm
1 onderkast met met deurtje b=90cm
1 onderkast met met deurtje b=60cm

Boven/hoge kasthoogtes de hoogste type. Werkblad op standaard nivo (+/- 90cm).

Apparaten AEG 86700, B5741m, KM9800E, F64080iL, DI8821m
LG side by side GR-L 218 ATKA.

Frontjes: massief eik strak kader, grepen lange rvs stangen
werkblad: nero impala (of een ander donker grijs tot zwart granieten blad) 3cm.

(Zucht) Dit was het.

Vermetten
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 jun 2005 19:06

Re: wat is een eerlijke prijs voor deze keuken?

Ongelezen bericht door Vermetten »

Beste Hupsefrut (of hoe je ook mag "heten").
Je vraag is niet te beantwoorden. Je vraagt de prijs van een keuken via internet en dan ook nog van diverse keukenfirma's c.q. leveranciers.
Weet je wat jij moet doen; de verkoop via internet is te verwaarlozen, deze prijzen worden alleen gebruikt om in winkels te prijs onder druk te zetten! Zoek een winkel uit waar je een goed gevoel hebt en waar jij vindt dat je je geld wilt besteden! Vraag VOOR aanvang van het gesprek of je een offerte kunt krijgen als je NIET beslist! Wanneer dit niet kan ga je gewoon verder! Kies voor die firma, verkoper, product waar jij je goed bij voelt en ga niet af op allerlei kletsverhalen via dit forum.
Een keuken kopen is een keus maaken voor 15 a 20 jaar en dat kun je niet via internet waar je niemand "in de ogen kunt kijken" of rechtstreeks vragen kunt stellen! Ga je gevoel eens achterna, dat is meestal de beste keuze! (Of ben je anders aan je vriendin en/of vriend gekomen?)

hutsefrut
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jun 2005 13:54

Re: wat is een eerlijke prijs voor deze keuken?

Ongelezen bericht door hutsefrut »

Hoi Vermetten,

Mijn naam is gewoon hutsefrut, zoals staat geschreven. Nou niet dus maar ik zie even niet wat dat ertoe doet. Ik ben gewoon iemand die in de automatisatie zit die toevallig ook een keuken nodig heeft voor zijn nieuwbouw.

Dat je gewoon naar een bedrijf stapt waar je je goed bij voelt: hoe doe je dat eigenlijk? Wat ik probeerde aan te geven was dat de prijzen zo ver uit elkaar liggen en dat ik nog niet 1 tegengekomen ben die vond dat zijn prijs niet enkel die dag geldig was laat staan dat ie de offerte me wou geven (3 handelaren bezocht).

Misschien toch leuk voor anderen, even vermelden dat ik in een post op deze forum na uren leesplezier nog gevonden had dat ongeveer volgende prijzen worden gehanteerd in de keukenbusiness voor de meubels:
* nolte klasse keukens 3 x ikea prijzen
* siematic klasse keukens 5 x ikea prijzen
* tussenliggende klasse (Zeyko?,Systemat?), 4x ikea prijzen ongeveer.

Nou met die groffe prijsschatting kan ik wat mee denk. Ik denk dat het dan een rotpunkt ofzo wordt :-) , hopelijk dat die dan op 2x ikea prijzen uitkomt, dat stond in die post toen niet vermeld.

Mvg,
Hustefrut

Martje
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:37

Re: wat is een eerlijke prijs voor deze keuken?

Ongelezen bericht door Martje »

Eigenlijk is het niet zo moeilijk. Je hebt er een goed gevoel bij of niet. Wij zijn nu 2x met Ikea in zee gegaan en ik moet zeggen het bevalt prima. Daarbij ook in aanmerking genomen de prijs. Ik heb het idee dat keukens aangeprezen worden om van alles maar als je dan kijkt wat je hebt, nou doei.
Nee, een goed gevoel, handige handjes en een flink bedrag overhouden door bij bv. Ikea te kopen doet een mens goed.

Gesloten