LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wat is een normale korting op keukens?
Wat is een normale korting op keukens?
In mijn nieuwbouwhuis zit standaard een (erg kleine) pronorm keuken. Wanneer ik die wil uitbreiden moet ik dat, als k de plaatsing in de bouwfase mee wil laten lopen, bij een bepaalde keukenleverancier (Goedhart Keukens in Alphen aan den Rijn) de extra onderdelen aanschaffen. Daar krijg ik 25% korting op de apparatuur. Op de keuken zelf krijg ik geen korting. Ik heb het idee dat ik erg weinig korting krijg omdat Goedhart weet dat ik eigenlijk "verplicht" ben om bij hun te kopen. Ik weet in ieder gaval al dat een behoorlijk percentage >10% van de prijs van Goedhart naar de aannemer gaat (provisie o.i.d.). Kan iemand mij vertellen wat in de keukenwereld een normale korting is? Ik denk dat ik nu onnodig teveel betaal.
Re: Wat is een normale korting op keukens?
Ik zou bij Goedhart laten uitrekenen wat je kwijt zou zijn voor de opstelling die je wil hebben en daarna naar een andere (zelfstandige) keukenzaak gaan om dezelfde opstelling uit te laten rekenen. In veel gevallen ben je dan goedkoper uit. Of ga eens informeren bij een keukenzaakn in Duitsland, deze zijn vaak ook goedkoper dan in Nederland. Ik ken Goedhart niet, maar ik heb bij een keukenzaak van de DMG groep een korting van circa 40-45% gekregen op de keuken en volgens mij is dit een gangbare korting.
Je kunt ook vragen of het mogelijk is om alleen de keuken te kopen via Goedhart en de apparatuur zelf via internet te kopen, die is in veel gevallen veel goedkoper.
Je kunt ook vragen of het mogelijk is om alleen de keuken te kopen via Goedhart en de apparatuur zelf via internet te kopen, die is in veel gevallen veel goedkoper.
Natuurlijk krijg je bij de DMG groep 40-45% korting, zij hanteren hun eigen verkoopboeken , je kan zelfs nog wel meer krijgen maar iedereen kan toch rekenen ?
40% korting van 8000 euro is 3200,00
of de echte normale kroting op een keuken is plm 25 % tot 30% m.b.t. kastenwerk 30% korting van 6800,00 is 2040,00
Bij beiden kost de keuken evenveel
40-45 % korting is NIET NORMAAL in de keukenwereld.
ik weet exact wat de marges zijn , ik heb er gewerkt . en wil de handelaar nog service geven e.d. dan is 25-30% goed .
het is maar hoe je het bekijkt koop je een keuken of korting .
Ook bij een keukenzaak kun je een aantrekkelijke korting krijgen op de apparatuur . zonder problemen met beschadigingen wie bouwt het in etc. .
het is maar dat je het weet.
40% korting van 8000 euro is 3200,00
of de echte normale kroting op een keuken is plm 25 % tot 30% m.b.t. kastenwerk 30% korting van 6800,00 is 2040,00
Bij beiden kost de keuken evenveel
40-45 % korting is NIET NORMAAL in de keukenwereld.
ik weet exact wat de marges zijn , ik heb er gewerkt . en wil de handelaar nog service geven e.d. dan is 25-30% goed .
het is maar hoe je het bekijkt koop je een keuken of korting .
Ook bij een keukenzaak kun je een aantrekkelijke korting krijgen op de apparatuur . zonder problemen met beschadigingen wie bouwt het in etc. .
het is maar dat je het weet.
Maarklanten willen toch korting, m.a.w een sigaar uit eigen doos.
Dus zolang er consumenten zijn die op korting kopen, zullen er slimme ondernemers zijn die de brutoprijs verhogen om het verschil groter te maken.
Niets mis mee zolang de eindprijs maar goed is.
Dus zolang er consumenten zijn die op korting kopen, zullen er slimme ondernemers zijn die de brutoprijs verhogen om het verschil groter te maken.
Mijn schoonouders hebben een keuken via Goedhart in Alphen, ook nieuwbouw. Zij hebben geregeld dat een gedeelte van de keuken na de oplevering van het huis is geleverd en ingebouwd. Dan gaat er geen provisie naar de aannemer.
Op inbouwapparatuur is meer korting te krijgen. Ik heb net een keuken bij de Knikker keukens gekocht en daar kreeg ik een hogere korting na onderhandeling. Op internet geven ze een korting van 50%.
Op inbouwapparatuur is meer korting te krijgen. Ik heb net een keuken bij de Knikker keukens gekocht en daar kreeg ik een hogere korting na onderhandeling. Op internet geven ze een korting van 50%.
Met al dat gegoochel weet je nooit wat nu de werkelijke eindprijs is......en daar kreeg ik een hogere korting na onderhandeling. Op internet geven ze een korting van 50%.
En dat is nu juist de clou....
S.
als de klant het gevoel heeft dat hij het maximale eruit heeft gehaalt en daar ook een goed gevoel bij heeft, heeft de klant het goed gedaan .Dit hoeft niet de prijs te zijn maar kan ook puur op het gevoel gebaseert zijn.
ik geef graag een paar euro meer uit (wel redelijk blijven)\bij mijn kleine buurtsupertje waar ik heel goed en klantvriendelijk wordt behandelt.dan dat ik naar de grootgrutter moet om me daar als een nummer te moeten laten behandelen.
Heerlijk toch, al die argeloze keukenkopers?
Kom op mensen, ik geef 114% korting op mijn kuekens! Komt allen!
De Nederlander wil korting en heeft daar veel geld voor over!
Kom op mensen, ik geef 114% korting op mijn kuekens! Komt allen!
De Nederlander wil korting en heeft daar veel geld voor over!
Kopen enkel op gevoel hoeft niet verkeerd te zijn, maar een zakelijk en rationeel ingestelde klant zal het ook prettig vinden wanneer die z'n goede gevoel bevestigd ziet in een eerlijke prijs.als de klant het gevoel heeft dat hij het maximale eruit heeft gehaalt en daar ook een goed gevoel bij heeft, heeft de klant het goed gedaan .Dit hoeft niet de prijs te zijn maar kan ook puur op het gevoel gebaseert zijn.
Ik denk zelf dat die grote prijzenstunters meer op het gevoel van de klanten inspelen. De klant het gevoel geven dat ze een superkoop hebben gedaan, door ze het idee te geven flink af te kunnen dingen op de prijs.
De kleine zaakjes die één bepaald ( meestal vrij duur) merk voeren krijgen meer klanten die prijsbewust zijn omdat ze puur voor dat merk kiezen.
Lijken me veelal klanten die door goede baan/salaris meer zakelijk en rationeel denken.
S.
Er bestaat geen normale korting in de keukenwereld, om de simpele reden omdat de consument de bruto prijs niet kent. Zelfs bij 50% koritng kun je nog teveel betalen, nl. als de bruto prijzen veel te hoog liggen.Kan iemand mij vertellen wat in de keukenwereld een normale korting is? Ik denk dat ik nu onnodig teveel betaal.
De enige manier om te zien of je niet teveel betaalt is meerdere offertes en eindprijzen vergelijken.
en zelfs dan is het onmogelijk omdat de klant waarschijnlijk totaal verschillende keukens met elkaar moet vergelijken.
Dus, de enige mogelijkheid is, mijdt alle grote keukenzaken (van de DMG groep) en kijk bij een kleinere keukenleverancier??
nee koop je keuken bij de winkel waar je het beste gevoel bij hebt.dit is voor ieder verschillend,dus laten wij niet voor een ander denken
MVD
Het zou mij niets verbazen als de volgende optie het voordeligst is:
Koop een compleet nieuwe keuken voor een goede prijs (ga langs meerdere zaken) en zet de standaard kleine (nieuwe!!) Pronorm keuken bij het grofvuil....
Het zou mij niets verbazen als de volgende optie het voordeligst is:
Koop een compleet nieuwe keuken voor een goede prijs (ga langs meerdere zaken) en zet de standaard kleine (nieuwe!!) Pronorm keuken bij het grofvuil....
Ga eens kijken in Duitsland. Daar zijn de keukens veel goedkoiper dan in Nederland en de service is er beter.
Het is heel simpel :
bij de grote keukenzaken en ketens betaal je ook de overhead (veel personeel, gebouwen, auto's enz). Weiiswaar krijgen zij bij de fabrikanten een betere inkoopprijs maar dat is een kwestie van %-ten.
Dus wat doet zo'n bedrijf : prijs wat omhoog om net te doen of je de goedkoopste bent.
Mensen doe je ogen nu eens open : het draait niet om kortingen, het gaat erom wat je moet betalen onderaan de streep.
En als je dan vergelijkt, vergelijk dan appels met appels. Elke verkoper zal proberen om een offerte anders te maken dan de concurrent om de vergelijking te bemoeilijken. Waarom denkt u dat die ketens zoveel mogelijk keukens onder eigen merknamen aanbiedt : juist ja.... niet te vergelijken dus.
Hema doet al 30 jaar niet anders en Gamma begint er nu ook mee, alles onder eigen label.
Blokker doet ook al jaren niet alles. En kijk maar, zijn ze nou echt de goedkoopste met de dingen die je veel gebruikt..... eh,ja...eh nee. Verrek je kunt die dingen niet meer vergelijken want Blokker heeft nog nauwelijks concurrenten die echt zelfstandig zijn.
En zo is het ook in de keukens. Als voorbeeld even weer de DMG groep (mandemakers formules). Op een woonboulevard zitten veelal meerdere formules van hetzelfde bedrijf. En ja hoor, u gaat weer vergelijken... een offerte van de ****kampioen, de ***concurrent....tsjonge, wel veel goedkoper dan keukenmaxx of mandemakers. En dat is nou net de bedoeling......
Een insider
bij de grote keukenzaken en ketens betaal je ook de overhead (veel personeel, gebouwen, auto's enz). Weiiswaar krijgen zij bij de fabrikanten een betere inkoopprijs maar dat is een kwestie van %-ten.
Dus wat doet zo'n bedrijf : prijs wat omhoog om net te doen of je de goedkoopste bent.
Mensen doe je ogen nu eens open : het draait niet om kortingen, het gaat erom wat je moet betalen onderaan de streep.
En als je dan vergelijkt, vergelijk dan appels met appels. Elke verkoper zal proberen om een offerte anders te maken dan de concurrent om de vergelijking te bemoeilijken. Waarom denkt u dat die ketens zoveel mogelijk keukens onder eigen merknamen aanbiedt : juist ja.... niet te vergelijken dus.
Hema doet al 30 jaar niet anders en Gamma begint er nu ook mee, alles onder eigen label.
Blokker doet ook al jaren niet alles. En kijk maar, zijn ze nou echt de goedkoopste met de dingen die je veel gebruikt..... eh,ja...eh nee. Verrek je kunt die dingen niet meer vergelijken want Blokker heeft nog nauwelijks concurrenten die echt zelfstandig zijn.
En zo is het ook in de keukens. Als voorbeeld even weer de DMG groep (mandemakers formules). Op een woonboulevard zitten veelal meerdere formules van hetzelfde bedrijf. En ja hoor, u gaat weer vergelijken... een offerte van de ****kampioen, de ***concurrent....tsjonge, wel veel goedkoper dan keukenmaxx of mandemakers. En dat is nou net de bedoeling......
Een insider
16Again vind dat een z.g. Pro-Norm keuken een slecht product is.
Wellicht verkoopt hij of zij Bribus, ( in de keukenwereld GRIBUS genoemd)
Pro-Norm is weldegelijk een ZEER GOED product.
Log bedrijf maar staan wel achter hun product.
Dus.......
Wellicht verkoopt hij of zij Bribus, ( in de keukenwereld GRIBUS genoemd)
Pro-Norm is weldegelijk een ZEER GOED product.
Log bedrijf maar staan wel achter hun product.
Dus.......
Beter lezen!16Again vind dat een z.g. Pro-Norm keuken een slecht product is.
Over de kwaliteit van de originele Pronorm keuken zeg ik niets.
Door de bijna gedwongen winkelnering bij Goedhart keukens, is de kans groot dat de topic starter daar de hoofdprijs gaat betalen voor uitbreiding van zijn standaard keuken.
Het kan dan goedkoper zijn om elders een compleet nieuwe keuken te kopen (merk kan uiteraard ook weer pronorm zijn!) en toch goedkoper uit te zijn dan met de uitbreiding bij Goedhart.
Laatst gewijzigd door 16again op 25 mei 2005 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.