LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat is normaal

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
CestMoi
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2009 14:48

Wat is normaal

Ongelezen bericht door CestMoi »

Hoi allemaal,
volledig nieuw in nieuwbouw en dus ook keukens zoeken krijg je al gauw het gevoel dat je niet weet wat "normaal" is qua prijs. Gezien de discussies hier op het forum zijn wij blijbaar niet de enigen.

Wij zijn zowel in Nederland als Duitsland bezig met een greeploze keuken. We hebben inmiddels ook wat prijzen, maar hebben het idee dat het nog niet het onderste uit de kan is.

In ieder geval, is genoemde prijs nu normaal voor het volgende:
Greeploos, Siematic, hoogglans
- Eiland (half tegen wand, 1 zichtzijde) 165cmx100cm, Graniet 2+2cm (zonder naad). 4x80cm laden, 4x40cm glazen deuren.
- Spoelwand 2x80cm laden, 1x vaatwasser 60cm, 1x uitschuifdeur 60cm, tevens graniet 2+2cm
- Apparatenwand 3x60cm breed.

Alle apparaten (inductie 90cm, afzuiging 90cm, oven 90cm, combioven, losse vrieskast 140cm, losse 178cm koelkast, afwasmachine) toplijn van Miele, Quooker Combi 3.0+.

Prijzen liggen nogal uiteen, van 24000 tot en met een schaamteloze 33000 en de vermelding dat er wellicht met wat wegstrepen nog tussen 5-10% af kon, maar meer ook niet. Nu laat ik me door het laatste niet zozeer afleiden, verkopen is een vak en handel is handel. Al het gedoe met korting laten we heel snel aan ons voorbij gaan. De eindprijs is wat dat betreft heilig, en niet de psychologie van de verkoop.

Maar goed, dan toch de vraag: "Wat is normaal?"
Ik snap dat het wat kort door de bocht is om te vragen, maar is de genoemde 24000 een redelijke prijs, of zou je met gemak minder mogen verwachten voor een opstelling als deze? Als dit er maar 10% vandaan zit dan kan ik er vrede mee hebben, maar als je er later toch achter komt dat je het ook voor <20000 mee kan krijgen dan voel je je toch niet lekker.

Wie het weet mag het zeggen! Wij zijn in ieder geval geholpen met elke info. Tips om een verkoper tot het punt te brengen waar zowel hij als wij blij mee kunnen zijn zonder rare gevoelens achteraf zijn ook welkom.

Ik hoor graag van jullie!

stofzuigertje

Re: Wat is normaal

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Probeer hetzelfde eens bij Ikea online en je ziet de prijs....

Alleen wilt U dingen die Ikea vermoedelijk nauwelijks verkoopt en dus duurder...
Wel moet je bij Ikea een vakman inhuren om te plaatsen maar dan zie je wat de bodem is.

Verder ontbreekt een woonplaats dus een voordelig en betrouwbaar adres is dan lastiger te geven.
Ook dient U ter vergelijking steeds hetzelfde ontwerp te houden voor vergelijken.
Maar bij Ikea kunt U deze online maken en dan zowel de goedkoopste als duurste kasten invullen.

De enige landelijke die meestal redelijke kwaliteit tegen redelijke prijzen heeft is Superkeukens...
Maar er zijn er meerdere die soms nog beter zijn.

Ik wacht op Uw woonplaats....

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Wat is normaal

Ongelezen bericht door pfffff »

Beste zuigertje, topic starter heeft het over een keuken en niet over een keukenblok

ferry27
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 aug 2007 16:40

Re: Wat is normaal

Ongelezen bericht door ferry27 »

Ik ben het eens met pfffff.. Er wordt gesproken over een siematic keuken !! Het is prima dat je zelf erg tevreden bent met je ikea keuken maar advies geven over een keuken van 24000 euro is duidelijk niet aan jou besteed zuigertje.

Mijn advies is probeer eens een goede systemat dealer te vinden. Is goed vergelijkbaar met siematic maar zal wat prijs betreft lager uitkomen. Ik denk dat 20.000 euro best te doen moet zijn afhankelijk van de apparatuur dan.. Als je daar al 12.000 euro voor naar Miele brengt zal het lastig worden.

Succes ermee !! Als je in de buurt van Hoofddorp woont kan je ook even bij mij langs komen :lol:

Gesloten