LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat is wijsheid?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Metenisweten
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jan 2010 14:35

Wat is wijsheid?

Ongelezen bericht door Metenisweten »

Van het weekend hebben we een offerte op laten stellen voor een Bontempi greeploze keuken met hoogglans deurtjes. het gaat om een wandkast van 150 breed en een L vormige keukenblad van 2,45 x 2,76 en drie bovenkastjes.

De prijzen werden op het scherm getoond bij het intikken van de artikel codes van de kasten. Enkel de kastjes kwamen al op 14.500,- uit, samen met de ATAG apparatuur (30% korting op adviesprijs) (Combi mag, vaatwasser, afzuigkap, inductieplaat, inbouw koelkast en inbouwvriezer) en het blad (composiet) zat ik snel op een kleine 24K. Na conclaaf met de directeur zou ons budget van 20K wel haalbaar zijn.

Thuis eens op de apparatuur ge-bingd, en kwam er achter dat de aangeboden apparatuur iets gooedkoper was te vinden. Dezelfde apparatuur van Siemens kwam een stuk lager uit, terwijl die volgens de winkel niet in mijn budget zou passen.

Anyway, van de apparatuur heb ik een redelijk idee wat ik kan verwachten, maar ik vraag me af hoe het met de kastjes/blad zit. Hoeveel 'lucht' zit daar waarschijnlijk nog in? Het is lastig een inschatting te maken van de waarde.
Laatst gewijzigd door Metenisweten op 04 jan 2010 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Wat is wijsheid?

Ongelezen bericht door maxx »

Beste metenisweten,

Bekruipt je niet het gevoel dat je genaaid wordt? Laat ook een offerte maken bij een ander bedrijf waar de directeur-beste prijs-alleenvandaaggeldig-spelletjes niet worden gespeeld.

Trouwens, als je Siemens voordel.iger kunt krijgen dan Atag dan is de keuze niet moeilijk lijkt me.

Mijn leraar zij altijd:
meten is weten....... Maar als je niet weet wat je dan weet je nog geen reet.......

Mvg

Metenisweten
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jan 2010 14:35

Re: Wat is wijsheid?

Ongelezen bericht door Metenisweten »

Beste Maxx, bedankt voor de snelle reactie.

Voel me nog niet direct genaaid, maar heb er ook geen goed gevoel bij. Moet wel zeggen dat we zeer te spreken zijn over de manier waarop we behandeld zijn. Behalve de 'directeur moet het goedkeuren' truc is er geen enkele druk opgelegd om te beslissen.

Ben ook zeker van plan een andere offerte te laten maken, maar die zal van een ander merk (Next125) zijn. Maar als een offerte slechts een openingsbod is, en niet de bottomline, wat heb ik dan aan een tweede offerte? Hoe kan ik de offertes vergelijken en beoordelen op redelijkheid? Hoeveel 'lucht' zit er dan nog in beide?

Wat je inderdaad zelf al zei, wat meet je dan eigenlijk?

Wat de apparatuur betreft ga ik dan zeker voor Siemens, desnoods bestel ik die apart.

witte angora
Berichten: 32042
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wat is wijsheid?

Ongelezen bericht door witte angora »

Je vraag is: Wat is wijsheid.

Welnu, wijsheid is... nog even doorzoeken, nog even hier en daar wat vergelijkingen maken. De bedragen die je noemt zijn niet misselijk. Best kans dat je elders niet alleen de apparatuur goedkoper krijgt, maar ook de kastjes en het blad, en dat de kwaliteit dan nog een stuk beter is ook.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Wat is wijsheid?

Ongelezen bericht door maxx »

beste metenisweten,

eindbod....... vraag gewoon direct om de prijs waarmee ze laten zien je graag als klant te hebben. Neem deze offerte mee naar huis om deze rustig te kunnen beoordelen. willen ze dat niet? dan snel wegwezen en de geinvesteerde tijd voor lief nemen.

Waarom toch altijd die koehandel?

Mvg

ps je kunt alle gegevens ook op het forum plaatsen. altijd wel iemand die deze wil taxeren.

Metenisweten
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jan 2010 14:35

Re: Wat is wijsheid?

Ongelezen bericht door Metenisweten »

Bedankt voor alle reacties. Zal zeker nog 1 of twee offertes laten maken.

We willen graag een greeploze keuken, dus ik denk aan een offerte voor een Nextline of Siematic SL.

Zijn er naast Siematic nog andere merken die iets doen met plintlades?

Een taxatie zou ook erg prettig zijn.
Laatst gewijzigd door Metenisweten op 04 jan 2010 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Wat is wijsheid?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Zijn er naast Siematic nog andere merken die iets doen met plintlades?

Ja, ALLE andere......

Meten is weten, en proberen is leren, tekenen is rekenen, Handtekening is rekening, doos open is kopen, liegende verkoper is elders goedkoper..........

Gesloten