LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat moet ik kopen?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
RCD123

Wat moet ik kopen?

Ongelezen bericht door RCD123 »

Voor een nieuwbouwhuis ben ik op zoek naar een keuken. Op dit moment heb ik enkele opties en dealers.

Keukenspectrum - keuken van Nobilia
Mandemakers - keukenmerk onbekend of Siematic
Raab Karcher - keuken van Keller

Ik vermoed dat de Siematic te duur voor mij wordt (budget max. 10.000 euro incl. tegels). Blijft dan over de keller of de Nobilia. Voordeel is wel dat Raab Karcher alles regelt en bij oplevering zit de keuken in het huis.
Keuze van randapparatuur moet ik nog maken.

Kunnen jullie mij een merk aanbevelen? Of is Nobilia vergelijkbaar met Keller? Is het voor de Nobilia nog zinvol om naar Duitsland te gaan en een concurrend merk te zoeken?

Alvast bedankt voor de reacties.

gozik

Re: Wat moet ik kopen?

Ongelezen bericht door gozik »

Mandemakers groep met Keukenconcurent, Brugman en vele andere is hier meestal minder positief in beeld.

Het beste is eerst een zelf ontwerp bij Ikea te maken, zowel de duurste als goedkoopste kasten met zelfde opstelling!
Je weet dan wat de kasten kosten en of het redelijk is!

Ook deze kun je laten plaatsen door een bedrijf, dus ook bouwmarkten als Hornbach of zo, vaak is de plaatsing en afwerking belangrijker dan de kasten zelf, slordig gemonteerde kasten geven altijd problemen, en goedkope netjes recht minder!

Ikea en Hornbach zijn voordelig maar zeker niet slechter!
Een keukenfirma die plaatste is natuurlijk duurder, maar je bespaar ook veel geld als je geen inbouw maar vrijstaande disign koelkast koopt, deze is ruimer en goedkoper omdat je geen kast betaal, en ook dus bij dezelfde 60 cm meer binnenruimte, want de inbouw is geen 55 maar 50 breed vanbinnen, dus 10% meer voor minder geld!
Ook als deze eerder vervangen moet worden als de rest van keuken, dus blijft leuk!

Pfffff

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 08 sep 2007 00:28, 2 keer totaal gewijzigd.

maxx

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Pffff,

Lekker in de zon gelegen zonder pet? :wink: Ach, we hebben je gemist....
Of uiteraard naar maxx gaan , die kiest altijd voor de goedkoopste oplossing, maakt niet uit
Kijk, daar ligt het verschil. Wij laten de klant zelf kiezen welke oplossing er gebruikt wordt. We vertellen wel welke voor- of nadelen een constructie kan hebben.

MVG

gozik

Ongelezen bericht door gozik »

Beste Pffff.

Gefeliciteerd met je zonnesteek, maar de afhaalchinees kost dagelijks, en wat koste een keuken en hoelang gaat deze mee?

Koop geen Senseo met dure cups, maar drink je kater weg met de gratis Koffie uit de buurtsuper!

Gebruik ook eens Euroshopper toilet papier van AH en niet klagen dat je wegens zere kont extra dure babyzalf moet kopen!

Goedkoop hoeft niet slecht te zijn, soms word goedkoop spaanplaat te duur verkocht!

Pfffff

Laatst gewijzigd door Pfffff op 08 sep 2007 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.

RCD123

Ongelezen bericht door RCD123 »

Wel jammer dat 1 van de 4 reacties relevant is. Ik vraag echt om gewoon een eerlijk advies. Kunnen jullie die geven? Ik geloof dat o.a. maxx tot de experts gerekend mag worden. Ik weet dat je Format aanprijst, maar mijn lijstje is even waar ik het mee moet doen :)

Pfffff

Laatst gewijzigd door Pfffff op 08 sep 2007 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Pfffff

Laatst gewijzigd door Pfffff op 08 sep 2007 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Pfffff

Laatst gewijzigd door Pfffff op 08 sep 2007 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

We nemen als voorbeeld de AKP230/02 en de OX2111A
Dit is mijn voorbeeld:

De AKP230/02 conventionele solo oven met klepdeur, energieklasse B voor € 437,--
De OX2111A Conventionele solo oven met draaideur, energieklasse A voor € 630,--

Zonder procenten-kortingen, gewoon netto prijzen met verschillen van apparaten vermeld.
Uiterlijk zijn ze ook nog wat verschillend.......

Zo zou ik het de klant melden en laten kiezen, dus ...... adviseren, en niet wat IK wil verkopen "door de strot duwen"

Is dit een antwoord C ????

By the way; welkom terug pffff heb je (sarcasme) gemist :D

On topic:
In kwaliteit/prijs verhouding bent u met een Keller het best af.
Als het om de prijs gaat kiest u het liefst voor een Nobilia.
Als het enkel om de kwaliteit gaat is het toch een Siematic.

Pfffff

Laatst gewijzigd door Pfffff op 08 sep 2007 00:31, 1 keer totaal gewijzigd.

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

AAAARRGGHHHH stom stom, mijn netto verkoopprijs op ATAG oven is 495 euro
(hoe kom ik bij 630 ????) :shock:

enfin.......ik praat met een klant nimmer over procentuele korting of "alleen vandaag aanbiedingen".

jouw stelling klopt als een bus! alleen consumenten in het zuiden des lands komen er al snel achter dat de adviesprijzen (in folders) in België al een procent of 25 lager liggen als in Nederland en dan ben je de ädvertentiekopers" al snel kwijt onder de spreuk "in België zijn ze goedkoper" (terwijl inkoop daar vaak hoger ligt!?) tja..............wazige markt.

kzin

Ongelezen bericht door kzin »

Ik raakte compleet het spoor kwijt in deze discussie, De klant vraagt wat over keukenmerken en het verhaal dwaalt af naar korting op whirlpool?en atag ?

Als enigzins bevooroordeelde ex nobilia verkoper: Nobilia geeft zeer goede prijs/kwalteit verhouding. Ook hun aftersales is mijn mijn ogen goed.
Mijd wel de spaanplaat werkbladen en apparatuur van Ariston/indesit. Via nobilia kun je ook voordelig aan Constructa en Siemens komen, eventueel aangevuld met Balay (alleen daar geen vaatw. van kiezen).

Mandemakers: zoek op dit forum, need I say more?

Keller: de profilijn schijf wel goed te zijn, als je producten van Neerlandsche bodem wilt steunen is dit je kans.

Over de vraag om naar duitsland te gaan: die grote prijsvoordelen zijn kul, al zullen velen waarschijnlijk hier anders op reageren.

10000 euro is een mooi bedrag, waar je m.i. een keuken voor kunt kopen die lang genoeg meegaat, wie wil er nu 30 jaar tegen de zelfde keuken aankijken. 15 tot 20 is zat.....

Gesloten