LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] welk keuken merk is het beste

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
remcob
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 nov 2008 09:09

welk keuken merk is het beste

Ongelezen bericht door remcob »

hai het is zover ons oude huis is verkocht na zelf een ikea keuken
te hebben gemonteerd heeft 5jaar gezeten en ziet er nog uit als nieuw
wil ik nu een echte keuken in ons nieuwe huis gaan maken
welk merk kan ik nu beste nemen ik ga echt nooit meer verhuizen
dus ik wil een keuken waarmee ik oud kan worden
groetjes remcob

keukenkast
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 aug 2006 10:35

Re: welk keuken merk is het beste

Ongelezen bericht door keukenkast »

dus ik wil een keuken waarmee ik oud kan worden
Hoelang heb je nog te leven? :lol:

nc0205
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 okt 2008 19:57

Re: welk keuken merk is het beste

Ongelezen bericht door nc0205 »

Ik ben zelf ook met een de vernieuwing van de keuken (nu Bruijnzeel)bezig. Op zich zijn de Italiaanse merken fraaier van stijl, maar ben ik meer geinteresseerd in functionaliteit en degelijkheid. Daarom kijk ik nu in eerste instantie naar Bulthaup, PoggenPohl, Siematic en Miele. Bij de laatste heb ik nog wat vraagtekens. Miele levert natuurlijk uitstekende apparatuur, maar hoe zit het met de kastjes. Lijkt goed, maar toch hoor ik hier en daar wat negatieve geluiden.

Ben benieuwd waar je op uitkomt. :wink:

papa.j
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 nov 2008 13:16

Re: welk keuken merk is het beste

Ongelezen bericht door papa.j »

hallo ,
Moeilijk te zeggen wat het beste merk is.
Er zijn veel merken die een goede naam hebben , waaronder idd Bulthaup , Poggenpohl , Siematic , Rational , Alno enz.

Laat je goed voorlichten en kies een keuken die je mooi vindt , de meeste keukens gaan zeker 15 jaar mee.
Sommige van bovenstaande merken langer maar het ligt ook aan wie er mee omgaat en hoe !

Bedenk dat een 15/20 jaar oude keuken mss niet versleten is maar wel erg gedateerd. De apparaten zullen bij normaal gebruik wel versleten zijn na 15/20 jaar.
Kosten zul je dus toch wel hebben , een keuken die een levenlang meegaat bestaat dus eigenlijk niet , of je moet idd niet lang meer te leven hebben , dan wel ..

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: welk keuken merk is het beste

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 09 feb 2009 00:49, 1 keer totaal gewijzigd.

sjaka
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 nov 2008 15:57

Re: welk keuken merk is het beste

Ongelezen bericht door sjaka »

Miele is geen merk maar een naam, welke gebruikt mag worden door een Zwitserse zakenman, wiens contract eind volgend jaar afloopt
Maar dat betekent dus dat deze keukenboer een beetje aanzien van het merk Miele wilt krijgen? Hoe gaat dat dan verder met het merk als de naam moet verdwijnen? Houtjetouwtjekeuken speciaalzaak??!!

Lijkt mij dus geen betrouwbare jongen van miele. Zeker H. Verkerk ofzo?

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: welk keuken merk is het beste

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 09 feb 2009 00:50, 1 keer totaal gewijzigd.

remcob
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 nov 2008 09:09

Re: welk keuken merk is het beste

Ongelezen bericht door remcob »

hai bedankt voor julie reaktie
welk merk keuken heeft bijvoorbeeld de beste scharniertjes en lade systeempjes het plan is om ergens een goed merk sohwroomkeuken
te kopen en die dan zelf aan te passen aan mijn situatie dus het zou dan fijn zijn als ik er nog iets bij kon bestellen heeft iemand hier trouwens ervaring mee moet je bv zelf de keuken demonteren in de winkel
groetjes remco

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: welk keuken merk is het beste

Ongelezen bericht door kweenie »

De meeste merken gebruiken standaardmerken voor scharnieren en ladesystemen, zoals Blum, Grass, Hettich. Volgens mij zul je je op zich geen buil aan die merken vallen, maar wel is het zo dat sommige goedkopere keukenmerken 'lichtere' lade-systemen gebruiken (die bv. max. 30 kg kunnen dragen), terwijl betere/duurdere merken voor korven sneller op een steviger systeem overstappen (bv. tot 50 of 80 kg).

Ik vind persoonlijk Siematic veel minder goed dan de Poggenpohl of Bulthaup. Siematic moet het vooral hebben van het imago en het reclamebudget. Maar ik denk dat als je daar zelf ook wel achter zult komen als je een paar winkels langsgaat. Er zijn trouwens ook een aantal goede 'onbekendere' merken, vooral die meer maatwerkoplossingen leveren. Kan ook een goede optie zijn.

Tenslotte, kijk voor de lol eens naar keukens van bekende merken van 10 of 20 jaar oud. Zien die er voor een bepaald merk heel gedateerd uit? Dan zal een nu nieuwe keuken van dat merk er waarschijnlijk ook sneller gedateerd uitzien dan een keuken van een andere merk. Want veroudering is toch vaak vooral het uiterlijk en de apparatuur (en ook bv. achterwandtegeltjes en vloer).

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: welk keuken merk is het beste

Ongelezen bericht door legoleek »

Is het niet eerst verstandig om te weten wat je waar plaatst in de keuken, zonder dat je bijv. over de vaatwasser struikeld of in een keuken van 50 m2 elkaar nog in de weg zit ?
Er zijn trouwens ook een aantal goede 'onbekendere' merken, vooral die meer maatwerkoplossingen leveren. Kan ook een goede optie zijn.
Leicht & Eggersmann bijvoorbeeld

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: welk keuken merk is het beste

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 09 feb 2009 00:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Treasa77
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 mei 2008 13:15

Re: welk keuken merk is het beste

Ongelezen bericht door Treasa77 »

Maar als je het hebt over scharnieTJES en ladesysteempJES dan zal ik als ik jou was naar een Bruynzeel, Pronorm of Rotpunkt gaan kijken
Of een Woonmatic :P
Zeg maar even 1 van de vele...

Vind het zelf achteraf jammer dat ik toen niet wist van Poggenpohl.
Dat vind ikzelf erg mooi en klasse apart.
Maar waarschijnlijk was ik daar prijstechnisch toch niet uit gekomen...
Eggersman heb ik zien staan bij een zaak maar vond ikzelf niet zo...

Ben nog steeds wel erg blij met mijn keuken.
Als het laatste stukje is afgewerkt wil ik eindelijk eens foto's maken en hier plaatsten...

informatievreter
Berichten: 50
Lid geworden op: 21 sep 2007 10:50

Re: welk keuken merk is het beste

Ongelezen bericht door informatievreter »

remcob, waarom niet een offerte laten maken wat je zelf graag wilt. Je zegt zelf dat je nooit meer gaat verhuizen. Een goede, mooie keuken kost wat, maar dan heb je ook wat. Zelf zijn we voor Leicht gegaan. Afgelopen weekend voor 16 volwassenen en 12 kinderen gekookt. Geen moment denk ik dan dat de keuken duur was, dat vergeet je. We genieten er elke dag van en volgens mij is dat de bedoeling als je zo'n uitgave doet, dat je er plezier van hebt.

Treasa77
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 mei 2008 13:15

Re: welk keuken merk is het beste

Ongelezen bericht door Treasa77 »

Geen moment denk ik dan dat de keuken duur was, dat vergeet je. We genieten er elke dag van en volgens mij is dat de bedoeling als je zo'n uitgave doet, dat je er plezier van hebt.
Helemaal mee eens.

bakerman
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:16

Re: welk keuken merk is het beste

Ongelezen bericht door bakerman »

In maart besteld en nu nog steeds niet correct opgeleverd... :(
Verkoper gaf aan dat het 3 maanden zou duren... dat is 9 maanden geleden en we zijn nog niet klaar... :evil: .. Maandag maar weer bellen...

Bruynzeel Klanten"service" passief, enkel re-actief. Afspraken komt men niet na. E-mails worden niet eens beantwoord. Monteurs komen langs zonder materiaal (kost je WEER een vrije dag) en vertellen fabeltjes.

Kortom: Kansloos :!:

Bruynzeel??? NOOIT meer!

Pascal24
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 aug 2008 20:04

Re: welk keuken merk is het beste

Ongelezen bericht door Pascal24 »

Je hebt verschillende niveaus van keukens.

Het lijkt me logischer dat je kijkt naar wat je te besteden hebt.

Als je zegt dat je aan ongeveer dezelfde prijs zit te denken als IKEA dan kun je een Sie Matic wel vergeten.

M.a.w. wat heb je ervoor over?

Gesloten