LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welk merk heeft diepe keukenkastjes?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Eddy1973
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 sep 2010 20:11

Welk merk heeft diepe keukenkastjes?

Ongelezen bericht door Eddy1973 »

Wij willen een nieuwe keuken laten plaatsen. Nu merk ik dat verkopers zeer happig zijn je als klant binnen te halen en dat ze amper luisteren naar de wensen van ons.

Wat wij graag willen is een diep blad (75 cm) met daaronder diepe lades.
Tot nu toe heeft 1 leverancier bij ons in Ede hier aan kunnen voldoen in zijn offerte (lades zijn 70,5 cm diep) alleen wijkt zijn prijs 33% af van ons budget en wil hij niet zakken in prijs.

Uiteraard hebben wij de fout gemaakt door ons maximum budget te vertellen (10.000) waarbij we een keuken van 16.000 voorgerekend kregen met een korting van 1000 euro.

Het merk is rotpunkt en ik ben benieuwd of er meerdere merken zijn die ook kastjes met lades van 70,5 cm diep kunnen leveren met wel een prijs van rond de 10.000 euro.

Iemand suggesties? Liefst in de regio Ede/Veenendaal/Arnhem/Utrecht.

Groet,
Eddy

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: Welk merk heeft diepe keukenkastjes?

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Uiteraard hebben wij de fout gemaakt door ons maximum budget te vertellen (10.000) waarbij we een keuken van 16.000 voorgerekend kregen met een korting van 1000 euro
Ook nog eens een domme verkoper dus !! Krijg je eindelijk een keer een budget van de klant, werk je daar niet naartoe maar kom je 50 % hoger uit !! (niet 33 %)

Dat zou ook aan de wensen kunnen liggen uiteraard. Zo'n groot verschil zit em niet alleen in de kasten ! Rotpunkt is al niet heel erg duur dus het kan wel eens lastig worden om elders voordeliger uit te komen. Ik weet dat Pronorm en Hacker systemat ook de diepere lades hebben. Denk alleen niet dat dit prijstechnisch gezien iets toevoegd.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Welk merk heeft diepe keukenkastjes?

Ongelezen bericht door Isabel1 »

hai,

nou heb je je dit zelf wel al gerealiseerd of misschien doe je het net daarom, maar toch even een kleine tip:

let wel op, je hebt met diepe kastjes wel meer ruimte, maar als je niet zo lang bent dan heb je wel een probleem want dan kom je niet met je arm tot aan de muur of bij het stopcontact dat in de muur zit, ook de gootsteen is dan een probleem want daar moet je dan nog langere armen voor hebben.

Isabel

Marktkenner
Berichten: 230
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: Welk merk heeft diepe keukenkastjes?

Ongelezen bericht door Marktkenner »

Beste Eddy,

de vorige schrijver heeft gelijk. je keukenprijs is niet afhankelijk van je budget, maar van wat je er in, aan en op wil.
het zal voor de meeste keukenmerken gelden dat ze voor diepere lades ook hogere prijzen rekenen. niet dat je voor je budget geen keuken kan vinden, maar je moet eens weten hoeveel mensen een budget van 10.000 euro hebben, maar wensen voor 15.000/20.000! :evil:

enfin, waarom wil je een bladdiepte van 75cm? effectief zal je lade overigens ook geen 70cm diep worden: de korpus (= de kale kast) zal in de meeste gevallen "maar" 65-68cm diep zijn, waarin dan effectief een lade diepte in bereikt wordt van 55-60cm diepte. e.e.a. hangt af van welk merk keuken en of ladegeleiders er wordt toegepast. Dieper wordt er doorgaans niet verkocht, dus let op wat je uiteindelijk precies krijgt!
in de praktijk is een bladdiepte van 75cm geen probleem, maar de kasten worden dan vaak van de muur af gezet met dus loze ruimte achter je kasten...

succes met beslissen, kijken, zoeken & kopen!!

*.*
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2007 14:18

Re: Welk merk heeft diepe keukenkastjes?

Ongelezen bericht door *.* »

De verkoper wil niet zakken
Of vraagt u dat aan de autodealer ook als uw budget het model niet toelaat. Het zal dus een en ander schrappen worden of budget omhoog.
Of de prijs van de dealer te hoog is kan u zien door een vergelijkende (appels met appels) offerte te laten maken elders.
Succes.

Eddy1973
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 sep 2010 20:11

Re: Welk merk heeft diepe keukenkastjes?

Ongelezen bericht door Eddy1973 »

@Ferry26: bedankt voor de tip.

@Isabel1: Wij zijn enorm lang (en hebben dus ook lange armen). Ons werkblad komt dan ook op 1 meter hoogte te staan.
En gezien wij overal lades nemen moet dat ook geen punt zijn lijkt mij :D

@Marktkenner: Het kan zijn dat wij wensen hebben die duurder zijn, maar als je op het internet al enorme prijsverschillen tegenkomt in de apparaten, dan neem ik aan dat ze ook makkelijk kunnen zakken.

@*.*: ben gisteren bij Rennings in Duitsland geweest die dezelfde keuken verkoopt. Exact dezelfde opstelling met apparaten laten maken en zij komen met plaatsen uit op € 11.000 wat voor mij dus duidelijk is dat de Nederlandse keukenverkoper gewoon te hoog zit. Waarom kunnen ze deze prijs in Duitsland (inclusief naar Nederland transporteren en plaatsen) wel aanbieden?

Allen bedankt voor het reageren! Zal voor de gein nog eens kijken bij een keukenhandelaar hier in de stad gezien die adverteert met 5 gratis A merk apparaten. Eens zien of die op dezelfde prijs uitkomt.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Welk merk heeft diepe keukenkastjes?

Ongelezen bericht door Isabel1 »

@Isabel1: Wij zijn enorm lang (en hebben dus ook lange armen). Ons werkblad komt dan ook op 1 meter hoogte te staan.
ik vermoedde al zoiets, maar ik dacht zeg het toch even, anders sta je daar met je 1.55 en een diepe keuken

Isabel

bigdaddybear
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 sep 2012 10:58

Re: Welk merk heeft diepe keukenkastjes?

Ongelezen bericht door bigdaddybear »

Ik weet uit ervaring dat de prijzen in Duitsland een stuk gunstiger liggen. Dat heeft deels te maken met een andere opbouw van de branche en de markt, en deels met een stuk gulzigheid...................
Maar let op bij het verhaal "montage": zorg dat exact omschreven wordt welke werkzaamheden uitgevoerd worden en dat inclusief montage inhoudt: volledig afgemonteerd en de apparatuur aangesloten!!!!!!!!!! Mijn schoonouders hebben ooit een keuken gekocht incl. montage wat inhield: 1 monteur, 1 dag en apparatuur werd niet aangesloten ivm afwijkende regelgeving en verantwoording (kleine letters). Met als gevolg dat mijn schoonvader, na een dag handlangeren nog drie dagen werk heeft gehad om de keuken af te monteren en aan te sluiten (dat krijg je als je niet naar je schoonzoon luistert :D ).

Ik sluit me aan bij de eerdere spreker: waarom zou je op een keuken (die bij een solide keukenzaak naar eer en geweten gecalculeerd is) een korting moeten krijgen van 25 of 30%. Dat lukt je bij een autodealer, supermarkt, etc ook niet.
Bij kleding en schoenen lukt dat wel, maar die hebben dan ook marges van 80-90% op verkoop.

Marktkenner
Berichten: 230
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: Welk merk heeft diepe keukenkastjes?

Ongelezen bericht door Marktkenner »

als je op het internet al enorme prijsverschillen tegenkomt in de apparaten
Dit is voornamelijk (alleen) van toepassing op Bosch & Siemens denk ik, de rest zal meevallen en vaak zal de desbetreffende zaak mee kunnen gaan in de internet prijs.
dan neem ik aan dat ze ook makkelijk kunnen zakken
aannamens worden er veel te veel gedaan. ben duidelijk: zeg wat je wilt of vraag wat je er precies voor krijgt!

Marktkenner
Berichten: 230
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: Welk merk heeft diepe keukenkastjes?

Ongelezen bericht door Marktkenner »

O ja, @ bigdaddybear:
dat de prijzen in Duitsland een stuk gunstiger liggen. Dat heeft deels te maken met een andere opbouw van de branche en de markt, en deels met een stuk gulzigheid...................
Je reinste onzin! je wordt in Duitsland gewoon op een andere manier gepaaid. (p kan ook 'n 'n' zijn :) )meeste "Duitse" keukenzaken net over de grens worden gerund door Nederlandse ondernemers...

Remke
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jul 2012 12:12

Re: Welk merk heeft diepe keukenkastjes?

Ongelezen bericht door Remke »

Nolte heeft een deel van haar kasten voor diepte 75 cm. Maar dat is lang niet elk type, dus je zal moeten combineren met ondiepe kasten.
http://www.nolte-kuechen.de/fileadmin/p ... online.pdf

Dan heb je ook types, vraagt makkenlijker prijzen op.

Als je de ruimte niet echt nodig hebt, kan je er ook voor kiezen om een standaard keuken 10 of 15 cm van de muur af te zetten en met een diep blad te werken.

Zo heb ik wel eens een ikea keuken geplaatst 5cm van de muur, was direct mijn leiding probleem achter de kastjes opgelost. 67cm blad erop en je zag er niks van.

Eddy1973
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 sep 2010 20:11

Re: Welk merk heeft diepe keukenkastjes?

Ongelezen bericht door Eddy1973 »

Bedankt voor de tip Remke.

Wij willen geen bovenkastjes dus een iets extra diepere la vinden wij dan geweldig zodat wij dan wel al onze spullen erin
kunnen opbergen.

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: Welk merk heeft diepe keukenkastjes?

Ongelezen bericht door pedro714 »

Nee he, weer zo iemand die denkt apparatuur gratis te krijgen!!!!!! Wat te mooi lijkt om waar te zijn is ook werkelijk niet waar...maar ja er blijven mensen die denken dat de wereld een grote speeltuin. is. Overigens, NOLTE maakt al jarenlang diepe onderkasten al of niet met uittrekelementen. Werkelijk prachtig. Blijf me verbazen over mensen die, ondanks alle waarschuwingen belangstelling hebben in een keuken van de DMG groep. Een gewaarschuwd mens telt toch voor 2!!!

killeke
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 sep 2012 20:24

Re: Welk merk heeft diepe keukenkastjes?

Ongelezen bericht door killeke »

Hierbij een tip, ga langs een meubelmaker die ook keukens maakt. Deze maakt de kasten zo diep je wilt en vaak van betere materialen! 18mm watervaste MDF i.p.v. 16mm spaanplaat. Ook maken ze vaak kasten met een 'apparte' maatvoering, zodat je niet van die loze ruimtes krijgt met vulstroken maar dat de kast gewoon 73,8 breed is i.p.v. 70 met een strookje er naast!

hoop dat je er iets aan hebt!

RDV70
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 sep 2012 16:16

Re: Welk merk heeft diepe keukenkastjes?

Ongelezen bericht door RDV70 »

Isabel,

Om hoeveel kasten gaat het, ik kan me niet voorstellen dat alleen de diepte voor de hoge prijs zorgt namelijk.

slow55
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 okt 2010 19:17

Re: Welk merk heeft diepe keukenkastjes?

Ongelezen bericht door slow55 »

rotpunt, punto, r en m en nog een aantal namen (alles 1 fabriek) schmidt, schuller en nog wel een aantal. De meest betaalbare heb ik denk ik vermeld.
Waar ? geen idee heb geen dealeroverzicht.

Gesloten