LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] welke apparatuur is goed?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
eline
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2006 15:15

welke apparatuur is goed?

Ongelezen bericht door eline »

Wij willen een nieuwe keuken kopen maar welke apparatuur nu "het beste" is vinden we erg lastig te bepalen. Ik hoop dat iemand op dit forum kan helpen.
We zoeken apparatuur die (uiteraard) niet te duur is maar wel van goede kwaliteit. Ik hoorde bijvoorbeeld over een Zanussi koelkast dat de bakjes en planken niet echt stevig waren. Zoiets gaat dan snel kapot en daar zit ik niet echt op te wachten.
We willen een
- combi-magnetron: het liefst met stoomfunctie, bijv. de Bauknecht 6141IN?
- vaatwasser met AAA (minimaal) kwaliteit
- koel/vries combinatie of een koelkast (±102 cm) en aparte vriezer met laden
- platte schouwkap afzuigkap
- gaskookplaat met wokbrander naast 4 pitten
Wie heeft goede adviezen/ervaringen?

Toolboy

Re: welke apparatuur is goed?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Hallo daar.

Wij hebben hele goede ervaringen met siemens/bosch.
Wat wij belangrijk vinden is de service die ze leveren.
En over hun service zijn we zeer te spreken.
Maar het belangrijkste ,ze leveren een goed product

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: welke apparatuur is goed?

Ongelezen bericht door slik »

Wij willen een nieuwe keuken kopen
Wanneer wilt u de keuken geleverd hebben?..

djenie
Berichten: 68
Lid geworden op: 03 mei 2006 23:19

Re: welke apparatuur is goed?

Ongelezen bericht door djenie »

Zanussi heeft prima koelkasten, keurig glazen plateau's, overzichtelijke bediening en heel belangrijk, twee compressoren, hierdoor kun je vriezer en koelkast onafhankelijk van elkaar aan en uitzetten. Ook dynamic aircooling (snel koud laten worden middels een soort ventilator in je koelkast). Ik heb nu zelf een zanussi en ben zeer tevreden. Alleen voor mijn nieuwe keuken wil ik een koelkast met deur-op-deur systeem ipv sleepmechanischme, deur sluit beter en trekt zichzelf dicht dus geen openstaande koelkasten (bijwerking van pubers) :shock: Wat betreft de magnetron, als je teveel combineert in een apparaat gaat dit altijd ten koste van het resultaat. Als je echt een steamer wil (hoge druk) dan moet je niet bij Bauknecht zijn maar bij Imperial (wel aan de prijs maar uitstekend merk met goed resultaat>zeer korte kooktijd). combimagnetron is meestal klein qua inhoud, maar het ligt eraan wat je wilt bereiden. Wat betreft de gaskookplaat, let op het vermogen van de wokbrander (minimaal 4,5 kw) en een speciale wokring, de plaat van de wokbrander zit idealiter linksvoor/achter en niet in het midden (kan je geen andere pannen meer kwijt). Kijk ook eens op kieskeurig pagina dan kan je reviews lezen van apparaten, succes

hammy
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 jun 2005 17:52

Re: welke apparatuur is goed?

Ongelezen bericht door hammy »

Sinds 2003 hebben wij een nieuwe keuken, de inbouwapp. is van pelgrim, die niet duur is en mooi is.
Als je 4 produkten van pelgrim in je keuken plaatst, tot aan kranen toe,
krijg je het 4e produkt gratis, tenminste dat overkwam ons.
De apparatuur moet wel van AAA prod. zijn.
AAA produkten krijg je een tegoedbon bij die je kunt opsturen naar
je energiebedrijf en dan krijg je ook nog eens geld terug, wat ons in
totaal + het gratis produkt zo'n 180 euro heeft opgeleverd.
Dus misschien toch maar pelgrim, is niets mis mee. :lol:

JJmac
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 feb 2005 20:15

Re: welke apparatuur is goed?

Ongelezen bericht door JJmac »

Miele kost een beetje meer in aanschaf.
Onze oude vaatwasser hebben we weggeven bijna 20 jaar oud en doet het nog steeds goed

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: welke apparatuur is goed?

Ongelezen bericht door kzin »

Even over die energiepremie: Alleen vaatwassers kennen AAA, alle andere app alleen a/b/c etc. Daar komt bij dat de energiepremie niet meer bestaat, bezweken aan zijn eigen succes, al enkele jaren geleden.

De vraag was btw wat is goed spul. Daar is geen eenduidig antwoord op. Alles wat het lang genoeg doet in verhouding tot de prijs is "goed" . Kortom een Miele vaatwasser die na 3 jaar stuk gaat, zal ook worden beschouwd als een k :) t apparaat. terwijl "men" zegt dat Miele goed is.
In het algemeen, hoe banaal ook: alle waar naar zijn geld, dus Siemens is beter dan Indesit zover dat wat zegt, maar ook vet duurder.

hammy
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 jun 2005 17:52

Re: welke apparatuur is goed?

Ongelezen bericht door hammy »

Ook de combi koelkast, losse koelkast of freezer kent wel degelijk het AAA merk, we hebben dit toch zeker zelf ondervonden en ook wel degelijk ons geld teruggekregen van het energiebedr.
Misschien dat je je iets beter moet laten voorlichten.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: welke apparatuur is goed?

Ongelezen bericht door loesjes »

hammy, ik ben het niet met je eens, een koelkast of vriezer kent tegenwoordig A of A+ maar AAA niet.
waar zouden die andere 2 A's dan voor moeten staan???

en die energiepremie, tja das inderdaad verleden tijd he....

Verder dat je het 4e apparaat gratis kreeg in 2003 kan best een leveranciers aktie zijn ipv van bijvoorbeeld een korting geven over alle apparaten.

Pelgrim is inderdaad wel een leuk merk, maar BOSCH is naar mijn idee toch op alle vlakken net iets beter en mooier
en ja in de regel ook vaak iets duurder, maar zoals al eerder genoemd het ging hier nog niet over de prijs.
DE service van BOSCH is top, daar pelgrim beslist nog wat van leren, ik denk dat dat ook niet een onbelangrijk aspect is in het geheel.

en verder heeft zowel BOSCH als pelgrim bij 4 apparaten 5 jaar garantie dus ook daar zit geen onderscheid in.

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: welke apparatuur is goed?

Ongelezen bericht door hera »

In mijn huidige huis zit Pelgrim apparatuur. 5 jaar garantie zat erop. Ik heb er straks 3,5 jaar gewoond. Bij de vaatwasser is 3x iemand geweest en bij de kookplaat 1 x. Bovendien ging mijn vaatwasser vorig jaar een paar dagen voor mijn verjaardag kapot en kon Pelgrim pas over 3 weken komen!! Zomerperiode, veel monteurs op vakantie. Nou ja :( toen heb ik maar een ander bedrijf gebeld en gewoon betaald.

In mijn nieuwe keuken dus geen Pelgrim meer. Ik heb voor alles Siemens gekozen. Met ook 5 jaar garantie maar ik ga er vanuit dat ik ze niet nodig heb.

sar55
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mei 2006 23:17

Re: welke apparatuur is goed?

Ongelezen bericht door sar55 »

Als inkoper voor een interieurbouwer bieden we eigenlijk alleen maar Miele, Bosch en Siemens aan. Qua garanties en service-apparaten liggen deze op gelijkwaardig niveau. Succes

sar55
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mei 2006 23:17

Re: welke apparatuur is goed?

Ongelezen bericht door sar55 »

Voor wat betreft de info over labels en energiepremie valt nog wel wat te lezen op de volgende sites:

http://www.milieuloket.nl/9292000/modul ... 0qhkmqqxq7

http://www.energielabel.nl/

Pfffff

Re: welke apparatuur is goed?

Ongelezen bericht door Pfffff »

Heel goed sar55 !!

Je zou Gaggenau en Atag er ook nog bij kunnen noemen.

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: welke apparatuur is goed?

Ongelezen bericht door Kulta »

Heel goed Pfffff !! :wink:

Je zou Neff er ook nog bij kunnen noemen.

Jowie
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2006 14:45

Re: welke apparatuur is goed?

Ongelezen bericht door Jowie »

Mijn man werkt in een electro zaak met bruin en wit goed. Hij wilde in onze keuken perse Miele. Dus wij hebben alles van Miele en het werkt heel goed is alleen duur. Wijhebben er ook service certificaten bij gekocht daar door hebben we nu 10 jaar garantie op alles. Als er iets met een Miele apparaat (want je moet altijd nog gewoon geluk hebben) dan komen ze dit kosteloos maken, terwijl de kosten van de service dienst van Miele schrikbarend hoog zijn. Het komt erop neer dat als je 1 x een apparaat laat repareren je het certificaat er vaak al heel snel uit hebt.

:lol:

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: welke apparatuur is goed?

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Wij hebben in onze keuken bijna alleen maar Siemens apparaten en zijn daar zeer tevreden over, de keuken is nu 7 1/2 jaar oud. Wij hebben 1 Pelgrim apparaat, nl. de vaatwasser. Laat die nou net vorige week kapot zijn gegaan....

sar55
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mei 2006 23:17

Re: welke apparatuur is goed?

Ongelezen bericht door sar55 »

Het Miele Service Certificaat adviseer ik alleen voor de duurdere apparaten te overwegen. Zoals een combimagnetron, inductiekookplaat en stoomapparatuur. Het is namelijk een financieel pijnlijk moment als je dure H4020BM (combimagnetron met electronische bediening) niet meer zijn werk wil doen. In de verzorgingssector waar wij voor produceren, wordt dus veelvuldig voor dit merk gekozen.

E Alta
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jun 2006 20:33

Re: welke apparatuur is goed?

Ongelezen bericht door E Alta »

www.apparado.nl goed bedrijf is gewoon een keukenzaak met 4 vestigingen betrouwbaar en goede service

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: welke apparatuur is goed?

Ongelezen bericht door loesjes »

fijn alta dat je ook gewoon antwoord kan geven op de vraag die er gesteld wordt. :?
als apparado zo goed is, is de reclame hier echt niet nodig hoor. dan heeft het bedrijf zonder de reclame hier wel druk genoeg.

kristie
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 apr 2006 08:00

Re: welke apparatuur is goed?

Ongelezen bericht door kristie »

Ik heb alles van Etna sinds vele jaren nooit problemen gehad.

Gesloten