LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke merken hebben metalen lades?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
xray

Welke merken hebben metalen lades?

Ongelezen bericht door xray »

Ik moet niets hebben van die plastic bakken die bijvoorbeeld Siematic gebruikt. Welke merken gebruiken metalen lades. Ik weet dat bijvoorbeeld bij Format wel fatsoenlijke lades zitten maar hoe zit dit bij merken als Beda, Schueller, Systemat etc....

maxx

Re: Welke merken hebben metalen lades?

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Xray,

Als je op www.orgalux.com kijk, zie je welke fabrikanten Blum laden gebruiken in hun product.

MVG

xray

Thanks!
Nu nog ff uitzoeken welke van de merken 19mm dik zijn!

maxx

Beste Xray,

Ik heb vele keukenmerken door de vingers gekregen tijdens mijn montagewerk. Waarom 19mm? Het voegt werkelijk niets toe aan de kwaliteit van de kasten.

MVG

xray

Lijkt me toch dat dikker materiaal een solider geheel geeft en minder snel kapot gaat.....

Pfffff

Ongelezen bericht door Pfffff »

Waarom 19mm
Kom kom, maxx, zo ken ik je niet, beetje zwak antwoord ?

16 mm fronten en plamken en dergelijke ? Doorzakkende planken in bovenkasten, kromme koelkast deuren, lichtere kwaliteit, maar daar is de prijs dan ook naar.

xray

Omdat jullie toch allebei hebben gereageerd.... :D

Dit zijn mijn criteria....

Rechte keuken 4m, werkeiland van ongeveer 180cm breed.
Greeploos, wit of anthraciet, decobeton werkblad.
Metalen lades en hang en sluitwerk van Blum.
19mm frame (tenzij ik alsnog een goed argument hoor voor 16....)

Welke merken zouden volgens jullie op mijn shortlist moeten staan?
Zelf kom ik tot Rational, Format of Beda....

Pfffff

Rational, Format of Beda....
Nou, in dit segment begeef ik me gelukkig niet

maxx

Pfffff

Geplaatst op 21 Jan 2007 23:27 door Pfffff

Quote:
Waarom 19mm

Kom kom, maxx, zo ken ik je niet, beetje zwak antwoord ?

16 mm fronten en plamken en dergelijke ? Doorzakkende planken in bovenkasten, kromme koelkast deuren, lichtere kwaliteit, maar daar is de prijs dan ook naar.
--------------------------------------------------------------------------------

Beste Pffff,

Het wordt echt tijd dat je een keer die mooie plastic binnenlade van SieMatic komt ophalen. Dan kan ik je, onder het genot van een kop koffie, laten zien waarom 19mm niet noodzakelijk is.

Doorhangende bovenkasten? Format monteert een aluminium versteviging in de achterwand van bovenkasten breder dan 80cm. Dit voorkomt ook het doorzakken van legplanken, probleem opgelost.

Kromme koelkastdeuren? Ik ken geen merk dat 16mm als frontmateriaal gebruikt, maar we leren iedere dag....

Berekeningen laten zien dat er nagenoeg geen verschil is in draagkracht bij kastwanden van 16mm of 19mm. Natuurlijk is er wel iets maar dat komt pas boven drijven bij belasting ver boven wat het zwaarste keukenwerkblad zou wegen.

Trouwens, als 2 kasten tegen elkaar worden gemonteerd is het 2x 16mm dus 32mm dik. Waar hebben we het nog over?!

Ja, de prijs is gelukkig wel een stuk aangenamer als SieMAtic en noem ze maar op, dat zien de klanten gelukkig ook. Wij wel laden van 120cm breed en greeploos MET kastruimte.

Kom, als keukenliefhebbende collega een keertje langs en laat je eens verrassen.

MVG

xray

Quote:
Rational, Format of Beda....

Nou, in dit segment begeef ik me gelukkig niet
Ik sta open, wat is volgens jou dan wel goed...... zonder dat we direct tegen prijzen van meer dan 30k aanlopen....

Pfffff

Ff opgezocht hoor, lades van Siematic zijn van geeloxeerd aluminium.
De kunststof lades zijn er al een paar jaar uit ?
Je hebt nog wel binnenlades van kunststof, maar die worden achter de deur geplaatst.
een aluminium versteviging in de achterwand van bovenkasten breder dan 80cm. Dit voorkomt ook het doorzakken van legplanken, probleem opgelost
Hmm, blijft toch een lapmiddel, de voorkant is immers niet gesteund ?

Verschillen, zullen er altijd wel blijven, al zullen die steeds kleiner worden ?

BeauxArts al gezien ?

wilco2005

Ongelezen bericht door wilco2005 »

Bribus heeft 16mm fronten.....pijnlijk maar waar.

maxx

Hmm, blijft toch een lapmiddel, de voorkant is immers niet gesteund ?
Nee, geen lapmiddel, het werkt. Daarom durven wij zonder problemen 120cm lange bovenkasten te verkopen. Trouwens, als een 16mm legplank doorbuigt op 120cm dan doet een 19mm dat ook. De constructie is getest en heeft zich bewezen. Ondersteuning aan de voorkant van de kast is niet nodig.

Ja, de zijwanden van de SieMatic laden zijn van Aluminium en worden verbonden door middel van een spaanplaat onderzijde. Hierin wordt een binnenbak gebruikt van plastic. Tot zover kan ik er nog mee leven, moeilijk maar het is te doen.

Waar ik me altijd over heb verbaasd zijn de kunststof onderdelen die de verschillende ladedelen bij elkaar moeten houden. Te veel plastic, draai die mooie laden maar eens ondersteboven. De binnenladen kunnen echt niet voor een merk wat zichzelf al tijden een Status Aparte toeeigend.

Verschil steeds kleiner? Als er nog verschil is dan toch zeker. In Duitsland is Siematic de middenmoot nooit ontstegen. Nederlanders zijn blijkbaar vatbaarder voor goede marketingstrategie.

@Milco2005,

AU, ja, pijnlijk maar gelukkig is Bribus geen keuken..... :wink:

MVG

Pfffff

We blijven verschillen van mening maxx
Ook in Duitsland is Siematic qua merk zeer gewaardeerd, zal de cijfers eens opzoeken.
Maar nu niet meer schoppen naar dat merk hoor, vindt Peter uit Beverwijk niet leuk. :lol:

xray

Hey Pfff,

In plaats van te reageren op maxx zoui ik in het door mij gestarte topic graag horen welke merken dan wel....

Metalen lades is voor mij geen kunststof onderplaat voor alle duidelijkheid!

maxx

Beste Xray,

Rational, Leicht, Format, Schuller, Systemat leveren allemaal goede keukens voor goede prijzen. Je wilt goede laden? Laat de verkoper de lade eruit halen en kijk aan de onder- en achterzijde. Kun je meteen zien hoe ze vaak staan te stuntelen.

Meestal kunnen ze er goed over praten, maar verder.......

@ Pffff,

Tja, Peter heeft al niet zoveel om over te lachen. Poggenpohl en Keller om de hoek wordt ie ook niet vrolijk van.

MVG

xray

Alweer thanks maxx

Gesloten