LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werkblad graniet of vulkaangesteente

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Marcy
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mei 2007 20:05

Werkblad graniet of vulkaangesteente

Ongelezen bericht door Marcy »

Hallo,

Voor onze nieuwe keuken twijfelen wij nog of wij het werkblad 'Nero assoluto gevlamd' (graniet) of Basaltina mat (vulkaangesteente) zullen nemen.
Heeft iemand ervaring met een van deze werkbladen? Zijn ze kwalitatief even goed?

Ik ben erg benieuwd naar jullie advies en ervaringen.

Alvast bedankt,

Groetjes.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Werkblad graniet of vulkaangesteente

Ongelezen bericht door maxx »

beste Marcy,

De Basalt zal voordeliger zijn dan de Nero Assoluto (term gevlamd zegt me niets). In Basalt kunnen nogal verschillen optreden dus ga zelf bij de fabrikant kijken of vraag een monster aan van de laatste zending.

Kwalitatief hetzelfde, uitstraling geheel verschillend. Basalt kom je niet vaak tegen. Mooi alternatief voor beton.

MVG

ritonies
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mei 2007 00:05

Re: Werkblad graniet of vulkaangesteente

Ongelezen bericht door ritonies »

Heeft iemand goede ervaringen met keukenluxx Rotterdam? :D

Marcy
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mei 2007 20:05

Re: Werkblad graniet of vulkaangesteente

Ongelezen bericht door Marcy »

Beste Maxx,

Bedankt voor de informatie. Hoop dat we snel een keus kunnen maken, aangezien ik de impala ook erg mooi vind.

Groetjes,

goedgevoel
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jun 2007 13:33

Re: Werkblad graniet of vulkaangesteente

Ongelezen bericht door goedgevoel »

Granieten werkbladen Vanaf onder de € 200,- per/m
Ik heb het er net ook vandaan http://www.schouwkeukens.nl :idea:

kimw
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jun 2007 13:55

Re: Werkblad graniet of vulkaangesteente

Ongelezen bericht door kimw »

lekker hoor die spam postings van goedgevoel

goedgevoel
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jun 2007 13:33

Re: Werkblad graniet of vulkaangesteente

Ongelezen bericht door goedgevoel »

wat bedoel je met spam? :shock:
Ik praat alleen mee op een de forum, doe niks verboden hoor!
Ga jij maar lekker frustrerend lopen doen. Zeker teveel betaald voor je keuken he! hoef je niet op een zomaar een consument af te reageren die een goed gevoel heeft gehad bij een bepaalde firma.

En al maak ik reclame voor de toko!
Ze hebben goed werk afgeleverd. :wink:
Dan verdien je dat.

Tevreden klant! 8)

kimw
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jun 2007 13:55

Re: Werkblad graniet of vulkaangesteente

Ongelezen bericht door kimw »

Nou nee goed gevoel, helemaal niet gefrustreerd zelfs, heb zelf nog geen keuze gemaakt, maar whatever jouw manier van posten staat mij totaal niet aan. maar dat is niet boeiend.
Maar wat wel boeiend is zoals al eerder aan jou hier is aangegeven dat deze manier van reclame maken voor een goed gevoel over een firma, alleen maar averechts werkt! Jammer.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Werkblad graniet of vulkaangesteente

Ongelezen bericht door GWTE »

Zoals altijd is het goede gevoel weer bepaald door de prijs, niet door kwaliteit.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Werkblad graniet of vulkaangesteente

Ongelezen bericht door GWTE »

Beste Marcy,

Basalt is een mafisch vulkanisch stollingsgesteente dat gevormd wordt door de stolling van lava of magma. De snelle afkoeling en stolling van het basalt vindt plaats aan het aardoppervlak en daarom is basalt een uitvloeiingsgesteente. Graniet is een stollingsgesteente en dat wil zeggen dat het is gevormd door het ondergronds stollen van magma. Doordat graniet op diepte gestold is, hebben de mineralen bij langzame afkoeling de tijd gehad om kristallen te vormen.
Het woord graniet is afgeleid van het Latijnse woord granus, dat korrel betekent. Het verklaart het vaak korrelige uiterlijk van graniet. Graniet is een dieptegesteente. De exacte diepte van kristallisatie kan varieren, belangrijk is dat het magma zodanig langzaam afkoelt, dat het gesteente uit grote kristallen gevormd wordt. Het verschil met ganggesteente en uitvloeiingsgesteente is, de diepte waarop kristallisatie plaatsvindt.

Basalt is meestal zwart van kleur en bestaat uit kleine kristallen. Basalt is een uitvloeiingsgesteente en ontstaat in tegenstelling tot graniet aan het oppervlak in gebieden met vulkanische activiteit. zoals op Hawaii bijvoorbeeld. Ook onder het (zee)wateroppervlak kunnen basaltuitvloeiing. Basalt werdt in Nederland veel toegepast als dijkbekleding, in kademuren en op golfbrekers en strandhoofden. Het hoge soortelijk gewicht - orde 2,9 ton/m3 - en de hardheid van het materiaal maken het hiervoor bij uitstek geschikt. Vanwegen ARBO-wetgeving is dit nu veel minder. Deze lava steen is de enige steen ter wereld met een waterabsorptie van 0%. Deze onverwoestbare basalt steen is dus uiteraard geschikt voor zeer veel gebruik. Een natuursteen blad van Basalt zoals de Basaltino is zeer hard en krasvast maar ook is dit natuurstenen Basalt blad bestendig tegen zuren. Niet alle Basalt is trouwens zuur bestendig. Tegenwoordig komt ook veel Natuursteen uit China waaronder Oriental Basalt. In de gezoete uitvoering is het blad wel wat gevoeliger voor vlekken zoals eigelijk alle gezoete steen. Als werkblad dus zeer leuk toe te passen. Succes.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Werkblad graniet of vulkaangesteente

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Even een tipje voor Marcy: in de WELKE keukens (bij de tijdschriftenhandel) staat een praktische, korte, omschrijving van alle stenen bladen.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Werkblad graniet of vulkaangesteente

Ongelezen bericht door GWTE »

Maxx zegt:
(term gevlamd zegt me niets).
Wel Maxx.....(heerlijk zo'n show)......Mij wel....het is namelijk hetzelfde als gebrand. In Duitsland noemd men het ook vaak gevlamd. Dat is dus gebrand, ruw oppervlak. Doeiiiiiiiiiiiiiiiii..........

Gesloten