LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie o wie

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
steph1500
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 nov 2006 22:11

wie o wie

Ongelezen bericht door steph1500 »

Wij zijn eruit, althans dat denken we.
We zoeken iemand die alleen de keukenkasten kan plaatsen en de afzuigkap.
Ik zorg zelf voor het aanrechtblad en de apparatuur via internet.
Wie weet een goede betrouwbare keukenzaak omgeving dord of rijnmond die wel alleen de meubels en de afzuigkap willen plaatsen??

de kok
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 jul 2006 22:57

Re: wie o wie

Ongelezen bericht door de kok »

U bent écht een prettige consument.
U gunt de specialist niet de winst, maar hij moet wél de rotzooi opknappen?
Laat het lekker door ome Jan doen voor een krat bier en een doos sigaren, dan komt alles in orde!

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: wie o wie

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Stef1500,

Stel.... De monteur komt en stelt de onderkasten. Jij legt zelf het mooie werkblad erop. Na een tijdje vertoond het mooie graniet/composiet werkblad ineens een haarscheur. Dan begint het verhaal.

Jij belt de leverancier van het werkblad. Deze geeft de monteur de schuld. De monteur weet van niets en zegt dat de scheur misschien al aanwezig was maar nog niet zichtbaar. Wie zit met de brokken? Jij.

Aanrechtbladen via internet zijn vaak van B-kwaliteit graniet (ja, het bestaat echt). Mankementen die niet direct bij levering worden gemeld zijn geen reden tot reclamatie. Een haarscheur zie je niet in de vrachtwagen, die zie je als het werkblad op de keuken ligt en een natte doek gebruikt wordt.

Trouwens, een keukenmontage kan alleen probleemloos verlopen als alle onderdelen aanwezig zijn. Het werkblad bepaalt hoe de kasten komen te staan ivm de overstekken van het werkblad tov de kasten.

Weet waar je aan begint!

MVG

Pfffff

Re: wie o wie

Ongelezen bericht door Pfffff »

Ome henk doet het voor een fles jenever en een zak pinda,s van de spar

tb
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 dec 2005 17:58

Re: wie o wie

Ongelezen bericht door tb »

Hier worden toch enkele onjuistheden weergegeven die mij nopen te reageren.

Graniet bestaat feitelijk niet in diverse kwaliteitsnormen. De uiteindelijke kwaliteit van een werkblad wordt bepaald door de wijze van productie.

Indien een plaatmateriaal een 'fout' bevat (waarbij fout van alles kan zijn zoals breuklijnen, oneffenheden, kleurschakeringen die storend zijn enz.) wordt deze er dan uitgehaald en daarbij maakt het echt niets uit of het eindprodukt uit deze plaat naar een keukenzaak in Noord-Holland gaat, naar een internetonderneming of rechtstreeks naar een consument. Dit is tijdens het productieproces niet eens zichtbaar omdat (bijna) alles geautomatiseerd gaat!

De gedachte dat een groothandel zoals Brachot of Silestone diverse kwaliteiten heeft staan en waarvan de mindere gebruikt worden door/voor bijv. internetondernemingen of aannemerijen/bouwbedrijven is een fabel die in stand wordt gehouden door sommige keukenverkopers om de consument angst in te boezemen en om op deze onjuiste wijze klanten binnen te halen/binnen te houden.

Dergelijke plaathandelaren zoals Brachot, BMB en noem ze maar op, maken (vaak in het land van herkomst) al de selectie tussen goede en mindere platen. De slechte komen niet eens naar Europa. De redenen hiervoor zijn heel simpel. Op het moment dat zij deze slechte/mindere platen toch uitleveren naar een verwerker (lees steenhouwerij zoals het nog zo mooi genoemd wordt) en de plaat bevat 'fouten' dan gaat de plaat toch weer retour.

Dit om onder meer garantie-aanspraken te vermijden, dat met dit hele gebeuren dan wel allerlei kosten gemoeid zijn zal duidelijk wezen. Kortom heel simpel en heel logisch waarom het onjuist is om te praten over verschillende kwaliteiten voor verschillende klanten.

De realiteit is dat dezelfde keukenzaak net als veel internetondernemingen (waarvan er overigens ook enkelen zelf produceren) en aannemerijen/bouwbedrijven bij dezelfde fabrikant (steenhouwerij) bestellen. Ook voor ons als steenhouwers is iedere klant er een waar we van eten.

Door nu net te doen alsof een internetonderneming, aannemerij/bouwbedrijf, of om het even welk een bedrijf dan ook anders zijnde dan een keukenzaak, bladen van mindere kwaliteit krijgt en dus uitleverd doe je niet alleen afbreuk aan die onderneming maar ook nog eens aan de steenhouwerij!

Er zal dan hierop vast wel weer gereageerd worden door keukenzaken/(ex)monteurs met verhalen over dat dit allemaal niet klopt en dat hun ervaringen toch echt zo zijn.

Ik ben van mening dat keukenzaken zich beter kunnen richten op het uitdragen van hun sterke punten zoals een goede voorlichting ten aanzien van, in ons geval, natuursteen/composiet, dan trachten de consument zand in de ogen te strooien. Want op dat punt kunnen ze een meerwaarde zijn, mits ze zelf de materie beheersen. Echter ook daarvoor is de realiteit dat zeer veel keukenzaken en ook onze klanten daar veel laten liggen.

Veel sturen wel de consument naar ons toe om plaatmaterialen te bekijken en dergelijke maar zelf zijn ze nog nooit bij ons geweest zodat ze in een verkoopgesprek vaak blijven hangen in algemeenheden, bakerpraatjes en klinklare nonsens zoals hier regelmatig te lezen is op dit forum. Hopende met dit lange epistel wat te hebben bijgedragen over het wat en hoe aangaande natuursteen.

Was getekend; een directielid van een van de grotere bladenfabrikanten waar zeer veel keukenzaken (en andere ondernemingen) hun natuursteen/composiet van betrekken.

ozziexx
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 jan 2007 00:57

Re: wie o wie

Ongelezen bericht door ozziexx »

Er zijn zat keukenmonteurs die voor je alleen de keukenkasten willen monteren en de afzuigkap als ze maar betaalt krijgen tenslotte werken ze op uurtarief. Kijk maar eens op keukenwinkel.nl en dan onder keukenmontage je postcode invullen.

Jolynne

Re: wie o wie

Ongelezen bericht door Jolynne »

De slechte komen niet eens naar Europa
Nee, klopt, die komen er ook vandaan.

En composiet, hoe durf je het te verkopen man ?
Reijnen, Bald, dekker, erbi, arte, kemie ,multblad, allemmaal slechte bedrijven met een slecht produkt

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: wie o wie

Ongelezen bericht door Kulta »

@ Jolynne

Ben wel benieuwd waarom dit
Reijnen, Bald, dekker, erbi, arte, kemie ,multblad, allemmaal slechte bedrijven met een slecht produkt
allemaal slechte bedrijven zijn ?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: wie o wie

Ongelezen bericht door maxx »

Beste TB,

Volgens mij heb ik niet gezegd dat steenhouwers een ondeugdelijk werkblad uit de fabriek laten vertrekken. Als tijdens het transport een beschadiging ontstaat en de klant constateert dit niet bij het uitladen en tekent voor goede ontvangst, zal er niet gereclameert kunnen worden. Doen jullie dit wel? Graag even bedrijfsnaam vermelden aub, je hebt er meteen een klant bij.

De laatste tijd wordt er steeds vaker gesproken over natuursteen uit China. Volgens onze leverancier is dit een 2e keuze. Silestone is een constante kwaliteit.

Mijn post was geplaatst als waarschuwing voor gesteggel tussen klant, monteur en granietleverancier als er teveel schijven worden betrokken bij de levering van een keuken.

En even ter info, ik heb van alle leveranciers werkbladen door de handen gehad tijdens mijn montageverleden en ook de gerenomeerde jongens zijn niet vrij van fouten. Grote fouten! Gelukkig bepaal ik tegenwoordig zelf wat ik lever, dat scheelt. Wij kijken minder naar de inkoop en meer naar het geleverde product. Ik heb niets aan een goedkoper werkblad waar een bak aan servicebezoeken aan vastkleeft.

mvg

tb
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 dec 2005 17:58

Re: wie o wie

Ongelezen bericht door tb »

Maxx,

dit is dus het soort reacties/draaikonterij welke ik wel verwacht had daarom voor de laatste maal een reactie van mij want dit heeft geen enkele zin.

Nee, je hebt niet in directe zin gezegd dat uit de steenhouwerij een ondeugdelijk product vertrekt maar je hebt wel gezegd dat er met een B-kwaliteit gewerkt wordt voor sommige klantengroepen. En dat is een pertinente onwaarheid!

Nu wordt de vraag/probleem verlegd naar een transportschade en wie daar voor verantwoordelijk is. Welnu, dat werkt niets anders dan met welk een product dan ook.

Schade tijdens transport is voor rekening transporteur/leverancier mits je dit natuurlijk wel constateerd bij aflevering. Er wordt door onze chauffeurs tijd voldoende gegeven om dit te controleren op welk een wijze je dit ook wil doen.

Dank je de koekoek om in een later stadium hierop te kunnen reclameren. Geef ze de kost al die 'vakbekwame monteurs' die doodleuk tijdens keukenmontage er op gaan staan, hamer erop laten vallen, zorgen voor onvoldoende ondersteuning enzovoorts. Moet de fabrikant hier dan voor opdraaien?

Als jij als afnemer te beroerd bent om een geleverd product bij moment van afname goed te (laten) controleren dan moet daar niet over gemiauwd worden naderhand.

Nogmaals dit geldt voor ieder product en is dus niet iets wat specifiek voor natuursteen geldt. Als ik een broek koop en ik merk thuis dat daar een winkelhaak in zit heb ik ook pech (en terecht) en hangt het af van de welwillendheid van de winkelier hoe jij hier mee om gaat. Ik heb ook mijn onderzoeksplicht zoals dat zo mooi genoemd wordt in onze wet.

Resume; je eerdere posting ging niet over transportschade maar handelde over het werken met diverse kwaliteiten voor verschillende klantgroepen en daar was mijn reactie op, daar dat een volkomen onjuiste weergave van de feiten is.

Een consument kan zelf bepalen waar en bij wie hij zijn product(en) betrekt maar als een winkelier hier onwaarheden verkondigd (waarom?) dan doet hij niet alleen de consument tekort maar uiteindelijk ook zichzelf, immers een consument steekt overal zijn licht op en als hij dan die winkelier op een onwaarheid betrapt......

Ik ga niet meer verder reageren daar door mij vanuit fabrikantzijde er voldoende en volgens mij voldoende duidelijk is gezegd hoe e.e.a. in elkaar steekt ten aanzien van de eerder gedane stellige bewering van Maxx omtrent kwaliteitssoorten.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: wie o wie

Ongelezen bericht door maxx »

Beste TB,

Draaikonterij? Ok, als je het zo wilt zien, mijn zegen heb je.
maar je hebt wel gezegd dat er met een B-kwaliteit gewerkt wordt voor sommige klantengroepen. En dat is een pertinente onwaarheid!
Ik heb het woord klantgroepen niet genoemd. Er wordt, door sommige aanbieders, gewerkt met goedkope rommel uit China dat is zeker. hoe verklaar je anders de grote prijsverschillen tussen internet en keukenvakhandel. Bij steenhouwerijen en bladfabrikanten zijn goede en slechte te vinden. Iedere branche heeft ze.

Wij maken ook gretig gebruik van de mogelijkheid om onze klanten de showroom van onze leverancier te bezoeken. Wij hebben, naar ons gevoel, een goede leverancier met een gedegen kwaliteit gevonden.

MVG

Gesloten