LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wikumat keukens uit Drente
Re: Wikumat keukens uit Drente
Keuken kopen bij wikumat - niet doen!
Wij hebben vorig jaar een keuken besteld bij Wikumat, levertijd december 2004. Nu is het half februari en de keuken is nog niet afgeleverd alleen wat apparatuur wat wij direct moesten betalen en de basis van de keuken en het werkblad maar geen kookplaat, laden, afvoer, planken voor in de bovenkastjes deurtjes etc. en als je belt zijn ze er niet, bellen of faxen niet terug etc.
Diverse malen een afspraak gemaakt dat ze komen maar ze komen niet bellen niet af, dus je zit op ze te wachten en de grootste smoesen die later niet blijken te kloppen.
We zijn er 3 weken geleden naar toe gereden, vrijdag 11 februari zo alles geregeld worden weer voor niets zitten wachten en als je belt om half 11 zeggen ze dat het toch nog niet klaar was, het is echt een ramp, nu probeer ik te bellen maar ze hebben een antwoord apparaat aangeschaft en nu krijg je ze helemaal niet te pakken en terug bellen ho maar !
We weten nu niet goed meer wat te doen ......
groetjes jeannette
Wij hebben vorig jaar een keuken besteld bij Wikumat, levertijd december 2004. Nu is het half februari en de keuken is nog niet afgeleverd alleen wat apparatuur wat wij direct moesten betalen en de basis van de keuken en het werkblad maar geen kookplaat, laden, afvoer, planken voor in de bovenkastjes deurtjes etc. en als je belt zijn ze er niet, bellen of faxen niet terug etc.
Diverse malen een afspraak gemaakt dat ze komen maar ze komen niet bellen niet af, dus je zit op ze te wachten en de grootste smoesen die later niet blijken te kloppen.
We zijn er 3 weken geleden naar toe gereden, vrijdag 11 februari zo alles geregeld worden weer voor niets zitten wachten en als je belt om half 11 zeggen ze dat het toch nog niet klaar was, het is echt een ramp, nu probeer ik te bellen maar ze hebben een antwoord apparaat aangeschaft en nu krijg je ze helemaal niet te pakken en terug bellen ho maar !
We weten nu niet goed meer wat te doen ......
groetjes jeannette
Vandaag bericht van dhr. Kuipers gehad dat de monteur in week 9 komt om eindelijk onze apothekers kast in elkaar te zetten.
Ik wacht wel even af en jullie horen het van me of dat allemaal zo gelopen is.
Ik wacht wel even af en jullie horen het van me of dat allemaal zo gelopen is.
Wat een ellende allemaal........ lijkt erop dat ik niet de enige ben geweest die problemen had met m'n keuken.
Ik adviseer eenieder die problemen heeft om toch langs te gaan en de afspraken terplekke op papier te laten vastleggen, dit heeft het beste resultaat.
Succes allemaal!
Ik adviseer eenieder die problemen heeft om toch langs te gaan en de afspraken terplekke op papier te laten vastleggen, dit heeft het beste resultaat.
Succes allemaal!
Hallo blok5,
Week 9 is inmiddels voorbij, zit de apothekerskast al in elkaar?
Week 9 is inmiddels voorbij, zit de apothekerskast al in elkaar?
Ik zou graag willen vertellen dat ze goede kwaliteit leveren maar.......
Helaas ook hier nog geen complete keuken
Half oktober onze keuken besteld bij dhr. Kuipers. Deze zou half januari geleverd en geplaatst worden.
Oude keuken er netjes uitgesloopt en begin januari dus dhr. Kuipers proberen te bellen om afspraak voor inmeten te maken.
Helaas hebben we vier keer een hele dag gewacht voor niets.
Geen telefoontje om af te bellen, niets van zich laten horen en geen enkel excuus.
Daarna kregen we alleen nog maar de heer Robert aan de lijn (welke zich hier heel toepasselijk bekend heeft gemaakt onder de naam Turbo Holland).
Er is geen enkele mogelijkheid om met deze man een concrete afspraak te maken, en als dat wel lukt, verzint hij achteraf één of andere smoes waarom hij de afspraak niet is nagekomen.
Inmiddels is er wel een monteur met wat kastjes geweest (zonder deurtjes of andere elementen). Ook staat ons huis nu vol met de apparatuur die we plotseling rechtstreeks aan de leverancier moesten betalen en het stenen werkblad waarin een gat voor de kookplaat ontbreekt.
Het plaatmateriaal van de kastjes is van een goede kwaliteit, maar daar is dan ook alles mee gezegd. De afwerking is slordig en ze zijn los in een aanhanger vervoerd, dus je kan wel raden hoe ze eruit zien.
We dachten dat er eindelijk schot in kwam, maar helaas is er inmiddels al weer twee weken niks gebeurd.
Bijna dagelijks probeer ik ze te bereiken, maar elke keer weet Robert weer een andere smoes uit zijn hoge hoed te toveren.
Ik kan me voorstellen dat ze teveel opdrachten hebben aangenomen en het werk gewoon niet meer aankunnen.
Dat is nog geen enkele reden om op zo'n manier met je klanten om te gaan!
Mijn advies:
Heb je stalen zenuwen, eeuwig geduld, weinig haast, veel vrije dagen en maakt het je allemaal niet zoveel uit, dan is Wikumat misschien je ideale partner om een gokje bij te wagen en een keuken te kopen die iets goedkoper is dan een vergelijkbare Nederlandse keuken.
KeukenBlok
Helaas ook hier nog geen complete keuken

Half oktober onze keuken besteld bij dhr. Kuipers. Deze zou half januari geleverd en geplaatst worden.
Oude keuken er netjes uitgesloopt en begin januari dus dhr. Kuipers proberen te bellen om afspraak voor inmeten te maken.
Helaas hebben we vier keer een hele dag gewacht voor niets.
Geen telefoontje om af te bellen, niets van zich laten horen en geen enkel excuus.
Daarna kregen we alleen nog maar de heer Robert aan de lijn (welke zich hier heel toepasselijk bekend heeft gemaakt onder de naam Turbo Holland).
Er is geen enkele mogelijkheid om met deze man een concrete afspraak te maken, en als dat wel lukt, verzint hij achteraf één of andere smoes waarom hij de afspraak niet is nagekomen.
Inmiddels is er wel een monteur met wat kastjes geweest (zonder deurtjes of andere elementen). Ook staat ons huis nu vol met de apparatuur die we plotseling rechtstreeks aan de leverancier moesten betalen en het stenen werkblad waarin een gat voor de kookplaat ontbreekt.
Het plaatmateriaal van de kastjes is van een goede kwaliteit, maar daar is dan ook alles mee gezegd. De afwerking is slordig en ze zijn los in een aanhanger vervoerd, dus je kan wel raden hoe ze eruit zien.
We dachten dat er eindelijk schot in kwam, maar helaas is er inmiddels al weer twee weken niks gebeurd.
Bijna dagelijks probeer ik ze te bereiken, maar elke keer weet Robert weer een andere smoes uit zijn hoge hoed te toveren.
Ik kan me voorstellen dat ze teveel opdrachten hebben aangenomen en het werk gewoon niet meer aankunnen.
Dat is nog geen enkele reden om op zo'n manier met je klanten om te gaan!
Mijn advies:
Heb je stalen zenuwen, eeuwig geduld, weinig haast, veel vrije dagen en maakt het je allemaal niet zoveel uit, dan is Wikumat misschien je ideale partner om een gokje bij te wagen en een keuken te kopen die iets goedkoper is dan een vergelijkbare Nederlandse keuken.
KeukenBlok
half januari leveren en plaatsen en begin januari afspraak om in te meten , moet dat niet al veel eerder gebeuren???????????? want je keuken is dan toch al lang besteld .
Eerlijk gezegd ik begrijp het niet helemaal
Eerlijk gezegd ik begrijp het niet helemaal

Dani,
Je zal het wel raden?!? Niet lachen
De apothekerskast is NIET klaar.
Wegens sneeuw konden ze niet komen.
Zijn er hier mensen die samen met mijn via de rechter dit allemaal gaan regelen? Want half jaar op een betaalde apotherekast wachten is ASOCIAAL!!!
IK probeer nog tot eind maart te wachten en als jullie het ook niet meer kunnen verdragen, zullen ons moeten bundelen om toch samen een rechtzaak te beginnen.
Graag hoor ik het van jullie.
Misschien kan RADAR ons ook helpen?
Je zal het wel raden?!? Niet lachen

De apothekerskast is NIET klaar.
Wegens sneeuw konden ze niet komen.
Zijn er hier mensen die samen met mijn via de rechter dit allemaal gaan regelen? Want half jaar op een betaalde apotherekast wachten is ASOCIAAL!!!
IK probeer nog tot eind maart te wachten en als jullie het ook niet meer kunnen verdragen, zullen ons moeten bundelen om toch samen een rechtzaak te beginnen.
Graag hoor ik het van jullie.
Misschien kan RADAR ons ook helpen?
blok 5,
Ik vind het erg jammer voor je dat de apothekerskast nog niet klaar is, maar ik moet eerlijk toegeven dat de sneeuw een goed excuus is.
Ik woon n.l. zelf in het noorden en we hebben hier 50 cm sneeuw gehad er was geen doorkomen aan.
Ik hoop dat ze in ieder geval hebben afgebeld en een nieuwe afspraak hebben gemaakt.
Mocht er voor ons allen geen oplossing komen dan moeten we inderdaad op termijn maar eens andere stappen ondernemen.
Groetjes Dani
Ik vind het erg jammer voor je dat de apothekerskast nog niet klaar is, maar ik moet eerlijk toegeven dat de sneeuw een goed excuus is.
Ik woon n.l. zelf in het noorden en we hebben hier 50 cm sneeuw gehad er was geen doorkomen aan.
Ik hoop dat ze in ieder geval hebben afgebeld en een nieuwe afspraak hebben gemaakt.
Mocht er voor ons allen geen oplossing komen dan moeten we inderdaad op termijn maar eens andere stappen ondernemen.
Groetjes Dani
Dani83,
IK heb hem gisteren een email gestuurd waarin ik hem 3 weken de tijd geef om alles te regelen, anders haal ik de keuken uit elkaar en breng ik de keuken persoonlijk naar hem toe.
Geloof het of niet: Hij heeft correct na 1-2 uur gereageerd. En is een planning aan het maken voor deze week en vroeg me wanneer het beste mij uitkwam deze week.
Dus ik heb nu weer vertrouwen.
Ik wacht wel weer even af.
Maar na 3 weken gaat mijn keuken uit elkaar en dan breng ik de keuken naar hem toe en geld terug natuurlijk, als de apothekerskast nog niet klaar is.
Vertrouwen is er weer bij mij, dan ben ik best wel blij mee.
Je hoort het wel van me
IK heb hem gisteren een email gestuurd waarin ik hem 3 weken de tijd geef om alles te regelen, anders haal ik de keuken uit elkaar en breng ik de keuken persoonlijk naar hem toe.
Geloof het of niet: Hij heeft correct na 1-2 uur gereageerd. En is een planning aan het maken voor deze week en vroeg me wanneer het beste mij uitkwam deze week.
Dus ik heb nu weer vertrouwen.
Ik wacht wel weer even af.
Maar na 3 weken gaat mijn keuken uit elkaar en dan breng ik de keuken naar hem toe en geld terug natuurlijk, als de apothekerskast nog niet klaar is.
Vertrouwen is er weer bij mij, dan ben ik best wel blij mee.
Je hoort het wel van me

Trouwens nog dit
Ze hebben een dag van te voren afgebeld. Daar was ik ook blij mee. Het gaat de goede kant op zo te zien
Ze hebben een dag van te voren afgebeld. Daar was ik ook blij mee. Het gaat de goede kant op zo te zien

Het is vandaag woensdag 16 maart 2005. Mijn apothekerskast is klaar en ik ben tevreden.
Vanochtend zelf mailtje gehad dat de monteur rond 12 uur zou komen en dat klopte.
Ze zijn hun best aan het doen
Vanochtend zelf mailtje gehad dat de monteur rond 12 uur zou komen en dat klopte.
Ze zijn hun best aan het doen
Ben blij voor je dat het nu allemaal naar tevredenheid is opgelost en ik wens je veel plezier met je nieuwe keuken.
Heb zelf gisteren weer contact met Wikumat gehad en ze hebben beloofd dat ik nieuwe deurtjes krijg. Ze zullen half april contact opnemen.
Het lijkt er inderdaad op dat alle problemen opgelost zullen worden.
Ik hou jullie op de hoogte.
Heb zelf gisteren weer contact met Wikumat gehad en ze hebben beloofd dat ik nieuwe deurtjes krijg. Ze zullen half april contact opnemen.
Het lijkt er inderdaad op dat alle problemen opgelost zullen worden.
Ik hou jullie op de hoogte.
hallo mensen, hier weer even een update.
Half april zou wikumat contact opnemen over het plaatsen van nieuwe deuren, maar weer niks gehoord.
Sinds een week proberen wij met wikumat te bellen, maar er zit een antwoordapparaat achter, die beloofd dat er zo spoedig mogelijk wordt terug gebeld.
Nou jullie raden het zeker al, weer niks gehoord.
Ben benieuwd hoe het met de andere zaken is afgelopen, of er al oplossingen zijn gekomen en of jullie wel contact hebben met wikumat.
Groetjes Dani
Half april zou wikumat contact opnemen over het plaatsen van nieuwe deuren, maar weer niks gehoord.
Sinds een week proberen wij met wikumat te bellen, maar er zit een antwoordapparaat achter, die beloofd dat er zo spoedig mogelijk wordt terug gebeld.
Nou jullie raden het zeker al, weer niks gehoord.
Ben benieuwd hoe het met de andere zaken is afgelopen, of er al oplossingen zijn gekomen en of jullie wel contact hebben met wikumat.
Groetjes Dani
Hallo allemaal, ik zelf heb ook een ervaring met Wikumat.Allereerst wil ik zeggen dat ik de werkwijze van hun absoluut niet goed vind , want ik had verwacht dat de montage van de keuken in een paar dagen klaar zou zijn.Het ging als volgt bij ons :de bezorger bracht delen van de keuken,en aan hem moest ik een gedeelte betalen.Een paar dagen later kwam de monteur pas maar er was nog geen aanrechtblad.Dus we konden nog niet koken.Een poosje later kwam het blad en daarna kwamen de deurtjes en kroonlijsten .En eindelijk zat daarbij ook een magnetron.Ik betaalde toen het resterende bedrag aan de bezorger want ik dacht dat alles in orde was.De monteur kwam wat later die dag.Toen hij uiteindelijk met de magnetron bezig ging bleek dat het de verkeerde was.Het was een sharp magnetron en hij wilde er een inbouwraam om plaatsen van bauknecht.Daar ging ik dus niet mee accoord.Dus de monteur nam de magnetron weer mee en zei dat er een nieuwe zou worden besteld.Ik heb daarna ontelbaar vaak gebeld en er werd steeds beloofd dat we onze magnetron zouden krijgen.Elke keer nam ik die dag vrij en kwam er niemand.Er werd zelfs niet eens afgebeld. En op een dag kwam de monteur met een magnetron .Ik zag de doos en wist gelijk al dat het weer niet goed was.Hij haalde hem uit de doos en het bleek zo'n goedkope magnetron te zijn , van de Aldi of iets dergelijks.Hij probeerde hem te plaatsten met weer die inbouwraam van Bauknecht .Dus ik heb gezegt dat dit niet de magnetron was die ik heb besteld. En hij nam hem weer mee Uiteindelijk heb ik de consumenten bond ingeschakeld en dat aan Wikumat verteld. En ineens kwamen ze een maand geleden met een magnetron. Al met al ben ik wel dolblij met mijn mooie keuken en hij was veel goedkoper dan een keuken uit Nederland, maar ik beveel dit bedrijf echt niet aan . Ik moet er nog wel even bijzeggen dat ze ter compensatie van onze lange wachttijd ons wel een duurdere magnetron hebben gegeven dan dat wij besteld hebben( zonder dat we bij hoefden te betalen).
Ik heb al eerder een bericht op dit forum geplaatst en kan nu eindelijk melden dat onze keuken klaar is!
Hoewel.. er zouden nog wat onderdelen worden nagestuurd, maar die hebben we nog steeds niet ontvangen!
De keuken is zo'n vier weken geleden opgeleverd en we zijn er erg blij mee dat we eindelijk kunnen koken.
Dat betekent echter niet dat ik blij ben met de manier waarop alles is gegaan. Ik ga hier verder niet over uitweiden want er is al genoeg over geschreven.
Wel een tipje voor Robert (en Wikumat):
Dit is een forum met ervaringen van klanten met bedrijven.
Jullie lijken maar niet te beseffen dat jullie zelf die ervaringen in de hand hebben.
Dus als je ervoor zorgt dat je:
- een goede planning maakt
- duidelijke afspraken maakt
- die afspraken ook nakomt
- vakwerk aflevert
- goede service verleent
Dan zal het met de goede ervaringen (en de berichten erover) vanzelf goed komen.
succes!
Hoewel.. er zouden nog wat onderdelen worden nagestuurd, maar die hebben we nog steeds niet ontvangen!
De keuken is zo'n vier weken geleden opgeleverd en we zijn er erg blij mee dat we eindelijk kunnen koken.
Dat betekent echter niet dat ik blij ben met de manier waarop alles is gegaan. Ik ga hier verder niet over uitweiden want er is al genoeg over geschreven.
Wel een tipje voor Robert (en Wikumat):
Dit is een forum met ervaringen van klanten met bedrijven.
Jullie lijken maar niet te beseffen dat jullie zelf die ervaringen in de hand hebben.
Dus als je ervoor zorgt dat je:
- een goede planning maakt
- duidelijke afspraken maakt
- die afspraken ook nakomt
- vakwerk aflevert
- goede service verleent
Dan zal het met de goede ervaringen (en de berichten erover) vanzelf goed komen.
succes!
Nou keukenblok, dat zijn nog eens goede berichten.
Helaas moet ik melden dat het bij mij niet zo goed is afgelopen. Zoals ik al eerder vertelde, zou Wikumat in april contact opnemen over het plaatsen van de nieuwe deuren.
Ik hoorde echter niets en de telefoon werd ook niet beantwoord.
Nu heeft Robert afgelopen vrijdag contact met ons opgenomen en nu blijkt dat hij de nieuwe deuren nog moet bestellen.
Ook moeten wij nu opeens 900 euro gaan bijbetalen, terwijl het in maart nog allemaal onder de garantie viel.
Hier gaan we dus maar niet op in.
Ik kan iedereen dus alleen maar adviseren, koop in geen geval een keuken bij KUIPERS, WIKUMAT of hoe ze dan ook mogen heten.
Verder wil ik Robert nog even complimenteren met zijn klantvriendelijke houding, om zijn klanten toe te bijten "hun grote bek te houden."
lees er dit forum maar eens op na en vraag je dan eens af hoe het komt dat de klanten zo ontevreden zijn over Wikumat/Kuipers.
Helaas moet ik melden dat het bij mij niet zo goed is afgelopen. Zoals ik al eerder vertelde, zou Wikumat in april contact opnemen over het plaatsen van de nieuwe deuren.
Ik hoorde echter niets en de telefoon werd ook niet beantwoord.
Nu heeft Robert afgelopen vrijdag contact met ons opgenomen en nu blijkt dat hij de nieuwe deuren nog moet bestellen.
Ook moeten wij nu opeens 900 euro gaan bijbetalen, terwijl het in maart nog allemaal onder de garantie viel.
Hier gaan we dus maar niet op in.
Ik kan iedereen dus alleen maar adviseren, koop in geen geval een keuken bij KUIPERS, WIKUMAT of hoe ze dan ook mogen heten.
Verder wil ik Robert nog even complimenteren met zijn klantvriendelijke houding, om zijn klanten toe te bijten "hun grote bek te houden."
lees er dit forum maar eens op na en vraag je dan eens af hoe het komt dat de klanten zo ontevreden zijn over Wikumat/Kuipers.
Hallo Jeanette en Dick,
Ik vroeg me af of jullie conflict met Wikumat uiteindelijk nog is opgelost.
Tot mijn verbazing zie ik hier dat al jullie commentaren zijn verwijderd.
Ben wel benieuwd hoe het jullie verder is vergaan.
Groetjes Dani
Ik vroeg me af of jullie conflict met Wikumat uiteindelijk nog is opgelost.
Tot mijn verbazing zie ik hier dat al jullie commentaren zijn verwijderd.
Ben wel benieuwd hoe het jullie verder is vergaan.
Groetjes Dani
Hallo Dani,
Bedankt dat je nog aan ons dacht, we zijn met wikumat niet verder gekomen, hebben zelf zoveel mogelijk afgemaakt aan de keuken maar vragen ons wel af hoe een onderneming kan blijven bestaan met zoveel ontevreden klanten.We zijn ons nog steeds aan het orienteren om verdere stappen te ondernemen maar dat is niet makkelijk, want je zit toch met het duitse recht en daar gaan hun van uit, denk ik !!
Iemand die hier verstand van heeft mag natuurlijk reageren.
Je ziet ook onder kuipers keukens dat ze nog steeds heel verkeerd bezig zijn en hun afspraken nog steeds niet nakomen.
Trap er niet in, ook al is het misschien goedkoper nu is het te duur betaald!!
groetjes jeannette
Bedankt dat je nog aan ons dacht, we zijn met wikumat niet verder gekomen, hebben zelf zoveel mogelijk afgemaakt aan de keuken maar vragen ons wel af hoe een onderneming kan blijven bestaan met zoveel ontevreden klanten.We zijn ons nog steeds aan het orienteren om verdere stappen te ondernemen maar dat is niet makkelijk, want je zit toch met het duitse recht en daar gaan hun van uit, denk ik !!
Iemand die hier verstand van heeft mag natuurlijk reageren.
Je ziet ook onder kuipers keukens dat ze nog steeds heel verkeerd bezig zijn en hun afspraken nog steeds niet nakomen.
Trap er niet in, ook al is het misschien goedkoper nu is het te duur betaald!!
groetjes jeannette
Hallo Jeanette,
Heb net gereageerd onder Kuipers Keukens, kijk daar eens, misschien kun je er je voordeel meedoen.
Groetjes Dani
Heb net gereageerd onder Kuipers Keukens, kijk daar eens, misschien kun je er je voordeel meedoen.
Groetjes Dani
Uiteraard zijn wij ook de dupe van Wikumat, die zelfs op de site zeer klantonvriendelijk te werk gaat. 22 juli 2005 aanvang met plaatsing keuken nu nog steeds niet af. Materiaal niet geleverd, beloftes niet nagekomen, helaas 100% al betaald. Materiaal dat niet past, ziekte monteur aangewend, terminale ziekte van Robert gebruikt om chaos binnen bedrijf te verklaren....und so weiter.....
Maar de vraag is natuurlijk: en hoe nu verder!
Mijn idee: krachten bundelen, internationale deurwaarder/jurist inschakelen, tot oplossingen komen want kennelijk denkt dhr. Roland Kuipers dat hij ongenaakbaar is, maar vooral dat hij beschermd wordt door de Duitse wetgeving. Maar dat is niet zo!
Kennelijk heeft hij tijd in overvloed om zelfs als ROLKU, inlognaam te kunnen reageren. Volg advies op van MR.P , ook eventueel per fax.
Er zijn internationale deurwaarders die op basis van no cure, no pay bereid zijn om te werken. Ik zie graag reacties tegemoet!
Maar de vraag is natuurlijk: en hoe nu verder!
Mijn idee: krachten bundelen, internationale deurwaarder/jurist inschakelen, tot oplossingen komen want kennelijk denkt dhr. Roland Kuipers dat hij ongenaakbaar is, maar vooral dat hij beschermd wordt door de Duitse wetgeving. Maar dat is niet zo!
Kennelijk heeft hij tijd in overvloed om zelfs als ROLKU, inlognaam te kunnen reageren. Volg advies op van MR.P , ook eventueel per fax.
Er zijn internationale deurwaarders die op basis van no cure, no pay bereid zijn om te werken. Ik zie graag reacties tegemoet!