LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wikumat keukens uit Drente

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
popiejopie2

Wikumat keukens uit Drente

Ongelezen bericht door popiejopie2 »

Advertentie gezien op marktplaats, heeft iemand ervaring met dit bedrijf
Wikumat.

B.v.d. voor uw informatie.

M.v.g. popiejopie

popiejopie2

Re: Wikumat keukens uit Drente

Nog geen reactie ontvangen. Heeft dan niemand ervaring met keukenzaak Wikumat uit Twist in Duitsland.
Prijzen goedkoper dan in Nederland ?????????

Gaarne reacties.

M.v.g. Popiejopie

Belangstellende

Ongelezen bericht door Belangstellende »

Volgens ons is dit Kuipers keukens uit Twist-Bult.

Geen ervaring mee.

thijsz2

Ongelezen bericht door thijsz2 »

Beste Popiejopie,

Heb begin augustus 2004 een keuken besteld bij Wikumat (voorheen kuipers keukens) in Duitsland. Dit is een eenmanszaak die zelf keukens produceert en verkoopt, waardoor ze echt een stuk goedkoper zijn. (directe verkoop)
Desgewenst komt de eigenaar bij je thuis om al je wensen in een keuken om te zetten. Moet zeggen dat de beste man, die vloeiend nederlands praat, heel veel weet over keukens en je een goed advies kan geven. Alles is mogelijk, maar het is wel handig om wat research te hebben gedaan, anders is het erg lastig om een goed beeld te krijgen van de mogelijkheden. Het is aan te bevelen om de aparatuur al uit te kiezen voor je hem laat komen, omdat er zo veel soorten merken zijn, en dit een belagrijk deel van je keukenprijs uitmaakt. (shoppen dus)

In mijn geval waren de speciale wensen door de eigen productie wel te realiseren, wat bij een standaard keuken niet of nauwelijks mogelijk is.

Om een indicatie van het prijsverschil te geven, de goedkoopste keuken in Nederland (en ik heb wat showrooms bezocht !) bleek ruim EUR 1500,- duurder te zijn, excl. de montage. Ik heb nu een keuken met dezelfde Nederlandse apparatuur die EUR 1500,- goedkoper is en nog geplaatst is ook. Aanbetalen is niet nodig, bij aflevering 80% en na montage 20% Tot zover alle lof!

Helaas was er ook een kanttekening, de keuken is door familieomstandigheden van de eigenaar (dhr. Kuipers) pas 2 maanden later geleverd dan was afgesproken. Dit bracht erg veel frustraties mee en een praktisch probleem dat ik zonder keuken zat. Uiteindelijk is mijn keuken geleverd met 2 opmerkingen die een week later zijn opgelost.

Omdat de eigenaar alles alleen regelt, van verkoop, beantwoorden van telefoontjes, productie tot levering en montage was dit in mijn geval een groot nadeel. De beste man had teveel hooi op zijn vork genomen. Als je de keuken ruim van tevoren besteld en een duidelijke leverdatum afspreekt moet dit normaal gesproken geen probleem zijn. Je kunt het beste met hem e-mailen want telefonisch is het lastig hem te bereiken.

Samenvattend, voor een goede keukenprijs is het zeker een aanrader maar plan alles niet te strak, voor de zekerheid.

Gr.
Thijs

popiejopie2

Hallo Thijs,

Is de keuken goed geplaatst en hoe is de garantie op de keuken en apparatuur.

gr. popiejopie

Turbo Holland

Ongelezen bericht door Turbo Holland »

Hallo Popie Jopie!

Wat wil je weten over de fa Wikumat? Heb veel info voor je!
Is wel zeer betrouwbare firma!
Meld je maar bij mij!!
Groeten Robert :D

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Popiejopie,

De keuken is geplaatst en in een woord geweldig :D . Plaatsen heeft een monteur alleen in 2 dagen gedaan. Waren alleen vergeten mijn spoelbak in te vrezen in het werkblad en een schanier was niet goed, maar dat is allemaal goed opgelost.
De apparatuur en spoelbak komt uit Nederland en heeft gewoon de nederlandse garantie. Omdat ik meer dan 4 apparaten van hetzelfde merk heb, heb ik een garantie uitbreiding naar 5 jaar aangevraagd en gekregen.

Keuken zelf heeft 5 jaar garantie.

Gr.
Thijs

Popiejopie

Ongelezen bericht door Popiejopie »

Hallo Turbo Holland wat is je antwoord op het bovenstaande

dani83

Ongelezen bericht door dani83 »

Nog even een kleine aanvulling op mijn bovenstaande bericht.
Wij hadden voor vandaag ( maandag 14 febr) tussen 10 en 11 uur weer een afspraak met dhr Kuipers en jullie raden het al, weer niemand gezien en ook weer niet afgebeld. De hele dag geprobeerd te bellen, maar `s morgens niet bereikbaar en de rest van de dag in gesprek.
Wij hebben ruim twee weken geleden een aangetekende brief gestuurd, waarin wij Kuipers vragen om deze kwestie binnen een maand op te lossen, maar ze beweren ijskoud dat ze die niet hebben ontvangen.
Weet iemand wat we nu moeten ondernemen?

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Dani83,

Waar heb je na 5 jaar nog recht op?
Overduidelijk is de mening van Kuipers hierin: nergens op!
Het zou alleen van openheid en eerlijkheid getuigen indien Kuipers dat gewoon direct aangeeft, ipv afspraken te maken en deze vervolgens gewoon niet nakomt.
Hoe beantwoord je zelf mijn openingsvraag?

dani83

16 again,

Onze klacht is binnen de garantieperiode ingediend, er is in september iemand geweest om de laden te reparerenen en die vertelde dat de baas zelf even kwam om de andere klachten te bekijken, met de rest van het verhaal tot gevolg
Dus ik heb recht op reparatie, maar nog veel belangrijker ik heb recht op een eerlijke behandeling.
het is echt leugen op leugen.
Ik hoop dat door mijn verhaal, deze ellende andere mensen bespaard blijft.

Blok5

Ongelezen bericht door Blok5 »

NIET DOEN!!!

Keuken daar besteld, 80% betaald en koelvriescombinatie was nog niet geleverd! 20% zou ik voor de montage betalen.
Toen ik die 80% had betaald hadden ze opeens geen zin om die koelvries combinatie te leveren. Na dreigen kreeg ik hem uiteindelijk.
Toen moest ik nog 6-8 weken wachten op de montage. Bagger dus!!!
Alles was dan goed gemonteerd behalve de frame van de apothekerskast was te groot. Dus mijn keuken is nog niet klaar. En het is nu half februari 2005 en ik heb na bijna half jaar nog steeds mijn keuken niet terwijl ik 100% alles betaald heb.
Dus samengevat:

als je iets wil kopen dan reageerd die gelijk
in september 2004 alles gehad behalve koelvriescombinatie
2 weken later koelvriescombinatie binnen
na 6 weken ergens in october 2004 monteur geweest
Februari 2005 keuken nog steeds niet compleet.

Kan iemand me juridisch helpen??? Want ik wordt... van Wikumat

Mr.P.

Ongelezen bericht door Mr.P. »

Hallo,
eigenlijk kunt u het antwoord met de zoekfunctie ook vinden.

Belangrijk is dat u de leverancier schriftelijk, bij voorkeur aangetekend, op de hoogte stelt van de gebreken en een termijn stelt waarbinnen de problemen opgelost dienen te zijn.
Stel ook dat u de overeenkomst ontbind, dus keuken terug naar de leverancier en geld terug + schadevergoeding naar u als deze in gebreke blijft. Geef de leverancier circa 4 weken in alle redelijkheid. Laat afspraken schriftelijk bevestigen of bevestig deze zelf naar hen toe.
Heeft u leveringsvoorwaarden gekregen? Check wat hier in staat.

Heeft u nog vragen, stel ze hier.

Vriendelijke groet,
Mr.P.

dani83

Nou mensen hier ben ik weer.
Wij hebben gisterochtend weer contact gehad met wikumat en `s middags zou er iemand langskomen. Jullie geloven het vast niet, maar hij is geweest.
Er is nu beloofd dat de problemen opgelost zullen worden.
Ik vond het wel zo eerlijk om dit ook nog even te melden.
Ik hoop nu maar dat ze woord houden. Het is erg jammer dat wikumat zo met klachten van hun klanten omgaat.

rolku

Ongelezen bericht door rolku »

Dit is niet helemaal correct:
Unser Servicemonteur ist 2 mal umsonst gefahren,
da der Kunde die falsche Hausnummer durchgegeben
hatte (291 statt 251).
1 mal war der Kunde nicht anwesend, obwohl Termin
um 8 Uhr morgens gemacht wurde.
Danach durfte der Monteur noch einmal den Kunden
anfahren um dann endlich die Laden auszutauschen.

Bei diesem Besuch wurde eine Tür reklamiert.

Wir haben uns jedoch dazu entschlossen, da die
Garantiezeit ablief den Kunden darauf hinzuweisen,
dass es besser sei alle Türen auszutauschen.

Im Januar bin ich dann selbst zum Kunden gefahren,
der jedoch nicht anwesend war. Mittlerweile wurden
die Masse der Türen, die getauscht werden
sollen von einem Mitarbeiter von uns aufgenommen.
Und diese werden auch getauscht (kostenlos)

Unser Hinweis hierzu:
Wir können keinen Service auf Abruf bieten. Auch wir
müssen effizient und kostengünstig arbeiten,
um am Markt bestehen zu können. Leider fehlt es manchmal auch an
der Kooperationsbereitschaft einiger Kunden. Dieser Kunde hätte
auch selbst die Masse aufnehmen und uns schreiben
können. Dann wäre die Sache schon lange erledigt
gewesen. Und nebenbei bemerkt, zu freudlichen Kunden
fahren Angestellte eben lieber, als zu unfreundlichen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Had maar iets van keukens geleerd ipv duits.

Mr.P.

Ongelezen bericht door Mr.P. »

Wikumat,
uw website geeft aan "wij spreken ook Nederlands", misschien dat i zich op dit nederlandse forum tot de Nederlandse taal kunt beperken.

Wikumat schrijft dat de klant een verkeerd huisnummer heeft opgegeven. Bij mij staat dit op de offerte, de orderbevestiging, de werkopdrachten voor de montage, en eventuele service-opdrachten.

U maakt een afspraak met de klant en die is niet thuis. in zo'n geval kan er van een misverstand sprake zijn maar de klantmoet zich ook realiseren dat een monteur niet voor niets werkt.

Dan rijdt Wikumat zelf in Januari naar de klant en die was (weer) niet thuis.Geen afspraak gemaakt?

Verstandig dat u nu beide duidelijk, bijvoorkeur schriftelijk, afspreekt wat er moet gebeuren, wanneer het gebeurt en door wie.
Kom dit na, geef elkaar de hand en ga elk zijn weegs.

Wij horen graag de oplossing.

Mr.P.

dani83

Allereerst, inderdaad het zou prettig zijn als u in het Nederlands schreef, mocht u dit niet kunnen dan zou Turbo Holland dit misschien wel even voor u kunnen doen.
Verder wil ik even reageren op het punt van het verkeerde huisnummer.
Waarom zouden wij een verkeerd nummer doorgeven als wij graag willen dat u langskomt en daar komt bij dat de monteur al eens bij ons was geweest in september en inderdaad het staat op de leveringsbonnen.
wij waren die ochtend om acht uur met drie personen aanwezig en wij hebben u om half negen al gebeld dat er weer niemand was geweest!!
Wij zijn elke afspraak thuis geweest alleen jullie kwamen niet opdagen en jullie belden ook niet af.
Als u onaangekondigd langskomt ( wat ik nu voor het eerst hoor) dan is dat niet onze fout.
De maten zijn inderdaad opgenomen en binnen drie weken zouden de nieuwe deuren klaar zijn ( oktober) maar ik heb nog geen nieuwe deur gezien.
Op deze manier houdt de vriendelijkheid wel een keer op.
Ik hoop dat het nu in orde komt en dat wij op goede voet met elkaar verder kunnen in de toekomst.

Blok5

Ongelezen bericht door Blok5 »

Daar ben ik weer.
Dani ik begrijp je ergernissen. Mijn apothekerskast is nog steeds niet geleverd. Mijn keuken zit er nog steeds niet uit.
Hij zou contact met me opnemen in februari om afspraak te maken, maar nog steeds niets. Ik wacht bijna 1/2 jaar op waar ik recht op heb. Het is bedrog. Ik krijg gevoel dat ik bestolen ben.

Omdat ik meer dan redelijk ben, zal ik op dhr. Kuipers tot eind februari wachten. Want ik hou me aan mijn woord. Dat kan hij over zichzelf niet zeggen.
Als dan mijn keuken niet compleet is dan ben ik genoodzaakt om iets te ondernemen.

Hopelijk is er rechtshulp hier bij Radar die me dan kan helpen.

Gastronoom

Ongelezen bericht door Gastronoom »

Het kan dus bij zowel een nederlandse keukenboer als bij een duitse Küchenbauer goed en verkeerd gaan.

Dus al die kilometers kunt u zich besparen.
Koop regionaal!
Het risico is bij de oosterbuur net zo groot als bij een nederlands bedrijf.

Gesloten