LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wokbrander in midden of links?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Sneezie
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 jul 2010 19:51

Wokbrander in midden of links?

Ongelezen bericht door Sneezie »

Voor onze nieuwe keuken zijn wij (vanzelfsprekend :wink: ) op zoek naar een kookplaat. Wij hebben een gaskookplaat van Siemens op het oog (EC845SC90N). Het voordeel van deze plaat is dat de wokbrander links zit en niet in het midden.

Ik vraag me alleen af of dit voordeel nu wel echt een voordeel is; zitten de 4 overige pitten dan niet zodanig dicht op elkaar dat het juist weer niet praktisch is.

Iemand ervaringen?

brabant4life
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 mar 2010 19:46

Re: Wokbrander in midden of links?

Ongelezen bericht door brabant4life »

nadeel van de wok in het midden is dat tijdens het wokken geen ruimte meer is voor andere pannen, voordeel is midden onder de afzuigkap, en ruimte rondom.

Cleo81
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jan 2009 18:54

Re: Wokbrander in midden of links?

Ongelezen bericht door Cleo81 »

Ik heb voor een plaat gekozen met de wokbrander links en 90cm breed, dan heb je naast de wok nog ruimte voor pannen. Ik heb in de showroom en het siemens klantencentrum met de pannen daar 'gespeeld' zo kon ik zien wat een handige indeling is.

witte angora
Berichten: 31212
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wokbrander in midden of links?

Ongelezen bericht door witte angora »

Het klinkt gek, maar je zou je pannen even mee kunnen nemen naar de showroom om uit te proberen wat voor jezelf het handigst is. Vergeet niet dat je er toch wel een aantal jaren mee moet werken, of, ingeval het toch niet naar je zin is, mee moet klungelen.

En als het meezit, hebben ze in de showroom een aantal pannen, juist om wat dingen uit te proberen. Pak dan wel pannen van dezelfde grootte als je thuis hebt.

Zoveel mensen, zoveel wensen, wat voor de een prettig is, is voor de ander een drama, dus het is heel moeilijk hierover een leidend advies te geven, denk ik zo.
Laatst gewijzigd door witte angora op 22 jul 2010 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Wokbrander in midden of links?

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Wij hebben de wokbrander links. Kookplaat 90cm.
Bevalt goed (1 jaar)

Gesloten