LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woon idee beurs 2009 - Eigen huis keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
sammetje77
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 mar 2009 00:42

Woon idee beurs 2009 - Eigen huis keukens

Ongelezen bericht door sammetje77 »

Hallo iedereen,

Mijn vriend en ik hebben een niewbouwhuis gekocht. Dit zal naar verwachting juni 2009 worden opgeleverd worden. Het is helemaal casco. Dus we moeten nog een keuken, badkamer en toilet uitzoeken. Wij zijn naar de woon idee beurs 2009 gegaan in de jaarbeurshallen in Utrecht gegaan. Altijd goed om wat inspiratie op te doen.... toch?
Wij kwamen terecht bij de mooie stand van eigenhuis keukens. Aangezien we al vrij laat zijn, wilde mijn vriend graag een idee krijgen van de prijs en uitstraling van onze nieuwe keuken. We hadden de bouwtekeningen mee. Na de maten en onze wensen te hebben doorgegeven, zijn we nog even een uurtje gaan beurzen. Daarna weer terug naar de stand van EHK gegaan.
Ze hadden een zeer gelikte tekening van onze toekomstige keuken gemaakt. Precies hoe we het wilde hebben. Het gaf allemaal een goede indruk. Ook was er een kok aan het koken en kregen we continu eten en drinken aangeboden. Picture perfect!
Maar mijn vriend wilde de prijs dan wel eens weten (logisch zou je denken). Ik had al een donkerbruin vermoeden omdat de verkoper al zei "als ik een berekening maak, komen we eruit" Dus ik was heftig aan nee schudden toen de verkoper zei dat hij dan de prijs op ging maken. Dit kwam echter niet helemaal over bij mijn vriend.
Maar uiteindelijk kwamen we er beiden achter dat er na de prijs berekening bijna niet meer van deze mensen af te komen was. Ik heb nog nooit zo iets mee gemaakt. "Keuken guerrilla, noemde mijn vriend het tegenover meneer nummer 2".
Natuurlijk heb ik in de tussentijd al wat zitten surfen op internet. En ik zie veel negatieve ervaringen. Mijn god. Wat een ondoorzichtige praktijken zijn dit! Wij hadden een richtprijs voor zón 8000 euro gegeven. We kwamen uit op iets onder de 12000 euro. Daar ging heel snel veel van af. Maar....... dan moesten we wel tekenen. Dit was onze 1e offerte. Dan ga je toch niet tekenen. Na veel heen en weer geduw, "ja, je hebt toch een afspraak gemaakt" verdween de verkoper. Zonder afscheid te nemen. Er kwam een andere man met ons praten. Waarschijnlijk de grote baas. Hij ging wederom hetzelfde gesprek beginnen, waar ik helemaal geen zin meer in had. Wat ik ook gezegd heb. "Maar ik ben toch vriendelijk, ik zit hier met een lach""Er staan geen hekken om." Maar zo voelde het wel. Hij zei "laat ik eens gek doen en kijken of het voor 5000 lukt". ( Dit zegt wel heel veel over de gigantische marges, alhoewel hij niet eens een minuut later terug krabbelde. )
De tweede meneer vermelde nog, "Maak je borst maar nat" toen we zeiden weg te gaan. Ik krijg bijna de neiging beveiliging in te gaan huren bij ons volgende keuken avontuur!

Maar uiteindelijk hebben we toch een keuken nodig. Weer naar een keukenzaak gegaan. In onze regio West-Friesland ( kop van Noord-Holland.) Weer gaven wij aan 8000 euro. ( We hebben wel iets meer budget, maar hebben nu al het idee erg genaaid te worden op de keuken.) De eerste berekeningen kwamen uit op 6500 euro. En dat is dan zonder apparatuur. Wij hadden aangegeven dat we twee ovens een grote, apparte vriezer wilde. De verkoper had inmiddels vrij rigoreus de vriezer en de tweede oven geschrapt. En hij komt zonder apparatuur uit op 6500 euro!? ( We waren daar om 16:00 en om 17:00 ging de winkel dicht, dus we moeten een volgense afspraak maken voor de definitieve offerte.)

Ik heb hier dus weer helemaal geen vertrouwen in. Wat zijn de ervaringen van jullie? Met welke keukenzaken zijn er goede ervaringen en wie herkent deze prakijken? Wie kent goede keukenzaken in West-Friesland?
Ik ben er nog steeds boos over. Ik ben nog nooit zo in mijn leven behandeld door een verkoper. Maar ben wel dringend op zoek naar een nieuwe keuken, voor een eerlijke prijs. Mijn mening is dat de regering hier eens wat aan moet doen! Ik heb niet het idee dat ik eerlijk word benaderd in deze. Hoe kan ik zien of iemand een eerlijke prijs geeft? Als de prijs in zo weinig tijd, zoveel duizend euro zakt, voel je, je toch niet meer serieus genomen?

Ik ben best bereid te betalen, maar dan wil ik er ook vanuit kunnen gaan dat ik waar heb voor mijn geld. We hebben iemand gevonden die in de keuken verkoop branche gewekt heeft. Ze is nu binnenhuisarchitecte. We kunnen haar voor 50 euro per uur in huren. Misshien is het een idee om haar mee te nemen naar ons volgende "keuken avontuur". Zij heeft gezegd dat ze in deze branche heeft gewerkt. maar niet kan zeggen waarom er van die gigantische prijsverschillen zijn. Dat is kennelijk geheim......... Ik blijf dit allemaal erg vreemd vinden.

Ben benieuwd naar jullie reacties! Kan niet wachten op de reacties van andere eerste keer keuken kopers! Groetes S.

Cleo81
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jan 2009 18:54

Re: Woon idee beurs 2009 - Eigen huis keukens

Ongelezen bericht door Cleo81 »

Wij waren op de woonbeurs op zaterdag en ook wij hebben een poosje met een verkoper van eigen huis keukens gepraat. Dat was eigenlijk best een prettig gesprek, maar wij hebben dan ook geen offerte of tekening laten maken (wist ook niet dat ze dat daar op de beurs deden eigenlijk). Mijn vriend was zo enthousiast dat hij nog wel eens naar de winkel wil gaan voor een gesprek en offerte. Thuisgekomen bladerde ik eens rustig de meegekregen keukenboekjes door, maar kon nergens een merk ontdekken, dus even op de internetsite gekeken. De info op die site was helemaal summier. Heb toen wat verder op internet gespeurd naar ervaringen met deze winkel. Toen las ik een hoop soortgelijke verhalen als die van jullie, dus idd agressieve verkooptechnieken. Trouwens ook wel positieve reaties hoor, eigenlijk zoals je dat met veel keukenzaken hebt.

Wij zitten een beetje in hetzelfde schuitje als jullie. Ook wij hebben een nieuwbouw huis gekocht en moeten dus op keukenjacht. Ik kan je enkel mijn ervaringen tot nu toe geven, wij wonen trouwens ook in noord-holland. Wij zijn ondertussen bij bemmel en kroon geweest (cruqius) brugman, superkeukens en nolte keukens in apeldoorn. Ik vond de mensen bij superkeukens erg vriendelijk en ga daar zeker terug om een offerte te laten maken. De meneer van brugman had beloofd om contact met ons op te nemen voor een offerte (hij wilde ons toen geen prijs noemen??) maar heeft nooit van zich laten horen...
We willen nog eens langs bij goedhart keukens in alphen ad rijn, omdat een vriendin daar goed geholpen is.

Trouwens, je kunt het denk ik best af zonder binnenhuis architecte a 50 euro p/u!! Je kunt op dit forum heel wat info inwinnen omtrent verkooptechnieken en je weet ondertussen dat als ze je onder druk gaan zetten je bij de verkeerde winkel zit. Geef niet van te voren je budget en zeg gewoon duidelijk wat je wensen zijn. En vraag om een gespecificeerde offerte zodat je weet wat je voor de kasten en apparatuur gaat betalen.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Woon idee beurs 2009 - Eigen huis keukens

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

West-Friesland:

Zwaag; Schouwkeukens / Keukenloods
Schagen; Jan Groot keukens / van Slageren keukendesign

Allen winkels zonder "target-stropdassen".....

Cruqius e.o. :

Heemstede: Alka SieMatic studio
Heemskerk: KeukenStudio Heemskerk
Haarlem : Oremus

Winkels met eerlijke offertes.....

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Woon idee beurs 2009 - Eigen huis keukens

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

@Cleo: Pak in Alphen a/d Rijn dan gelijk UwKeukenAdviseur.nl (stunter Nolte keukens) en van Kempen (merkdealer Hacker/Systemat) mee, voor de variatie en wat meer waar voor je benzine.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Woon idee beurs 2009 - Eigen huis keukens

Ongelezen bericht door rayke »

Hier ontstaat vast een idee voor een woonbeurs met allen "forum"verkopers.
Sjonge, wat zal het daar een walhalla zijn voor de keukenkopers :lol:

Multi1980
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 mar 2009 09:28

Re: Woon idee beurs 2009 - Eigen huis keukens

Ongelezen bericht door Multi1980 »

@sammetje77

Oplevering Juni 2009? Toevallig ook in de Bangert in Zwaag? Mijn vriendin en ik betrekken ook onze nieuwe woning daar in die periode. Wij zijn geslaagd bij Superkeukens in Hoorn. Goede service, niet opdringen en al helemaal geen aanbieding "nu tekenen, anders is de actie over". Gewoon nette prijs voor hetgeen wat je wenst.

Succes verder!

Cleo81
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jan 2009 18:54

Re: Woon idee beurs 2009 - Eigen huis keukens

Ongelezen bericht door Cleo81 »

@ cocacola, ik wilde idd ook even langs bij de 'nolte'stunter, Van Kempen kende ik nog niet, bedankt voor de tip!

sammetje77
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 mar 2009 00:42

Re: Woon idee beurs 2009 - Eigen huis keukens

Ongelezen bericht door sammetje77 »

Bedankt voor je reactie Cleo81,
Ik denk dat de offerte inderdaad het "probleem" is. Daarvoor was het een erg prettig gesprek. We mochten de offerte ook niet meenemen. Want dan konden we op de beurs oversteken naar een andere keukenboer. En die zou dan onder de prijs gaan zitten.
Ik kreeg gewoon het gevoel dat ze koste wat kost je vast proberen te houden als kant, omdat je anders naar iemand anders stapt. Maar naar mijn idee kunnen ze dit beter op een vriendelijke manier doen. Want op deze manier kom je niet bij ze terug.
Maar ik blijf op mijn hoede, vindt het een vage bedoening.
Groetjes Sandra

sammetje77
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 mar 2009 00:42

Re: Woon idee beurs 2009 - Eigen huis keukens

Ongelezen bericht door sammetje77 »

Zelfstandige, bedankt voor je reactie. We gaan zeker kijken. Hoe kom je aan deze bedrijven? Ben je toevallig een zelfstandige die keukens plaatst en ervaring heeft met deze winkels?
Groetjes Sandra

sammetje77
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 mar 2009 00:42

Re: Woon idee beurs 2009 - Eigen huis keukens

Ongelezen bericht door sammetje77 »

Rayke, ik krijg het idee dat dit een cynische reactie is. Ervaringen?

sammetje77
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 mar 2009 00:42

Re: Woon idee beurs 2009 - Eigen huis keukens

Ongelezen bericht door sammetje77 »

@ Multi1980

Bedankt voor je reactie. Nee, wij komen in Hoogkarspel te wonen. Plan Reigersborg zuid, fase 4a. Dus wel in de buurt. We gaan zeker even kijken bij jullie keukenzaak ( is ook lekker in de buurt. ) Mag ik vragen hoe jullie keuken eruit komt te zien en hoeveel jullie ervoor betaald hebben?
Wij willen een hoogglans keuken met grepen. Vier normaal formaat kasten en een hoekkast met planken en drie boven het aanrecht. Drie brede lade's onder het vijf-pits gasfornuis. Twee hogere kasten met in een een koelkast en in de andere een grote aparte vriezer, vaatwasser en twee combi ovens daarboven. De keuken komt in een L-vorm met kunstof blad met een verzonken gootsteen. En natuurlijk een afzuigkap. Alle apparatuur van Pelgrim.
Groetjes Sandra

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Woon idee beurs 2009 - Eigen huis keukens

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

@Cleo

van Kempen is een goede maar prijzige merkdealer naar mijn idee maar alle waar/service/adviezen/omgang naar zijn geld he dus zeker geen slechte zaak volgens mij, alleen voor mij als starter too much.

Mocht je in Alphen a/d Rijn snel klaar zijn dan is Zoeterwoude Rijndijk vijf minuutjes autorijden, daar zijn nog een Bemmel & Kroon (oa. veel Pronorm, heeft Goedhart ook naast Next/SieMatic, maar B&K is goedkoper was mijn ervaring), een Top Keukens (redelijke schijtkeukens, spaanplaten werkbladen etc?) en in een meubelzaak zit ergens een Super Keukens geloof ik en daar lees ik hier wel positieve verhalen over. En verderop nog een Brugmannetje eventueel.

UwKeukenAdviseur zal je trouwens aan de aantrekkelijk geprijsde Fagor apparatuur willen krijgen, lees je even vantevoren in/vergelijk (oa optisch) goed met andere merken want dat kan van pas komen. Zo is bijv. een stoomoven identiek aan die van [s]Pelgrim[/s]. correctie; Atag
Laatst gewijzigd door CocaCola81 op 26 mar 2009 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Woon idee beurs 2009 - Eigen huis keukens

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Zelfstandige, bedankt voor je reactie. We gaan zeker kijken. Hoe kom je aan deze bedrijven? Ben je toevallig een zelfstandige die keukens plaatst en ervaring heeft met deze winkels?
Neen, ik kom zelf uit die regio en ben vertegenwoordiger geweest van een keukenmerk. Ook spreek ik graag met collega's die dat willen op dealerdagen en jaarvergaderingen van inkooporganisaties.

Ik plaats momenteel enkel een deel van de uit m'n eigen winkel verkochte keukens.

In hoogkarspel zit trouwens ook nog een goeie meubelmaker; Disyko, maakt keukens van massief hout....;mocht daar interesse voor zijn!

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Woon idee beurs 2009 - Eigen huis keukens

Ongelezen bericht door rayke »

@sammetje77
Klein beetje cynisme, maar hier op het forum pretenderen wij het allemaal te weten, dus zou er geen betere beurs voor consumenten zijn als eentje door forummers gemaakt. :lol:

Cleo81
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jan 2009 18:54

Re: Woon idee beurs 2009 - Eigen huis keukens

Ongelezen bericht door Cleo81 »

cocacola, ook wij zijn starters. Het wordt onze eerste keuken, dus ik heb geen enorm budget. Misschien van Kempen maar overslaan dus.
Wat betreft Fagor apparatuur, ik wil perse een atag gas/glaskookplaat en zit te denken om ook een atag combimagnetron te nemen, omdat je dan qua uitstraling hopelijk wat meer eenheid krijgt. Mijn vriend wil perse een bosch vaatwasser (die heeft ooit witgoed verkocht 8, is een soort oude obsessie) dus dan blijven alleen de koelkast en afzuigkap over...is dan ook amper de moeite voor ze misschien. Wellicht kopen we dan alleen de kasten en zorgen zelf voor de apparatuur...
De keer dat we bij bemmel en kroon waren heeft de verkoper een offerte gemaakt op asis van het merk rabe en meyer. Ik weet eigenlijk niet zoveel van dit merk, of het wel een redelijke kwaliteit heeft. Ook is het een foliedeur en die wil ik niet (meer), dan liever hpl....

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Woon idee beurs 2009 - Eigen huis keukens

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Vannacht een foutje gemaakt, Fagor's stoomoven is identiek aan die van Atag's Compact lijn.

@Cleo: voor mijn gevoel vissen UwKeukenAdviseur en Bemmel & Kroon qua starters in dezelfde vijver, de keuze voor Fagor was het verschil in prijs met B&K was mijn idee.
Ik wil niet spammen maar zelf ben ik met een startersbudget goed geslaagd (en goede aftersales/service) bij Keukenkampioen, wel getroffen met de verkoper en zelf goed ingelezen. Zo te zien is jullie keuze voor de apparatuur al redelijk bepaald, neem de prijzen hiervan goed in gedachten/schrijf ze op een A4tje en laat je daar iig niet gek mee maken en doe er je voordeel mee, de rest van je budget is dan werkblad en kasten, ergens anders op het forum in een recent topic staan de series die Keukenkampioen hanteert (dwz de merken) en maybe kan je met je budget er toch nog een leuke Hacker of Systemat vandaan halen. Mij in ieder geval goed gelukt, voor minder dan 2/3e van wat een merkdealer ervoor vroeg. Woonboulevard Cruquis bij Haarlem heeft o.a. een Keukenkampioen.

Slechts een tip, en vooral als je al duidelijk weet wat je wilt en op het punt staat uit de markt te stappen/je krabbbel te zetten ergens.

pyotr
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 sep 2007 23:15

Re: Woon idee beurs 2009 - Eigen huis keukens

Ongelezen bericht door pyotr »

Wat betreft Fagor apparatuur, ik wil perse een atag gas/glaskookplaat en zit te denken om ook een atag combimagnetron te nemen, omdat je dan qua uitstraling hopelijk wat meer eenheid krijgt. Mijn vriend wil perse een bosch vaatwasser
Ik heb een Atag vaatwasser en die lijkt als twee druppels water op een model van Bosch (zelfde specificaties, zelfde bedieningspaneel). Het zal wel niet zo zijn dat _alle_ Atag vaatwassers bij Bosch vandaan komen, dus wel even goed kijken.

Hoppenbrouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2009 19:01

Re: Woon idee beurs 2009 - Eigen huis keukens

Ongelezen bericht door Hoppenbrouwer »

Afgelopen week was ik ook op de Woonidee beurs met mijn man en wij hebben het heel anders ervaren. We hadden al een offerte lopen bij een andere keukenzaak.

Op de beurs zagen we ook de stand van Eigenhuis Keukens. Deze zag er professioneel en gelikt uit. We liepen erheen en hebben ook hier een offerte laten maken.

We werden super ontvangen en de verkoper had alle tijd en aandacht voor ons. Top! Ze vroegen of wij gebruik wilde maken van de speciale beurs aanbieding en dat leek ons wel wat. Alle beetjes helpen. Ons werd al eerder verteld dat er op een beurs altijd speciale acties zijn. De prijs die ze zouden opmaken, zou wel alleen geldig zijn tijdens de beurs dagen.

We gaven aan dat we elders een offerte hadden lopen (€ 12.500), maar we hadden natuurlijk niet de exacte prijs genoemd, maar een richtlijn.

Er werd eerst een tekening gemaakt (super tekening, helemaal zoals we het wilden hebben). We hebben dezelfde apparatuur genomen als in onze andere offerte. De offerte werd opgemaakt en je gelooft het niet, maar ze zaten € 1.500,- onder onze andere offerte. We stonden dus aardig op ons hoofd! En wij hebben dus gelijk getekend! Wij kunnen niet anders zeggen dat wij tevreden zijn over de manier waarop en hoe we zijn geholpen en ontvangen! De kok heeft ons ook nog eens lekker verwend met allemaal heerlijke gerechten. We gingen om 18.30 uur als tevreden klant naar huis!!

Wat ons betreft... Petje af voor Eigenhuis Keukens!!

A.B. Hoppenbrouwer

Cleo81
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jan 2009 18:54

Re: Woon idee beurs 2009 - Eigen huis keukens

Ongelezen bericht door Cleo81 »

@cocacola,

Ik denk idd dat het bij keukenkampioen valt of staat met de verkoper (zoals bij alle keukenwinkels waarschijnlijk). Ik weet (nog) niet zoveel van hacker/systemat, qua kwaliteit en betaalbaarheid...Mag ik misschien vragen wat voor keuken je nu hebt gekocht en wat je zo'n beetje kwijt was?
De prijzen van de apparatuur heb ik idd al een poosje geleden via kieskeurig.nl opgezocht, idd een goede tip...

pc13
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2009 21:32

Re: Woon idee beurs 2009 - Eigen huis keukens

Ongelezen bericht door pc13 »

Eigenlijk vind ik dit soort forums met negatieve berichten het meest oneerlijke dat er is ! Iedereen kan maar schrijven wat men wil en het verhaal kan voor waar worden aangenomen zonder dat de wederpartij is gehoord BAH !!!

We zijn volwassen mensen en gaan willens en wetens een overeenkomst aan of niet, ik bedoel daar ben je zelf bij hoor ! Er is niet 1 keukenverkoper - autoverkoper - verkoper van beleggingpspolissen die met een bedreigende houding je dwingt tot aankoop. Elke aankoop heeft een gevoelswaarde en die bepaal je zelf. Soms ben je bereid ergens iets meer voor te betalen omdat het goed voelt en soms accepteer je niet eens 80% korting als het slecht voelt.

DUS KOPEND NEDERLAND, WEES JE BEWUST VAN JOUW ROL IN HET VERKOOPVERHAAL, LAAT JE ADVISEREN EN BEPAAL ZELF OF HET GOED VOELT.

Overigens heb ik zelf inderdaad wel een Eigenhuis Keuken en heb ik juist de ervaring dat ze zeer klantgericht zijn en ontzettend sterk in service. Dus tja op welk verhaal ga je dan af ?
BEPAAL ZELF een betere tip kun je niet krijgen.



Gesloten