Hoi,
Ik zou graag willen weten of er nog meer mensen ervaring hebben met de keukenboer Wooning. Ik heb voor mijn nieuwbouw huis een keuken aangeschaft bij Wooning. In eerste instantie werden de apparatuur en kasten geleverd. Na controle kon ik al concluderen dat niet het juiste afzuigkap geleverd was. De tweede dag is er een monteur geweest die de keuken geplaatst heeft. Nu waren de volgende punten niet goed:
- Handgrepen waren vertikaal voorgeboord terwijl dit horizontaal moest.
- Verkeerde model afzuigkap
- ontbreken van de hele achterwand
- De monteur had een hoeplintje kappot gemaakt.
Al deze punten zijn genoteerd en ik heb samen met de monteur de achtwand opgemeten.
Na 3 weken wachten is er een andere monteur gekomen en ik zag al snel dat hij niet alles had. De kastdeurtjes en de afzuigkap heeft hij vervangen, maar hij had helemaal niks van een achterwand bij zich. Na telefonische met de voorraad bleek de helft in het magazijn terug gevonden te zijn en was die andere helft helemaal niet vindbaar. Wederom alles opgemeten met die monteur.
Wederom na 3 weken weer een andere monteur die kwam met veel te veel pakketen. Nu hadden ze die ene helft van de eerste bestelling bij zich en de tweede, alleen helaas voor mij kon hiervan niet 1 gehaal gemaakt worden en waren de afmeteingen van de achterwand niet correct. Heb met de monteur gekeken wat nu wel goed was en hebben het overige weer opgemeten.
Nu heb ik Wooning gebeld dat ik vind dat ik wel een vergoeding dient te krijgen, omdat ik nu al 2 keer voor niks een halfe dag vrij heb genomen en heen en weer heb moeten rijden om thuis te zijn. Wooning heeft mij aangegeven dat ze niet aan vergoeding doen en dat ze daarvoor mijn keuken klaar zullen maken, maar daar heb ik toch al voor betaald????
Graag zou ik meer info willen hebben om te kijken wat ik hiermee kan doen en zou ik willen weten of dat dit alleen bij mij en mijn buurman (monteur ook al 1 keer voor niks langs geweest) voorkomt.
Weet iemand of ik mijn gemaakte kosten nog ergens terug kan krijgen??
Groeten,
Benjamin
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wooning moet voor de 4de keer terug komen.
Re: Wooning moet voor de 4de keer terug komen.
Laatst gewijzigd door pfffff op 01 mei 2009 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Helemaal mee eens....sluit me aan bij bovenstaande...hou t redelijk...
Het kan veeeel erger
Het kan veeeel erger
Alsof het de intentie van de klant is om de keuken in zoveel etappes opgeleverd te krijgen!U heeft er ZELF voor gekozen om deze dagen half vrij te nemen.
Bij langdurig niet gebruik kunnen maken van de keuken en/of zeer veel service bezoekjes heb je wel degelijk recht op vergoeding.
Die vergoeding voor je tijd staat los van wat je zelf had kunnen verdienen in die tijd, maar is een soort standaard bedrag waarvoor je iemand op je huis had kunnen laten passen (babysitter).
In dit geval is 2 halve dagen nog veels te weinig om je te beklagen. Je moet gewoon de winkel gelegenheid geven de service te verlenen.
Hoi even een reactie op pfffff
Tuurlijk heb ik niet zelf gekozen om halve dagen vrij te nemen. Dit heeft het mij gekost om vanuit mijn werk naar huis te rijden, de monteur te ontvangen en alles te bespreken en dan terug naar mijn werk te gaan. Dus ik had daar geen andere keus voor.
Ook verwacht ik geen gouden bergen, maar ik vind het toch netjes als ze ergens mee zouden komen. Een etentje zou een klant als veel tevredenheid geven.
Verder wil ik nog even aangeven dat ik mij bijzonder veel erger aan het niet nakomen van de afspraken die je maakt met Wooning. HEt terug bellen hebben ze volgens mij nog nooit van gehoord. Regelmatig heb ik gebeld, omdat ik zelf terug bel heb ik uit eindelijk de juiste persoon aan de tel gehad, anders had ik nu nog steeds kunnen zitten wachten op een tel.
Ik wou gewoon graag weten of er meer mensen zijn die ook z'n slechte ervaring heeft gehad bij Wooning. IK zou ze in iedergeval niet meer aanraden. Begreep van de eerste monteur dat er bij Wooning eigenlijk altijd wel iets fout gaat.
vraagje aan 16again: vanaf waarneer mag je dan wel je beklaag doen? het is niet twee halve dagen, maar ondertussen heb ik al 1 hele dag en 4 halve dagen op moeten offeren voor hetgene wat ik nu heb. Die 2 halve dagen zijn alleen de dagen dat ik voor niks heen en weer ben gereden.
Groeten,
Benjamin
Tuurlijk heb ik niet zelf gekozen om halve dagen vrij te nemen. Dit heeft het mij gekost om vanuit mijn werk naar huis te rijden, de monteur te ontvangen en alles te bespreken en dan terug naar mijn werk te gaan. Dus ik had daar geen andere keus voor.
Ook verwacht ik geen gouden bergen, maar ik vind het toch netjes als ze ergens mee zouden komen. Een etentje zou een klant als veel tevredenheid geven.
Verder wil ik nog even aangeven dat ik mij bijzonder veel erger aan het niet nakomen van de afspraken die je maakt met Wooning. HEt terug bellen hebben ze volgens mij nog nooit van gehoord. Regelmatig heb ik gebeld, omdat ik zelf terug bel heb ik uit eindelijk de juiste persoon aan de tel gehad, anders had ik nu nog steeds kunnen zitten wachten op een tel.
Ik wou gewoon graag weten of er meer mensen zijn die ook z'n slechte ervaring heeft gehad bij Wooning. IK zou ze in iedergeval niet meer aanraden. Begreep van de eerste monteur dat er bij Wooning eigenlijk altijd wel iets fout gaat.
vraagje aan 16again: vanaf waarneer mag je dan wel je beklaag doen? het is niet twee halve dagen, maar ondertussen heb ik al 1 hele dag en 4 halve dagen op moeten offeren voor hetgene wat ik nu heb. Die 2 halve dagen zijn alleen de dagen dat ik voor niks heen en weer ben gereden.
Groeten,
Benjamin
Een probleem is vaak dat alles telefonisch geregeld wordt en je dus later geen feiten kunt overleggen.
Stuur Wooning een briefje waarin je de situatie aangeeft, wij hen op hun verplichtingen en sommeer om de ontbrekende spullen binnen 6 weken na datum te verhelpen / te leveren / te monteren.
Dit is een redelijke termijn.
Geef aan dat je na deze periode, hoe vervelend ook, stappen zult ondernemen. Vraag of ze dit aan je willen bevestigen.
Stuur Wooning een briefje waarin je de situatie aangeeft, wij hen op hun verplichtingen en sommeer om de ontbrekende spullen binnen 6 weken na datum te verhelpen / te leveren / te monteren.
Dit is een redelijke termijn.
Geef aan dat je na deze periode, hoe vervelend ook, stappen zult ondernemen. Vraag of ze dit aan je willen bevestigen.
Indien levering wel volgens plan verlopen was, had je sowieso ook tijd voor levering moeten uittrekken. Je kan je alleen beklagen over de onvoorziene extra tijd die omruiling en werkzaamheden achteraf hebben gekost.....heb ik al 1 hele dag en 4 halve dagen op moeten offeren voor hetgene wat ik nu heb
Het advies van rayke is zeker aan te raden...