LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Discussieer hier over kinderopvang.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Chocomelk »

misterrecht schreef:Is mij niet duidelijk geworden in 2007, noch of TV noch elders. Als ik dit had geweten dan had ik dit gewoon betaald. Nogmaals ook juristen maken fouten ik ging mee in het verhaal van het gastouderbureau en deze hebben niets gemeldt ook niet in de jaaropgaven. Noem het dom maar wellicht hebben jullie koopsom-polissen en die heb ik weer niet. Zo maken we allemaal fouten en trappen in onduidelijk constructies ook laagopgeleiden maar ook hoogopgeleiden. Zullen we nu stoppen ik weet het nu wel dat ik niet geheel bewust heb gehandeld en daarvoor moet ik nu een prijs betalen. Maar mijn vraag aan jullie hebben jullie nooit fouten gemaakt....
Zeer zeker maakt ieder mens fouten, absoluut maar om te denken dat je een kindje gratis en voor
niet naar een gastouderbureua kan brengen......... :shock:
Maar het is gebeurd en daar moet je nu inderdaad de hoofdprijs voor betalen en dan mag je blij zijn
dat je het kan betalen.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door sephora30 »

Dus je verdient 58000 per jaar en denkt dan dat kinderopvang gratis is :roll:

misterrecht
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 sep 2012 12:27

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door misterrecht »

Ik ben er vanuit gegaan de het gastouderschap vrij was van eigen bijdrage, anders dan de opvang bij een kinderdagverblijf, gezien ik dit nergens heb gelezen, gehoord of medegedeeld gekregen van het gastouderbureau. Nu blijkt dat niet te zijn en ik ben niet de enige maar vele met mij...wisten zij dit wel.....ik zou het niet weten....ik wist het oprecht niet....punt.

gwen21
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 mar 2011 01:13

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door gwen21 »

@misterrecht: Ik vind het wel naïef van je dat je dacht dat je voor gastouderopvang geen kosten hoefde te maken. Maar goed, dat gezegd hebbende, overweeg jij nog het gastouderbureau aansprakelijk te stellen?

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Nicky_The »

misterrecht schreef:Ik ben er vanuit gegaan de het gastouderschap vrij was van eigen bijdrage, anders dan de opvang bij een kinderdagverblijf, gezien ik dit nergens heb gelezen, gehoord of medegedeeld gekregen van het gastouderbureau. Nu blijkt dat niet te zijn en ik ben niet de enige maar vele met mij...wisten zij dit wel.....ik zou het niet weten....ik wist het oprecht niet....punt.
58000 euro per jaar is weet ik hoeveel keer mijn inkomsten, maar dat even ter zijde. En uiteraard hoeft u niet uw hele hebben en houden op internet te zetten (ik vind het vrijgeven van uw inkomsten al veel).

Bij een gastouderopvang is de eigenbijdrage zelfs hoger als bij een kinderdagverblijf omdat er bij een kinderdagverblijf een hoger uurtarief vergoed wordt dan bij een gastouderopvang (wat in mijn ogen erg krom is).

zalmmetwijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 mei 2006 14:48

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door zalmmetwijn »

Nicky_The schreef:
misterrecht schreef:Ik ben er vanuit gegaan de het gastouderschap vrij was van eigen bijdrage, anders dan de opvang bij een kinderdagverblijf, gezien ik dit nergens heb gelezen, gehoord of medegedeeld gekregen van het gastouderbureau. Nu blijkt dat niet te zijn en ik ben niet de enige maar vele met mij...wisten zij dit wel.....ik zou het niet weten....ik wist het oprecht niet....punt.
58000 euro per jaar is weet ik hoeveel keer mijn inkomsten, maar dat even ter zijde. En uiteraard hoeft u niet uw hele hebben en houden op internet te zetten (ik vind het vrijgeven van uw inkomsten al veel).

Bij een gastouderopvang is de eigenbijdrage zelfs hoger als bij een kinderdagverblijf omdat er bij een kinderdagverblijf een hoger uurtarief vergoed wordt dan bij een gastouderopvang (wat in mijn ogen erg krom is).
Over het algemeen zijn de tarieven bij gastouderbureaus lager dan die van KDV's dus de veronderstelling dat de eigen bijdrage daar hoger is, is wat voorbarig. Overigens bestond dit onderscheid nog niet in 2007.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Nicky_The »

zalmmetwijn schreef:
Nicky_The schreef:
misterrecht schreef:Ik ben er vanuit gegaan de het gastouderschap vrij was van eigen bijdrage, anders dan de opvang bij een kinderdagverblijf, gezien ik dit nergens heb gelezen, gehoord of medegedeeld gekregen van het gastouderbureau. Nu blijkt dat niet te zijn en ik ben niet de enige maar vele met mij...wisten zij dit wel.....ik zou het niet weten....ik wist het oprecht niet....punt.
58000 euro per jaar is weet ik hoeveel keer mijn inkomsten, maar dat even ter zijde. En uiteraard hoeft u niet uw hele hebben en houden op internet te zetten (ik vind het vrijgeven van uw inkomsten al veel).

Bij een gastouderopvang is de eigenbijdrage zelfs hoger als bij een kinderdagverblijf omdat er bij een kinderdagverblijf een hoger uurtarief vergoed wordt dan bij een gastouderopvang (wat in mijn ogen erg krom is).
Over het algemeen zijn de tarieven bij gastouderbureaus lager dan die van KDV's dus de veronderstelling dat de eigen bijdrage daar hoger is, is wat voorbarig. Overigens bestond dit onderscheid nog niet in 2007.
Ik ben zelf gastouder geweest. Bij de gastouderopang krijgt u minder per uur vergoed als bij een kdv. Hierdoor kunnen de kinderdagverblijven een hoger uurtarief rekenen dan een gastouder.

En ja, natuurlijk kan je als gastouder ook meer rekenen, maar dan zal de vraagouder liever elders heen gaan.

zalmmetwijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 mei 2006 14:48

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door zalmmetwijn »

Nicky_The schreef:
zalmmetwijn schreef:
Nicky_The schreef:
58000 euro per jaar is weet ik hoeveel keer mijn inkomsten, maar dat even ter zijde. En uiteraard hoeft u niet uw hele hebben en houden op internet te zetten (ik vind het vrijgeven van uw inkomsten al veel).

Bij een gastouderopvang is de eigenbijdrage zelfs hoger als bij een kinderdagverblijf omdat er bij een kinderdagverblijf een hoger uurtarief vergoed wordt dan bij een gastouderopvang (wat in mijn ogen erg krom is).
Over het algemeen zijn de tarieven bij gastouderbureaus lager dan die van KDV's dus de veronderstelling dat de eigen bijdrage daar hoger is, is wat voorbarig. Overigens bestond dit onderscheid nog niet in 2007.
Ik ben zelf gastouder geweest. Bij de gastouderopang krijgt u minder per uur vergoed als bij een kdv. Hierdoor kunnen de kinderdagverblijven een hoger uurtarief rekenen dan een gastouder.

En ja, natuurlijk kan je als gastouder ook meer rekenen, maar dan zal de vraagouder liever elders heen gaan.
Het maakt niet uit of u gastouder bent geweest of niet. De bewering blijft onjuist. De eigen bijdrage is het verschil tussen totale kosten en de het bedrag aan kinderopvangtoeslag. Het is dus het bedrag dat een vraagouder netto kwijt is aan kosten voor kinderopvang. De hoogte van de kinderopvangtoeslag betreft een percentage van de gemaakte kosten per kind en is afhankelijk van de hoogte van het (gezamenlijke) inkomen van de aanvrager(s). Uitgaande van uw stelling dat kinderdagverblijven een hoger tarief vragen dan gastouderbureaus, is de eigen bijdrage bij gastouderopvang een lager bedrag dan bij kinderdagverblijven. Ik ken overigens genoeg gastouderbureaus die een veel hoger uurtarief vragen dan het maximaal te vergoeden uurtarief, zelfs hoger dan KDV's.( En als het niet uit het tarief kwam, dan kwam het wel uit het aantal uren.)

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Nicky_The »

zalmmetwijn schreef:
Het maakt niet uit of u gastouder bent geweest of niet. De bewering blijft onjuist. De eigen bijdrage is het verschil tussen totale kosten en de het bedrag aan kinderopvangtoeslag. Het is dus het bedrag dat een vraagouder netto kwijt is aan kosten voor kinderopvang. De hoogte van de kinderopvangtoeslag betreft een percentage van de gemaakte kosten per kind en is afhankelijk van de hoogte van het (gezamenlijke) inkomen van de aanvrager(s). Uitgaande van uw stelling dat kinderdagverblijven een hoger tarief vragen dan gastouderbureaus, is de eigen bijdrage bij gastouderopvang een lager bedrag dan bij kinderdagverblijven. Ik ken overigens genoeg gastouderbureaus die een veel hoger uurtarief vragen dan het maximaal te vergoeden uurtarief, zelfs hoger dan KDV's.( En als het niet uit het tarief kwam, dan kwam het wel uit het aantal uren.)
Hoezzo onjuist, ik citeer speciaal voor u:

Wij berekenen uw kinderopvangtoeslag over het maximumuurtarief. Wat het maximum is, hangt af van de soort opvang.

Kindercentrum:
Dagopvang € 6,36
Buitenschoolse opvang (BSO) € 5,93

Gastouderopvang:
Dagopvang € 5,09
Buitenschoolse opvang (BSO) € 5,09

Betaalt u meer dan het maximumuurtarief? Dan krijgt u voor de kosten boven het maximumuurtarief geen kinderopvangtoeslag. Is uw kinderopvang goedkoper, dan krijgt u over dat goedkopere uurtarief kinderopvangtoeslag.

Voorbeeld
Uw buitenschoolse opvang (BSO) in het kindercentrum kost € 6,30 per uur. Uw kinderopvangtoeslag wordt berekend over € 5,93. Over de resterende € 0,37 krijgt u geen toeslag.
Uw kind gaat voor buitenschoolse opvang naar een gastouder. De uurprijs is € 7. De toeslag wordt berekend over € 5,09. Over de resterende € 1,91 krijgt u geen toeslag.
De dagopvang bij het kindercentrum kost € 5,75 per uur. U krijgt over dit volledige uurtarief kinderopvangtoeslag.


Bron: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... muurtarief

zalmmetwijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 mei 2006 14:48

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door zalmmetwijn »

Nicky_The schreef:
zalmmetwijn schreef:
Het maakt niet uit of u gastouder bent geweest of niet. De bewering blijft onjuist. De eigen bijdrage is het verschil tussen totale kosten en de het bedrag aan kinderopvangtoeslag. Het is dus het bedrag dat een vraagouder netto kwijt is aan kosten voor kinderopvang. De hoogte van de kinderopvangtoeslag betreft een percentage van de gemaakte kosten per kind en is afhankelijk van de hoogte van het (gezamenlijke) inkomen van de aanvrager(s). Uitgaande van uw stelling dat kinderdagverblijven een hoger tarief vragen dan gastouderbureaus, is de eigen bijdrage bij gastouderopvang een lager bedrag dan bij kinderdagverblijven. Ik ken overigens genoeg gastouderbureaus die een veel hoger uurtarief vragen dan het maximaal te vergoeden uurtarief, zelfs hoger dan KDV's.( En als het niet uit het tarief kwam, dan kwam het wel uit het aantal uren.)
Hoezzo onjuist, ik citeer speciaal voor u:

Wij berekenen uw kinderopvangtoeslag over het maximumuurtarief. Wat het maximum is, hangt af van de soort opvang.

Kindercentrum:
Dagopvang € 6,36
Buitenschoolse opvang (BSO) € 5,93

Gastouderopvang:
Dagopvang € 5,09
Buitenschoolse opvang (BSO) € 5,09

Betaalt u meer dan het maximumuurtarief? Dan krijgt u voor de kosten boven het maximumuurtarief geen kinderopvangtoeslag. Is uw kinderopvang goedkoper, dan krijgt u over dat goedkopere uurtarief kinderopvangtoeslag.

Voorbeeld
Uw buitenschoolse opvang (BSO) in het kindercentrum kost € 6,30 per uur. Uw kinderopvangtoeslag wordt berekend over € 5,93. Over de resterende € 0,37 krijgt u geen toeslag.
Uw kind gaat voor buitenschoolse opvang naar een gastouder. De uurprijs is € 7. De toeslag wordt berekend over € 5,09. Over de resterende € 1,91 krijgt u geen toeslag.
De dagopvang bij het kindercentrum kost € 5,75 per uur. U krijgt over dit volledige uurtarief kinderopvangtoeslag.


Bron: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... muurtarief
Dat bewijst alleen maar mijn gelijk, dus bedankt voor het plaatsen. (U begrijpt niet wat het begrip eigen bijdrage betekent.)

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Gezien alle spraakverwarring hier is het misschien nog niet zo onbegrijpelijk dat misterrecht en veel andere ouders het indertijd ook niet hebben begrepen. Helaas niets aan te doen, inderdaad een dure les.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Nicky_The »

zalmmetwijn schreef:
Nicky_The schreef:
zalmmetwijn schreef:
Het maakt niet uit of u gastouder bent geweest of niet. De bewering blijft onjuist. De eigen bijdrage is het verschil tussen totale kosten en de het bedrag aan kinderopvangtoeslag. Het is dus het bedrag dat een vraagouder netto kwijt is aan kosten voor kinderopvang. De hoogte van de kinderopvangtoeslag betreft een percentage van de gemaakte kosten per kind en is afhankelijk van de hoogte van het (gezamenlijke) inkomen van de aanvrager(s). Uitgaande van uw stelling dat kinderdagverblijven een hoger tarief vragen dan gastouderbureaus, is de eigen bijdrage bij gastouderopvang een lager bedrag dan bij kinderdagverblijven. Ik ken overigens genoeg gastouderbureaus die een veel hoger uurtarief vragen dan het maximaal te vergoeden uurtarief, zelfs hoger dan KDV's.( En als het niet uit het tarief kwam, dan kwam het wel uit het aantal uren.)
Hoezzo onjuist, ik citeer speciaal voor u:

Wij berekenen uw kinderopvangtoeslag over het maximumuurtarief. Wat het maximum is, hangt af van de soort opvang.

Kindercentrum:
Dagopvang € 6,36
Buitenschoolse opvang (BSO) € 5,93

Gastouderopvang:
Dagopvang € 5,09
Buitenschoolse opvang (BSO) € 5,09

Betaalt u meer dan het maximumuurtarief? Dan krijgt u voor de kosten boven het maximumuurtarief geen kinderopvangtoeslag. Is uw kinderopvang goedkoper, dan krijgt u over dat goedkopere uurtarief kinderopvangtoeslag.

Voorbeeld
Uw buitenschoolse opvang (BSO) in het kindercentrum kost € 6,30 per uur. Uw kinderopvangtoeslag wordt berekend over € 5,93. Over de resterende € 0,37 krijgt u geen toeslag.
Uw kind gaat voor buitenschoolse opvang naar een gastouder. De uurprijs is € 7. De toeslag wordt berekend over € 5,09. Over de resterende € 1,91 krijgt u geen toeslag.
De dagopvang bij het kindercentrum kost € 5,75 per uur. U krijgt over dit volledige uurtarief kinderopvangtoeslag.


Bron: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... muurtarief
Dat bewijst alleen maar mijn gelijk, dus bedankt voor het plaatsen. (U begrijpt niet wat het begrip eigen bijdrage betekent.)
De eerste tekst waar ik mee begon was:

Ik ben zelf gastouder geweest. Bij de gastouderopang krijgt u minder per uur vergoed als bij een kdv. Hierdoor kunnen de kinderdagverblijven een hoger uurtarief rekenen dan een gastouder.

In de tekst van de belastingdienst is te lezen dat u bij een kdv maximaal 6,36 euro per uur vergoed krijgt en bij een gastouder maximaal 5,09 euro per uur.

Misschien even beter lezen?

zalmmetwijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 mei 2006 14:48

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door zalmmetwijn »

Een rekenvoorbeeld dan maar. Sinds de wetswijzing van 2010 vragen de gastouderbureau's over het algemeen een uurtarief dat ligt op of net rond het te vergoeden maximum. (zie bv. Via Viela, zo'n beetje de grootste) Bij KDV ligt het tarief over het algemeen ook rond het maximum (of er boven). Nu gaan we 100 uur opvang in een maand bij beide vergelijken en gaan er vanuit dat de ouder(s) 50 % terugkrijgen van de belastingdienst aan toeslag. Eigen bijdrage gastouderopvang 100* 5,09*0,5= 254,50 ; eigen bijdrage KDV 100*6,36*0,5= 318.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Nicky_The »

zalmmetwijn schreef:Een rekenvoorbeeld dan maar. Sinds de wetswijzing van 2010 vragen de gastouderbureau's over het algemeen een uurtarief dat ligt op of net rond het te vergoeden maximum. (zie bv. Via Viela, zo'n beetje de grootste) Bij KDV ligt het tarief over het algemeen ook rond het maximum (of er boven). Nu gaan we 100 uur opvang in een maand bij beide vergelijken en gaan er vanuit dat de ouder(s) 50 % terugkrijgen van de belastingdienst aan toeslag. Eigen bijdrage gastouderopvang 100* 5,09*0,5= 254,50 ; eigen bijdrage KDV 100*6,36*0,5= 318.
In werkelijkheid klopt die som van geen kant natuurlijk. Een gastouderbureau rekent minimaal 60 euro per maand, dus dan kom je op 0,60 euro per uur in uw voorbeeld. 5,09-0,60= 4,49 euro per uur voor de gastouder. Kent u een gastouder die voor die prijs aan de bak wil? Dan heeft u volgens mij heel veel geluk..

Maar nogmaals.. Mijn stelling was dat men per uur meer vergoed kreeg voor een kdv als voor een gastouder en die stelling blijft nogsteeds glashard overeind.

zalmmetwijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 mei 2006 14:48

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door zalmmetwijn »

Nicky_The schreef:
zalmmetwijn schreef:Een rekenvoorbeeld dan maar. Sinds de wetswijzing van 2010 vragen de gastouderbureau's over het algemeen een uurtarief dat ligt op of net rond het te vergoeden maximum. (zie bv. Via Viela, zo'n beetje de grootste) Bij KDV ligt het tarief over het algemeen ook rond het maximum (of er boven). Nu gaan we 100 uur opvang in een maand bij beide vergelijken en gaan er vanuit dat de ouder(s) 50 % terugkrijgen van de belastingdienst aan toeslag. Eigen bijdrage gastouderopvang 100* 5,09*0,5= 254,50 ; eigen bijdrage KDV 100*6,36*0,5= 318.
In werkelijkheid klopt die som van geen kant natuurlijk. Een gastouderbureau rekent minimaal 60 euro per maand, dus dan kom je op 0,60 euro per uur in uw voorbeeld. 5,09-0,60= 4,49 euro per uur voor de gastouder. Kent u een gastouder die voor die prijs aan de bak wil? Dan heeft u volgens mij heel veel geluk..

Maar nogmaals.. Mijn stelling was dat men per uur meer vergoed kreeg voor een kdv als voor een gastouder en die stelling blijft nogsteeds glashard overeind.
Ik heb het voorbeeld in mijn eerdere bericht al gegeven. Bovendien is het bedrag wat u noemt per kind. Ik ken gastouders die zo toch meer dan 30000 euro per jaar ontvangen. Uw stelling was overigens, ik citeer, :
Bij een gastouderopvang is de eigen bijdrage zelfs hoger als bij een kinderdagverblijf. Dat is waar ik in al mijn berichten op gereageerd heb. U hebt nu de onderbouwing van uw stelling tot uw stelling gemaakt namelijk het stuk dat na het woord omdat volgt . Voor u mag uw stelling nog recht overeind staan, dat maakt het echter niet minder onwaar.

gwen21
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 mar 2011 01:13

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door gwen21 »

6,36 is het bedrag dat per uur maximaal wordt meegenomen in de berekening van de hoogte van de kinderopvangtoeslag, voor dagopvang bij een kindercentrum dan. het is niet het bedrag dat je epr uur vergoed krijgt. alles boven de 6,36 moet je dus sowieso zelf betalen. van het deel dat onder de 6,36 valt moet je ook een stuk zelf betalen, maar dat is afhankelijk van je situatie, en dat is de eigen bedrijge.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Stel je betaald 7 euro per uur voor het kdv en 7 euro per uur voor de gastouder, dan heb je bij de gastouder een hogere eigen bijdrage.

misterrecht
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 sep 2012 12:27

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door misterrecht »

Kijk en verwonder wellicht stellen bepaalde forumleden hun mening bij: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/884430

en deze:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1157937

jayjay21
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2012 21:37

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door jayjay21 »

Om te beginnen wil ik Abby bedaanken voor het plaatsen van dit onderwerp op internet.
helaas ben ik ook een van de mensen die de dupe is geworden van bebegim.
ik ben benieuwd wat de andere gedupeerden uiteindelijk hebbe gedaan. Hebben jullie uiteindelijk een advocaat ingeschakeld? Kunnen jullie mij a.u.b. informeren???!
Alvast bedankt...

Nushirevan
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 okt 2012 14:48

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Nushirevan »

Ook ik moet van het jaar 2009/2010 terugbetalen.

Alleen is het wel zo dat bij mij alles wel goed is gegaan. Er ontbreekt niks aan mijn contract,
de gemaakte opvangkosten en eigen bijdrage.
In het jaar 2010 kwam de verplichting dat de eigen bijdrage + factuur via de bank moest.
want hierdoor heb ik genoeg bewijzen, dat ik gem. 30 Euro eigen bijdrage heb betaald.

mijn berekening : ontvangen KOT: 6.800 Euro voor 120 uur p/m.
: Bureau kost: 1.00 euro per uur : 120 euro p/m.
: Gastouder ontvangen : 480 euro p/m.

6.800/12 maanden = 566,67 p/m ontvangen van KOT.

480 euro van gastouder + 120 euro van bureau = 600 euro p/m !

600-566,67= 33,33 euro p/m aan eigen bijdrage had ik betaald.

Alles is op zwart wit, maar ze kunnen zo achterlijk met dit zaak om gaan, dat ze iedereen pakken.
i.p.v nauwkeuriger beoordelen. Ik had namelijk een bezwaar ingediend alles was akkoord, behalve dat ze nergens konden uithalen dat er daadwerkelijke opvangkosten zijn gemaakt.
terwijl ik met facturen, bankafschrift van mij zelf + gastouder had opgestuurd.
Nu heeft mijn advocaat nogmaals een verzoek gedaan, want bezwaar nogmaals kan helaas niet meer.
als er geen positief antwoord komt, ga ik in beroep.

Dit terugbetaling heeft ook invloed gehad op mijn KOT 2012. Ik heb mijn kind moeten afhalen van de kinderopvang. Omdat belastingdienst automatisch heeft ingekort van het recht op KOT van dit jaar. Zonder toestemming, terwijl ik een beslissing had voor uitstel van betaling wegens bezwaar. helaas was het een administratie fout dat ze nu niet terug kunnen draaien. Wat ik wil zeggen is dat niet alleen wij en gastouderbureau fouten kunnen maken, maar ook de belastingdienst!!

veel succes ieder!!

Gesloten