LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.
Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.
Ciske het is voor veel gezinnen absoluut niet mogelijk dat
moeder volledig thuis is voor de kinderen en dus niet gaat werken.
Te hoge huurprijzen/hypotheekprijzen, te hoge lasten etc etc etc.
Nu denk ik zelf wel dat er overal een mouw is om aan te passen.
Geen idee of je huurhuizen in de randstad hebt voor onder de 600 euro, weet
wel dat er hier niet heel veel zijn van onder de 600 euro.
Dus voordat je daar eens voor in aanmerking komt zal het heel lang duren.
Geen idee of je huurhuizen in de randstad hebt voor onder de 600 euro, weet
wel dat er hier niet heel veel zijn van onder de 600 euro.
Dus voordat je daar eens voor in aanmerking komt zal het heel lang duren.
-
wat is er mis met het gratis en helemaal voor niets oppassen op je kleinkinderen! ik werkte alltijd 2 hele dagen en mijn moeder heeft 12 jaar met alle liefde haar kleinkind opgevangen.ons kabinet bedenkt het een na het ander,maar eigenlijk helpen ze alles net zo snel weer om zeep.Emmy75 schreef:Volgens mij mogen opa's en oma's best wel oppassen. Alleen is het krijgen van een vergoeding en toeslag daarvoor aan banden gelegd door die regels. Daarbij mogen ze er natuurlijk geen verkapt kinderdagverblijf van maken.renegade66 schreef: opa's en oma's kunnen niet eens meer oppassen omdat daar ook al regels voor zijn opgenomen.
tenminste als je ze er voor wil betalen.
ze moeten dan namelijk aan allerlei regels voldoen en een diploma hebben.
Er is helemaal niets mis mee.manondoris schreef: wat is er mis met het gratis en helemaal voor niets oppassen op je kleinkinderen! ik werkte alltijd 2 hele dagen en mijn moeder heeft 12 jaar met alle liefde haar kleinkind opgevangen.ons kabinet bedenkt het een na het ander,maar eigenlijk helpen ze alles net zo snel weer om zeep.
Tja dat de regeling weer snel om zeep is geholpen is ook wel weer begrijpelijk. Ouders gingen massaal vergoeding aanvragen voor oppassende oma's en opa's of ze nu wel of niet op de kinderen oppastte en misschien nog wel een extra dag.. lekker bijverdienen toch op kosten van de staat (oftewel belastingbetaler)
-
precies,ze werken het zelf allemaal in de hand. meer ,meer,en nog meer.Emmy75 schreef:Er is helemaal niets mis mee.manondoris schreef: wat is er mis met het gratis en helemaal voor niets oppassen op je kleinkinderen! ik werkte alltijd 2 hele dagen en mijn moeder heeft 12 jaar met alle liefde haar kleinkind opgevangen.ons kabinet bedenkt het een na het ander,maar eigenlijk helpen ze alles net zo snel weer om zeep.
Tja dat de regeling weer snel om zeep is geholpen is ook wel weer begrijpelijk. Ouders gingen massaal vergoeding aanvragen voor oppassende oma's en opa's of ze nu wel of niet op de kinderen oppastte en misschien nog wel een extra dag.. lekker bijverdienen toch op kosten van de staat (oftewel belastingbetaler)
Klopt.manondoris schreef: precies,ze werken het zelf allemaal in de hand. meer ,meer,en nog meer.
Chocomelk schreef:Ciske het is voor veel gezinnen absoluut niet mogelijk dat
Er bestaat nog altijd zoiets als wisselende tijden werken , doen er meer zodat in de avond er altijd een ouder aanwezig is. En natuurlijk je leefpatroon aanpassen.
Geen dingen kopen die onbetaalbaar voor je inkomsten zijn.
-
sorry,mijn pc doet soms vreemd ,dan krijg ik het bericht niet weg en als ik het dan steeds probeer komt hij er dus 3 x op krijg ze nu ook niet meer weg.
Klopt maar lees bijvoorbeeld de teksten van TS eens, vriendin MOET werkenciske schreef:Chocomelk schreef:Ciske het is voor veel gezinnen absoluut niet mogelijk dat
Er bestaat nog altijd zoiets als wisselende tijden werken , doen er meer zodat in de avond er altijd een ouder aanwezig is. En natuurlijk je leefpatroon aanpassen.
Geen dingen kopen die onbetaalbaar voor je inkomsten zijn.
wil alles betaald kunnen worden etc.
-
Er is helemaal niets mis mee.
dit wou ik nou ook zeggen er word meer van geprofiteert
dit wou ik nou ook zeggen er word meer van geprofiteert
ik las weer de befaamde woorden vroeger...
nou toen mijn moeder ging scheiden met 2 kinderen nog in de luiers waren er geen opvangs die betaalbaar waren.. geen toeslagen..
ze kon niet gaan werken omdat er niemand was om op de kleintjes te passen.. ze moest dus noodgedwongen de bijstand in... nou wat een vetpot (sarcasme)
dus vroeger waren er inderdaad geen toeslagen.. maar werden mensen maar de bijstand in geschopt... lijkt me ook niet je van jet.. kost volgends mij nog meer..
uiteindelijk heeft mn moeder een baan gevonden toen we ouder waren (8 en 9) waardoor ze uit de bijstand kon komen en ze heeft gelukkig nog steeds een baan.. want thuis zitten haat ze.
nou toen mijn moeder ging scheiden met 2 kinderen nog in de luiers waren er geen opvangs die betaalbaar waren.. geen toeslagen..
ze kon niet gaan werken omdat er niemand was om op de kleintjes te passen.. ze moest dus noodgedwongen de bijstand in... nou wat een vetpot (sarcasme)
dus vroeger waren er inderdaad geen toeslagen.. maar werden mensen maar de bijstand in geschopt... lijkt me ook niet je van jet.. kost volgends mij nog meer..
uiteindelijk heeft mn moeder een baan gevonden toen we ouder waren (8 en 9) waardoor ze uit de bijstand kon komen en ze heeft gelukkig nog steeds een baan.. want thuis zitten haat ze.
Is inderdaad mischien het probleem verschuiven als er met de kinderopvang geknoeit gaat worden of wie weet wel helemaal afgeschaft gaat worden.
Wie weet hoeveel mensen dan de schuldsanering uiteindelijk in 'moeten'.
Wie weet hoeveel mensen dan de schuldsanering uiteindelijk in 'moeten'.
-
ik vraag mij af of er in dit topic mensen zijn die ook kinderen hebben die naar de opvang gaan?
als dit zo is kan ik niet geloven dat deze mensen de toeslag niet hebben.
het is allemaal lekker makkelijk praten voor veel mensen, ik kan zeggen ik maak er wel gebruik van voor mijn dochtertje.
de reden?
je hebt er recht op, en anders kunnen we het gewoon niet betalen.
het was €58,- p/m nu is het het dubbele. dit is niet op te brengen.
ik verdien, €1750,- bruto p/m.
mijn vrouw niets.
de andere reden is dat de kinderen van alles leren, het is vanaf 2 jaar al heel belangrijk.
Belangrijk in de peuterspeelzaal is het contact met andere kinderen: het samen spelen, zingen, luisteren naar voorlezen, fruit eten, drinken en het leren delen van speelgoed. Bij dit alles leert het kind veel over zichzelf en dit vormt ook een goede voorbereiding op de start op de basisschool. In steeds meer peuterspeelzalen worden taal- en ontwikkelingsstimulerende programma’s aangeboden.
het gaat er dus niet alleen maar om dat een moeder die thuis zit zomaar de kinderen naar de opvang brengt.
als dit zo is kan ik niet geloven dat deze mensen de toeslag niet hebben.
het is allemaal lekker makkelijk praten voor veel mensen, ik kan zeggen ik maak er wel gebruik van voor mijn dochtertje.
de reden?
je hebt er recht op, en anders kunnen we het gewoon niet betalen.
het was €58,- p/m nu is het het dubbele. dit is niet op te brengen.
ik verdien, €1750,- bruto p/m.
mijn vrouw niets.
de andere reden is dat de kinderen van alles leren, het is vanaf 2 jaar al heel belangrijk.
Belangrijk in de peuterspeelzaal is het contact met andere kinderen: het samen spelen, zingen, luisteren naar voorlezen, fruit eten, drinken en het leren delen van speelgoed. Bij dit alles leert het kind veel over zichzelf en dit vormt ook een goede voorbereiding op de start op de basisschool. In steeds meer peuterspeelzalen worden taal- en ontwikkelingsstimulerende programma’s aangeboden.
het gaat er dus niet alleen maar om dat een moeder die thuis zit zomaar de kinderen naar de opvang brengt.
Renegade nou verwissel je toch echt iets, kinderopvang op naar een peuterspeelschool is heel wat anders hoor.
Krijg je daar tegenwoordig ook al een vergoeding voor !?
Heb ik niet gehad vroeger hoor, mijn kindje ging toen 1x per week en dat was geloof ik iets van 3 uurtjes.
Heb ik niet gehad vroeger hoor, mijn kindje ging toen 1x per week en dat was geloof ik iets van 3 uurtjes.
mijn kind gaat 1x in de week vooral voor het sociale contact en de weerstand (liever nu vaak verkouden dan op school)
En dat 1x in de week houdt in hoeveel uurtjes ?bianca82 schreef:mijn kind gaat 1x in de week vooral voor het sociale contact en de weerstand (liever nu vaak verkouden dan op school)
En wat ben je er dan voor kwijt ?
-
- Contacteer:
1 zit sinds die 4 maanden is op KDV voor 4 dagen per week, kosten 1250 euro, vergoeding 2011 afgerond 650 euro, was in 2010 nog 800 euro.
Kosten afgerond 650 euro netto netto per maand.
2de gaat in okt naar KDV ook voor 4 dagen per week, kosten ook 1250 euro,
vergoeding 2011 voor 2de kind 1150 euro, weet niet wat in 2010 was.
Totale kosten 2500 euro, total vergoeding afgerond 1800 euro, total netto netto kosten 750 euro.
Waarom 4 dagen, wel wij hebben geen pappa's / mamma's / opa's / oma's / tante's / oom's etc etc welke ingeschakeld kunnen worden omdat wij zonodig willen werken.
Tuurlijk kan 1 van ons thuisblijven en op de kids passen......was prima maar niemand om mee te spelen want alle buurtvriendjes zitten wel op KDV.
Kortom, tis een regeling welke de overheid heeft aangeboden waar massaal gebruik van wordt gemaakt maar nu te duur blijkt.....dat kon ik je ook wel op een briefje aangeven.
Anyway, het is met zoveel zaken zo, men verzint iets, oeps te duur, trek maar weer in of pas aan.....voorbeelden te over:
- kwartje van kok
- vrijstelling bpm en wegenbelasting vor zuinige auto's verdwijnt weer.
- zorgverzekering uitgehold
en we kunnen vast nog tig zaken aandragen.
Wij kunnen het tot nu toe nog betalen, mede omdat wij geen hoge woonlasten, kredieten oid hebben en ja we hebben ook naar onze mening een goed salaris.
Wat ik erger vindt is dat het zoooo makkelijk is gemaakt om te sjoemelen, meestal door onze medelanders welke feilloos weten hoe en wat en de medelanders welke minder goed bedeeld zijn een slechte naam bezorgen.
Maar ik weid teveel uit, ik houd het hiermaar bij.
2de gaat in okt naar KDV ook voor 4 dagen per week, kosten ook 1250 euro,
vergoeding 2011 voor 2de kind 1150 euro, weet niet wat in 2010 was.
Totale kosten 2500 euro, total vergoeding afgerond 1800 euro, total netto netto kosten 750 euro.
Waarom 4 dagen, wel wij hebben geen pappa's / mamma's / opa's / oma's / tante's / oom's etc etc welke ingeschakeld kunnen worden omdat wij zonodig willen werken.
Tuurlijk kan 1 van ons thuisblijven en op de kids passen......was prima maar niemand om mee te spelen want alle buurtvriendjes zitten wel op KDV.
Kortom, tis een regeling welke de overheid heeft aangeboden waar massaal gebruik van wordt gemaakt maar nu te duur blijkt.....dat kon ik je ook wel op een briefje aangeven.
Anyway, het is met zoveel zaken zo, men verzint iets, oeps te duur, trek maar weer in of pas aan.....voorbeelden te over:
- kwartje van kok
- vrijstelling bpm en wegenbelasting vor zuinige auto's verdwijnt weer.
- zorgverzekering uitgehold
en we kunnen vast nog tig zaken aandragen.
Wij kunnen het tot nu toe nog betalen, mede omdat wij geen hoge woonlasten, kredieten oid hebben en ja we hebben ook naar onze mening een goed salaris.
Wat ik erger vindt is dat het zoooo makkelijk is gemaakt om te sjoemelen, meestal door onze medelanders welke feilloos weten hoe en wat en de medelanders welke minder goed bedeeld zijn een slechte naam bezorgen.
Maar ik weid teveel uit, ik houd het hiermaar bij.
-
jee !!! wat een geld 2500 euro en dan 1800 euro terug,sorry maar dat kan toch ook niet goed gaan.vind het voor iedereen die werkt met kinderen heel vervelend maar als ik het zo lees vind ik het allemaal veelste duur.wat voor salaris moet daar onderhand niet tegenoverstaan??
@Teun heb je nu een typfout gemaakt of hoe zit het ?
Vindt je dat niet zielig om je kindjes naar de opvang te doen ?
Je hebt het over vriendjes, omdat hun vriendjes daar zitten kun jij je kind
toch niet daar naar toe brengen.
Wat zijn de tijden als ik vragen mag Teun van die 4 dagen opvang ?1 zit sinds die 4 maanden is op KDV voor 4 dagen per week, kosten 1250 euro, vergoeding 2011 afgerond 650 euro, was in 2010 nog 800 euro.
Vindt je dat niet zielig om je kindjes naar de opvang te doen ?
Je hebt het over vriendjes, omdat hun vriendjes daar zitten kun jij je kind
toch niet daar naar toe brengen.
Inderdaad is weg gelegd voor mensen die heel goed verdienen Manondoris, 700 euro per maand wegbrengen naar de kinderopvang.manondoris schreef:jee !!! wat een geld 2500 euro en dan 1800 euro terug,sorry maar dat kan toch ook niet goed gaan.vind het voor iedereen die werkt met kinderen heel vervelend maar als ik het zo lees vind ik het allemaal veelste duur.wat voor salaris moet daar onderhand niet tegenoverstaan??
-
- Contacteer:
Chocomelk schreef:Renegade nou verwissel je toch echt iets, kinderopvang op naar een peuterspeelschool is heel wat anders hoor.
Krijg je ook niet, alleen diegene die op bijstands niveau zitten kunnen een vergoeding krijgen maar verschilt ook per gemeente.
Zie link voor meer uitleg van onze overheid
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... s_fee=0.00