angel1978 schreef:
Minder kinderen nu, levert minder ouderen op later..
Jeetje, zeg kan de bocht nog korter afgesneden worden.
Eens even tellen, je bent nu ca. 33 als 78 het bouwjaar is.. da's even mijn aanname.. maargoed...
Als er nu veel minder kinderen geboren worden, omdat mensen het niet meer kunnen betalen. Hoe denk je dan na je pensioen rond te kunnen komen.
Wie gaat dan je pensioen en AOW betalen? De kinderen die er niet meer zijn kunnen het dan niet betalen voor je...
Daarbij wil je huurtoeslag wel behouden en de hypotheekrenteaftrek helemaal afschaffen. Ook deze vind ik een beetje kortzichtig. Als je veel mensen in staat stelt een normale eensgezinswoning te kopen en deze kunnen de woning in 30 jaar aflossen. Hoeft de staat (belastingbetaler) maar 30 jaar geld op te hoesten. Bovendien heb je maar 30 jaar HRA en daarna moet je toch echt 100% zelf betalen als je nog hypotheek over hebt. Huurtoeslag zal iemand een leven lang blijven houden, bij wat lagere inkomens. Dus wat is dan goedkoper voor de belastingbetaler?
Ze mogen van mij best een hele hoop onzinnige dingen afschaffen, maar dan moet het wel met beleid. Maar dan wil ik ook dat de belastingtarieven verlaagd worden en niet over 3/4 salaris 52% moeten betalen. Dan betaal ik die HR wel zelf enz.
Weet je was ik dan weer kolderiek vindt. Europa wil meer geld zien van de lidstaten en we zouden alweer meer moeten betalen. We (Nederland) draagt sowieso al veel teveel bij maar vervolgens wel geld verkwisten aan het maandelijks verhuizen van het hele Europees Parlement, welke dan een paar dagen in Straatsburg moet zitten.. Dat vind ik pas echt onzinnig.