LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Discussieer hier over kinderopvang.
ciske

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:

Eigen land eerst en als er dan wat over blijft ......
Hoeveel mensen moeten er in Nederland naar de voedselbank, daar al eens over nagedacht ?
Wist je dat er in Nederland mensen zijn die honger hebben ?

Wat een vergelijking zeg....in ons land sterven er geen mensen van honger, trouwens het ging hier over kinderopvang.

Mensen in nederland hebben geen honger, ze hebben te kort maar dat heet geen honger.

Eigenlijk vind ik het zo gek nog niet dat de kinderopvang duurder wordt, ben wel een voorstander dat een moeder sowieso er is voor de kinderen.

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Zelf heb ik geen kinderen en ik kom uit een gezin van 4. Mijn moeder heeft toen wij nog heel klein waren thuiswerk gedaan en is later weer buiten de deur gaan werken.
Niks toeslagen! Kinderopvang? Was er niet of het was te duur.

Dit even om de achtergrond aan te geven. Het is heel mooi dat 'men' op een gegeven moment besloot om een deel van ons belastinggeld uit te geven aan ouders met kinderen (die zelf ook die belasting betalen :? ), zodat vooral meer vrouwen konden gaan werken.
Men had beter geld kunnen steken in maatregelen om er voor te zorgen dat het niet de vrouwen zijn die automatisch thuisblijven... Maar goed, dat is een andere discussie.
Wat ik dus ook al heb ik geen kinderen volslagen belachelijk vindt, is dat al die toeslagen er nu ook zijn voor mensen met een (zeer) bovenmodaal inkomen! In die zin kan ik helemaal meegaan met mensen die het moeilijk hebben als er 50 euro per maand meer betaald moet worden. Ik vind dat alle toeslagen afgeschaft moeten worden voor gezinnen waar meer dan 2 keer modaal binnenkomt. Dan is er meer over voor de mensen met de 'kleine baantjes', d.w.z. de mensen die toevallig niet 10 jaar studie achter de rug hebben maar gewoon lekker in de winkel werken. Want dat soort mensen is hard nodig, harder dan al die figuren met zes titels die niks kunnen.

Ik wens iedereen die het moeilijk krijgt door de nieuwe bezuinigingen daarom heel veel sterkte en wijsheid. En complimenten omdat jullie zo goed proberen werk en kindjes opvoeden te combineren.

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

het gaat om de kinderopvang dat klopt helemaal.

waarom moet daar meer voor betaald worden? wat dus resulteert in dat er op de toeslag bezuinigt moet worden?

om het begrotingstekort van miljarden aan te vullen.
wie zijn degene die al die miljarden hebben uitgegeven en uitgeleend?

wij?

laat die ministers maar eens, laten we zeggen €10,000 op jaarbasis inleveren.

laat de regering minder aan ontwikkelingshulp uitgeven. daar hebben we de goede doelen loterijen voor. (gaat per jaar miljoenen heen)

en zo zijn er nog veel meer te verzinnen wat ons als burger veel minder gaat kosten.
waarom andere landen helpen? (griekenland, ethiopie, enz, enz,) dat geld zie je nooit meer terug.

geloof mij, nederland is straks ook failliet, wie gaat ons hele kleine landje helpen?
wij waren 1 van de rijkste landen.

ciske

renegade66 schreef:
laat die ministers maar eens, laten we zeggen €10,000 op jaarbasis inleveren.

.
mee eens,
waarom andere landen helpen? ( ethiopie, enz, enz,) dat geld zie je nooit meer terug.

geloof mij, nederland is straks ook failliet, wie gaat ons hele kleine landje helpen?
wij waren 1 van de rijkste landen
Ethiopie , ben ik een voorstander van dat die geholpen wordt, geloof me jij en ieder ander is reuze blij dat die er niet geboren zijn.

nederland gaat niet zo gauw failliet.

vroeger moesten we ook zonder al die toeslagen leven en dat is door vele mensen met weinig inkomen ,ondanks dat nog niet alles duur was gelukt met kinderen.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:
Ethiopie , ben ik een voorstander van dat die geholpen wordt, geloof me jij en ieder ander is reuze blij dat die er niet geboren zijn.

vroeger moesten we ook zonder al die toeslagen leven en dat is door vele mensen met weinig inkomen ,ondanks dat nog niet alles duur was gelukt met kinderen.

Vroeger, ja vroeger, vroeger was inderdaad niet alles zo duur, kon men vaak nog van 1 inkomen leven en zelfs als je geluk had nog op vakantie van gaan.
Die tijden zijn voorbij.

4 miljoen naar Ethiopie, sorry dat vindt ik nogal wat erg veel.

renegade66

eehhhmm 400 miljard schuld???

en dan nog geld durven weggeven? ONS geld.

probeer jij met een schuld eens iets te kopen of je inkomen weg te geven?

dat geld naar ethiopie komt niet bij die mensen terecht, hoelang worden er al miljoenen in ethiopie gepompt. wat is er mee bereikt?

niets, helemaal niets.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

renegade66 schreef:
eehhhmm 400 miljard schuld???

en dan nog geld durven weggeven? ONS geld.

probeer jij met een schuld eens iets te kopen of je inkomen weg te geven?

dat geld naar ethiopie komt niet bij die mensen terecht, hoelang worden er al miljoenen in ethiopie gepompt. wat is er mee bereikt?

niets, helemaal niets.
400 miljard.. klinkt hoog, maar is relatief gezien nog steeds erg laag...
In de jaren 90 was de staatsschuld relatief gezien veel hoger.. Sterker nog, deze is eigenlijk alleen tussen 1970 en 1980 lager geweest dan nu.

Dat we hier failliet aan gaan is dus natuurlijk volslagen belachelijk.

Vergeleken met het BNP is de plaats van nederland op de 27e plek.

maar wel klagen over ONS geld..

heb nog liever dat we dat geld weggeven aan een ontwikkelingsland dan dat het gepompt wordt in een hobby van een aantal nederlanders.. Weg met die staatsstteun.. Als je kinderen wilt ( keuze ) betaal je er ook maar zelf voor.. Stoppen met al die toeslagen, steek het geld maar in andere zaken ( ziektekosten bijv. ).

evdbeek99

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Niet failliet kunnen gaan, waar heb ik dat eerder gehoord ;)

ciske

angel1978 schreef:

heb nog liever dat we dat geld weggeven aan een ontwikkelingsland dan dat het gepompt wordt in een hobby van een aantal nederlanders.. Weg met die staatsstteun.. Als je kinderen wilt ( keuze ) betaal je er ook maar zelf voor.. Stoppen met al die toeslagen, steek het geld maar in andere zaken ( ziektekosten bijv. ).

helemaal mee eens,
Vroeger, ja vroeger, lagen ook de inkomens stukken lager! Daar ga je voor het gemak maar even aan voorbij. Ja, vroeger spaarde men eerst voordat wat gekocht werd, nu worden er peperdure kredieten afgesloten om een lcd te kunnen kopen.
sluit ik me helemaal bij aan.

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

in de loop der jaren hebben ze de kinderopvang en alles wat daar bij hoort,veelste ingewikkeld gemaakt.dat geld trouwens voor zon beetje alles hier in nederland,terug naar de basis en alles vereenvoudigen ,zodat we door de bomen het bos weer gaan zien!

renegade66

ach ja, we zijn nederlanders.
we laten lekker met ons sollen, zo hoort het toch?
iedereen heeft een grote mond over hoe het allemaal zou moeten.
mensen die in de schulden zijn gekomen worden hier finaal de grond ingetrapt als ze hulp zoeken op dit forum.

maar dat de regering met zo'n schuld maar overal miljoenen aan weggeeft in de hoop het eens terug te krijgen dat is normaal en moet maar kunnen.

wat een hypocrieten zijn we toch eigenlijk.

laat nederland eerst eens aan zichzelf denken en weer uit de schulden komen i.p.v het ene met het andere gat opvullen (belasting omhoog, lonen bevriezen, toeslagen afschaffen, enz. enz.)

wij nederlanders hebben een grote mond als het slecht gaat, maar als het puntje bij het paaltje komt is niemand thuis.

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

ik ben wel thuis ! maar hier word niet aangebeld :roll:

angel1978

Precies !!

Klagen als er geld van de belastingbetaler wordt 'verkwist' maar wel allerlei toeslagen willen hebben die nergens voor nodig zijn...

Chocomelk

angel1978 schreef:
Precies !!

Klagen als er geld van de belastingbetaler wordt 'verkwist' maar wel allerlei toeslagen willen hebben die nergens voor nodig zijn...

Daar moet ik je eigenlijk wel gelijk in geven.

Chocomelk

vogels schreef:
Vroeger, ja vroeger, vroeger was inderdaad niet alles zo duur, kon men vaak nog van 1 inkomen leven
Vroeger, ja vroeger, lagen ook de inkomens stukken lager! Daar ga je voor het gemak maar even aan voorbij. Ja, vroeger spaarde men eerst voordat wat gekocht werd, nu worden er peperdure kredieten afgesloten om een lcd te kunnen kopen.
Tjah..hmm daar heb je wel weer gelijk in.

Chocomelk

@ Angel welke toeslagen vindt jij niet nodig als ik vragen mag ?

ciske

vogels schreef:
Inderdaad! Klagen en egocentrisch: ikke, ikke, ikke en de rest (lees: 3e wereldlanden) kan stikke :!:

nederlanders zijn een klagerig volkje, en inderdaad egoistisch . in derde wereld landen zouden ze er ik weet niet wat voor doen.

angel1978

Chocomelk schreef:@ Angel welke toeslagen vindt jij niet nodig als ik vragen mag ?
Alle toeslagen die je krijgt omdat je een specifieke keuze maakt in je leven en daar zelf de consequenties van geniet..

voorbeelden:

* kinderbijslag
* Hypotheekrenteaftrek ( waarom moet iedereen bijdragen aan mijn huis )
* de meeste vormen van huurtoeslag ( behalve voor mensen die zo goedkoop mogelijk zitten en buiten schuld van zichzelf niet rond kunnen komen ).
* ....

renegade66

leg mij dan eens uit waarom we die niet nodig zouden hebben?
volgens mij betalen wij dat indirect toch zelf?
dan kun je ook wel alle uitkeringen gewoon stop zetten, heb je ook niet nodig, gewoon werken met je luie kont.
ziektewet? stoppen ermee, moet je maar niet ziek worden.
Inderdaad! Klagen en egocentrisch: ikke, ikke, ikke en de rest (lees: 3e wereldlanden) kan stikke
waarom moeten wij altijd voor de 3e wereld landen opdraaien?
er gaan miljoenen heen, al jaren.
en niet alleen van ons.
wat is er bereikt?
wij hebben dit wat we nu hebben toch ook moeten opbouwen?
waarom gebeurd dat daar niet?

het geld komt alleen maar in handen van de rijksten.

draai het nu eens om? denk jij nu echt dat wij geholpen worden als wij in zo'n situatie zouden komen?

kun je rekenen?

het gaat niet om het helpen van andere landen e.d.
het gaat er om dat nederland een schuld heeft en het op de mensen gaat afrekenen.
op ons word van alles bezuinigt, maar aan de andere kant gaat het bezuinigde geld met miljoenen (als het al geen miljarden zijn ) tegelijk naar andere landen en onzinnige projecten.

dit jaar is de schuld 406 miljard, volgend jaar is dit miljarden meer ondanks alle bezuinigingen.
is dit de bedoeling van de bezuinigingen?
dacht het niet.

ciske

waarom moeten wij voor andermans kinderen betalen, dat is nooit zo geweest dus hoeft nu ook niet.

waarom zouden wij de derde wereld laten stikken ? wees blij dat je er niet geboren bent.

Gesloten