LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Discussieer hier over kinderopvang.
wareman
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 dec 2009 19:19

Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door wareman »

Iedereen een eigen bijdragen van 15 per maand (180 perjaar).
De ouderbijdrage wordt verhoogd met 16,25%.

In 2015 wil Kamp nog maar 4 van de huidige 12 regelingen overhebben. In 2013 verdwijnen alvast drie kindregelingen:

de kindertoeslag in box 3 van het belastingstelsel;
de aftrek van de kosten voor levensonderhoud van kinderen;
de ouderschapsverlofkorting.

Hoe kijken jullie hier tegen aan, ik heb dit jaar net een kleine meid gekregen en heb dus nog recht op het ouderschapsverlofkorting, ik zou 1 dag in de 4 weken vrij nemen, zit er sterk aan te denken dat in 2012 helemaal op te zeggen. Het is gewoon niet meer rendabel.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door renegade66 »

hoe ik er tegenaan kijk?

ik ben het totaal niet met deze regering eens.
degene die dit verzinnen hebben waarschijnlijk zelf geen kinderen.
verder verdienen ze zoveel dat zij er geen problemen mee hebben.

je wordt in dit land zo'n beetje overal voor gestraft, overal gaan de prijzen van omhoog en ga je op de koop toe minder verdienen en mee belasting betalen.

wij worden dus ook gestraft omdat we kinderen hebben.

belachelijk. :twisted:

wareman
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 dec 2009 19:19

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door wareman »

@renegade666 ik ben het met je eens kijk en dat er wat meer betaald moet worden dat is tot daaraan toe, op rtl4 was een vergelijking van een gezien met 2 kinderen modaal inkomen 50.000 betaalde 161 per maand voor de opvang straks zoudat 215 euro dat is dus 25 euro per kind meer! En daar bovenop komt nog eens die 180 euro (15 p/m) bijdrage, ik vindt het allemaal wat te vergaan. Laten ze nog maar meer snoeien in die hoge inkomens...

Ik zou 92 euro per maand kwijt zijn aan de gastouderopvang, als ik dan die nieuwe berekening aanhou van hierboven zou ik dik 140 euro in maand kwijt zijn voor 1 kindje, moet je nagaan wat het voor kids zijn.! En dan verdwijnt de ouderschapsverlofkorting ook nog eens!!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

wareman schreef:@renegade666 ik ben het met je eens kijk en dat er wat meer betaald moet worden dat is tot daaraan toe, op rtl4 was een vergelijking van een gezien met 2 kinderen modaal inkomen 50.000 betaalde 161 per maand voor de opvang straks zoudat 215 euro dat is dus 25 euro per kind meer! En daar bovenop komt nog eens die 180 euro (15 p/m) bijdrage, ik vindt het allemaal wat te vergaan. Laten ze nog maar meer snoeien in die hoge inkomens...

Ik zou 92 euro per maand kwijt zijn aan de gastouderopvang, als ik dan die nieuwe berekening aanhou van hierboven zou ik dik 140 euro in maand kwijt zijn voor 1 kindje, moet je nagaan wat het voor kids zijn.! En dan verdwijnt de ouderschapsverlofkorting ook nog eens!!
Heb geen kinderopvang nodig dus weet ook niet wat de bedragen tegenwoordig zijn, maar zoals ik hier boven lees is het 215 euro per maand per kind !?
Plus dan die 15 euro per maand aan eigen bijdrage, dat is dus 230 euro per kind, hoeveel dagen kan het dan naar de opvang toe ?

wareman
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 dec 2009 19:19

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door wareman »

@chocomelk: 230 voor 2 kids, 2 dagen per week.

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

+60 euro zorgtoeslag (kregen we eerst niet)
+430 euro eigen bijdage kinderopvang (hoeven we niet meer te betalen)
+160 euro belasting vrije voet (aanrecht subsidie)
----------------------
+650 euro in de plus door het niet werken
-1250 euro salaris door het 3 dagen p.w. werken (ze is nu gestopt)
----------------------
-600 euro inkomsten missen we nu na het stoppen van mijn vrouw. Voor ons te weinig motivatie om beide te gaan werken. En kan me voorstellen dat steeds meer mensen er zo over gaan denken. Ik vermoed dat het niet de bedoeling is van de overheid. Maar uiteindelijk wel beter voor onze kinderen.

wareman
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 dec 2009 19:19

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door wareman »

@edvbeek: zo kun je er ook over denken, maar mijn vriendin is nog maar 27jaar, en haar loon kunnen wij niet missen eigen huis etc...Maar als iedereen er zover denkt dat helpen ze economie zo weer in een crisis.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

wareman schreef:@edvbeek: zo kun je er ook over denken, maar mijn vriendin is nog maar 27jaar, en haar loon kunnen wij niet missen eigen huis etc...Maar als iedereen er zover denkt dat helpen ze economie zo weer in een crisis.
Tjah....uhm maar wist je dat ook niet voordat je aan kids begon ?
Het is een keuze die je moet maken.

wareman
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 dec 2009 19:19

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door wareman »

Ja, maar wij kunne het niet missen, en als je ze nu gaat stoppen en ze wil later weeer beginnen dan ben je te oud..Ik vindt het normaal dat beide ouders werken...

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

wareman schreef:@chocomelk: 230 voor 2 kids, 2 dagen per week.
Is dat duur dan ?
115 euro per kind voor 2 dagen per week.
Zou je toch eventueel kunnen compenseren met kinderbijslag ofzo.
wareman schreef:Ja, maar wij kunne het niet missen, en als je ze nu gaat stoppen en ze wil later weeer beginnen dan ben je te oud..Ik vindt het normaal dat beide ouders werken...
Je bent nooit te oud om te werken, opfris cursussen genoeg hoor.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

wareman schreef:Ja, maar wij kunne het niet missen, en als je ze nu gaat stoppen en ze wil later weeer beginnen dan ben je te oud.Ik vindt het normaal dat beide ouders werken...
En daar heb je dus waarschijnlijk je hypotheek op gebasseerd en afgesloten.

wareman
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 dec 2009 19:19

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door wareman »

Ja, omdat er tegenwoordig niks meer te koop is voor op 1loon.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

wareman schreef:Ja, omdat er tegenwoordig niks meer te koop is voor op 1loon.
Die kinderopvangkosten die je moet betalen dat zou je toch kunnen doen eventueel van de kinderbijslag, die heb je in feite maar extra waar je niets voor hoeft te doen.

Je hebt het over 50 euro wat je op maandbasis meer moet gaan betalen dan voorheen + dan nog die eigenbijdrage.
Die 50 euro moet toch te overzien zijn neem ik aan.

Als je toch perse wil hebben dat je vrouw blijft werken (moet werken) dan zou een huurwoning nog niet zo slecht zijn voor je, geen extra (onverwachte) kosten voor je huis etc etc etc.
Of een andere baan zien te vinden waar je meer verdient.

wareman
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 dec 2009 19:19

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door wareman »

50 euro is niet veel nee, maar ik ben nu voor mijnh koopwoning netto 686 kwijt, en voor een huurwoning 650 voor de zelfde woning, en dan moet ik gaan huren? Noway
Het ene jaar 50euro per maand en wat is het straks weer 50 euro?

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

wareman schreef:Ja, maar wij kunne het niet missen, en als je ze nu gaat stoppen en ze wil later weeer beginnen dan ben je te oud..Ik vindt het normaal dat beide ouders werken...
Ik vind het een persoonlijke keuze. Mijn moeder en mijn schoonmoeder waren ook thuis voor ons. Dat heeft mijn vrouw en ik altijd als erg prettig ervaren. Vandaar dat we onze kinderen dit ook willen bieden. Door de riem wat aan te halen en het aflopen van de rente vaste periode van onze hypotheek (van 6.4 naar 4.4) kunnen we dit nu. Anders was mijn vrouw ook blijven werken.

wareman
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 dec 2009 19:19

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door wareman »

Ons netto inkomen is rond de 2500 euro, we kunnen heus wel 50 euro in de maand missen maar wat ios het over een paar jaar...We kunnen het geld niet missen, we hebben net de hypotheek vast gezet voor 5.5% van 4.3 naar 5.5 dus dat zo wiezo wat meer ik moet nu de rente per maand terug vragen wel zodat ik ook nog wat in het jaar terugkrijg natuurlijk. Maargoed dat is jullie keuze wij kiezen ervoor om het zo te doen, en mevriendin wil ook niet stoppen met werken.
@edvbeek:hoe oud zijn jullei als ik vragen mag?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

wareman schreef:50 euro is niet veel nee, maar ik ben nu voor mijnh koopwoning netto 686 kwijt, en voor een huurwoning 650 voor de zelfde woning, en dan moet ik gaan huren? Noway
Het ene jaar 50euro per maand en wat is het straks weer 50 euro?
Dat klopt maar je hebt het nu alleen over de netto prijs, maar je telt niet het onderhoud etc en wat er kapot kan gaan mee.

Het is een keuze die je moet maken, of je vrouw thuis bij de kinderen en het met wat minder moeten doen.
Of je te pleuris werken en geen cent te makken hebben.

Het is net wat je zelf al schrijft nu is het 50 euro wat is het straks weer, het zal er niet goedkoper op worden.

En in principe is het ook nog zo, jij hebt kinderen gewild, toch ?
Dus zul je daar ook voor moeten opkomen op welke manier dan ook.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

wareman schreef:Ons netto inkomen is rond de 2500 euro, we kunnen heus wel 50 euro in de maand missen maar wat ios het over een paar jaar...We kunnen het geld niet missen, we hebben net de hypotheek vast gezet voor 5.5% van 4.3 naar 5.5 dus dat zo wiezo wat meer ik moet nu de rente per maand terug vragen wel zodat ik ook nog wat in het jaar terugkrijg natuurlijk. Maargoed dat is jullie keuze wij kiezen ervoor om het zo te doen, en mevriendin wil ook niet stoppen met werken.
@edvbeek:hoe oud zijn jullei als ik vragen mag?
2500 euro ?
En hoeveel uur werk jij en hoeveel uur werkt je vriendin dan ?

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Mijn vrouw is 33 en ik ben 35. Mijn dochter is 1 en onze zoon is 3.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

wareman schreef:Ja, omdat er tegenwoordig niks meer te koop is voor op 1loon.
Als je de hypotheek hebt afgesloten op 2 volledige inkomens en je hebt het volle salaris van de vrouw nodig om rond te kunnen komen, woon je ergens toch een klein beetje aan de dure kant.
Stel een van beiden verliest een baan of raakt arbeidsongeschikt ofzo...niet te hopen maar meestal betekent het wel minder inkomen. Of je treft de pech dat je allebei de baan verliest in crisistijd.. het gebeurt echt..
Wat als de rente stijgt na afloop van de rentevast of is ie 30 jaar vast.
Wat als er kort achter elkaar wat grote dingen kapot gaan of het dak moet vervangen..
enz enz..

Misschien was het ook mogelijk geweest het inkomen van de partner maar deels mee te tellen bijvoorbeeld voor de helft of 60%. Zodat ze bij de kinderwens minder kon gaan werken bijvoorbeeld.

Gesloten