LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kinderopvang weigert halve dagen (dagdeel)

Discussieer hier over kinderopvang.
lucasvroon

Kinderopvang weigert halve dagen (dagdeel)

Ongelezen bericht door lucasvroon »

We hebben ons (nog ongeboren) kind vorig jaar december ongeveer inschreven voor 2 ochtenden. Mijn partner werkt 4 ochtenden (2 x past haar moeder op), vanwege gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid.

Allemaal geregeld dachten we, totdat we een week geleden een brief kregen dat onze kinderopvang (alle vestigingen in onze woonplaats) alleen nog maar hele dagen opvang wil aanbieden. Dus of wij doodleuk gewoon even 2 hele dagen willen betalen ipv 2 ochtenden.
Dit komt voor ons neer op zo'n extra 70-80 euro p/maand (netto). Hierbij komt dus ook nog eens dat de belastingdienst (lees WIJ met zijn allen) veel te veel toeslag betaalt (voor feitelijk ongebruikte opvang). Wij laten het kind natuurlijk niet de hele dag bij de opvang, als mijn vriendin s middags gewoon thuis zit.
De enige die hiervan beter wordt is de opvang zelf!

Mijn partner kan dus geen hele dagen werken (vanwege de arbeidsongeschiktheid).
Mijn vriendin heeft al gebeld en alles uitgelegd. Daar kon niets aan gedaan worden, was de boodschap.
Ik heb nu nogmaals gebeld (week later), zelfde dame aan de telefoon gekregen. Ik heb (vriendelijk) gedreigd met netjes een interne klacht in te dienen en als dat niet helpt naar een geschillencommisie te stappen. De dame gaat nu ons specifiek geval met het management bespreken, we horen hiervan dus nog. Er is mij al aangeboden om voor 1 van de 2 dagen toch een ochtend opvang te geven ipv een hele dag (omdat ze die betreffende ochtend geen wachtlijst hebben).

Kortom, zoals gewoonlijk draait alles om geld. Ze plaatsen liever een kind de hele dag (ook al zijn die ouders NIET op tijd geweest met inschrijven) dan ons kind een ochtend, omdat ze dan niet de middag kunnen vullen. Dat is toch niet mijn probleem? Op de website bieden ze overigens nog steeds ochtenden aan :-S.

Wordt vervolgd, misschien zijn er meer ouders met hetzelfde probleem??
Voor mij wordt het ook een principe kwestie, wat mij altijd erg vasthoudend maakt.
(ik heb dit verhaal al geplaatst bij een reactie, maar vindt dat dit probleem een eigen topic verdiend, ben erg benieuwd naar soortgelijke problemen).

Sandra.7

Re: Kinderopvang weigert halve dagen (dagdeel)

Ongelezen bericht door Sandra.7 »

Hallo,

Ik ben op zoek naar 2 halve dagen opvang maar dit is inderdaad niet te realiseren.
Het zou voor de kinderen onduidelijk / te kort zijn om ze 2 dagdelen te plaatsen. Let wel: een dagdeel is van 12 tot 18 uur (middag) dus 6 uur!
Te belachelijk voor woorden, maar je doet er niets aan.
Ik moet voor maandag 10 1/2 uur opvang regelen, terwijl ik 2 uur werk..

Jolen

Re: Kinderopvang weigert halve dagen (dagdeel)

Ongelezen bericht door Jolen »

Ik zou het positief bekijken. je partner is gedeeltelijk arbeidsongeschikt, misschien is het voor haar dan wel heel prettig om een middagje rust te hebben. De echte drukte begint immers pas als je kind thuis is

Gesloten