LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kosten voorschoolse opvang

Discussieer hier over kinderopvang.
Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Kosten voorschoolse opvang

Ongelezen bericht door Sometimes »

Sinds een week gaat onze oudste dochter naar school. Omdat de begintijden van de school conflicteren met onze arbeidstijden brengen wij haar 3 ochtenden naar de voorschoolse opvang. Dit hebben we eind vorig jaar (!) in gang gezet.

Het contract hebben we - ondanks diverse verzoeken - pas sinds anderhalve week in huis. De kosten blijken per uur Eur 15,92 te zijn, 207 euro per maand. Dat is geen kattepis. De tegemoetkoming via de belastingdienst is zo'n 54 euro. De belastingdienst gaat hierbij uit van een maximaal bedrag van Eur 6,02 per uur dat door de kinderopvang gerekend wordt.

Alles bij elkaar een (te) duur geintje waar we dus zo spoedig mogelijk mee stoppen (opzegtermijn 2 maanden). Zonde van het (leer)geld.

Wat ik me afvraag: zijn er meer mensen die dit soort tarieven moeten betalen? Ik lees in de krant dat er her en der wachtlijsten zijn voor buitenschoolse opvang. Staat dan niet bij of dat voor voor-schoolse opvang of na-schoolse opvang is. Het kinderdagverblijf waar wij naartoe gaan zit (voor de VSO) bepaald niet vol.

ceres
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2007 10:34

Re: Kosten voorschoolse opvang

Ongelezen bericht door ceres »

Hallo,
Bij ons vallen de kosten voor de VSO nog wel mee (omgerekend 5 euro per kind per dag) tenminste als ik de kosten bij jullie zie. Mijn grootste probleem is dat ik mijn kinderen maar 15 minuten moet onderbrengen, en dan toch moet betalen voor de gehele ochtendperiode. Wat de regering toch een beetje heeft beloofd is dat de scholen zelf voor een oplossing moeten zorgen en dat doen ze niet; ze schuiven het af naar de bestaande opvang. In gesprek met school zeggen ze geen ruimte te hebben, maar die ruimte is er wel voor de tussenschoolseopvang. Wellicht dat de scholen beter moeten inspringen op de rest van werkend nederland en gewoon maar 15 minuten eerder moeten beginnen???
ceres

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Kosten voorschoolse opvang

Ongelezen bericht door Walter van V »

VOOR-schoolse opvang...het moet niet gekker worden..

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: Kosten voorschoolse opvang

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

Wat ik me afvraag: zijn er meer mensen die dit soort tarieven moeten betalen?
Ik heb een auto nodig om op mijn werk te komen. Nou heb ik mijn oog laten vallen op een rode Ferrari F430 maar met mijn salaris kan ik die absoluut niet betalen.
De belastingdienst wil mij niet tegemoet komen.

Moraal van dit verhaal?
Als je het niet kan betalen moet je het laten.

Dianek
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 okt 2007 20:01

Re: Kosten voorschoolse opvang

Ongelezen bericht door Dianek »

Onze voorschoolse opvang bestond vroeger uit de buurvrouw. Daar mochten wij na het eten heen als mijn ouders gingen werken.
Is dat geen optie?? Of een moeder van een schoolvriendje die dit een paar uurtjes per week wil doen voor een beetje extra geld?

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Kosten voorschoolse opvang

Ongelezen bericht door Walter van V »

of gewoon er zijn voor je kinderen, en ze in de prioriteitenlijst niet op een plaats NA werk neerzetten, maar ervoor..
Dat 1 van de ouders zo vroeg begint niks mis mee, is bij ons thuis ook zo (overigens zie ik mijn zoontje in de ochtend nog wel voordat ik naar het werk ga) maar dat beide ouders ervoor kiezen.. en dan nog zeuren over de kosten ook?? je verdient met die 2e baan ook fors extra mag ik aannemen..

En wanneer zie je de kinderen dan nog wel?? vroeg weg naar de voorschoolse opvang, bso of wahtever.. misschien een paar ouders die wel thuis zijn voor hun eigen kinderen en zo gek zijn ook opvang te verzorgen voor de kinderen van anderen. Dan laat van het werk thuis (moe vast en zeker) eten, kinderbedtijd.. Of de kinderen blijven extra lang (te lang) op omdat de ouders ze zo nodig nog moeten zien..

Als ik zie op de school van mijn zoontje hoe vreselijk moe veel kinderen eruit zien...nee dank je.

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: Kosten voorschoolse opvang

Ongelezen bericht door Sometimes »

Guttegut, 2 keer spuit 11 in 1 topic...
Ben eigenlijk gek dat ik er op reageer, maar toch:

@flipvanderwaal:
Waar staat dat ik het niet kan betalen? Het gaat er om dat ik het bedrag en de dienst ertegenover niet in verhouding vind staan. Zeker niet als je weet dat er elders bedragen van 1 a 2 euro per ochtend betaald worden. Overigens gaat de kinderopvang de bedragen "heroverwegen". Maakt voor ons niet meer uit, we zijn er mee gestopt.

@Walter van V:
Makkelijk he, een oordeel vormen over een situatie die je verder niet kent.
Ik zie mijn kinderen elke ochtend (en dan niet 5 minuten), en mijn vrouw ook. Zij heeft (de 3 ochtenden dat ze werkt) vaste begintijden, ik in principe niet. Maar kies ik ervoor om langer thuis te blijven, dan betekent dat door de extra tijd die ik aan files kwijt ben en de uren die toch gemaakt moeten worden dat ik ze dus 3 avonden niet zie. Maar dat vind jij blijkbaar een betere oplossing...

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: Kosten voorschoolse opvang

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

Alles bij elkaar een (te) duur geintje waar we dus zo spoedig mogelijk mee stoppen
Even een geheugenopfrissertje voor Sometimes!


Schandalig dat de belastingbetaler voor dit ssort zaken opdraait.

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: Kosten voorschoolse opvang

Ongelezen bericht door Sometimes »

Volgens mij gaat dit forum niet over het bestaansrecht van regelingen. Als je het daar niet mee eens bent dan zou je de politiek in moeten gaan en er wat aan doen.

Maar dat is natuurlijk veel moeilijker dan een beetje domme dingen roepen op een forum.

Reageer ontopic flipvanderwaal, en reageer anders niet...

doornroosjeB

Re: Kosten voorschoolse opvang

Ongelezen bericht door doornroosjeB »

:oops:
Laatst gewijzigd door doornroosjeB op 24 jan 2008 01:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Paula de Mol

Re: Kosten voorschoolse opvang

Ongelezen bericht door Paula de Mol »

De kosten bedragen € 2,= per keer voor één kind en voor twee of meer kinderen uit één gezin geldt het gezinstarief van € 4,= per keer.
Dit is wat wij betalen.

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: Kosten voorschoolse opvang

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

Reageer ontopic flipvanderwaal, en reageer anders niet...
Mevrouw Sometimes, eerst zeur je dat het te duur is en en ineens kan je het wel betalen.
Wat wil je nou? Misschien een ander forum om hier nog eens flink over door te zeuren?
Maar dat is natuurlijk veel moeilijker dan een beetje domme dingen roepen op een forum.
Van alle domme verhalen die ik hier al gelezen heb is dit wel het domste onderwerp. Als je het niet kan betalen moet je het gewoon niet doen. Simpel duh!

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: Kosten voorschoolse opvang

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

DoornroosjeB


Geplaatst op 29 Okt 2007 12:39 door DoornroosjeB
Flip heeft enige jaren van haar/zijn leven doorgebracht in een kliniek en weet het verschil niet tussen realiteit en waanzin !
Inderdaad en van patienten zoals jij leef ik helemaal weer op.

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: Kosten voorschoolse opvang

Ongelezen bericht door Sometimes »

Flip, je begrijpt er helemaal niets van. Maar misschien komt dat omdat lezen blijkbaar niet je sterkste punt is. Ik ben geen mevrouw, tenminste de laatste keer dat ik gekeken heb niet. Dat had je eenvoudig uit een eerdere post kunnen halen.

Verder vraag ik me af wat jij doet als je een keertje op een terras gaat zitten en je ziet op de menukaart dat een bakkie koffie 10 euro kost. Dat kan je vast wel betalen, maar ik denk toch dat je het niet gaat doen. Je zult het vast te duur vinden. Ook zul je vast vinden dat een kopje koffie geen 10 euro waard is.

Zie de vergelijking met mijn verhaal hierboven, en - bijvoorbeeld - de reactie van Paula de Mol. Een tarief van € 15,92 en een tarief van € 2,00. Klein verschilletje van 796%.

Ben ik zo duidelijker, of is het nog steeds te moeilijk voor je? Als het moet kan ik het ook met plaatjes verduidelijken hoor, geef maar even aan in welke klas van de lagere school je bent blijven steken.

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: Kosten voorschoolse opvang

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

je ziet op de menukaart dat een bakkie koffie 10 euro kost. Dat kan je vast wel betalen, maar ik denk toch dat je het niet gaat doen
Wat wil je nou zeggen? Is het nou te duur of kan je het niet betalen?
Een timmerman kost veel meer dan dit bedrag. Ga jij voor 15 euro per uur werken? Ik kom er mijn bed niet voor uit.

Blijkbaar heeft niemand hetzelfde probleem. Ik zou zeggen ga ze aanklagen.

Paula de Mol

Re: Kosten voorschoolse opvang

Ongelezen bericht door Paula de Mol »

Flipje had graag zelf kinderen willen hebben is niets mis mee....het diepe dal geeft je niet het recht om zo hard te oordelen. ( flipje is een vrouw)

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: Kosten voorschoolse opvang

Ongelezen bericht door Sometimes »

@ Paula: Vind je dat ik te hard oordeel?

Kijk nog eens naar de laatste post voor de jouwe. Ondanks alle uitleg heeft Flip er nog steeds niets van begrepen.

De vergelijking met het uurtarief van de timmerman gaat trouwens volledig mank; een kinderopvang kan meerdere kinderen tegelijk opvangen.

s i m o n e
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:55

Re: Kosten voorschoolse opvang

Ongelezen bericht door s i m o n e »

Sinds de voorschoolseopvang professioneel is, betaal ik 6 euro per uur. Dit betekent netto ongeveer 12 euro per maand voor twee kinderen.

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: Kosten voorschoolse opvang

Ongelezen bericht door Sometimes »

Tja, dat is ongeveer het bedrag waar ik vooraf rekening mee gehouden had, 6 euro.
De belastingdienst hanteert dat ook als maximum (qua vergoedingsbasis).

De verschillen her en der zijn nogal groot, terwijl de uurtarieven voor "normale" opvang een veel kleinere spreiding kennen.

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: Kosten voorschoolse opvang

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

De vergelijking met het uurtarief van de timmerman gaat trouwens volledig mank; een kinderopvang kan meerdere kinderen tegelijk opvangen.
De vergelijking van jou bakkie pleur trouwens ook.
Er bestaat een koffie die 10 euro kost.

Gesloten