LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opvangbemiddelingsbureau Mr. Nosey

Discussieer hier over kinderopvang.
Marc de Wit
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 mar 2010 10:50
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Opvangbemiddelingsbureau Mr. Nosey

Ongelezen bericht door Marc de Wit »

Tbv een client ben ik bezig met een zaak tegen KinderOpvangBemiddelingsbureau Mr. Nosey B.V.. Dit landelijk opererende KOB heeft gastouders in dienst die zich geheel of gedeeltelijk niet aan de wettelijke kaders houden. Heeft u een ervaring met Mr. Nosey die u wilt delen? Gelieve dan met mij contact op te nemen middels een PM.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Opvangbemiddelingsbureau Mr. Nosey

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Ik heb met Mr. Nosey samen gewerkt, maar ik was de gastouder. Er is zo veel wat Mr. Nosey niet volgens de wet doet. Daarom ben ik er ook weg gegaan! Net als mijn vraagouders die uit eigen beweging naar een ander bureau wilden.

- Schending van de privacy
- De wettelijk bepaalde uitbetalingstermijn overschrijden zonder hier toestemming voor te hebben van de Nederlandse bank. Normaal is dit 4 dagen na incassering van de vraagouder, maar bij Mr. Nosey is dit minimaal 12 dagen, maar vaak genoeg is dit 26 dagen. Al die tijd trekt Mr. Nosey even haar fijn rente. Als je ze dan opbel krijg je standaard te horen dat de vraagouder het niet overgemaakt zou hebben. Ook nadat je de afschrift van de vraagouder aan Mr. Nosey gemaild hebt.
- Verder voldoet Mr. Nosey ook niet aan de aantal uren begeleiding die wettelijk bepaald is. Mr. Nosey komt 2x per jaar langs en absoluut niet eerder! Ook niet om kennis te maken met eventuele nieuwe vraagouders, ook niet bij eventuele problemen en zelfs niet na een verbouwing!! Mr. Nosey beantwoord ook geen mails en als er beloofd word dat je terug gebeld zal worden, word je niet terug gebeld.
- Mr. Nosey overlegt NIETS met de gastouder en/of vraagouder, maar handeld naar eigen inzicht door problemen op een ander af te schuiven en dus ook niet te bemiddelen. Ook achteraf informeert/bemiddeld Mr. Nosey niet. Ze hebben altijd wel een (niet geldende) excuus.
- Klachten die ingediend worden bij de directeuren van Mr. Nosey worden ook niet in behandeling genomen of na een belachelijke lange tijd.
- Documenten (VOG, diploma e.d.) worden niet of niet goed gecontroleerd. Hier moet de gastouder zelf blijkbaar achter komen.
- Mr. Nosey blijkt niet op de hoogte te zijn van (en ook niet te handelen naar) zijn/haar eigen voorwaarden/afspraken en ook niet van hun eigen administratie. De administratie is overigens een puinhoop (belangrijke, vertrouwelijke documenten raken meerdere malen kwijt!!)

Waarschijnlijk ben ik nog wel wat vergeten.

anloco
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 okt 2010 01:52

Re: Opvangbemiddelingsbureau Mr. Nosey

Ongelezen bericht door anloco »

Het probleem bij Nosey ze lopen achter, omdat ze niet bezig zijn geweest met wat ze bezig moesten zijn. En nu moet alles in een keer gebeuren, doordat de dead line van de gastouders die voor 31-12- moeten ingeschreven zijn in het LKR.
Dus worden er reusachtige fouten gemaakt op allerlei gebied. Die zoeken ze niet bijzichzelf, maar denken dat ze die aan de schouders van vraag en gastouders kunnen deponeren. Het dringt tot op heden nog niet tot hun door, dat dit ten kostte gaat van vraag en gastouders. Maar uiteindelijk ook ook hun.
Maar door de fusie waar ze enorm veel tijd hebben ingestoken en daar groot door zijn is er geen samenwerking meer, maar een machtsorgaan geworden.
Sinds zij weten dat ze de kassierfunctie van uitbetaling aan gastouders verplicht is gesteld door de wetgeving. Heeft Nosey die is samengegaan met flexmoeders en nu en nu gaan onder de naam Parentis. ( Ook op dit forum staat Parentis en zogenaamde professionalisering, waar duidelijk dezelfde problemen naar voor komen) Zich bezig gehouden hoe het snelst winst en rente zij zichzelf voordeel konden doen. Ten kostte van gastouders en vraagouders.
Voor vraagouders kwam het er op neer dat ze hun kinderopvangtoeslag naar Nosey lieten storten. En als zij dat niet deden kwam er 10 euro per kind aan abonnement bij. Dus velen hebben moeten kiezen, omdat dat een heel groot bedrag is hun KOT naar Nosey te laten storten. Wat een groot risico is, want als Nosey over de kop gaat ben je wel je KOT kwijt en voor de belasting blijf jezelf verantwoordelijk voor je KOT. Daar komt nog bij kijken dat de KOT door de belasting vooruit betaald wordt. B.V. Wat op 20 juni binnenkomt is om juli mee te betalen. En bij Nosey krijgt de gastouder over juli uitbetaald met geluk op 15 augustus. Reken dan maar uit wat dat opleverd, want Nosey is een landelijk bureau. Nu is dat niet meer terug te zien op site, maar toch staat er wel bij als je de KOT via hun laat lopen je 10 euro korting per mnd krijgt. Voor veel gezinnen kan dat veel geld zijn om uit te sparen is toch 120 euro.
Dan hebben ze nog de dagen aan rente dat het te laat wordt uitbetaald naar gastouders. Want ook die wordt wettelijk overschreden. Ze innen zoals ze schrijven de 5e van de maand aan vraagouders en naar gastouders vanaf de 15e.
En als de 15e in het weekend valt. Gaat het de mag je hopen, want ook dat is niet altijd het geval de eerste werkdag weg.
Het probleem ligt niet bij vraag en of gastouders. Nee het ligt aan leidinggevende en al het personeel wat op het kantoor werkzaam is.
Want als men hun wijst hierop. Is het geen waar, maar we zijn ook niet van gisteren. En als je dat laat doorschemeren, ja dan worden ze brutaal tot asociaal bij de klantenservice ( zulk personeel ook al leg je dat als klacht neer wordt niet ontslagen ) Vandaar dat klantenservice over die schreef gaat, want ze verliezen er toch niet bij.
Voor deze veranderingen was Nosey een Bureau wat samenwerkte met zijn vraag en gastouders en realiseerden ze nog dat hun bestaan mogelijk is met vraag en gastouders. En nu denken ze dat ze die niet meer zo nodig te hebben om winst te maken. Dus daar is al hun tijd in gaan zitten en niet meer waar het allemaal om draaide. Ja nu op het laatste moment moet alles. En voor een aantal gastouders en vraagouders kan dit al te laat zijn

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Opvangbemiddelingsbureau Mr. Nosey

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Volgens mij maakt het niet uit of Mr. Nosey nou achter loopt of niet. Ze moeten gewoon volgens de wet werken en dat doen ze niet!

Ik ben eigenlijk wel beniewd wat u als Advocaat met deze informatie kunt/gaat doen..

anloco
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 okt 2010 01:52

Re: Opvangbemiddelingsbureau Mr. Nosey

Ongelezen bericht door anloco »

Nee dat het niets uitmaakt dat ze bij Nosey achterlopen klopt.
Maar dit valt niet te verwijten onder de noemer dat men slechte gastouders heeft die niet aan de wettelijke normen voldoen.
Want die gastouder willen juist wel er aan voldoen, maar het kantoor van Nosey dar ligt het probleem.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Opvangbemiddelingsbureau Mr. Nosey

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Dat ben ik helemaal met je eens Anloco. Wij gastouders lijken onprofessioneel door het onkundig of niet handelen van Mr. Nosey. Wij staan er inprinciepe alleen voor en dat is natuurlijk niet de bedoeling van een bemiddelingsbureau..

brendafeil
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 dec 2010 16:10

Re: Opvangbemiddelingsbureau Mr. Nosey

Ongelezen bericht door brendafeil »

Lieve allemaal,

Ik heb ook een conflict met mr nosey waar mijn gastouder en ik allebei de dupe van zijn!
Het bleek zo te zijn dat er sinds maart/april een wet is dat de KOB een kassiersfunctie moeten vervullen maar dat is ons nooit medegedeeld vanuit Mr. Nosey
Nu hadden mijn gastouder en ik de afspraak gewoon onderling de betaling te regelen en nu (lees maanden later) hoor ik dat ik de maanden april, mei & juni nog ineens betalen omdat dat via de kassiersfunctie van mr nosey moet, dus met andere woorden moet ik nu ruim 1500 euro betalen omdat dan over 2 a 3 weken terug te krijgen omdat wij als vraag en gastouder nooit bericht hebben gehad van de nieuwe kassiersfunctie, ja ook mijn gastouder wist van niks!
Het ergste vind ik nog dat mr nosey met iedereen mee praat want tegen mijn gastouder vertellen ze dat ze meerdere brieven en deurwaarders naar mijn adres hebben gestuurd en dat is helemaal niet waar ... tis toch schandalig, mijn relatie met de gastouder word er ook niet beter op zo omdat we al maanden gezeur hebben met mr nosey en dat irriteerd
In principe is het mijn gastouders probleem want zij heeft haar geld gehad van ons (dat heb ik zwart op wit) maar mijn naam gaat ten grabbel want ik schijn dus een betalingsachterstand te hebben met allee narigheid van dien!
Ik weet niet meer wat ik hier mee aan moet!
Volgende dilemma is dat pas geleden bleek dat mijn gastouder een ehbo diploma had die niet geldig was waardoor zij plots een niew diploma moest halen omdat we naar een ander gastouderbureau gaan en dat ik dus voor januari geen recht heb op KOT! mr nosey had haar in Maart 2010 goedgekeurd op basis van dit diploma en hij was vanaf februari 2010 al verlopen ... dus zit met mijn handen in het haar! ik weet niet of iemand mij kan helpen met deze zaak want het klopt van geen kant
groetjes brenda

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Opvangbemiddelingsbureau Mr. Nosey

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Brenda,

Je moet even op http://www.landelijkregisterkinderopvan ... Pagina.jsf kijken. Als je gastouder daar niet ingeschreven staat, heb je mogelijk geen recht op kinderopvangtoeslag. Als het gastouderbureau de betalingen niet regelt, heb je ook geen recht op de kinderopvangtoeslag en heb je kans dat je dat volgend jaar allemaal terug moet betalen..

Ik heb met mijn diploma dat gehad. Mr. Nosey keurde dat begin dit jaar goed. Maar gelukkig werkte ik met meerder buro's en zo kwam ik erachter dat ik een nieuw diploma moest halen. Ik kon met het allerlaatste examen nog mee doen en heb het gelukkig in 1x gehaald. Anders moest ik mijn opvang stop zetten en een 2 jarige opleiding doen, waarna ik pas weer verder had mogen gaan met de opvang!!

Mr. Nosey is heel schandalig bezig!!

doortje dartel
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2011 13:41

Re: Opvangbemiddelingsbureau Mr. Nosey

Ongelezen bericht door doortje dartel »

Ben al sinds 2009 in conflict met Mr. Nosey.
Uitbetaling loopt stroef en heb nu nog ongeveer 2000,- euro's tegoed omdat Mr. Nosey in 2009 al niet handelde naar hoe zij dat zou moeten doen. Helaas hebben de meeste gastouderbureaus zich op dusdanige wijze ingedekt wat betreft declaraties dat de gastouder hiervan altijd de dupe is.
Heb meerdere keren een conflict gehad hierover maar tot op heden staat het saldo open. Ondanks dat ik 2x een jurist heb ingeschakeld heb ik nog steeds geen resultaat kunnen boeken. Met de privacy van cliënten gaat men ook niet erg netjes om want men zegt dus gewoon dat mensen enkele duizenden euro's schuld hebben en bevestigen dat per email. Ik heb me in november 2009 laten registreren voor de cursus MBO 2, en heb er zelf continu achteraan moeten zitten om aan deze cursus te kunnen deelnemen.
Ik heb pas op 28 september 2010 examen kunnen doen mede dank zij Mr. Nosey's snelle (lees supertraag en lakse) handelen.
In de vakantieperiode van juli 2010 had ik een gastkindje en ook hier liep de betaling flinke vertraging op en werd er wederom gezegd dat deze vraagouder schulden had bij Mr. Nosey. De vraagouder heeft mij toen het betalingsbewijs doorgemaild en ik heb Mr. Nosey voor de keus gesteld of uitbetalen of een deurwaarder want het eventuele geld wat die familie aan Mr. Nosey schuldig is hun probleem en niet het mijne. Daarop heeft dus uitbetaling plaatsgevonden. Nu komt het ik heb half december maar eens geïnformeerd bij Mr. Nosey hoe het nu zat met mijn inschrijving bij het LKR. Ik moest maar rustig afwachten tot dat de gemeente mij berichten zou.
Ik heb op 4-1-2011 contact opgenomen met de gemeente en daar blijkt dus gewoon geen aanvraag in behandeling te zijn. De Gemeente heeft contact opgenomen met Mr.Nosey en kon hiervoor geen verklaring voor geven maar heeft de stukken door gemaild. Mijn aanvraag ligt nu bij de GG en GD.
Op mijn email reageert Mr. Nosey niet. Zij zijn er schijnbar alleen om zichzelf te verrijken want wat ze beloven op hun website is totaal niet waar. Ze beiden pakketten en diensten aan en doen er niets mee. Daar heeft een vraagouder van mij al een heel nare ervaring mee.
Aangezien ik afhankelijk ben met mijn inkomen van de kinderopvang krijg ik nu grote problemen.Voor klachten over mr. Nosey kunt U contact het beste schriftelijk een klacht neerleggen bij de GG en GD te Amsterdam.
Deze moeten ook het administratieve gedeelte controleren.
Voor andere gastouderbureau’s geld hetzelfde, deze controle kan men aanvragen bij de GG en GD waar het gastouderbureau gevestigd is
Willen wij als gastouders iets aan onze belabberde situatie veranderen dan zullen wij ons moeten bundelen bij één jurist denk ik want als er teveel juristen zijn die zich hiermee bezig houden wordt alles verknipt. Wat betreft de controle over het financiële gedeelte de belastingdienst zou natuurlijk ook rechtstreeks aan de gastouder uit kunnen betalen, betere controle is er niet.
Maar goed ik ben maar een simpele ziel en denk ik te eenvoudig.

Fam_W
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2011 13:53

Re: Opvangbemiddelingsbureau Mr. Nosey

Ongelezen bericht door Fam_W »

Wij kunnen gastouderbureau MrNosey bij iedereen AFRADEN!!! Zelfs juridische procedures leggen ze naast zich neer. We zijn al sinds 2007 bij ze ingeschreven, maar hun gedrag en service lijkt iedere maand slechter te worden. Alle verantwoordelijkheid wordt bij de ouders neergelegd en landelijke regels volgen ze niet op. Met name hun acties richting de KOT zijn schandalig. Gevolg: schade voor ons en irritatie over het niet-communiceren. Maar denk nu maar niet dat ze contact me je opnemen. Je mag iedere maand gewoon geld afdragen aan ze en that's it. Ik kan me dus niet anders dan aansluiten bij alle andere reacties. Mijden als de pest dit gastouderbureau. Wij zijn daar vanaf volgende maand weg. Nu maar hopen dat ze ons niet blijven achtervolgen met nota's zoals hier vaker gelezen.

Marc de Wit
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 mar 2010 10:50
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Opvangbemiddelingsbureau Mr. Nosey

Ongelezen bericht door Marc de Wit »

Fam_W schreef:Wij kunnen gastouderbureau MrNosey bij iedereen AFRADEN!!! Zelfs juridische procedures leggen ze naast zich neer. We zijn al sinds 2007 bij ze ingeschreven, maar hun gedrag en service lijkt iedere maand slechter te worden. Alle verantwoordelijkheid wordt bij de ouders neergelegd en landelijke regels volgen ze niet op. Met name hun acties richting de KOT zijn schandalig. Gevolg: schade voor ons en irritatie over het niet-communiceren. Maar denk nu maar niet dat ze contact me je opnemen. Je mag iedere maand gewoon geld afdragen aan ze en that's it. Ik kan me dus niet anders dan aansluiten bij alle andere reacties. Mijden als de pest dit gastouderbureau. Wij zijn daar vanaf volgende maand weg. Nu maar hopen dat ze ons niet blijven achtervolgen met nota's zoals hier vaker gelezen.
Beste Fam_W,

Tbv een cliente hebben wij een rechtsgang tegen Mr. Nosey in gang gezet en inmiddels in 1e aanleg gewonnen. Wij adviseren u geen enkele nota van Mr. Nosey te betalen en contact met ons op te nemen mocht u nog meer fakturen van hen ontvangen. Vastgesteld is inmiddels dat de Algemene Voorwaarden en het tri-partie contract niet deugen. U kunt ons indien nodig een PM sturen.

antoinnette
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2011 13:00

Re: Opvangbemiddelingsbureau Mr. Nosey

Ongelezen bericht door antoinnette »

ook ik werk al 4 jaar voor mr nosey,en tot mijn grote spijt moet ook ik me bij jullie aansluiten.
dan denk je echt dat gebeurt mij niet maar het tegendeel blijkt
het nieuwe regelenment over de gast ouderopvang brengt een hoop narigheid met zich mee en zeker als het gastouder bureau je moet helpen maar het dan laat afweten.
waardoor je je examen in december op het nippertje doet door zelf te regelen dat je in emme mee mag doen en niet via je gastouderbureau.
waarop een cetificaat voor babys en kinder ehbo word gehaald via een site voorgedragen door mr nosey wat achteraf weer niet rechts geldig is
hier word je dan half februari van op de hoogtegesteld dan maar weer zelf regelen 8 april 2011 ehbo cetificaat gehaald en nu maar afwachten.
vraag ouders in paniek want het geld vanaf januari dit jaar moet wel terug betaald worden
maar naar lang bellen door mijzelf met de gemeente en belastingdienst komt het nummer met terug werkende kracht.
ondertussen merk je dat mr nosey eigelijk geen idee heeft waar hun mee bezig zijn
hierdoor heb ik een vraagouder de deur gewezen omdat het vertrouwen er niet meer was.
met het gevolg dat deze vraagouder blijft weigeren februari ,maart,april uit te betalen ,naar veel telefonisch contact mr nosey vertellen hun mij dat als de familie niet binnen 8 dagen betaald de facturen naar een incassobureau gaan
maar ook dit blijkt niet zo te gaan.
en om het verhaal nog iets vervelender te makken blijkt nu dat de vraagouders het geld wel hebben overgemaakt verteld een mevrouw van mr nosey en wordt bevestigt door de vader van famile.
die deze facturen hebben opppenstaan.
maar door een man van mr nosey blijkt het later weer niet en zo draait het dan
ik moet het maar oplossen met de vraagouder ik heb mijn twijfels over het geld dat er wel is en dan weer niet
collegas van mr nosey die elkaar tegen spreken
als je te vaak belt is het een wirwar van verhalen uiteindelijk schiet je met mr nosey niks op maar je krijgt een hoop stress kado

het wordt niks
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2011 09:15

Re: Opvangbemiddelingsbureau Mr. Nosey

Ongelezen bericht door het wordt niks »

Ook ik ben ontevreden over dit gastouderbureau. Ik ben zelf gastouder en zit al 4 maanden te wachten op een huisbezoek. Meerdere telefoontjes en mailtjes gedaan, maar word de hele tijd aan het lijntje gehouden. Ik ben nu op zoek naar een ander bureau, want ik ben er echt klaar mee. Prutsers!

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Opvangbemiddelingsbureau Mr. Nosey

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Hoe is het afgelopen met deze zaak? Hoe werkt Mr. Nosey tegenwoordig (niet dat ik er terug wil!)?

suuswagemans
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2012 22:37

Re: Opvangbemiddelingsbureau Mr. Nosey

Ongelezen bericht door suuswagemans »

Ik ben ook al een jaar of 3 werkzaam via MrNosey, maar herken bovenstaande klachten absoluut niet! Ik krijg keurig betaald, contact is altijd netjes en zij hebben mij goed begeleid ten tijde dat iedereen zich moest laten registreren en scholen. Ok, betaling is altijd rond de 15e, maar ja, daar kan je rekening mee houden. Ik heb nooit problemen met mijn vraagouders, dus hoefden zij niet te bemiddelen. Ik krijg keurig 2x per jaar bezoek waarvan 1x het hele risicoinventarisatieproject langsgegaan wordt. En op allerlei kleine dingen wordt ik gewezen hoor. Dus wat mij betreft: prima gastouderbureau.

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Opvangbemiddelingsbureau Mr. Nosey

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Blijkbaar ging het niet goed met Mr. Nosey, ze zijn inmiddels failliet verklaard:
http://www.dichtbij.nl/amsterdam-centru ... lliet.aspx

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Opvangbemiddelingsbureau Mr. Nosey

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Tja, het moest ook een keertje mis gaan daar! Het feit dat ze jaren terug al niet normaal de gastouders uit konden betalen, zei mij al genoeg..

Gesloten