LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Parentis en zogenaamde professionalisering

Discussieer hier over kinderopvang.
session
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jul 2009 17:10

Parentis en zogenaamde professionalisering

Ongelezen bericht door session »

Sinds kort zijn Mr. Nosey, Flexmoeders en nog een gastouderbureau opgegaan in Parentis. Door deze samenvoeging zou zogenaamd een professionaliseringslag worden gemaakt.

In de werkelijkheid gaan deze gastouderbureaus een zeer klantonvriendelijk beleid voeren voor de gastouders en de vraagouders. De implementatie voor de kassiersfunctie die zij kiezen is op z'n zachts gezegd nadelig voor iedereen behalve de bureaus zelf.

Op dit moment maakt de Belastingdienst maakt de KOT op de maand voor de opvang op onze rekening. Wij betalen onze gastouder aan het einde van de maand van de opvang. Zo krijgt de gastouder netjes betaald zoals iedere andere Nederlander in de maand waarin het werk wordt verricht. Dat levert voor ons geen geldproblemen op omdat de Belastingdienst ook netjes op tijd betaald.

Door de nieuwe kassiersfunctie gaan onder andere Mr. Nosey de gastouders pas de 15de van de maand erop (na de opvang) betalen. Dat noemen zij niet meer dan normaal omdat ze te maken hebben met een administratief proces waarin controles plaats moeten vinden. Indien je de KOT zelf op je rekening wil ontvangen betaal je een boete van 10 euro per maand. Indien je hen de KOT laat onvangen (let op, dat is dus bijna twee maanden van tevoren!) betaal je niet de boete.

De nieuwe implementatie heeft dus drie nadelen:
1. Je bent duurder uit als je zelf de KOT op de rekening wil blijven ontvangen.
2. De gastouder wordt veel en veel te laat betaald en zit een halve tot hele maand zonder geld bij de invoering.
3. Je bent zelf de controle over de KOT kwijt en de rente.

Kijkende naar de feiten zie ik een implementatie waarbij een boete wordt gezet op het niet kunnen ontvangen van de rente van twee maanden voor de KOT die op de rekening van de gastouderbureaus komt. 120 euro per jaar willen ze van je hebben als je daar niet aan mee wil werken.

Wat ik me afvraag. Mag dit zo maar?
Zelf wacht ik het antwoord niet af en heb ik direct mijn contract bij Mr. Nosey opgezegd. Het was een prettig en relatief klein bureau met een hoge servicegraad. Nu zie ik het een onderdeel van een reus worden welke alleen gericht is op winstmaximalisatie. Jammer, weer een bureau dat gevallen is voor het grote geld.... of nee, pardon, voor professionalisering (zo heet dat tegenwoordig).

Zijn er meer mensen die tegen deze onredelijke bureaus aanlopen met hun prachtige implementaties?

monrob41
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 apr 2010 17:33

Re: Parentis en zogenaamde professionalisering

Ongelezen bericht door monrob41 »

Ik heb het verhaal maar dan van mijn kant als gastouder. Het gob waar ik voor werkte vanaf 2007 heeft mij van alles beloofd aangaande de opleiding. Toen ze dit niet nakwamen en ik aan heb gegeven te stoppen vanaf april is de ellende begonnen met als dieptepunt de brief die ik vandaag kreeg. Daar staat in dat ze voor mij geen kassiersfunctie meer willen vervullen en dat ik dus de opvangdagen met bijbehorend salaris van de maand maart ( 720 euro) zelf maar moet verhalen bij de vraagouders. Ik vraag me dus af of dit zomaar mag en kan?? Want ja ik ben er wel achter dat je als gastouder zijnde echt totaal geen rechten hebt. In een normale baan kan je toch ook besluiten ontslag te nemen en dan krijg je toch ook gewoon salaris betaald??

heijkelenboom
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2010 17:16

Re: Parentis en zogenaamde professionalisering

Ongelezen bericht door heijkelenboom »

ik ontving een mail van mijn gastouderbureau Mr Nosey.

Omdat zij nu de betaling van de gastouder wettelijk moeten overnemen verhoogt Mr Nosey het tarief met 10,--. Niet helemaal duidelijk waarom, maar goed.

Maar nu komt het. Zij willen dat de bijdrage van het rijk voor kinderopvang in het vervolg naar hen wordt overgemaakt. Of ik dat even wil regelen. Mocht ik dat niet willen, dan komt er maandelijk nog 10,-- bij. Verhoging 20,-- dus.

Mag dit zomaar? Hebben jullie nog meer klachten over dit soort acties gekregen?

Het is zowieso erg onduidelijk wat de gastouderbureaus doen. Ze kosten erg veel geld, maar ik, als vraagouder, schiet echt helemaal niets met ze op.

H. Eijkelenboom
Zeist

inekevlootman
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2010 21:37

Re: Parentis en zogenaamde professionalisering

Ongelezen bericht door inekevlootman »

mr nosey is een zeer slecht buro, ze verplichten je kot rechtstreeks naar hun te storten want anders moet je een boete betalen (volgens mij mag dat helemaal niet)het geld is veelste lang onder weg trekken ze lekker de rente.
ze zijn zeker niet klant vriendelijk niet voor de vraag als gastouder telefonisch zeer er slecht te bereiken en als je er 1 aan de lijn krijgt kunnen ze je niet helpen of willen ze je niet helpen.
ze hebben er een zooitje van gemaakt ze willen groeien maar zijn er alleen maar op uit om zoveel mogelijk geld verdienen en zijn er zeker niet voor de kinderen.

ouders die een all in pakket hebben zal het geld de 1 ste op de rekening van de gastouder zijn nou echt niet waar betalen ze het all in pakket dan voor zo 130 euro voor niets.
heb een advocaat in handen nodig om mijn geld te eisen ze waren niet onder de indruk moest het maar doen en ze verbroken de verbinding.

ik ben erg boos wie heeft er voor het geld gewerkt mr nosey nou echt niet maar de gastouder

mariab01
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2010 20:14

Re: Parentis en zogenaamde professionalisering

Ongelezen bericht door mariab01 »

Ik herken de klachten hier over gastouderbureau Mr Nosey/Parentis. Ze zijn telefonisch bijna onbereikbaar, mits je zo'n 15 minuten in de wacht blijft hangen. E-mails worden bijna niet of veel te laat beantwoord. Het management is sowiezo niet aan de telefoon te krijgen, altijd in vergadering of niet aanwezig. En de antwoorden die je wel krijgt, daar kun je niets mee, omdat de klantenservice weinig kan betekenen. Je moet ook elke keer maar afwachten of je van de verschillende medewerkers wel hetzelfde antwoord krijgt. De kans is zeer groot (uit eigen ervaring) dat als je twee keer belt op een dag en een ander persoon aan de lijn krijgt , het antwoord ook verschilt .
Sinds Mr Nosey/Parentis heeft besloten dat de kassiersfuntie ineens per april 2010 ingevoerd moet worden, heeft dit alleen maar problemen en stress opgeleverd.
Voor die tijd waren ze niet in staat (?) om dit te doen en zelfs in de maand maart vertelden ze nog dat dit pas ergens in de 2de helft van dit jaar ingezet zou worden. ......Maar ineens op 25 maart wordt er dan doorgegeven dat de kassiersfuntie met ingang van komende april ingevoerd gaat worden. Vervolgens ,melden ze even doodleuk dat ze bij de vraagouder incasseren op de 4de en de gastouder uit betalen op en na de 15de van de maand. Wat nou wettelijke bepaling om binnen 5 dagen het geld door te zetten naar de gastouder, daar doen ze niet aan mee. Dat doet/deed Flexmoeders ook niet en blijkbaar bepaalt Flexmoeders hoe de zaken gaan lopen bij Mr Nosey. Nee, ze trekken wel lekker even 5 dagen extra rente over mijn geld!!! (en dat van vele anderen)
Naar nu blijkt hebben ze niet op tijd bij de vraagouders geïncasseerd en is er vandaag (17mei) dus ook nog geen geld ontvangen. Verder blijkt er bij een aantal vraagouders , door een systeemfout, niet geïncasseerd te zijn en het is nu onbekend wanneer en hoe dit opgelost wordt. Het laat mij als zelfstandige gastouder met lege handen staan. En denk maar niet dat dit door Mr Nosey aan de gastouders meegedeeld wordt, nee daar moet je zelf weer via via achter komen.
Als je dan nog even verder spit blijkt dat wanneer je bij de belastingdienst de KOT rechtstreeks naar Mr Nosey laat overmaken dit op de 20ste binnenkomt, uitbetaling aan de gastouder blijft gewoon de 15de van de volgende maand. Dit betekend gewoon dat er minimaal 25 dagen rente getrokken wordt over de KOT voordat deze wordt doorgezet naar de gastouder. Het is te schandelijk voor woorden.
Hier leest je helaas heel weinig over.
Professionalisering van de gastouderopvang prima idee maar laat de zelfstandig werkende gastouder a.u.b. zelf het geld incasseren en laat of het gastouderbureau controleren, of de GGD. Maar beiden is gewoon weer geldklopperij of werkverschaffing.
De regering wilde fraude aanpakken maar naar mijn idee worden de gastouders oneveredig gestraft voor de fouten die een aantal bureau's gemaakt hebben.
Helaas is Bravo-gastouders er nu ook mee gestopt, wat inhoudt dat er niemand meer opkomt voor de gastouders.
Kan Radar die betalingstermijnen niet eens onder de loep nemen?????

JrndGrf
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2010 22:11

Re: Parentis en zogenaamde professionalisering

Ongelezen bericht door JrndGrf »

De praktijk rondom de betalingen is al niet netjes, de manier waarop men met de KOT omgaat slaat wat mij betreft alles.

Samenvattend: MrNosey (lees Parentis) biedt aan de Kinder Opvang Toeslag voor je aan te vragen voor de kosten van 120 euro per jaar.

Om dat te kunnen doen hebben ze van jou nog wel allerlei gegevens nodig, zoals je inkomensgegevens en het verwachte aantal opvanguren. Het enige verschil is dat je die gegevens nu naar hen toezendt in plaats van naar de fiscus. Een vrij dure dienstverlening dus.

Bedank je voor die dienst, dan moet je 240 euro per jaar extra betalen. Met andere woorden, het bureau vraagt extra geld voor het niet leveren van diensten. Knap hè? Het is net zoiets als het bureau communicatie-advies aanbieden voor 120 Euro per uur, en geen communicatie-advies voor 240 Euro per uur.

De volgende stap die ze zetten is dat je alleen bij je opvangadministratie kunt komen door de nieuwe voorwaarden, waarvan bovenstaande onderdeel is, te accepteren.

Ondertussen wil je de gastouder, met wie je op goede voet staat en die toch al onderworpen wordt aan allerlei bureaucratische control-uitwassen, geen extra gedoe bezorgen door over te stappen. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het bureau deze situatie volledig uitbuit.

Voor mij staat in ieder geval vast dat men hier zaken voor elkaar probeert te krijgen op een zo onvriendelijke / onredelijke manier dat je je eerder bestolen voelt dan geholpen.

Heel, heel erg slecht van zo'n bureau.

wbosma
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2010 12:55

Re: Parentis en zogenaamde professionalisering

Ongelezen bericht door wbosma »

Het is werkelijk schandalig waar Mr. Nosey /Parentis mee bezig is. KOT dat op hun rekening wordt gestort op 21 mei krijgen wij pas op 7 juli van hen!

Voor ons een groot probleem, omdat wij voor drie kinderen drie dagen afnemen bij een kinderdagverblijf naast een halve dag gastouder. Dit houdt in dat zij 1.200 euro 7 WEKEN achterhouden. In de wet staat dat dit niet langer dan 5 werkdagen mag zijn.

Ik roep mensen op om contact op te nemen met BOINK en de De Nederlandsche Bank (DNB). Hoe meer ouders en gastouders gaan klagen hoe sneller Mr. Nosey zich moet aanpassen.

Schandalig hoe van een wijziging in de wet misbruik gemaakt wordt door een gastouderbureau en het zijn zakken vult.

valnix
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2010 20:19

Re: Parentis en zogenaamde professionalisering

Ongelezen bericht door valnix »

Ook ik maak nu helaas mee dat Flexmoeders.nl en dus ook Parentis absoluut niet zo professioneel zijn als ze doen overkomen als landelijke organisatie. Onder de Parentisgroep valt ook geweldigeouders.nl waar je o.a. kinder EHBO cursussen kunt volgen middels e-learning en je kunt aansluitend een praktijkgedeelte van 2 uur volgen. Eerst betaal je voor de cursus en de blijkt dat er zeer weinig praktijkmogelijkheden worden aangeboden. Als je daar een mail over stuurt krijg je geen reactie. De 2e mail over het feit dat je wordt afgemeld voor een praktijkmogelijkheid zonder overleg, daar wordt ook niet op gereageerd. De 3e mail waarin ik duidelijk probeer te maken dat ik heel graag een reactie wil én dat ik constateer dat tijdens het e-learnen de dagen verkeerd aftellen, ook daar geen reactie. Tot 3x toe bellen met het verzoek terug te bellen wordt ook niets op ondernomen. Mijn enige constatering over dit bedrijf is zeer onprofessioneel en absoluut niet klantvriendelijk. Ik vraag me af of dat zo maar mag en ik hoop dat er iets gedaan kan worden. 1 belletje en ik ben tevreden, zo hoog leg ik de lat volgens mij niet?
Mijn tip: blijf uit de buurt! Vriendelijk als je nog binnen moet komen maar zodra je gevangen bent is het uit met de vriendelijkheid!
Met vriendelijke groet,
Valérie

mariab01
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2010 20:14

Re: Parentis en zogenaamde professionalisering

Ongelezen bericht door mariab01 »

Het is zelfs nog veel erger. Wanneer je de KOT bij Mr Nosey binnen laat komen ontvangen zij de 20ste van elke maand de toeslag van de belastingdienst. Uitbetaling aan de GO geschiedt echter pas na bijna 2 maanden.
Voorbeeld: KOT ontvangen 20 mei, uitbetaling aan de GO na 15juli.
Mr Nosey claimt dat de KOT een maand van te voren gestort wordt en dus houden ze het een maand vast, dan komt daar nog eens bij dat de uitbetaling bij het gewone abonnement pas na de 15de van de volgende maand plaats vindt en dus wordt er bijna 2 maanden rente getrokken van andermans geld.
Reken maar eens uit wat een geld er bij ze binnenkomt en hoeveel rente ze daar over trekken !!!!, stort dat dan maar op mijn rekening.
Ik ben helemaal klaar met ze en heb al mijn VO's gevraagd te vertrekken, ik heb begrepen dat er inmiddels heel veel VO's en GO's vetrokken zijn, dus dat moeten ze toch wel merken.
Ik wacht al 3 weken op een reactie waarom er bij een aantal VO's niet geïncasseerd is, dit zou met spoed behandeld worden, nou zo belangrijk vinden ze het dus dat ik mijn geld krijg.

Ik ben zou erg benieuwd zijn naar de reactie van die Sharon Dijksma die dit alles verzonnen heeft.

Groetjes

angela mcbride
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jun 2010 17:41

Re: Parentis en zogenaamde professionalisering

Ongelezen bericht door angela mcbride »

*
*

Angela Mcbride

Angela (19)
vandaag, 17:04
ik schreef een medewerker van mr nosey vandaag deze brief...kan misschien andere helpen / waarschuwen voor de valkuilen:
lieve marlene,
omdat jij de enige bent die mij een antwoord gunt als ik nosey mail, richt ik dit aan u.
ik hoop u het voor me door kunt geven...ik kap ermee...omdat de stress me te veel is...een combinatie van de vreselijk ingewikkeldheden in contact met nosey en geen informatie kunnen krijgen op antwoorden op de vragen die ik heb, de mate van ingewikkeldheden met de uitbetaling...heel lang verhaal (als je je herinnert...nosey ondanks a compleet abonnement mij niet uitbetaald omdat ze steeds tot 3x toe de belasting forulierens kwijt raakten en ons dat steeds meedeelde pas na veel onderzoek midden in verhuizing ook, eindelijk vertelde mijn dochter dat ze het zelf ging indienen en deed dat en was meteen goedgekeurd...waarna zij mr nosey meedeelde dat ze niet van plan was compleet te betalen over de betreffend periode omdat ze niets ervoor gedaan hadden nog erger die hadden juist alles vermoielijkt waar niet nodig en de begeleiding niet alleen ontbrak maar de info gegeven was vaak dan ook verkeerd : bv...we waren verteld toen ik de kk bij haar thuis opving niet de veel werkelijk uren moest opgeven anders zou ze gedwongen zijn on mij in vaste dienst te nemen...hetgeen was niet waar over kort periode achteraf maar had al geleid tot verkeerd beslissingen onze zijde...bv minimum nodig registreren om in systeem te blijven tot dat ik kon verhuizen...nu is dat een strop geworden. maar dit is maar het prille begin...vervolgens verhuizde ik en de geld situatie werd een nachtmerrie voor mij zowel mijn dochter omdat niets was als we eerst vanuit waren gegaan kwamen we in schulden. goed dan was ik verhuizd maar ondertussen was de stress mijn schoonzon te erg geworden en hij heeft zowat haar hele huis vernield in een woede uitbarsting, het was net begin voorjaar vakantie en jenna was haar huis met de kinderen uitgevlukt voor hem...misschien niet financiele verstandig op dat moment maar ze moest weg en onmiddelijk dus we vertrokken de periode met de kk naar het buitenland voor de duur van de vakantie om de kk te beschermen van verder nare ervaringen en tijd te geven aan de situatie....bij terug keer was hij gekalmeerd en bleef weg en beloofd verlopig weg te blijven, we stonden met een gebroken huis....weer 2 weken zij niet werken en dus ik ook geen uren kunnen registreren...heel maand geen uren en de stress van weten dat ik wel erg veel uren zou moeten maken in de komende maanden om ze in te halen...ik bood jenna ook aan om een maand mijn vaste lasten niet te betalen en dat te gebruiken jennas huis te fixen...ik kon het inlopen...heb voor heter vuren gestaan tenslotte..haar huis was nu belangrijk. dat gedaan begon ze weer te werken maar dan de klap...omdat jenna has gezegd niet de compleet voor de knoi periode niet te willen betalen had nosey ip daarvan simpleweg haar compleet stop gezet...dit was voor de instorting van haar man...we accepteerden dat dan en zij had mij dat hele tijd direct uitbetaald zodra de geld vd belasting dienst binnen kwam die paar voorafgaande maanden...dus maart op 20 maart...april op 20 april....opeens in mei kreeg ik een storting..had geen internet nog ..had de box maar mijn pc accepteerd de installatie disk niet...dus op 20e deed ik mijn gewoone stortingen voor de maand zonder te beseffen dat de storting was van nosey gekomen en niet jenna...dan zei jenna dat ze mei nog niet gestort had! we keken mijn rekening online en het was van nosey...betreft APRIL op 20 mei...na navraag bij nosey bleek dat ze hadden van jennas rekening gepakt op 6 mei ...de april geld...maar de bank pakde het terug omdat de saldo er niet was durend 3 dagen na het pakken bij nosey...logisch...ze had de april geld aan mij al uitbetaald in april...ik moest haar terug storten en zij moest het aan nosey weer overmaken....hetgeen niet kon...ik had tenslotte al mijn rekeningen betaald en had alsnog een maand achterstand omdat ik jenna met haar huis had geholpen...ik kon het echt niet op haar rekening terug storten met all beste will van de wereld. ze deelden mee per email dat ik dus mijn geld van juni moest missen dan enz tot het betaald was..en zij moest de mei geld op haar rekening laten staan zodat nosey het kon pakken 6 juni...concrete betekende dit dat mijn uitbetaling ging opschuiven met een maand...dus een maand betaling overslaan hoe dan ook wegens de nieuwe cassiers functie dat was ingegaan...toen we vroegen waarom we niet waren gewaarschuwde van tevoren bleek het dat op de moment ze mensen waarschuwden wij nog niet te boek stonden als basis dus geen mededeling van de verandering toegestuurd hadden gekregen. ...dit alles als we net klaar met de werk aan haar huis en weer aan de slag gingen... dan 6 mei neemt mr nosey een bedrag van haar rekening dat is bijna de som van de maand ik ze schuldig ben plus nog 900 nog wat(een totaal vanmeer dan 2500 euros)...wat voor de lopende maand niet klopt ...ze boekt de bedrag terug en stoort de lopende maand die we vanuit gingen dat ze hadden de bedrag op 900 geschat uit een table of dergelijk want de meneer waneer mijn dochter vroeg over de affwisselend aantal uren door haar werk op de markt erg uiteenliep zoiezo...niet te spreken van de gemiste uren door sociale problemen veroorzaakt door de stress van dit allemaal en ze wou weten of het mogelijk was een kleiner maand bedrag in te schatten en die vast te houden voortaan ondanks de wisselende uren pm...dus de betaling regelmatig houden...maar de een maand meer uren dan en de andere minder zodat ik niet zat met sterk afwisselend inkomen...iets wat ik moielijk tegen kan gezien ik al eerder zenuw problemen had door dergelijk ingewikkeldheden het geen mij met burn uit in de uitkering had gehouden een paar jaren totdat ik dit werk aanvaarde en zoiets wou ik nooit meer mee maken...hij zei om gewoon de vaste maand bedrag in te vullen op de uren registratie pagina en ze heeft dat gedaan, er is door dat zelfde meneer bij mr nosey gezegd naar alles uit te hebben gelegd dat ze zouden kijken of er een regeling te treffen viel voor de verloren maand wegens andere betaal methode eerder beschrijven en we hadden daarover nog niets gehoord...ze belt weer ...ze gaan er naar kijken maar dan opeens kreeg ik een mail van nosey....details wat mee te nemen naar de introductie avond voor de opleiding...ik had geen uitnodinging gehad en wachte daarop dus maild ik terug dat ik niet begreep en dat ik iets gemist moet hebben...de volgende dag werd ik gebeld...inderdaad en de volgende dag was school...en ook dat het de allerlaatste introductie mogelijkheid was...de opleiding moest nog betalen en met een uitreksel naar amsterdam...eindstand ben ik zonder uittreksel op de bakfiets in hevig storm naar amsterdam gefietst voor de introductie avond...waar ik vernam dat meerderen de uitnodiging niet hadden ontvangen en hals over kop aanwezig waren net als ik...ook vernam ik dat er zoveel waren op te leiden dat wij als laatste nog van geluk zouden kunnen spreken om het examen af te kunnen leggen voor de september deadline maar dat er zeker een mouwtje aan te passen zou zijn....goed ik ga terug naar uithoorn en kom aan diep in de nacht en een paar dagen later krijg ik nadat jenna net haar werk weer heeft opgepakt een mail waaruit blijkt dat ik examen heb de volgende zaterdag...dus aanstande zaterdag de 26e, ik overleg met mijn dochter, omdat ze erg veel werk dagen had ingepland, om toch even wat ruimte vrij te maken voor de study ...ze zegt de werk reserveringen af...ik begin de ehbo...dat is me verteld al binnen had moeten zijn om aan de opleiding te beginnen .of dat ook nou info of disinfo is krijg ik ook geen hoogte van maar ik ga daarvan uit en begin ..het is van korte duur. ik ben midden in de leerstof en jenna komt me gisteren halen met de vraag of ik op kan passen...ze heeft een afspraak bij jeugd zorg...ze heeft heel veel dergelijk afspraken door het incident want we hadden de politie gebeld maar deze was ze vergeten me voor te waarschuwen...ik laat de study voor wat het is en ga mee om op de kk te passen...niet op gastouder uren maar gewoon als oma. Als ze van afsprask terug is bellen we mr nosey om te vragen of de opleidings datum verschoven kan worden en waarom...het werd een lange gesprek die m'n dochter overnam omdat het begon me erg te stressen toen ik moest uitleggen dat ik en tijd en geld tekort voor had...veels te ingewikkeld zoals u ziet en waarvoor ik me verontschuldig als het u hoofdpijn geeft net als mij...dat wens ik nosey wel maar niet u.
ze gaan het uitzoeken ...dus moet ik blijven krammen de hele week nou of niet? want ik ben inmiddels al een dag verloren...ik besluit ik zal wel moeten, ga naar huis, open de mail en verneem dat de belasting dienst zo'n 3,600 euro van mij wilt...voor afbetaling zie achterzijde voor de mogelijk termijnen maar in mijn geval is de optie niet gegeven.......ik kan niet studeren...m'n hoofd is op hol ik voel paniek opwellen..ik maak koffie en open rest mijn post, meer ingewikkeld dingen ik niets aan kan doen zoals een water bedrijf die mij omdat de meter 1 meter under water zit in een put van 2 meter buiten en dus unleesbaar is en de vorige bewoner daardoor vertork met een schatting maar van mij verwachten dat ik in de put ga en ga scheppen en dat weiger maken ze misbruik van de situatie en sturen een rekening nu pas van 75 euro pm...wat belachelijk..volgende...terwijl de zf formulier duidelijk invullde in februari en telefonisch uitgebreid informeerd krijg ik toch extra paket terwijl ik nadrukkelijk voor de basis koos en nu pas een rekening over hele periode voor het te groot pakket .ik heb geen telefoon nu ook ...door distracties van dit alles aan m'n hoofd ben ik mijn mobiel kwijt geraakt van de week in de speeltuin en jenna voor zelde redenen de zelfde week is m'n bank pas kwijt...ik probeer kalm te blijven...de huurtoeslag is binnen vandaag ik ga de gas en licht van mei in ieder geval overmaken...tot ik merk ik niet kan...geen telefoon ...geen tan code...ik blokeer het voor een nieuwe dan stort ik volledig in...ik merk dat ik helemaal in een zenuwinzinking zit na daar jaren over gedaan ervanaf te komen, ik besef dat ik met de beste wil ter wereld dit niet aan kan en mail me dochter dat er meer tegenvallers zijn in de post en ik voel me heel ziek erdoor ze komt vanochtend en het loopt uit op erg ruzie...ik kan niet stoppen...zij blijft met een schuld dan aan de belasting en krijgt geen opvang toeslag daardoor voor ander opvang ze zullen gaan verrekenen..ik zeg dat ik dan doorzet maar dat wil ze ook niet en is erg boos dat ik het niet meer aan meen te kunnen...zij kan het ook niet maar zal wel moeten maar toch als ik zeg ik doe het wel...oh nee je bent te gestressed om op mijn kk te letten en het wordt een vicious circle van veel woede uitbarstingen dan uit machteloosheid ben ik aan dit mail begonnen....een beetje duidelijkheid begrip helderheid en medewerking in de eerst instantie om een regeling te treffen(die eindstand toch maar komt omdat ze de betaaldag opschuiven bijna een maandzonder waarschuwing) zou alles kunnen veranderen dan zou ik de kracht en moed hebben om de belasting schuld en de andere beurocratische dwalingen aan te kunnen maar zolang er geen duidelijkheid is over de boekhouding kant..kan ik dat deel van dit werk niet aan ...er zou daar nou een opleiding voor moeten zijn en of begeleiding het maakt werk die anders heel leuk zou kunnen zijn een nachtmerrie en rendert ons bijna disfunctioneel want ik vergat er komt erbij dat het heel veel rommelt aan die kant en we heel veel vragen qua de financien nog hebben en zelfs waneer we vragen is de antwoord vaak het verkeerde dat meer ellende veroorzaakt dan je lief is zelfs de info dat we de vaste maand salaris moesten inschakelen bij wisselend werk uren per maand bleek uit het gesprek met nosey gisteren niet te kloppen en de oorzaak te zijn van se 2500 die van jennas rekening werd gehaald...de weinig uren van dat maand zei de vrouw had veroorzaakt een heel hoge uur tarief (die bovendien de belasting niet vergoed...dus dat is ook niet goed dan nog hoe ze op 2500 kwamen blijft nog een raadsel maar de faktuur die ze wees jenna op de pagina liegt er niet om...we weten niet hoe we de boekhouding moeten invullen wanner de een maand veel andere weinig zonder de uitbetaling al te veel te laten schommelen en niemand daar schijnt het te weten ook.we weten ook niet of ik extra kosten kan berekenen en of de belasting die betaalt of de ouder, we weten niet welk tarief ik haar moet vragen om te zorgen zij zo weinig mogelijk hoeft zelf bij te leggen en niemand daar ook want ik heb nu 2 verschillend...totaal verschillende antwoorden daarop gehad en eindstand gaat de belasting dienst waarschijnlijk de meest terug vragen als het zo doorgaat....zoals vorige maand ...staat te boek 2500 voor heel erg weinig uren gemaakt @ zoiets van 37.50 per uur die jenna dus waarschijnlijk daardoor verantwoordelijk lijkt en ik heb niet eens een cent gezien. HOE KAN IK HIERMEE DOORGAAN? en wat ik ook doe...de kinderen lijden hieronder het meest. weer een dag bijna voorbij en niet gestudeerd niet gewerkt alleen dit dit dit ik word er zo moe van en grenzend aan hysterisch...ook aangezien de inhaal uren die ik zou moeten maken om op te maken voor de gemiste wegen zwaar op me en maakt dat ik de kinderen ga zien als werk en tegenop zie om ze zomaar te hebben ook door al de geregel die nergens toe leidt en afspraken door de geestelijk schade het aanricht...ik weet het echt niet meer ...jenna was net weer hier ze had een gewoon baan gevonden ...vaste uren...laat de markt...het gaat niet zo...maar ze is ook overspannen net als ik en waneer ik niet reageer meteen als verwacht stormt ze huilend weg met kind op arm...ze wilt toch niet dat ik het doe...ik ben te negatief...ik ben zo in limbo...als ik het niet doorzet is zij haar huis waarschijnlijk kwijt ...ze heeft pas een huis afgelopen jaar na een zwerftochten rond het land in onderhuurs en daarvoor opvangs dag voor dag verschillend..soms 5 uur binnen, soms kan ze pas 11 uur binnen soms hebben ze die avond niets voor haar ....omdat ze geen drug gebruiker alcoholist of psychiatrisch aan doening had kreeg ze moielijk hulp en opted dus uiteindelijk in 2005 ergens voor een opvang in drenthe ze kon krijgen...maar dat was het begin van ernstiger want het deed dat ze uitschreef van amsterdam en verlies haar woon rechten ...2 jaar inschrijving vereist...daarna vervolgde a zwerftocht van onderhuur naar onderhuur door het hele land met de belasting dienst achter haar aan voor een schuld die niet bestond maar alleen doordat ze papieren van haar kwijt waren....pas toen ze dit huis kreeg kon ze dat oplossen en de waarheid bleek dat ze wel juist 3000 van hun tegoed was ipv andersom...na een paar schrikken van deurwaarders in de tussen tijd ...ze was net van de dreiging af ...kreeg juist geld terug en daarmee begon op de markt met een scone lei...ik was zo trots op haar dat ze het had overwon.......nu dit...dit kan ze niet aan nog een keer en ze verdient het ook niet...ik weet niet wat ik moet doen...studeren en krammen voor examen zaterdag? en zie hoe ik er kom...want er is nog niet terug gebeld. of moet ik de handdoek in de ring gooien waarbij ik ben terug bij af? ik voel me op zee zonder compas met een haai die ons circelt en eigenlijk naar mijn inzien onnodig als nosey gewoon de feiten wist en doorgaf...een beetje duidelijkheid en helderheid zodat we weten waar we aantoe zijn is eigenlijk alles wat nodig is om dit alle te voorkomen ...ik weet het echt niet meer ze wilt niet meer met mij verder maar verwijt me dat ik niet wil is de situatie nu...moest het echt zover komen?
bedankt voor het luisteren marlene...ik hoop de inzicht een ander de ellende bespaart. of ligt het toch aan mij?...me dochter zegt van wel...ze kon het allemaal aan totdat ik haar in de steek liet...en nu wil zij niet meer....weet niet of je de begin moet vanuitgaan wat ik zei...dat ik kap ermee omdat ik helemaal niets meer weet van hoe verder nu.
bedankt en groetjes,
A.
Laatst gewijzigd door angela mcbride op 01 jul 2010 07:59, 1 keer totaal gewijzigd.

sparretje
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2010 11:09

Re: Parentis en zogenaamde professionalisering

Ongelezen bericht door sparretje »

ik ben ook zo klaar met deze organisatie. ik ga proberen een zaak tegen ze aan te spannen. heb ze net weer aan de telefoon gehad en ze doen net of ze gek zijn. ik zit nu nog steeds op mijn geld van de maand mei te wachten. morgen is het juli en gaan al mijn vaste lasten er weer af. van een rekening waar nu dus niks op staat door hun. ze hebben de 14e pas geincasseerd bij de vraagouders en zijn lekker rente aan het trekken. ik raak hierdoor in de financiele problemen en geestelijk gezien gaat het ook niet echt lekker. heb meerdere instanties ingeschakeld, oa radar, rechtswinkel, klachtencommisie waar mr nosey bij aangesloten is en mijn rechtsbijstand. nu las ik hier ook nog boink. ik haal alles uit de kast om die lui te laten boeten! boefen zijn het! :cry:

angela mcbride
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jun 2010 17:41

Re: Parentis en zogenaamde professionalisering

Ongelezen bericht door angela mcbride »

Dat ben ik zeker ook van plan sparretje....als ik dit crisis overleef tenminste....
ik heb nieuwe exama datum, 7 juli en is laatste mogelijk want heb vernomen dat het r.o.c kapt er ook mee volgende week.
Geld is nog in limbo en ze komen ons geenszins tegemoet.
Situatie is nu ...omdat ik werd direct uitbetaald voor april eind april door m'n dochter en dan weer door hun eind mei ook weer voor april dat een patstelling is ontstaan. Ze houden de pootje stijf en betalen me mei niet uit totdat ze april mei binnen hebben nu is het juni die geïnd moet worden maar ze willen april mei juni innen om tot uitbetaling over te gaan...altijd een maand meer dan er op de rekening is. M'n dochter heeft steeds een maand minder staan dan zij willen, ze verwachten dat we ergens dat geld lenen om voor te schieten...en die was een dure ...wel 1500 nog wat...om mij dan de andere twee manden die ik nu mis uit te betalen en het ziet er niet uit dat er hier een einde aan komt...volgende maand zullen ze weer niet innen want ze willen voor 4 maanden en er is maar voor drie etc etc. Ik ga me huis verliezen en heb net ingetrokken in februari om dit werk te kunnen doen....met alle kosten die dat inhield. Er is maar een manier om de pats stelling door te breken en dat is door een maand de uren op nul te zetten....zodat de incasso kan,maar dat betekent dan voor mij NOG een maand inkomen kwijt en voor m'n dochter dat ze de toeslag over die betreffend maand terug zou moeten betalen aan de belastingdienst...wat je ook doe hebben ze je dood. Ik had dit kunnen overleven als ze maar gewaarschuwd hadden dat dit inging maar wij hoorden niets tot een volle maand nadat de kassieres functie inging en dus te laat...de pats stelling was al ontstaan...waarom kunnen ze niet gewoon genoegen nemen met een bewijs dat ik die maand was uitbetaald alleen niet via hun als tussenpersoon zoals in de maanden ervoor het geval was, accepteren dat ze dus geen maand rente erover kunnen trekken, verdomme desnoods geef ik ze de rente die ze misten, en klaar is kees ...patstelling over, ik ben dan geen EXTRA maandsalaris kwijt door de uren op nul te moeten draaien voor dan nog een maand erbij om het te doorbreken en hun ook niets schuldig...want ik heb betaling over mei al niet gehad het is de tweede die nu komt die mij en mijn dochter letterlijk de das om gaat doen want ik heb al regelingen overal gemaak die ik geen zins na kan komen... of mij simpelweg vertrouwen dat ik niet vandoor ga met het geld, nog simpeler, en uitbetalen mei en juni in juli waarbij ik een ervan terugstort te vergoeding van april, maar nee hoor dat zou te eenvoudig zijn.
helderheid en duidelijkheid, angela mcbride.

Het zijn volgens mij politici die de regels maken (of vrienden van of dan wel mensen die ze dealtjes mee hebben) die deze bureaus in eigendom hebben.
Echt POLI (menigte) TICS (bloedzuigend insecten)...de naam zegt het al...
ik bestudeer ze al langer en ontek dat het is een occult overname van onze overheden, b.v. nosey valt onder "blauwe paraplu" ...de paraplu is een heel sterk occult symbool als is blauw...blauw= alomvattend macht, paraplu= control door het creëren van bescherming / afhankelijkheid.
Ik blog veel over deze dingen op de internet altijd dus misschien doelen ze op mij wat extra daarom.
Ze targetten de hele bevolking en gaan in denktanks bedenken al de catch 22's die de zwaksten gegarandeerd zullen treffen, en ook combinaties van ..in dit geval....laat gastouders (want ze haten dat ze kinderopvang moeten geven om vrouwen ook aan het werk te zetten) dus, laat gastouders een maand salaris moeten opschuiven...maar dan zorg dat ze de extra hoofdpijn dat ze de examen in de zelfde periode moeten halen). Zit een van degenen die ze doorhebben tussen de groep dan geef ze die een extra duw over het randje ...in mijn geval, niet waarschuwen voor de ingaan kassa functie tot een maand na de feit, zowel de intro avond, dan wel op de dag. Misschien ook niet maar dat ze occult zijn en de mensen het willen zo moeilijk mogelijk maken en ook POLI TICS zijn, dat weet ik zeker. Geef ze NOOIT je stem Ariel.

Noekie-
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jul 2010 08:01

Re: Parentis en zogenaamde professionalisering

Ongelezen bericht door Noekie- »

Kan Radar niet een uitzending wijden aan dit belachelijke bureau? zit steeds vaker te denken om zelf maar een bureau te gaan starten...

angela mcbride
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jun 2010 17:41

Re: Parentis en zogenaamde professionalisering

Ongelezen bericht door angela mcbride »

Eind van een lang verhaal en veel pijn heb ik eindelijk door hoe het werkt na een mail van nosey waarin ze zegge niets te kunnen doen WANT de computer bepaalt en het is oh zo geautomatiseerd.
Natuurlijk is het niet het einde van de ellende velen zullen hebben, en beginnen een eigen bureau vermoed ik zal een gewone mens niet zo makkelijk gaan tenzij je vriendjes heb in den haag die er wat aan kunnen mee verdienen ...maar na veel vallen en opstaan heb ik eindelijk door hoe de systeem werkt en wanneer je dat weet kan je ze overleven....net.
Je kunt ze niet bestrijden, zelfs politiek niet want een stem heb je niet, die ben je geacht weg te geven aan een van hun en het is een pot nat en vriendjes politiek van gangsters die zich niet interesseren voor jou, sterker nog ze zijn ons liever kwijt dan rijk. Je kan alleen kijken hoe je ze overleeft tot de dag des oordeel eigenlijk...'t is niet anders.
Hier mijn laatste schrijven aan nosey in reactie op hun "sorry maar 't is ZO geautomatiseerd" mail.



Okay eindelijk begrijpen we mekaar...de computer bepaalt, dus handelen we naar dat gegeven.
we doen als volgt: omdat in de pot onvoldende is om een maand extra te voorschieten om dat vervolgens een maand later terug te krijgen gaan wij zo te werk:
Vraag ouder krijgt juli binnen van belasting dienst en stort met dat geld juni naar nosey toe. Nosey betalen mij mei en juni dan uit (in augustus)
de uren voor juli worden opzettelijk te laat ingediend on halen te voorkomen.
Dit gaat maandelijks zo door tot voldoende gespaard is om 2 tegelijk te betalen (een storten en een laten halen), waarna jullie twee maanden uitkeren aan mij en ik vervolgens een ervan terug stort aan de vraag ouder....probleem opgelost...
bedankt voor de medewerking computer...bleep bleep.

LucaMoya
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2010 11:29

Re: Parentis en zogenaamde professionalisering

Ongelezen bericht door LucaMoya »

Wij hebben ook Mr Nosey als gastouderbureau en zei vertellen per mail: 'De reden voor de tariefsverhoging van 20 euro zijn de inflatiekosten en daarnaast de bijkomende investering die mr Nosey maakt door de verplichte kassiersfunctie. De kassiersfunctie is verplicht vanuit de overheid en brengt veel administratieve afwikkeling met zich mee.'

De inflatie bedroeg vorig jaar in Nederland 1%. En dat terwijl Mr Nosey nu dus de bureaukosten met 40% (!!!) verhoogd heeft.

Kan iemand mij vertellen waar ik een klacht in kan dienen? Sowieso ga ik mijn abonnement bij deze geldkloppers opzeggen.

angela mcbride
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jun 2010 17:41

Re: Parentis en zogenaamde professionalisering

Ongelezen bericht door angela mcbride »

Helaas nee..ik heb veel vragen die ik niet aan toe kom wegens hun geknoei..zoals ..is er een ziekte verzekering voor gastouders want als de vraagouder ziek is kan de gastouder niet uren schrijven en andersom..als de gastouder ziek is dan kan de vraagouder niet werken...maar daar kom ik niet aan toe...ze houden me bezig met mijn uitbetaling proberen te krijgen...het is wel mijn enige bron van inkomsten en maand na maand maak ik afspraken met ze en maand na maand veranderen ze de regels en doen alsof er niets was afgesproken...een maand zeggen ze dat ze niet hebben gehaald want was telefonisch met mijn dochter afgesproken ze zou storten, dan storten we meteen en is het weer niet goed nu want ze hadden het moeten kunnen halen....zij hebben mij geld en wij verhongeren na 3 maanden inkomen te moeten overslaan. En ik weet echt niet meer hoe het deze maand moet...halen of storten???? Weet niet, echt niet meer.
Hier een inzicht en het liegt er niet om...sorry zo lang trouwens. Is niet anders.


AAN GATOUDER BUREAU NOSEY,
BETREFT ONDERSTAAND COPIE PASTE VOOR DE ADVOCAAT NA AANLEIDING VAN VANDAAGS SCHRIVEN EEN COPY VAN DE MEEST RECENT COMMUNICATIE OMTRENT MIJN UITBETALING.
en ondertussen het gerotzooi om de opleiding is even erg...geen uitnodiging voor de introductie ...moest de dag van de introductie toevallig achtergekomen door een mail wat mee te nemen (eenmaal daar blijkt iedereen zelfde...geen uitnodiging...gealarmeerd door de meeneem mail)...en op de fiets 4 uur in een storm ernaartoe want niet uitbetaald, word verteld op de introductie waar ik pas de studie materiaal krijg dat examens waarschijnlijk niet mogelijk tot na september deadline wegens teveel studenten om een paar dagen later te horen dat ik examen heb de zelfde weekend...dit midden in de ehbo die op een tijd clock loopt die indien het verloopt opnieuw moet betaald worden!, resultaat...terwijl fulltime werken...hals over kop een mbo en een ehbo in 2 weken moeten afleggen inclusief een plotseling reis naar amsterdam en naar den haag midden in een periode van geknooie met mijn salaris en dus helemaal geen geld ervoor.
Nu hoor ik dat ik de praktijk ehbo ook nog moet doen terwijl nergens uit bleek in jullie zogenaamd info of op de ehbo site door jullie aangewezen dat dat het geval was, er was enkel een aangeboden en na een paar emails aan zowel jullie als de ehbo mensen hoe dat verder moet, of dat mij nog wat kost etc etc..ben ik niet veel wijzer
.dan delen jullie mij mee dat ik de praktijk moet nog halen van de mbo, alsof ik daar wat aan dien te doen,,,,DAT WEET IK WEL DAT IK DIE MOET HALEN...maar dat krijg ik van jullie te horen toch waneer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Undertusen ontvang ik emails dat ik mij moet nog melden voor de theorie les die ik al heb gedaan.
HEB JULLIE ENIGE IDEE WAT DIT ALLEMAAL VEROORZAAKT? KAN U HET SCHELEN UBERHAUPT!????ZELFS JEUGDZORG IS INMIDDELS BIJ. ER IS GEEN ETEN HIER MEER IN HUIS EN ZELFS EEN VOEDSEL PAKKET HALEN IS MOIELIJK IN UITHOORN!!!!!!
Inmiddel werken werken werken...studieren studieren studieren, verhongeren verhongeren verhongeren,millioenen brieven schrijven, geen tijd dus om te slapen ook...denk dat dit veel is, dit brief?...hoe in gods naam verzet ik mijn huur betaling maand naar maand en alle vaste lasten .vooral met mijn telefoon en internet afgesloten!!!dit valt niet eens meer uit te leggen aan mensen..wie gelooft dit nou?
Ik heb geen woorden voor ...jullie verdienen de hel na dit leven in mijn ogen...dus mag god je vergeven want ik kan het niet.

copy paste volgt van de gesprek zoals gereed voor de advokaat...well de laatste deel...anders word die ook gek van de hoeveelheid en is de spoor bijster voor die begint.







Het begint met een patstelling in de maand mei over de maand april.

April gaat een nieuwe cassiers functie in bij de gastouderburraus, mensen in een bepaalde regeling i.p.v direct uitbetaald te krijgen vraagouder> gastouder krijgen het bureau die eerst alleen het urenregistratie bijhield voor ze de bureau verplicht als tussen “persoon” dit betekende dat ipv de ouders de gastouder betalen 20 april voor april, de bureau pakt van de vraagouder en betaalt de gastouder uit april op 15 mei, feitelijk een opschuiving (inlevering) van een maand salaris. Tot daaraantoe.

In ons geval waren we niet gewaarschuwd, waarom is maar te raden maar waarschikijnlijk omdat we net uit de vrijwillig incasso functie hadden getapt wegens geen vertrouwen in het bureau, ze maakten te veel fouten en deden maanden over dingen wat veel problemen veroorzaakt, hierdoor kwamen we mogelijk niet op de lijst van degenen die gewaarschuwd moesten worden maar stonden nog op de lijst van degenen die reeds een kassieres functie gebruikten. Maar zoals ik zeg ik gis daarin, ik weet de echte reden voor het niet waarschuwen echter niet.

DUS...op 20 april betaalde mijn vraag ouder mij gewoon uit zoals de voorafgaande maanden op de 20e.

Vervolgens word ik uitbetaald in mei op de 15e, maar ik merkde ik dat pas de 20e waneer ik mijn rekeningen ging betalen...ik zag het aan als mijn mei geld en had nog geen internet access wegens een verhuizing in maart om dit werk beter te doen dus dichter bij mijn vraag ouder en de school van een der kinderen.Achteraf in mei (na de 20e bleek dit een betaling van mr nosey over april.

Dan begon het, mr nosey wilt dat de vraag ouder april aan hun overmaakt maar die overmaking direct naar mij is al gebeurt en wegens de verhuizing zijn er zeker geen reserves om aan te spreken...juist het tegenovergeteld er zijn reeds achterstanden hier en daar, bij zowel vraagouder (mijn dochter) en mijzelf.

En zo begint de ondehandelingen...het liegt er niet om.







Beste mevrouw Pedersen,





Naar aanleiding van de contacten die we hebben gehad wil ik u graag de huidige stand van zaken laten weten.



Op dit moment hebben we nog geen betaling over de maand april ontvangen. Pas nadat MrNosey de betaling over april heeft ontvangen kunnen we overgaan tot de betaling over de maanden mei en juli.

De maand mei is inmiddels gecorrigeerd en daar staat nu een uurtarief van E 4,-..

(edit van mij...ook nog een computer fout gooit meer roet in de brei...dit was een nosey fout niets te maken met de oorspronkelijk patsstelling)



De nota over de maand juni is goedgekeurd op 7 juli.



Alléén de nota’s die op uiterlijk de 4e van de maand gereed zijn (dus wederzijds goedgekeurd) kunnen ook diezelfde maand worden betaald. We maken gebruik van een geautomatiseerd systeem dat op de 5e van de maand alle nota’s uitleest en de eigen bijdrage bij de vraagouder gaat innen. Indien wij de eigen bijdrage hebben ontvangen en er geen achterstallige betalingen zijn over de voorgaande maanden en er niet wordt gestorneerd kunnen we overgaan tot betaling van de gastouder.

Rond de 15e van de maand worden alle betaalopdrachten naar de bank gestuurd.



Omdat de nota van juni pas op 7 juli is goedgekeurd kan deze niet worden meegenomen in de betalingen van de maand juli. De eerste keer dat MrNosey deze nota uitleest zal op 5 augustus zijn. Indien er dan geen openstaande posten meer zijn en de eigen bijdrage voor het betalen van de nota niet wordt gestorneerd zullen de nota’s van de voorgaande maanden die nog niet zijn betaald worden betaald.





.

Ik vertrouw erop u voldoende te hebben geïnformeerd.



Met vriendelijke groet,
Marjolijn Rovers

mr nosey

Hoeveel is april+ mei, PRECIES? We hadden reeds meegedeeld dat dit stond voor het halen DEZE MAAND al. Jullie staan op halen is gebleken dus we hebben natuurlijk niet gestort en gingen vanuit dat het gehaald zou worden.

Juni ook, sinds 4 juli staat klaar voor jullie (geleend en moet eigenlijk terug 15 juli) dus nu de vraag is, Als wij overmaken nu? Hele bedrag,april mei juni (aangezien het nu niet meer deze maand gehaald word - bedankt voor dat informatie te laat trouwens). Wanneer is mei uitbetaald? Ook 15 augustus pas? Allemaal 15 augustus pas?

HELDER antwoord aub…ik heb geen salaris sinds 15 mei en had afbetalings regelingen voor alle vaste lasten plus normaal betalingen erbij afgesproken voor tussen 15 juli en 1 augustus…

maar nu...zoiets overleeft een mens niet.

Note: Ook…juni was ingediend op 5 juli niet 7 juli, de wachten was op de vraag…kunnen wij dit lenen of zullen we gedwongen zijn juni op nul uren te draaien om de patstelling te doorbreken (wat ook geen reële mogelijkheid was dus mijn zoon op minimum salaris heeft ons zijn hele maand salaris geleend en dat terwijl hij net vader is geworden).



kunt u 2 maanden salaris skippen zonder te blinken?...nou ik niet!

ERGER NOG: wij moeten op dat geld blijven zitten tot jullie halen terwijl de honger en deurwaarders cirkelen.

Ik verzoek u snel april mei juni te halen en tot uitbetaling van mei juni over te gaan om dit belachelijk situatie te doorbreken. Dan is er verder NIETS aan de hand...voor u niet, voor mij niet, maar elk ander constructie betekent dat ik mijn huis kwijt ben eerder dan uitbetaling plaats zal vinden,en dus jenna haar kinderopvang en daardoor inkomen/huis en dus haar kinderen...door boekhouding fouten!!!!!!!!! willen jullie dat echt?

Ik ben blij nu dat ik de afspraak met advocaat voor 13 juli a.s. nog niet had afgezegd.

Helderheid en duidelijkheid,

Angela mcbride

Beste mevrouw Mc Bride,



Dank voor uw email en excuses voor de ontstane verwarring. Vervelend om te horen dat u er zo over denkt. Wij hebben afgelopen vrijdag uitgebreid met uw vraagouder , uw dochter, gesproken. We hebben met haar afspraken gemaakt om voor donderdag het geld over te maken zodat de uitbetaling mee kan in de betalingsronde van begin volgende week. Uiteraard willen wij dit ook zo snel mogelijk opgelost hebben, dus daar ga ik dan ook van uit.



Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.



Met vriendelijke groet,



Ylva van Wijk



Okay eindelijk begrijpen we mekaar...de computer bepaalt, dus handelen we naar dat gegeven.
we doen als volgt: omdat in de pot onvoldende is om een maand extra te voorschieten om dat vervolgens een maand later terug te krijgen gaan wij zo te werk:
Vraag ouder krijgt juli binnen van belasting dienst en stort met dat geld juni naar nosey toe. Nosey betalen mij mei juni dan uit (in augustus)
de uren voor juli worden opzettelijk te laat ingediend on halen te voorkomen.
Dit gaat maandelijk zo door tot voldoende gespaard is om 2 tegelijk te betalen (een storten en een laten halen), waarna jullie twee maanden uitkeren aan mij en ik vervolgens een ervan terug stort aan de vraag ouder....probleem opgelost...
bedankt voor de medewerking computer...bleep bleep.

Beste mevrouw McBride,



Dank voor uw email. Dit lijkt me een ‘goede’ oplossing aangezien het niet anders kan. In ieder geval is er nu duidelijkheid over hoe ons systeem werkt.

Excuses voor het ontstane ongemak.



Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.



Met vriendelijke groet,



Ylva van Wijk

Met betrekking tot uw opmerking over de uitbetaling over de maand juni en juli heb ik uw dossier bekeken om te achterhalen wat hiervan de oorzaak kan zijn.

Uit uw dossier blijkt dat de factuur over de maand juni pas klaar was op 5 augustus. Mr Nosey kan pas overgaan tot uitbetaling als wij aan de hand van een factuur weten wat er moet worden uitbetaald.



Op de 5e van elke maand leest ons financiele systeem alle nieuwe facturen uit. Dat betekent dat alleen de facturen die UITERLIJK op de 4e van de maand klaar zijn worden uitgelezen.

Wanneer de factuur over de maand juni klaar was geweest op 4 juli hadden wij op 5 juli uitgelezen wat we u hadden moeten betalen. En dan hadden we op 15 juli uw bank opdracht kunnen geven om tot betaling over te gaan. (vooropgesteld dat wij het geld hadden kunnen incasseren bij Mevrouw Pedersen).



Uit uw dossier blijkt echter dat de factuur van juni pas op 5 augustus klaar was.(edit van mij...N.B. in eerder schrijven is gezegd over maand juni...vlak na vorige edit...dit juni geld hadden ze uiteindelijk gestorrt gekregen rond 21/22 juli een paar dagen na dat email) Dit betekent dat deze factuur pas in september wordt uitgelezen en u ook pas in september wordt uitbetaald.De factuur over juli is nog helemaal niet ingevuld dus weten wij niet wat we u zouden moeten betalen.(EDIT VAN MIJ : ER WAS TOCH NET AFGESPROKEN IN VORIGE MAIL DAT JULI UREN ACHTERGEHOUDEN ZOUDEN WORDEN OM TE VOORKOMEN DAT DE COMPUTER EEN MAAND TEVEELTEGELIJK ZOU PROBEREN TE PAKKEN EN WEIGEREN ZOALS HET GEVAL WAS IN MEI!!!!!)

MIJN VRAAG IS DAN>>>HOE VERDER???????WANT IK WEET HET NIET MEER>>>U WEL?
- Show quoted text -

Appelvanoranje
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2010 13:53

Re: Parentis en zogenaamde professionalisering

Ongelezen bericht door Appelvanoranje »

Ook ik heb problemen met (de kassiersfunctie van) Mr Nosey. Wij kregen in juli 2010 een bedrag van de Belastingdienst aan nog te ontvangen KOT, omdat we dit te laat hadden aangevraagd. Dit bedrag over de maanden januari tm juni 2010 wordt -door hun nieuwe kassiersfunctie- niet aan ons maar aan Mr Nosey overgemaakt. Vervolgens houden zij dit hele bedrag (rond de 3000 euro!) achter om te verrekenen met de facturen verdeeld over 2 maanden, aug en sept (facturen van ongeveer 250 euro). Dit "kan" volgens hen niet anders. Staat ook in algemene voorwaarden dus "niks aan te doen". Wat overigens ook in de AV staat is dat zij rond de 6e van de maand te veel betaald KOT terugstorten, dit wordt deze maand pas de 23e!!!!!!!!! Zij houden dit geld dus maanden op hun rekening en vangen hier dikke rente over. Volgens mij valt dit onder ongerechtvaardigde verrijking. Bij ongerechtvaardige verrijking gaat het om situaties waarbij een derde profiteert en zonder redelijke grond verrijkt wordt. Ik ben echt boos, dit is niet terecht, wij kunnen niet bij ons eigen geld, ik denk niet dat dit juridisch acceptabel is maar zeker ook niet "normaalgesproken". Mr Nosey raad ons overigens aan om weer het rekeningnummer te wijzigen, mooi advies, dan vangen zij weer 10 euro per maand meer. Binnenkort zijn we van ze af, want dan stoppen we met GOO, dus de vraag is, hoe ver ga je dan nog? Toch ben ik erg gefrustreerd. Iemand tips?

supermam
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2010 10:34

Re: Parentis en zogenaamde professionalisering

Ongelezen bericht door supermam »

Ik zou zeggen zoek naar een ander gastouderbureau er zijn grote professionele bureaus die geen kosten regelen voor de nieuwe manier van betalen. Waar ik zit (ViaViela) wordt op de 21ste van de maand de vergoeding van het gastouderbureau voor de komende maand geincasseerd, prima want de 20ste ontvang ik de KOT vooraf. Tevens wordt dan de factuur voor de komende maand voor de gastouder aangemaakt. Ik maak echter zelf uit of ik vooraf of achteraf aan de gastouder betaal. Het gastouderbureau stort overigens binnen max. 5 werkdagen(is men wettelijk verplicht) mijn betaling aan de gastouder door. Goed geregeld, met een duidelijk overzicht op Internet.
Tip: trap er niet in dat de KOT rechtstreeks op rekening van het gastouderbureau wordt gestort. Als het gastouderbureau failliet gaat of fraude pleegt, blijf jezelf altijd verantwoordelijk en komt de belastingdienst het geld bij jou halen. Voorbeeld: de meneer uit Gorinchem met o.a. gob Darcom, Dar El Hanan, 4Yourkids, Leila etc. Er zijn ouders die hiervoor nog flink moeten boeten.

Sillina
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2010 10:23

Re: Parentis en zogenaamde professionalisering

Ongelezen bericht door Sillina »

Tot mijn verbazing lees ik als VRAAGOUDER Sinds kort zijn Mr. Nosey, Flexmoeders en nog een gastouderbureau opgegaan in Parentis! :roll:
Daar wist ik helemaal niets van af?

Persoonlijk heb ik geen problemen met Flexmoeders.
KOT komt gewoon direct via belastingdienst een maand eerder al op onze eigen rekening. Wij regelen dit allemaal zelf, veel handiger!
Iedere maand rond dezelfde tijd worden de uren van ons afgetrokken en betaald.
Als vraagouder ervaar ik weinig problemen met flexmoeders. :)
Contact is vaak via email, en ik krijg snel reactie terug.
Rondom de opleiding die onze gastouder moest doen: daar hebben we zelf flink achteraan gezeten. Veel via googelen, en via infosites. Gelijk aanmelden, en als iets niet lukte belde onze gastouder zelf met flexmoeders en ik via de mail.
Maar gelukkig is er uitstel tot 2011. Al heeft ze wel netjes haar diploma behaald, het is nog afwachten hoe lang Flexmoeders erover doet om haar aan te melden bij het Landelijk register kinderopvang :?:

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Parentis en zogenaamde professionalisering

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Als je elke keer zooooo lang moet wachten op je geld, niet normaal.
Ik zou ze eens wijzen op het contract dat je met hun hebt, daar is een betaaldatum afgesproken, bijvoorbeeld de eerste van de nieuwe maand (salaris van juni wordt gestort op de eerste dag van juli).

Wat voor problemen zij met hun administratie of vraagouders hebben, heb jij niets mee te maken.
Stuur ze een (aangetekend met handtekening retour) brief waar je ze in gebreke stelt en wijs ze daarbij op Burgelijk Wetboek 7 artikel 625. Oftewel, voor elke dag dat zij jou niet uitbetalen, vraag jij rente tot een max van 50%.

Dit is een wettelijke bepaling, en daar kunnen en mogen zij niet van afwijken.

Gesloten