LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verplicht warm eten op kdv?

Discussieer hier over kinderopvang.
Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Verplicht warm eten op kdv?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Longwei2012 schreef:
Jolijn schreef:'Eten wat de pot schaft' is het makkelijkst voor degene die kookt. :lol:

Verplicht warm eten levert zo te lezen meer problemen op dan verplicht brood eten.
Verplicht brood eten levert bij mij problemen op. Het consultatiebureau staat erop dat ie brood krijgt. Kinderen zonder brood opvoeden is niet verantwoord. Wat een nonsens, alleen in de westerse wereld wordt brood als een verplicht onderdeel van de dagelijkse voeding beschouwd. Hoe meer zij erop staan, hoe nukkiger ik wordt, en nou eet ik zelf haast geeneens brood meer. Ik heb nog nooit in mijn leven brood als een maaltijd geaccepteerd, en dat heeft gelukkig ook nooit gehoeven. Ik krijg een aversie naar brood toe omdat het me zo opgedrongen wordt. Mijn kind krijgt mooi geen brood voor de lunch of ontbijt tenzij hij dat zelf echt zou willen. En tot dusver moet ie niks van brood hebben, dus ik zie dat niet snel gebeuren. Ik zie brood als een snack, niet als volwaardige voeding. Maar dat is ieder voor zich en dat moeten ze eens leren te respecteren.
Wat het kdv betreft. Ik vind dat ze niet verplicht een kind warm of brood moeten laten eten en daarbij de wensen van de ouders te negeren. Ouders die aan zo'n proef niet willen meewerken mogen ze daar niet toe dwingen, de ouder is tenslotte wel klant en dat vergeten ze nog wel eens.

Hhm zeker nog nooit gehoord van de schijf van 5.
Tis dus meer je eigen eigenwijsheid dat in dit geval het CB jouw zaken adviseert......wel je eigenwijsheid kon je nog wel eens gaan opbreken.

En wat eet jouw kind dan wel ? Dat mis ik in je verhaal.

Als jij pertinent niet wilt dat je kind op een KDV brood of warm eet zullen ze dat best accepteren maar je wel laten tekenen hiervoor. Tenslotte leg je de verantwoording van dit alles bij het KDV neer.

witte angora
Berichten: 32000
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verplicht warm eten op kdv?

Ongelezen bericht door witte angora »

Longwei2012 schreef:
Wat een nonsens, alleen in de westerse wereld wordt brood als een verplicht onderdeel van de dagelijkse voeding beschouwd.
Longwei, ik weet niet hoe je aan die onzin komt. In de meeste culturen wordt brood gegeten. In Zuid-Afrika, Australië, Turkije, Marokko, Argentinië, Mexico, India, China, noem maar op, en vaak is het een wezenlijk onderdeel van de maaltijd.
Wat het kdv betreft. Ik vind dat ze niet verplicht een kind warm of brood moeten laten eten en daarbij de wensen van de ouders te negeren.
Geen warm eten en geen brood, wat blijft er dan over?

Longwei2012
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 nov 2012 10:48

Re: Verplicht warm eten op kdv?

Ongelezen bericht door Longwei2012 »

witte angora schreef:
Longwei2012 schreef:
Wat een nonsens, alleen in de westerse wereld wordt brood als een verplicht onderdeel van de dagelijkse voeding beschouwd.
Longwei, ik weet niet hoe je aan die onzin komt. In de meeste culturen wordt brood gegeten. In Zuid-Afrika, Australië, Turkije, Marokko, Argentinië, Mexico, India, China, noem maar op, en vaak is het een wezenlijk onderdeel van de maaltijd.
Wat het kdv betreft. Ik vind dat ze niet verplicht een kind warm of brood moeten laten eten en daarbij de wensen van de ouders te negeren.
Geen warm eten en geen brood, wat blijft er dan over?
Jij lijkt mij wereldvreemd, want in azië is brood inderdaad geen maaltijd. Als er in de landen die jij noemt brood wordt gegeten als maaltijd, is dat altijd in combinatie met warm eten. Australie is overigens ook westers.
Dat jij niet begrijpend kan lezen vind ik jammer: Een kind niet verplichten tot warm OF brood betekent niet dat ze beide ontzegd moeten worden... De betekenis van OF is jou toch wel bekend?
Gewoon de keuze tussen brood en warm, niet verplichten welke het kdv toevallig uitkomt.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Verplicht warm eten op kdv?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Longwei2012 schreef:Gewoon de keuze tussen brood en warm, niet verplichten welke het kdv toevallig uitkomt.

Nogmaals, wat geef jij ze dan te eten ?

Weet niet hoe de KDV's bij jou geregeld zijn maar hier is het toch wat anders als jij schets.
Brood is tussen de middage en warm in de vooravond/

Dat heeft niks te maken of dit het kdv uitkomt maar puur met voedingsgedrag. Op onze kdv;s wordt dagelijks varierend vers gekookt.
Tevens wordt er bijgehouden of er allergieen zijn, voedingsbezwaren ( bv varkensvlees ) etc etc zijn.

Denk dat de kdv's in jouw omgeving nog van de oude stempel zijn. Moet je ook zelf fruit meegeven ?
En alles wat anders is dan jouw kdv voorschoteld zelf regelen ?

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Verplicht warm eten op kdv?

Ongelezen bericht door Isabel1 »

op zich heeft Longwei2012 wel gelijk.

er is geen directe reden om brood te eten en in veel landen is het ook niet de kern van de maaltijd. Punt is wel, als je geen brood eet zijn er een aantal dingen waar je op moet letten
1) dat je genoeg vezels binnenkrijgt maar dat kan makkelijk via een ander koolhydraat product
2) dat je genoeg van de b vitamines binnen krijgt maar dat kan ook makkelijk via een ander voornamelijk plantaardig product
3) maar het grootste probleem is jodium. Het zit namelijk zo: plantaardige producten kunnen jodium bevatten, helaas zit jodium in nederland niet in de grond en bevateen producten uit nederland (en de ons omringende landen) dat jodium dus niet. De oplossing die de overheid daarvoor bedacht heeft is zout te joderen. Het zout dat in brood zit (let op: brood, niet van die broodvervangers) is dus gejodeerd. Tegenwoordig zijn natuurlijk veel producten geimporteerd uit landen waar wel jodium in de grond zit, dus het probleem is minder groot dan vroeger. (met andere woorden: eet je couscous/pasta/bulgur/rijst uit een land met jodium in de grond ipv brood: niets aan het handje)

Op het moment dat je dus pertinent geen brood eet en je vervangt dat door iets anders (wat dus niet is :alleen maar vlees) en je let op dat jodium is er eigenlijk niets aan de hand. Het is natuurlijk wel zo dat cultureel er in nederland brood gegeten wordt dus dat het practisch gezien wat moeilijk wordt (kdv, aanbod op scholen, kantines etc) wat er wellicht voor kan zorgen dat de keuze voor een maaltijd beperkt blijft je dus minder goed kunt vervangen dan dat je thuis kunt.

isabel

Longwei2012
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 nov 2012 10:48

Re: Verplicht warm eten op kdv?

Ongelezen bericht door Longwei2012 »

Teunbosseman schreef:
Longwei2012 schreef:
Jolijn schreef:'Eten wat de pot schaft' is het makkelijkst voor degene die kookt. :lol:

Verplicht warm eten levert zo te lezen meer problemen op dan verplicht brood eten.
Verplicht brood eten levert bij mij problemen op. Het consultatiebureau staat erop dat ie brood krijgt. Kinderen zonder brood opvoeden is niet verantwoord. Wat een nonsens, alleen in de westerse wereld wordt brood als een verplicht onderdeel van de dagelijkse voeding beschouwd. Hoe meer zij erop staan, hoe nukkiger ik wordt, en nou eet ik zelf haast geeneens brood meer. Ik heb nog nooit in mijn leven brood als een maaltijd geaccepteerd, en dat heeft gelukkig ook nooit gehoeven. Ik krijg een aversie naar brood toe omdat het me zo opgedrongen wordt. Mijn kind krijgt mooi geen brood voor de lunch of ontbijt tenzij hij dat zelf echt zou willen. En tot dusver moet ie niks van brood hebben, dus ik zie dat niet snel gebeuren. Ik zie brood als een snack, niet als volwaardige voeding. Maar dat is ieder voor zich en dat moeten ze eens leren te respecteren.
Wat het kdv betreft. Ik vind dat ze niet verplicht een kind warm of brood moeten laten eten en daarbij de wensen van de ouders te negeren. Ouders die aan zo'n proef niet willen meewerken mogen ze daar niet toe dwingen, de ouder is tenslotte wel klant en dat vergeten ze nog wel eens.

Hhm zeker nog nooit gehoord van de schijf van 5.
Tis dus meer je eigen eigenwijsheid dat in dit geval het CB jouw zaken adviseert......wel je eigenwijsheid kon je nog wel eens gaan opbreken.

En wat eet jouw kind dan wel ? Dat mis ik in je verhaal.

Als jij pertinent niet wilt dat je kind op een KDV brood of warm eet zullen ze dat best accepteren maar je wel laten tekenen hiervoor. Tenslotte leg je de verantwoording van dit alles bij het KDV neer.
De schijf van 5 zegt niet niet dat brood een pré is, de granen waaruit brood gevormd wordt is afdoende. Ikzelf eet cracottes, zemelen bij de yoghurt en knackebröd. Daarnaast ook andere producten die gewoon granen en vezels bevatten. Nog steeds heb je echt geen brood nodig om een gezond dieët te volgen. Ik eet deze dingen niet als maaltijd, maar als tussendoortjes omdat ik niet gek op snoep en chips ben. Als ontbijt en lunch eet ik meestal rijst met ei en groentjes of bami goreng. Brood als toetje, maar zeker niet als maaltijd want dan heb ik een uur later weer honger.
Mijn kind krijgt brinta, ook cracottes, knackebröd en eveneens producten met voldoende granen en vezels.
Je hebt dus echt geen boterham of brood als maaltijd nodig omgezond te eten, en ik ga me dit niet op de mouw laten spelden door een stelletje hardhoofden die broodgek zijn.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Verplicht warm eten op kdv?

Ongelezen bericht door crazyme »

Longwei2012 schreef: Je hebt dus echt geen boterham of brood als maaltijd nodig omgezond te eten, en ik ga me dit niet op de mouw laten spelden door een stelletje hardhoofden die broodgek zijn.
Of je bent een hardhoofd die brood op alle mogelijke manieren wil vermijden...

Ik begrijp de drukte niet: wel of geen brood. Ik denk dat je tegen diverse - voor de hand liggende - problemen oploopt wanneer je zo - zonder duidelijke argumenten - tegen de normale gebruiken verzet.

Om eerlijk te zijn klinkt dit verhaal verdacht veel als die moeder die haar zoon alleen maar rauw wil laten eten. Alles was gekookt is, is taboe.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Verplicht warm eten op kdv?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik eet deze dingen niet als maaltijd, maar als tussendoortjes omdat ik niet gek op snoep en chips ben. Als ontbijt en lunch eet ik meestal rijst met ei en groentjes of bami goreng. Brood als toetje, maar zeker niet als maaltijd want dan heb ik een uur later weer honger.
Dat zal per mens verschillen, hoor ook wel dat sommigen kort na het eten van rijst wel weer wat lusten.

Mijn kind krijgt brinta, ook cracottes, knackebröd

Ik zie dit eigenlijk niet zo als 'geen brood'.
Dat wat je opnoemt valt voor mij in de categorie boord, behalve de Brinta (vanwege de melk). Met een bord (dikke) Brinta als ontbijt is een hele generatie opgegroeid.
:)

Longwei2012
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 nov 2012 10:48

Re: Verplicht warm eten op kdv?

Ongelezen bericht door Longwei2012 »

Teunbosseman schreef:
Longwei2012 schreef:Gewoon de keuze tussen brood en warm, niet verplichten welke het kdv toevallig uitkomt.

Nogmaals, wat geef jij ze dan te eten ?

Weet niet hoe de KDV's bij jou geregeld zijn maar hier is het toch wat anders als jij schets.
Brood is tussen de middage en warm in de vooravond/

Dat heeft niks te maken of dit het kdv uitkomt maar puur met voedingsgedrag. Op onze kdv;s wordt dagelijks varierend vers gekookt.
Tevens wordt er bijgehouden of er allergieen zijn, voedingsbezwaren ( bv varkensvlees ) etc etc zijn.

Denk dat de kdv's in jouw omgeving nog van de oude stempel zijn. Moet je ook zelf fruit meegeven ?
En alles wat anders is dan jouw kdv voorschoteld zelf regelen ?
Even wachten tot ik uitgetypt ben alvorens dezelfde vraag te herhalen a.u.b. Ik heb een kind te verzorgen dus kan niet altijd door blijven typen wanneer deze aandacht nodig heeft.

Volgens mij ging het erom dat de TS en nog iemand klaagt over een kdv dat de kinderen verplicht brood te eten omwille van een proef. Het lijkt mij dat het er dan op neer komt dat het kdv de kinderen dwingt om te eten hoe het hen uitkomt, omdat ze toevallig met die proef bezig zijn.

Longwei2012
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 nov 2012 10:48

Re: Verplicht warm eten op kdv?

Ongelezen bericht door Longwei2012 »

crazyme schreef:
Longwei2012 schreef: Je hebt dus echt geen boterham of brood als maaltijd nodig omgezond te eten, en ik ga me dit niet op de mouw laten spelden door een stelletje hardhoofden die broodgek zijn.
Of je bent een hardhoofd die brood op alle mogelijke manieren wil vermijden...

Ik begrijp de drukte niet: wel of geen brood. Ik denk dat je tegen diverse - voor de hand liggende - problemen oploopt wanneer je zo - zonder duidelijke argumenten - tegen de normale gebruiken verzet.

Om eerlijk te zijn klinkt dit verhaal verdacht veel als die moeder die haar zoon alleen maar rauw wil laten eten. Alles was gekookt is, is taboe.
Het is hetzelfde verhaal als dat van een moeder die haar kind vegetarisch of halal wil opvoeden lijkt mij :roll:

Longwei2012
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 nov 2012 10:48

Re: Verplicht warm eten op kdv?

Ongelezen bericht door Longwei2012 »

Jolijn schreef:Ik eet deze dingen niet als maaltijd, maar als tussendoortjes omdat ik niet gek op snoep en chips ben. Als ontbijt en lunch eet ik meestal rijst met ei en groentjes of bami goreng. Brood als toetje, maar zeker niet als maaltijd want dan heb ik een uur later weer honger.
Dat zal per mens verschillen, hoor ook wel dat sommigen kort na het eten van rijst wel weer wat lusten.

Mijn kind krijgt brinta, ook cracottes, knackebröd

Ik zie dit eigenlijk niet zo als 'geen brood'.
Dat wat je opnoemt valt voor mij in de categorie boord, behalve de Brinta (vanwege de melk). Met een bord (dikke) Brinta als ontbijt is een hele generatie opgegroeid.
:)
Het is ook geen brood. Maar wel prima vervangend voor brood.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Verplicht warm eten op kdv?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Longwei2012 schreef:De schijf van 5 zegt niet niet dat brood een pré is, de granen waaruit brood gevormd wordt is afdoende. Ikzelf eet cracottes, zemelen bij de yoghurt en knackebröd. Daarnaast ook andere producten die gewoon granen en vezels bevatten. Nog steeds heb je echt geen brood nodig om een gezond dieët te volgen. Ik eet deze dingen niet als maaltijd, maar als tussendoortjes omdat ik niet gek op snoep en chips ben. Als ontbijt en lunch eet ik meestal rijst met ei en groentjes of bami goreng. Brood als toetje, maar zeker niet als maaltijd want dan heb ik een uur later weer honger.
Mijn kind krijgt brinta, ook cracottes, knackebröd en eveneens producten met voldoende granen en vezels.
Je hebt dus echt geen boterham of brood als maaltijd nodig omgezond te eten, en ik ga me dit niet op de mouw laten spelden door een stelletje hardhoofden die broodgek zijn.

Ok fair enough. Maar het komt nogal over als een geitewollensokken cultuur.
Als jijzelf en je kind alternatieven geeft zoals je aandraagt zul je dit bij het kdv moeten aandragen wat de mogelijkheden zijn danwel zelf deze voeding verzorgen.

Ik begrijp je opmerking niet dat je geen bood nodig hebt om een gezond dieet te volgen.....we hebben het toch niet over een dieet maar over of warm eten op een kdv ??

Ikzelf moet er niet aan denken om rijst, als ontbijt te eten. Bami goreng als lunch mwah voor enkele keren maar niet veelvuldig.
Weet niet welke brood jij hebt gegegeten dat je na een uur weer honger hebt maar er zijn meerdere soorten brood waar je propvol van bent.

Tsja, als ik naar mijn grootouders kijk die eten warm tussen de middag en eten en aten brood sinds 90 jaar gelee.
Daarbij is het denk ik ook wat je zelf gewend bent....als jij je kind went om geen brood maar andere zaken te eten te geven prima, ik moet er zelf niet aan denken maar als verder gezond is wie ben ik dan.

Ieder zn smaak.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Verplicht warm eten op kdv?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Longwei2012 schreef:
Teunbosseman schreef:
Longwei2012 schreef:Gewoon de keuze tussen brood en warm, niet verplichten welke het kdv toevallig uitkomt.

Nogmaals, wat geef jij ze dan te eten ?

Weet niet hoe de KDV's bij jou geregeld zijn maar hier is het toch wat anders als jij schets.
Brood is tussen de middage en warm in de vooravond/

Dat heeft niks te maken of dit het kdv uitkomt maar puur met voedingsgedrag. Op onze kdv;s wordt dagelijks varierend vers gekookt.
Tevens wordt er bijgehouden of er allergieen zijn, voedingsbezwaren ( bv varkensvlees ) etc etc zijn.

Denk dat de kdv's in jouw omgeving nog van de oude stempel zijn. Moet je ook zelf fruit meegeven ?
En alles wat anders is dan jouw kdv voorschoteld zelf regelen ?
Even wachten tot ik uitgetypt ben alvorens dezelfde vraag te herhalen a.u.b. Ik heb een kind te verzorgen dus kan niet altijd door blijven typen wanneer deze aandacht nodig heeft.

Volgens mij ging het erom dat de TS en nog iemand klaagt over een kdv dat de kinderen verplicht brood te eten omwille van een proef. Het lijkt mij dat het er dan op neer komt dat het kdv de kinderen dwingt om te eten hoe het hen uitkomt, omdat ze toevallig met die proef bezig zijn.

Euuuhh....tis geen msn hoor of whatsapp, skype oid waar je kunt zien dat een ander aan het typen is.
Ik geef ook antwoord wanneer het mij uitkomt, en soms zijn er meerdere reacties gekomen.
Een ieder welke hier reageert zal zo zijn verplichtingen hebben.

Als men niet wilt meewerken aan de proef dan lijkt mij dat dat bespreekbaar was. Daarvoor is het een proef. Als je nooit wat test dan weet je nooit wat.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Verplicht warm eten op kdv?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Longwei2012 schreef:
Jolijn schreef:Ik eet deze dingen niet als maaltijd, maar als tussendoortjes omdat ik niet gek op snoep en chips ben. Als ontbijt en lunch eet ik meestal rijst met ei en groentjes of bami goreng. Brood als toetje, maar zeker niet als maaltijd want dan heb ik een uur later weer honger.
Dat zal per mens verschillen, hoor ook wel dat sommigen kort na het eten van rijst wel weer wat lusten.

Mijn kind krijgt brinta, ook cracottes, knackebröd

Ik zie dit eigenlijk niet zo als 'geen brood'.
Dat wat je opnoemt valt voor mij in de categorie boord, behalve de Brinta (vanwege de melk). Met een bord (dikke) Brinta als ontbijt is een hele generatie opgegroeid.
:)
Het is ook geen brood. Maar wel prima vervangend voor brood.
Klopt, wat mij betreft valt het onder brood, ik zie het niet zozeer als vervangend (zoals bijv. vegetariërs vervangers voor vlees eten) : knäckebrot e.d. zijn niet zo heel anders van samenstelling toch?

Longwei2012
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 nov 2012 10:48

Re: Verplicht warm eten op kdv?

Ongelezen bericht door Longwei2012 »

Teunbosseman schreef:
Als men niet wilt meewerken aan de proef dan lijkt mij dat dat bespreekbaar was. Daarvoor is het een proef. Als je nooit wat test dan weet je nooit wat.
Als dat kind in d'r uppie brood moet gaan eten en niet gezamelijk met de rest mee mag lunchen omdat die warm krijgen, vind ik dat belachelijk. En als mensen niet mee willen werken aan een test, vind ik niet dat je ze daartoe mag dwingen of voor moet straffen door dit soort handelingen.

Ik vind dat ze op z'n minst aan de (betalende klanten) ouders moeten vragen of ze uberhaubt wel instemming geven voor zo'n proef en dan desnoods de groepen die wel/niet mee willen doen van elkaar scheiden tijdens de lunch. Maar niet kindertjes buitensluiten en helemaal alleen laten eten.
Laatst gewijzigd door Longwei2012 op 26 feb 2013 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Longwei2012
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 nov 2012 10:48

Re: Verplicht warm eten op kdv?

Ongelezen bericht door Longwei2012 »

Jolijn schreef:
Longwei2012 schreef:
Jolijn schreef:Ik eet deze dingen niet als maaltijd, maar als tussendoortjes omdat ik niet gek op snoep en chips ben. Als ontbijt en lunch eet ik meestal rijst met ei en groentjes of bami goreng. Brood als toetje, maar zeker niet als maaltijd want dan heb ik een uur later weer honger.
Dat zal per mens verschillen, hoor ook wel dat sommigen kort na het eten van rijst wel weer wat lusten.

Mijn kind krijgt brinta, ook cracottes, knackebröd

Ik zie dit eigenlijk niet zo als 'geen brood'.
Dat wat je opnoemt valt voor mij in de categorie boord, behalve de Brinta (vanwege de melk). Met een bord (dikke) Brinta als ontbijt is een hele generatie opgegroeid.
:)

Het is ook geen brood. Maar wel prima vervangend voor brood.
Klopt, wat mij betreft valt het onder brood, ik zie het niet zozeer als vervangend (zoals bijv. vegetariërs vervangers voor vlees eten) : knäckebrot e.d. zijn niet zo heel anders van samenstelling toch?
Daarom, en daarom vind ik het ook niet ok dat er mensen/instanties zijn die je kind proberen te forceren om een boterham te eten als maaltijd. Datzelfde geld voor warm eten.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Verplicht warm eten op kdv?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Longwei2012 schreef:
Teunbosseman schreef:
Als men niet wilt meewerken aan de proef dan lijkt mij dat dat bespreekbaar was. Daarvoor is het een proef. Als je nooit wat test dan weet je nooit wat.
Als dat kind in d'r uppie brood moet gaan eten en niet gezamelijk met de rest mee mag lunchen omdat die warm krijgen, vind ik dat belachelijk. En als mensen niet mee willen werken aan een test, vind ik niet dat je ze daartoe mag dwingen of voor moet straffen door dit soort handelingen.
Niet dwingen en niet straffen.
M.a.w. niet mee laten doen aan de test (niet dwingen) en niet als enige brood laten eten (niet straffen).
Wat blijft er dan precies over?
Niet laten eten?
Of moet de hele test dan maar niet door gaan?

Longwei2012
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 nov 2012 10:48

Re: Verplicht warm eten op kdv?

Ongelezen bericht door Longwei2012 »

VioletPrue schreef:
Longwei2012 schreef:
Teunbosseman schreef:
Als men niet wilt meewerken aan de proef dan lijkt mij dat dat bespreekbaar was. Daarvoor is het een proef. Als je nooit wat test dan weet je nooit wat.
Als dat kind in d'r uppie brood moet gaan eten en niet gezamelijk met de rest mee mag lunchen omdat die warm krijgen, vind ik dat belachelijk. En als mensen niet mee willen werken aan een test, vind ik niet dat je ze daartoe mag dwingen of voor moet straffen door dit soort handelingen.
Niet dwingen en niet straffen.
M.a.w. niet mee laten doen aan de test (niet dwingen) en niet als enige brood laten eten (niet straffen).
Wat blijft er dan precies over?
Niet laten eten?
Of moet de hele test dan maar niet door gaan?
Zoals ik boven jouw post schreef. Lijkt me niet meer dan schappelijk.

Ik vind dat ze op z'n minst aan de (betalende klanten) ouders moeten vragen of ze uberhaubt wel instemming geven voor zo'n proef en dan desnoods de groepen die wel/niet mee willen doen van elkaar scheiden tijdens de lunch. Maar niet kindertjes buitensluiten en helemaal alleen laten eten.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Verplicht warm eten op kdv?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Longwei2012 schreef:Als dat kind in d'r uppie brood moet gaan eten en niet gezamelijk met de rest mee mag lunchen omdat die warm krijgen, vind ik dat belachelijk. En als mensen niet mee willen werken aan een test, vind ik niet dat je ze daartoe mag dwingen of voor moet straffen door dit soort handelingen.

Ik vind dat ze op z'n minst aan de (betalende klanten) ouders moeten vragen of ze uberhaubt wel instemming geven voor zo'n proef en dan desnoods de groepen die wel/niet mee willen doen van elkaar scheiden tijdens de lunch. Maar niet kindertjes buitensluiten en helemaal alleen laten eten.
Dus jouw oplossing is exact hetzelfde als die van het kdv.
Apart eten, de brood kinderen en de warme eters.
Nu was alleen dit kindje de enige die brood at, dus zat die alleen.
Precies jouw oplossing dus.

Longwei2012
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 nov 2012 10:48

Re: Verplicht warm eten op kdv?

Ongelezen bericht door Longwei2012 »

VioletPrue schreef:
Longwei2012 schreef:Als dat kind in d'r uppie brood moet gaan eten en niet gezamelijk met de rest mee mag lunchen omdat die warm krijgen, vind ik dat belachelijk. En als mensen niet mee willen werken aan een test, vind ik niet dat je ze daartoe mag dwingen of voor moet straffen door dit soort handelingen.

Ik vind dat ze op z'n minst aan de (betalende klanten) ouders moeten vragen of ze uberhaubt wel instemming geven voor zo'n proef en dan desnoods de groepen die wel/niet mee willen doen van elkaar scheiden tijdens de lunch. Maar niet kindertjes buitensluiten en helemaal alleen laten eten.
Dus jouw oplossing is exact hetzelfde als die van het kdv.
Apart eten, de brood kinderen en de warme eters.
Nu was alleen dit kindje de enige die brood at, dus zat die alleen.
Precies jouw oplossing dus.
Nee, want het kdv heeft helemaal nergens instemming voor gevraagd. En waarom moet dat kindje persee wachten tot de rest klaar is? Als die er gewoon bij mag zitten lijkt me dat ook ten behoeve van zo'n test.

Gesloten