LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vraag over boete

Discussieer hier over kinderopvang.
susannesworld

vraag over boete

Ongelezen bericht door susannesworld »

Hoi
Ik heb 1 november contract opgezegd met huidig gastouderbureau.
aangezien als ik daar bleef ik 6.10 per uur bleef betalen en de vergoeding 5.00 werd voor gastouder. op 3 kinderen met een contract van 175 uur kwam er minimaal 500.00 bij de al eigen bijdrage van 470.00 per maand. Als alleenstaande moeder was dat niet meer te betalen.
Ik ben naar een kinderopvangbureau gegaan die bso bied vlakbij school.
eind februari hebben we contract getekend voor ander gastouderbureau om de avonduren op te kunnen blijven vangen. oppas is dezelfde als bij ander bureau.

nu wil bureau van haar een boete van 1500.00 en van mij 3 maal 1500.00 is 4500.00.

Mag dat zomaar omdat zover ik weet je bij gewijzigde voorwaarden je contract mag opzeggen. en lijkt mij met inkomen van 1200 euro 1000.00 eigen bijdrage aan kinderopvang onbetaalbaar wordt voor mij als vraagouder.

alfatrion

Re: vraag over boete

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als ik dit zo lees heb ik de indruk dat de voorwaarden van de overeenkomst niet veranderden. Wel de subsidie van de overheid.
susannesworld schreef:nu wil bureau van haar een boete van 1500.00 en van mij 3 maal 1500.00 is 4500.00.
Wie is haar?

Je zou kunnen aangeven dat je de boete niet betaald omdat jij niet overtuigd ben dat dit een redelijke vergoeding voor door het bureau geleden vermogensverlies (het mislopen van de winst plus gemaakte kosten). Je kunt je beroepen op artikel 6:237 aanhef en onder sub i BW.

susannesworld

Ongelezen bericht door susannesworld »

de voorwaarden zijn later aagepast met de eisen waaraan gastouder moet voldoen zoals opleidingeis, ehbo. in september heeft gastouderbureau me een nieuw contract gestuurd met gewijzigde uren van oppas. ivm zwangerschapsverlof andere oppas. hierbij heeft ze niet de nieuwe voorwaarden meegestuurd of vermeld dat deze zijn gewijzigd. in de voorwaarden die we bij begin kregen staat niets vermeld van een boete.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dan sta je heel sterk. En boete is niet over een gekomen, en je hebt vier weken de tijd om de overeenkomst op te zeggen nadat je de gewijzigde AV hebt ontvangen.

Gesloten