LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] A2 codering aflossen met lening. Wie kan helpen?????

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
steven12
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2008 23:24

A2 codering aflossen met lening. Wie kan helpen?????

Ongelezen bericht door steven12 »

Wie kan ons helpen???
We zijn een modaal gezin met 2 kinderen,allebei een vaste baan met een gezamelijk inkomen van 2400 Euro netto in de maand.

10 jaar geleden is onze woning met verlies verkocht. schuld overgebleven 16000 euro. Door dat er een scheiding plaatsvond is het bedrag niet verdeeld en blijven staan. Incassobureau (die het te vorderen bedrag van de SNS bank heeft gekregen) is enkele malen verhuist en contact was daardoor niet mogelijk. Nu heb ik onlangs een brief ontvangen van incassobureau om het bedrag te betalen maar dit is niet mogelijk,heb het niet op de spaarrekening staan.Nu kwam het voorstel om een voorstel aan SNS te doen om het aftekopen.Echter met de inmiddels A2 codering staan we met de rug tegen de muur.
Wie kan helpen door een lening met ons aan te gaan waardoor ik de schuld en de codering wegtewerken???

P.S. Het zal om ong.7500 euro gaan.
Wij kunnen dan met een schone lei weer beginnen.

Wie kan ons helpen???

Steven12

A. tolboom
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 jul 2004 12:47

Re: A2 codering aflossen met lening. Wie kan helpen?????

Ongelezen bericht door A. tolboom »

Wel riskant voor degene die het geld uitleent. Wat voor garantie geef je er voor terug dat het geld ook word terubetaalt.
Als ik jou was zou ik eerst toch maar eens met SNS bank gaan praten.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: A2 codering aflossen met lening. Wie kan helpen?????

Ongelezen bericht door mattie »

Sorry!
Dit begrijp ik niet goed?
2400 € is toch niet bepaald het minimum,dus waarom kun je die schuld niet onderbrengen in een lening?
Wij zijn een van de vele DSB gedupeerden,en mijn schuld bedraagd meer dan die van jou!
Ons inkomen is ook een stuk minder dan dat van jou,en het is nooit in mijn hoofd opgekomen om een ander te vragen om onze schuld in te lossen?
Dit forum staat vol met mensen die het water aan de lippen hebben!
Kijk maar naar de mensen die lijden onder het EDR debacle,die zitten er echt nog veel slechter voor hoor!
Groeten Mattie

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: A2 codering aflossen met lening. Wie kan helpen?????

Ongelezen bericht door mattie »

Of ligt dat net als bij de EDR gedupeerden aan je bkr registratie dat de banken je niet willen lenen?
Dat is ook belachelijk! dit zou toch niet een groot probleem moeten zijn!
Volgens mij moet hier best een oplossing voor te vinden zijn via de normale weg!
Dan kun je toch naar de gemeentelijke kredietbank?je bent toch welwillend om te betalen?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: A2 codering aflossen met lening. Wie kan helpen?????

Ongelezen bericht door sjoegel »

Steven 12 je neemt maar mooi een baantje voor in de avonduren ! Weer lenen en niet terugbetalen zeker ! Daar is dit forum niet voor. 2400 netto is een riant salaris. Als je daar niet mee af kan lossen zal niemand je geld willen lenen.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: A2 codering aflossen met lening. Wie kan helpen?????

Ongelezen bericht door Mendoza »

@Steven12

Probeer zoveel mogelijk van de schuld af te lossen, iets betalen is namelijk beter als niets betalen. Nadat je dat hebt gedaan kun je schriftelijk proberen een betalingsregeling te treffen.

Overigens zijn er wel instanties die geld lenen ondanks een bkr codering. Even googlen met "lenen met bkr codering" levert een aantal resultaten op. Vaak betaal je dan wel een veel hogere rente.

missieMas
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 mei 2007 20:41

Re: A2 codering aflossen met lening. Wie kan helpen?????

Ongelezen bericht door missieMas »

ook al zou je die codering wegwerken..je blijft min 5 jaar in de schuldboeken dus ook een lening daarna kun je vergeten en is alleen de optie lenen met bkr notering met hoge rente mogelijk.
met schuldhulpverlening is het opgelost maar dan ben je voorlopig wel al je vrijheid en euro kwijt.
als je het echt echt niet neer ziet zitten kun je bij particulieren kijken..

poohbear82
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:20

Re: A2 codering aflossen met lening. Wie kan helpen?????

Ongelezen bericht door poohbear82 »

probeer een regeling te treffen, waarschijnlijk betaal je bij het incassobureau een lagere rente als wanneer je een lening afsluit met je bkr melding (dit zou je natuurlijk wel kunnen navragen en vergelijken)
mocht je voor een lening kiezen dan heb je wel als voordeel dat je a2 melding wordt afgemeld (hij blijft dan nog 5 jaar zichtbaar) en dat je na 5 jaar geen bkr melding meer hebt. Zorg wel dat je van je lening alleen aflost en niet meer opneemt, anders zit je over 10 jaar nog met een schuld die niet afneemt.

Gesloten