Bailey,
Bedankt voor de info, ik ga toch gewoon wat met de hypotheek doen, dat lijkt mij ook het beste.
zo'n financieel adviseur overspoelt je met zoveel informatie dat je gewoon verward raakt van alle gegevens en je gewoon niet meer weet wat te doen en je bijna in staat bent dan gewoon maar te doen wat diegene voorsteld terwijl zij ook hun verborgen agenda's hebben natuurlijk.
jiping, ik heb een lening gehad bij defam, en dit verliep eigenlijk allemaal prima. geen raar gedoe, geen kleine lettertjes en ook geen extra verzekeringen waar je aan vast zit als je een contract getekend heb.
ik heb er dus positieve ervaringen mee
De notariskosten kan je meenemen in de hypotheek en hoef je nu dus niet uit eigen zak te betalen. En volgend jaar krijg je die kosten terug van de belasting. Net als de taxatiekosten. Met de lagere rente die je betaalt kost het je dus uiteindelijk veel minder.
Bovenstaande quote geeft in vier zinnen een aantal zaken waar ik op wil reageren:
1. Eerste zin, alles wat je in een hypotheek stopt betaal je uiteindelijk ook uit eigen zak plus de rente die weliswaar deels aftrekn\baar is. Door de notariskosten mee te nemen in je hypotheek verhoog je het leenbedrag en dus je maandlasten.
2. De notariskosten voor verwerving van een lening zijn idd aftrekbaar. Maar niet twee keer. Dus indien je de notariskosten meefinanciert, mag je deze niet nog een keer aftrekken.
3. Idem taxatiekosten.
4. Het is een feit dat lagere rente voor een lening minder kost; in dit geval zul je toch eerst het omslagpunt t.o.v. een traditionele lening moeten berekenen om te kijken of er daadwerkelijk sprake is van een voordeel.
Hoeveel wil je aan je huis verbouwen? Wil je dat "snel" aflossen (zeg in 5 jaar), of mag het ook langer blijven staan? Heeft je huis wel voldoende overwaarde?
Met wat rekenwerk kun je zelf bepalen wat voor jou de beste oplossing is.
Er bleek al voor dit soort zaken een voordelige mogelijkheid ingebouwd in de hypotheek zonder extra bijkomende kosten .
De adviseur wist dit natuurlijk niet te vermelden toen hij een lening adviseerde. Die heb ik dus afgewezen.
Ook toen er mogelijk een lening afgesloten zou worden werd er 3 keer per week gebeld, nu ik dat niet doe is hij niet meer vooruit te branden en duurt alles 2 weken en moet je overal achteraan bellen.
Wat een schorum die adviseurs, ik snap niet dat die mensen met zichzelf kunnen leven.
Gewoon profiteurs die bij elke uitspraak gewantrouwd moeten worden en waarbij elk advies zelf gecheked moet worden waarna het meestal niet of half waar blijkt te zijn.
Ingebouwd wil zeggen: Er is bij de notaris een hoger hypotheekbedrag ingeschreven. Kijk in je hypotheekakte of dit inderdaad het geval is. Dan kun je het verschil opnemen zonder dat je afsluitprovisie en notariskosten hebt. Bij je geldverstrekker kun je dan zo het bedrag opnemen, als het huis wel voldoende onderpand heeft.
Geeft je adviseur niet thuis, dan zou ik rechtstreeks contact opnemen met de geldverstrekker.
Dat is dus het probleem particulier,
De bank werkt enkel via intermediairs en weigerd zelf met klanten te handelen en verwijst telkens naar de mediairs.
De intermediair op zijn beurt zegt telkens alles te regelen maar doet niks.
Hij moet de aanvraag indienen volgens de bank , zegt dit meteen te doen en doet het vervolgens niet, de bank bevestigd dat er geen aanvraag ingediend is maar zegt klanten niet direct te helpen maar verwijst weer naar de intermediair die vervolgens weer niks doet behalve leningen adviseren buiten die bank om.
Op die manier wordt het dus nooit geregeld omdat zo'n intermediair niets aan een verhoging van de hypotheek verdient en dus niet vooruit te branden is.
behalve als ze een lening kunnen slijten,
ik snap ook niet dat zo'n bank daar mee wil werken omdat die intermediairs leningen buiten die bank om aan de klanten van de bank proberen te slijten.
Dit is ook al de zoveelste intermediair omdat de vorigen precies hetzelfde deden.
Lamngskomen om een lening af te sluiten, oh alleen hypotheek verhogen? dan laten we niks meer van ons horen.
Defam heeft wel degelijk een eigen klantenservice waar u contact mee kan opnemen. Het klopt dat ze alleen werken door bemiddeling van tussenpersonen. Defam is een onderdeel van Fortis.
Wij hadden ook een DEFAM persoonlijke lening,een doodlopende zaak,na ruim 5 jaar 456 GULDEN per maand (!) betaald te hebben hebben we alles overgezet naar een echte bank,zijn we nu God zij dank van af.
Ook hier betaal je je scheel aan rente en andere ""administratieve"" kosten,schandalig gewoon.