het gaat hier om het volgende.
rond 2007 heb ik een doorlopend krediet afgesloten via a1b krediet bij de interbank met een variabele rente.
nu is de rente begonnen bij ongeveer 11 pocent de rente is sindsdien dus alleen maar omhoog gegaan.
de effectieve debetrente zoals die op mijn afschriften staat is sinds 3 maanden zelfs gestegen naar 14.6 procent.
nu heb ik du geen probleem dat ik rente moet betalen maar de vraag is dus hoe kant het zo zijn dat de rente alleen maar stijgt??
ik bedoel variable is dus omhoog en omlaag . en aangezien de rente momenteel voor doorlopende kredieten toch stukken lager ligt vraag ik me af waarom die bij mij met een variabele rente bij mij alleen maar stijgt ..
het enige wat ik kan doen volgens de bank en de tussenpersoon is dus een nieuwe lening aan vragen die de huidige lening gaat vervangen .
maar aangezien door de crisis het leen bedrag verlaagt is en ik 4000 minder kan lenen dan wat er open staat, is dit dus niet mogelijk.
een rente omzetting kan blijkbaar niet en de telefoniste heeft me gezegd dat rentes alleen maar omhoog gaan bij leningen ..
waarom is er dan zoiets als een variabele rente .. ??
ik snap er nix meer van
meschien hier iemand die er wat meer verstand van heeft en een antwoord op de vraag heeft ??
en me kan adviseren wat ik het beste kan doen ?
mvg.