LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lenen... met toeslagen... waar?

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Porto
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 feb 2007 03:51

lenen... met toeslagen... waar?

Ongelezen bericht door Porto »

Hallo,

Ik heb bij verschillende kredietverstrekkers zoals ABN/Amro en Ohra geprobeerd een krediet te krijgen van 32.000 euro voor het oversluiten van bestaande kredieten.

Ondanks dat ik maandelijks tussen de 1700 en 2100 euro netto ontvang (excl. reiskostenvergoeding) wordt mijn aanvraag geweigerd met de mededeling dat ik ik teveel toeslagen krijg en mijn normale basisloon veel te laag is qua acceptatievoorwaarden. Ik ben vrachtwagenchauffeur en mijn basisloon zit op ca. 2000 bruto, met toeslagen al snel op 3200-3500 euro bruto; deze bedragen zijn structureel. Ik ben ook nog inwonend en betaal 200 euro p/m kostgeld.

Nu redeneert men dat mocht ik ziek worden ik dus maar 70% van mijn basisloon zou krijgen, dit is waar en ze gaan dus van het ergste geval uit maar ondertussen zit ik nog met verschillende leningen met rentepercentages van boven de 15% elk die ik kennelijk al jarenlang zonder problemen (achterstanden, negatieve codering bkr etc) kan betalen... dit feit wordt dus niet meegenomen en zegt ook wat over mijn mentaliteit tov terugbetaling. Het maandbedrag zou ca. 630 euro worden en zelfs met 70% loon zou ik dit nog kunnen ophoesten zonder dat ik op water en brood moet leven. Als ik het 6 jaar zou laten lopen zou het maandbedrag zelf gedaald zijn naar ca. 550 euro.

Om een lang verhaal kort te maken:

Bij welke betrouwbare verstrekker kan ik, met bijtelling van mijn toeslagen, een PL afsluiten?
Zitten hier mensen met hetzelfde soort inkomen die het wel gelukt is of mensen die mij meer hierover kunnen vertellen want zolang ik niets kan oversluiten zit ik levenslang aan die te dure kredietverstrekkers vast. Ik zit reeds in de hoogste trede van de schaal dus mijn basisloon gaat alleen omhoog met de inflatie en evt collectieve loonsverhogingen.

Met dank.

Porto

Joop123
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2008 21:28

Re: lenen... met toeslagen... waar?

Ongelezen bericht door Joop123 »

Indien je het maandtermijn verzeker bij werkloosheid of arbeidsongeschiktheid zijn er wellicht mogelijkheden.
Al denk ik dat jouw woonsituatie ook een reden kan zijn. Bij thuiswonenden is een bank afstandelijker dan bij iemand die een huis bezit.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: lenen... met toeslagen... waar?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Als je dan zoveel te besteden hebt waarom los je de leingen dan niet gewoon af ? Ik snap die banken wel. Wat Joop zegt is ook waar.

Gesloten