LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lening-afspraak met een AFAB adviseur LEES

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Gok
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 aug 2009 01:55

Lening-afspraak met een AFAB adviseur LEES

Ongelezen bericht door Gok »

Ik heb twee weken terug een afspraak gehad met een AFAB adviseur. Ik zal hier in het kort beschrijven hoe zij ten werk gaan.
Bij een rente vergelijking op het net kwam ik bij AFAB uit omdat zij het goedkoopste waren.
Ik had een doorlopend krediet van 10000 euro aangevraagd waarvan de rente 6,2% zou zijn. Nu komt het.
Bij die 10000 euro werd mij een arbeidsongeschiktheidsverzekering van 975 euro en een ADVIESFEE (bemiddelingskosten) van maar liefst 1995 euro aangesmeerd. Bijna 3000 euro aan onnodige kosten.
Ik legde uit dat ik niet geintresseerd was in die verzekering en adviesfee omdat ik genoegen nam met de lening en de rente die erbij hoort. Ik vertelde hem dat ik lopende verzekerignen en overwaarde heb als bescherming voor mezelf. Toch bleef hij erop hameren dat dit het beste ''advies''is.
Uiteindelijk begreep hij dat ik geen verzekering en luchtgeld van 1995 euro wilde betalen. Maar nu komt het. Om mij toch maar weer te overtuigen zei hij dat de rente op de kale lening van 10000 euro 8,9 % wordt.
Het begint weer goed te stinken bij AFAB. Ik vraag me af hoe lang zij nog overeind blijven. Mensen wees gewaarschuwd.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Lening-afspraak met een AFAB adviseur LEES

Ongelezen bericht door testcase »

DOE IK NIET

Rense
Berichten: 285
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:23

Re: Lening-afspraak met een AFAB adviseur LEES

Ongelezen bericht door Rense »

Niet intrappen Gok

Bemiddelingkosten mogen niet bij een krediet. De provisie op een krediet met een dergelijke rente is ongeveer 0,5% per jaar, en ja daar kan de kachel niet van roken natuurlijk.

Wat doen de AFAB jongens dan. Juist een Cardif AO dekking erin. Op basis van een nettotarief. Dus geen provisie, maar hiervoor mag je wel een bemiddelingsnota schrijven. Dus hup een belachelijke nota van 1.995 euro. En dat mag dan dus weer niet want de nota moet in verhouding staan tot de geleverde prestatie (inducement norm) en dat is in dit geval niet zo.

Typisch gevalletje AFM zou ik zeggen (maar die is hier al mee bezig hoor).

Groet,

stofzuigertje

Re: Lening-afspraak met een AFAB adviseur LEES

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik zou liever oproepen om massaal een lening tegen dit tarief aan te vragen en net als U te weigeren...

Veel werk en geen inkomen en zo maken ze zichzelf wel kapot!

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Lening-afspraak met een AFAB adviseur LEES

Ongelezen bericht door ron1 »

Scan de offerte in en stuur het naar de Tweede Kamerleden,TROS Radar en Kassa en de AFM....is een optie.....

Gesloten