LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lening met kredietbeschermer verplicht?

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
sambal

lening met kredietbeschermer verplicht?

Ongelezen bericht door sambal »

in december heb ik een offerte gekregen van afab voor een lening van 4500 euro. alle stukken toegestuurd en was akkoord. onder een voorwaarde dat ik een kredietbescherming nam,ik er achter aan gebeld om te vragen hoe dat zat ik moest die verzekering nemen want anders was er volgens afab geen enkele bank die mij een lening ging verstrekken. die bescherming koste mij 903 euro en kwam dus boven op die 4500. dit was volgens hun bij alle banken zo i.vm. de recessie en de slechte economie.
maar ik kon na een maand of 3 de lening over laten sluiten(ook door hun) en kon ik een groot gedeelte van die 900 euro terug krijgen. dan had ik in tussen tijd laten zien dat ik keurig elke maand terug betaal had en was dat geen enkel probleem. als ik liet zien dat ik elke maand dat geld netjes kon betalen hoefde ik bij oversluiting geen verzekering meer te nemen. nou daar ben ik dus van uit gegaan.,
in april heb ik contact met hun opgenomen om over te sluiten wat blijkt?? NIET MOGELIJK!
zij kunnen mij geen andere lening aanbieden, ook blijkt dat ik destijds helemaal niet verplicht was om een verzekering te nemen.
ik heb ook contact gehad met de geldverstrekker en die zeggen ook dat zei dat niet als eis stellen om een lening te verstrekken.
afab zegt nu gewoon dat ik er aan vast zit, binnen 30 dagen had ik kunnen annuleren maar nu niet meer.
maar toen ik in december gebeld heb werd mij verteld dat ik dat verplicht was die verzekeringen te nemen.
ik vraag me af of er nog een manier is om dat geld terug te krijgen? ik ben gewoon vals voorgelicht/opgelicht

mattie

Re: lening met kredietbeschermer verplicht?

Ongelezen bericht door mattie »

Sambal.
Klinkt inderdaad precies zoals Scheringa opereert!
Kijk eens op www.dsbramp.nl Daar zijn adviseurs etc bezig dit soort praktijken aan te pakken..het is inderdaad pure oplichting.. daar kun je advies vragen wat te doen.
Deze mensen weten de weg!
Groeten Mattie

Borgdrone

Re: lening met kredietbeschermer verplicht?

Ongelezen bericht door Borgdrone »

Ook wij hebben een lening gehad bij (HDV ( afab) met een flink bedrag voor een krediet protector. In een mum van tijd verdubbelde de rente waardoor het maandtermijn ook verdubbelde. In de tussentijd hebben we deze rente lening kunnen inlossen met een persoonlijke lening via een andere bank. Op termijn besparen we duizenden euro's en zie je de schuld teruglopen. Een fijn gevoel dat je nu daadwerkelijk er van af kan komen.
Omdat op de afrekening duidelijk staat vermeld dat het een HDV krediet-protector betreft en de lening bij HDV is ingelost hebben we geprobeerd om de verzekering te laten beeindigen. Doodleuk is ons schriftelijk medegedeeld ( door administratiekantoor Gema krediet-protector BV)dat wij nog steeds een krediet hebben, en al is het bij een andere bank, wij niet van deze verzekering af kunnen. Ze eisen zelfs dat wij de gegevens door geven om de verzekering aan de huidige lening te koppelen.
Wij konden toen niet weigeren die verzekering af te sluiten, het was verplicht. We zijn dan ook niet van plan het er hierbij te laten.
Voordat men gaat roepen dat we super stom zijn geweest: dat weten we zelf maar al te goed. We hebben een hoop kunnen goed breien en zoeken naar een manier om de verzekring te laten beeindigen en ook, al is het maar een beetje, van het geld terug te krijgen.

Hopelijk zijn er mensen die hier succes mee hebben geboekt. Ondanks dat het op grote schaal gebeurde, lees je er hier erg weinig over.

gr, borg

Gesloten