LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lening met negatief bkr

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
weber

lening met negatief bkr

Ongelezen bericht door weber »

in 2007 ben ik een overeenkomst doorlopend krediet aangegaan met hdv waarvoor mijn vrouw moest mede tekenen als 2e kredietnemer.

er zat een verplicht kredietprotector op van 5030 euro.
nu ik de zaak aan het onderzoeken ben, blijkt dat men toendertijd wel heel erg graag dit product aan ons verkocht ( waarschijnlijk door de torenhoge provisie) want ik heb de gegevens bkr opgevraagd en het blijkt dat op moment van afsluiten een nog lopend negatief bkr notering was van tweede kredietnemer.
Bij hdv zeggen ze daar hebben we overheen gekeken.
Men misbruikt de financiele problemen van mensen dus erg graag door ze zelfs een torenhoge krediet te geven en te verdienen aan extreme provisies dat zelfs bkr word genegeerd.
Ik kan nu een nieuwe polis afsluiten met dezelfde voorwaarden en dekking voor 24,95 per maand in plaats van 5030,00 die maar 5 jaar liep ( meer dan 1000 euro per jaar!!!!!)
Waarom dan toen niet???
Iemand advies?????

Mendoza

Re: lening met negatief bkr

Ongelezen bericht door Mendoza »

Het BKR bepaalt niet of een krediet wordt verstrekt. Zo'n codering moet natuurlijk wel alarmbellen doen rinkelen bij de verstrekker. Maar het is niet zo dat ze daarom geen krediet mogen verstrekken.

Als ik je verhaal lees, zie ik dat je zelf een krediet hebt afgesloten met een polis. Nu vindt je deze polis niet lief en wil je je achteraf beroepen op de "zorgplicht"?

weber

Ongelezen bericht door weber »

waar het om gaat mijnheer of mevrouw mendoza is dat ik toendertijd een polis moest!!!!! afsluiten om krediet te krijgen.
Het totale bedrag aan de premie is absurd hoog geweest omdat dezelfde polis nu aan mij wodr aangeboden ( nu ik klaag) voor 24,95 pm
En natuurlijk ben ik krediet zelf aangegaan en natuurlijk moest dit verzekerd worden maar waarom met zo'n hoge premie die nu 3x goedkoper is.
ALS IK DIE PREMIE TOEN PER MAAND HAD KUNNEN AFSLUITEN ( 24,95) EN NIET VERPLICHT WERD OM 5030 EXTRA KREDIET OP TE NEMEN TBV DIE PEMIE IN EENS TE VOLDOEN dan had u mij niet gehoord nu ( muv de absurd hoge rentestijging waarvan men toen ook aangaf dat dit nooit boven de 9 % zou komen maar blijkbaar verkooppraatje was)
Dus het gaat niet om of ikdat wel of niet lief vind het gaat erom dat ik ben misleid en daardoor veel meer moet betalen dan nodig ( netjes, acceptabel) was

Mendoza

Ongelezen bericht door Mendoza »

Dit is zeer zeker een vervelende situatie dat was al direct duidelijk.
Mijn punt is dat het geen zin heeft je te beroepen op een BKR-codering.

Misschien is er een (andere) technicality waar je je op kan beroepen maar ik betwijfel het ten zeerste.

Dit forum staat helaas vol met topics van mensen in een (lening+polis)situatie zoals jij.
Het feit is nu éénmaal dat je ervoor hebt getekend, en bij ondernemers is er altijd een groter risico dan bij mensen in loondienst. Dan klinkt die 5000 nog niet eens heel erg vreemd.

Je bent op dit moment overgeleverd aan de kredietverstrekker, coulance vragen kan altijd maar reken er niet op. Blijf daarbij altijd zakelijk en laat je emoties achterwege.

Ga die ellende in ieder geval zo snel mogelijk proberen af te lossen.

Gesloten