Da's natuurlijk een open deur en niet nodig.
Dat is niet wat er gebeurt. Als de bank al ergens voor op moet draaien, is het voor het niet nemen van hun eigen verantwoordelijkheid.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Da's natuurlijk een open deur en niet nodig.
Dat is niet wat er gebeurt. Als de bank al ergens voor op moet draaien, is het voor het niet nemen van hun eigen verantwoordelijkheid.
De lening moet sowieso terug betaald worden. Ook al zou u in het gelijk gesteld worden moet u het geleende bedrag terug betalen. Het is niet zo dat de schuld kwijtgescholden zal worden.
1. Dan kunt u de duizenden euro's van uw belastingteruggave gebruiken om snel wat af te lossen. Als u met 2100 netto boven de 40.000 euro uitkomt, dan betaalt u dus meer dan 1200 euro per maand aan inkomstenbelasting.Verslaving schreef: ↑23 aug 2021 13:171 verdien meer als de bruto grens voor een sociale huurwoning
2 Verdien 2100 netto en 1400 vaste lasten exc boodschappen en tanken inclusief lening aflos+ rente moet ik verhuizen ligt dit makkelijk 600 euro hoger. Waardoor ik financieel vast kom te zitten.
3 betekend dat het kifid er wel in mee gaat
Serieus...? Vergeet het maar.Verslaving schreef: ↑23 aug 2021 15:54De schade die ik lijdt ,heb geleden is het kredietbedrag + rente die voortvloeit uit het op niet juiste wijze verstrekken van een te hoge lening.
Dit alles wordt veroorzaakt omdat JIJ het geld vergokt hebt.Verslaving schreef: ↑23 aug 2021 15:54wat mij beperkt in het opbouwen van een gezonde financiële toekomst en woonsituatie
Ziet u dat nogsteeds zo?Moneyman schreef: ↑23 aug 2021 14:26TS weet heel goed dat hij fout heeft gezeten, dat blijkt duidelijk uit zijn posts in dit en het vorige topic. Bij het sluiten van de leningsovereenkomst waren twee partijen betrokken. TS heeft daarbij duidelijk fouten gemaakt. Dat maakt natuurlijk niet dat er niet óók naar de eventuele fouten van de andere partij, de bank, mag worden gekeken. Niet voor niets schreef ik in het andere topic ook al:Morganlefay schreef: ↑23 aug 2021 14:22Zo ken ik er nog steeds een paar. Niet naar anderen wijzen. Gezien het feit dat je zelf toegeeft gokverslaafd te zijn weet je ook alle truuks om met omwegen iets voor elkaar te krijgen. Dus wingerwijzen naar een financiële instelling mbt zorgplicht is een beetje...
Pardon?Verslaving schreef: ↑23 aug 2021 16:11Ik was nooit zo ver gevallen als de bank me niet had verschaft wat het heeft verschaft en de richtlijnen had gevolgd, richtlijnen die er niks voor niks zijn om mensen te beschermen.
Het begon allemaal vorig jaar medio Februari, na mijn PL te hebben afbetaald 2,5 jaar (26.000) euro ontstaan uit het opnemen van krediet in de vorm van persoonlijke leningen bij de ING had ik me voor genomen het anders te doen.
Ik had een 5000 euro spaargeld en een goed inkomen, ik dacht dat ik mijn behoefte om te gokken de baas was
(onder controle had)
en ging aan de slag om mijn buffer op te bouwen, om zo de middelen te hebben voor de kosten bij de aanschaf van een eigen woning.
Helaas ging dat gruwelijk mis
Het begon met 50 euro en al snel was mijn (buffer) spaargeld binnen enkele dagen weg.
Ja - en nee. Ja, omdat iedere medaille twee kanten heeft (en die heb ik in mijn reactie benoemd). Nee, omdat de kant die TS nu op begint te gaan teveel de slachtofferrol is.
Ik heb jouw huiswerk maar even gedaan. Resultaat: in het uitsprakenregister zijn er over de afgelopen 10 jaar 10 uitspraken over te vinden. Geen van die 10 uitspraken was toewijzend...Moneyman schreef: ↑23 aug 2021 16:05Serieus...? Vergeet het maar.Verslaving schreef: ↑23 aug 2021 15:54De schade die ik lijdt ,heb geleden is het kredietbedrag + rente die voortvloeit uit het op niet juiste wijze verstrekken van een te hoge lening.
Ik zou je dringend adviseren eens het uitsprakenregister van het Kifid te raadplegen op zaken als overkreditering en schending zorgplicht. Dan zal je zien dat vrijwel alle vorderingen van consumenten met een beroep op de schending van de zorgplicht worden afgewezen.
Daar, het bericht even gecorrigeerd.Verslaving schreef: ↑23 aug 2021 16:11Ik was nooit zo ver gevallen als IK niet al dat geld had vergokt.
Uiteraard niet. Maar TS zoekt bij de bank en niet bij zichzelf. Het was meer sarcasme